Šeimos įmonės vairą jaunimas suka į kitą pusę

Jei įmonė regione dirba du dešimtmečius, valdo kelias parduotuves, dar nereiškia, kad kituose miestuose gyvenantys potencialūs klientai žino apie bendrovės gaminius. Praktika rodo, kad dalyvavimas parodose, šiuolaikinė rinkodara – tiesiog būtina, norint atkreipti klientų dėmesį.
„Įmonę 1992 m. įkūrė mano mama. Namų tekstilės gaminių parduotuvių tuo metu buvo gausu Skandinavijoje, taigi ji idėją pritaikė Lietuvoje. Prieš metus mudu su vyru persikėlėme gyventi iš Vilniaus į Šiaulius ir perėmėme šeimos verslą“, – pasakoja Justina Mikolavičienė, Šiaulių UAB „Urtė“, siuvančios ir prekiaujančios patalyne, rankšluosčiais, lovatiesėmis, pledais, direktorė.
Be apribojimųŠiauliuose įmonė turi savo siuvyklą, kurioje užsiima tiek masine gamyba, tiek vykdo individualius užsakymus. Pasak Mariaus Mikolavičiaus, direktoriaus pavaduotojo komercijai, būtent lankstumas padeda išsiskirti rinkoje iš kitų gamintojų.
„Konkurencija nemaža, yra įmonių, užsiimančių panašia kaip mūsų veikla. Stengiamės teikti tokias paslaugas, kurių kiti neteikia. Pavyzdžiui, vienas užsakovas paprašė vaikų vestuvėms pasiūti beveik visą šventės atributiką: pagalvėles vestuviniams žiedams, užvalkalus kėdėms, siuvinėtą patalynę jaunavedžiams ir t. t. Galime pasiūti viską, mums nebaisus joks užsakymas“, – kalba p. Mikolavičius.
Kokios prekės populiariausios, sudėtinga įvardyti. Klientų prekių krepšelis būna labai įvairus. Vieni gali įsigyti tik smulkmenų: užtrauktukų, kabliukų. Kiti, pavyzdžiui, naujakuriai, iškart įsigyja visą reikiamą namų tekstilę – nuo rankšluosčių iki patalynės.
Be pavienių klientų, gaminius perka viešbučiai, kaimo turizmo sodybos, vaikų darželiai.
„Būna, kad užsakovai susiranda mus patys, būna, kad kiti mus rekomenduoja. Tačiau ir patys skambiname, siūlome paslaugas“, – apie klientus kalba p. Mikolavičius.
Bendrovėje dirba 10 žmonių, dauguma – siuvykloje. Ponia Mikolavičienė neslepia, kad darbuotojų kaitos išvengti nepavyksta, bet yra ir tokių, kurie įmonėje dirba keliolika metų.
Nors bendrovė nėra naujokė rinkoje, jos gaminius ir prekių ženklą žino nedaug klientų.
„Šiauliuose turime dvi parduotuves, tad šio miesto gyventojai mus žino. Lankantis parodose kituose miestuose žmonės nustemba pamatę gaminius. Dažnai sulaukiame klausimo: „Kodėl anksčiau jūsų nemačiau?“ – pasakoja verslininkė.
Dėmesys parodomsNorėdama padidinti prekių ženklo žinomumą, išplėsti klientų būrį bendrovė aktyviai dalyvauja parodose Vilniuje, Klaipėdoje. Kad dalyvavimas naudingas, anot p. Mikolavičiaus, rodo padidėjęs užklausų kiekis, naujų klientų susidomėjimas gaminiais.
„Dalyvavome tekstilės parodoje Frankfurte (Vokietija), užmezgėme kontaktų su nemažai medžiagų tiekėjų, su keliais jau bendradarbiaujame“, – tikslus vardija p. Mikolavičius.
Perėmus šeimos verslą, vienas svarbiausių darbų, pasak pašnekovės, buvo pasirūpinti šiuolaikine rinkodara, tiesiogiai bendrauti su klientais.
„Ilgą laiką įmonės tinklalapis buvo informacinio pobūdžio. Čia buvo pristatoma bendrovės veikla, gaminiai ir kontaktai. Šįmet svetainę iš esmės pertvarkėme. Dabar veikia e. parduotuvė „Urtestekstile.lt“. Turime paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, ten skelbiame gaminių, dažnai siūtų pagal individualius užsakymus, nuotraukas. Be to, feisbukas padeda palaikyti artimesnį ryšį su klientais“, – rinkodaros svarbą pabrėžia pašnekovė.
Kalbėdamas apie įmonės tolesnės veiklos planus, p. Mikolavičius išskiria kelias kryptis.
„Iki metų pabaigos norėtume dar patobulinti e. parduotuvę, nufotografuoti ir visų savo prekių nuotraukas sukelti į internetą. Norėtume gaminius pristatyti užsienio parodose, užmegzti ryšių su kitų šalių įmonėmis ir prekiauti savo gaminiais užsienyje. Planuojame po vieną parduotuvę atidaryti Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Taip pat norėtume siuvyklą perkelti į naujas patalpas“, – verslo planus vardija pašnekovas.