Techninę apžiūrą galės atlikti ne tik Lietuvoje
Tai numatyta šiandien Seimo priimtose Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisose, kurios įsigalios nuo liepos 1 d.
VŽ rašė, kad šalies vėžėjai, kurių transporto priemonės važinėja ES šalyse ir tik retkarčiais užsuka į Lietuvą, norėjo, kad privalomą techninę apžiūrą būtų galima atlikti ir svetur. Tai, verslininkų teigimu, turi padėti sklandžiau dirbti ir sutaupyti.
Nenumuš kainųJonas Pudžemis, tarptautinių krovinių vežimo Europoje paslaugas teikiančios UAB „Kūbas“ direktorius, džiaugiasi, kad pritarta vežėjų siūlymui.
Jis taip pat akcentuoja, kad toks pakeitimas būtų buvęs labai aktualus pernai, kai nuo liepos 1-osios transporto priemonėms, neturinčioms galiojančios privalomosios techninės apžiūros (TA), civilinės atsakomybės draudimo arba nesumokėjus su transporto priemone susijusių mokesčių, pradėta stabdyti leidimai dalyvauti eisme. Vakarų Europoje važinėjantys vilkikai, į Lietuvą grįžtantys labai retai, buvo priversti sukti namo atlikti apžiūrą.
Vis dėlto, anot p. Pudžemio, atsivėrusi galimybė atlikti apžiūras svetur išlieka labai aktuali, nes vis daugiau transporto įmonių, netekusių užsakymų vežti krovinius į Rusiją, suka į Vakarų Europą. Be to, tuomet, kai nereikės privalomai važiuoti į Lietuvą, laimės tos bendrovės, kurios veža krovinius į Lietuvą. Vykstant į Lietuvą tik atlikti apžiūrą buvo numušamos pervežimų kainos.
Pirmiausia – VokietijojeVidmantas Pumputis, Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vadovas, VŽ pasakoja, kad pirmiausiai transporto priemonių savininkams atsiras galimybė technines apžiūras atlikti Vokietijoje.
„Bendraujant su Vokietijos susisiekimo ministerija pavyko susitarti, kad Vokietijos techninių apžiūrių centrai priims Europoje eksploatuojamus Lietuvoje registruotus automobilius techninei patikrai“, – sako SM atstovas.
Tiesa, p. Pumputis patikslina, kad tai bus galima daryti ne visuose apžiūrų centruose, o jų sąrašas bus aiškus jau netrukus, nes dar gegužę tikimasi pasirašyti reikiamą susitarimą. Informacija apie atliktą apžiūrą bus perduota Lietuvai – į duomenų bazę.
Anot p. Pudžemio, įmonei būtų patogu atlikti apžiūrą Belgijoje, kur kainos kiek mažesnės, nei Vokietijoje, dažnai Belgijos keliais važiuoja bendrovės automobiliai.
„Bet ir Vokietija, jei ji bus, taip yra gerai. Jei reiks, padarysime lankstą, bet nereikės važiuoti 2.000 km ar daugiau į Lietuvą“, – sako „Kūbo“ vadovas.
Anot p. Pumpučio, bandyta sutarti su Belgija, kitomis šalimis, pavyzdžiui Ispanijos, tačiau kai kur susidurta su problema, kad šalys nebeturi vieningos nacionalinės duomenų bazės. O nors prancūzai, ją turi, ji nėra tiksli ir patogi naudoti.
Lietuvos vežėjai pernai pasakojo, kad nors Lietuva ir nepripažindavo kitų ES valstybių techninių apžiūrų, tačiau ją atlikdavo svetur.
Ponas Pumputis pažymi, kad tai buvo daroma Vokietijoje ir Belgijoje, kitose valstybėse, bet tik deklaravus, kad automobilis bus įregistruojamas toje šalyje, tačiau nuo 2015 m. šios šalys pakeitė sistemą ir dabar gudraujant to negalima padaryti.