Trečdalis internautų blokuoja reklamą

Publikuota: 2015-05-01
Nuotrauka: Reuters/Scanpix
„Verslo žinios“

Lietuviai turi ne tik bene sparčiausią internetą pasaulyje, tačiau kartu su lenkais, amerikiečiais ir graikais gerokai dažniau nei kitų šalių gyventojai puslapius internete varto be reklamos – yra įsidiegę jos blokatorius. Tačiau jau yra sprendimų, kaip internete pasiekti ir tuos, kurie bando ignoruoti reklamą.

Susijusios PDF bylos
Parsisiųskite

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Media House“ kartu su „Synopticom Ad Research“ atliktas tyrimas rodo, kad 29% 18–50 metų interneto naudotojų Lietuvoje yra įsidiegę reklamos blokatorius „Adblock“ arba „Adblock Plus“.„Skaičiai kiek gąsdina, juolab kad rezultatuose matote tik tuos respondentus, kurie įvardijo konkretų pavadinimą. Palikome tik tuos, kurie sąmoningai žino, kad naudoja reklamos blokatorius“, – kalba Justas Juozapaitis, agentūros „Media House“ Interneto departamento vadovas.Pasaulinė „PageFair“ studija rodo, kad dažniausiai internautai bando ignoruoti reklamą Lenkijoje – 33%, JAV – 32%, Graikijoje – 29%, o Didžiojoje Britanijoje tokių tik 17%, Ispanijoje – 16%.Reklamą internete dažniausiai linkę blokuoti vyrai (Lietuvoje – 64% visų blokuojančių reklamą internete sudaro vyrai, pasaulyje – 60%). Daugiausia reklamą blokuoja 19–29 metų jaunuoliai – atitinkamai 45%. Tarp keturiasdešimtmečių–penkiasdešimtmečių tokių yra 20%.„Žiniasklaidos planavimo agentūroms ir reklamos užsakovams tenka spręsti vis didesnius iššūkius, nes vartotojai vis išradingiau bando išvengti reklamos.Jei juokaujama, kad per televizijos reklamą vartotojai perjungia kanalą arba eina teptis sumuštinių, tai interneto žaidėjams dabar tenka imtis ne ką mažesnio galvosūkio, kaip pagrįsti savo skaičius reklamos užsakovams. Kiekviena medija turi silpnybių“, – pripažįsta p. Juozapaitis. Tačiau nereikia į viską žvelgti pernelyg siaurai.„Tie jaunesni, technologiškai pažengę vyrai juk naudojasi ne vieninteliu kompiuteriu. Galbūt jie reklamą blokuoja darbe, tačiau šios funkcijos nėra įdiegę asmeniniame kompiuteryje, planšetėje ar išmaniajame telefone. Tad iš tikrųjų šis rodiklis gal yra mažesnis nei 29%“, – svarsto p. Juozapaitis.

Reklama kaip turinys Agentūros ieško ir kitų sprendimų, kaip pasiekti ignoruojančius reklamą. Šiuo metu „Media House“ eksperimentuoja ir didžiuosiuose portaluose testuoja kelių reklamos užsakovų kampanijas, kurias mato tik įsidiegę reklamos blokatorius.„Šias reklamas padedami interneto portalų įdėjome kaip turinio elementus, o ne kaip reklamjuostes. Tokiais atvejais minusas – negalime matyti visų kokybinių statistinių parametrų. Nežinome, kokia dalis reklamų pateko į vartotojo ekraną, kiek laiko reklama rodyta vartotojui ir pan.“, – kalba p. Juozapaitis.Rinkos dalyviai planuoja ir socialinius projektus – reklamos, kurios šviestų vartotojus. „Pajamos iš reklamos – pagrindinis portalų pajamų šaltinis. Norėdami skaityti nemokamą turinį, skaitytojai neturėtų ignoruoti reklamos“, – pabrėžia p. Juozapaitis.

„Google“ bando tartis Galimybių šiai problemai spręsti ieško ne tik interneto portalai ar reklamos užsakovai. Technologijų milžinei „Google“ tai taip pat opus klausimas.Rinkos dalyviai pusbalsiu šneka, esą pastaroji bando tartis su blokatorių gamintojais, kad reklamjuostės „Google“ paieškoje vartotojų būtų matomos be apribojimų.Audrius Janulis, interneto reklamos tinklo „Adform“ pardavimo vadovas, taip pat pabrėžia, kad reklamos internete blokavimas – karščiausia šiemetinė tema daugelyje šalių.„Nėra vieno vaisto šiai problemai spręsti, ir niekas nenori garsiai apie tai kalbėti, tad iš principo dabar vyksta kova tarp reklamos blokavimo sistemas kuriančiųjų ir bandančiųjų juos įveikti, o laimi vis naujesnės versijos ir profesionalesni konkuruojančių pusių technologiniai sprendimai“, – kalba p. Janulis.

Užsakovai nemoka Kai reklama blokuojama, tinklalapyje vartotojai mato tik tekstinį turinį, o trečiųjų šalių informacija, t. y. reklamos kodai, lieka nematomi, tad už nepamatytą reklamą užsakovai ir nemoka.„Labiausiai šioje situacijoje nukenčia interneto portalai – jie netenka dalies pajamų, kurias galėjo gauti. Norėtųsi, kad interneto portalai labiau atkreiptų dėmesį į šią problemą, nes tik jie patys gali įvertinti realią padėtį. Dabar tinklalapiai arba to nedaro, arba nenori tuo dalytis. Viešumas čia būtų geras pagalbininkas rinkai, kenčiančiai nuo keistų mitų“, – teigia p. Janulis.Pasak pašnekovo, šios problemos sprendimas – naršyklių gamintojų ar interneto technologijų bendrovių rankose.„Kita vertus, nesinori tikėti, kad Lietuvoje šis rodiklis jau siekia trečdalį. Vienuose tinklalapiuose tas procentas gali būti didesnis, kituose – mažesnis. Portalų godumas ir reklamų įžūlumas veda prie to“, – kalba p. Janulis.Ričardas Baltaduonis, UAB „Lrytas“ direktorius, taip pat sutinka, kad tokius internautų veiksmus lemia per dideli reklamos kiekiai arba nepriimtinos, agresyvios jos formos.„Tos problemos dar pernelyg aštriai nejaučiame, tačiau niekas nežino, kas bus po metų. Sprendimas gali būti paprastas – reklamos galėtume matyti mažiau, tačiau tada būtų kitokios kainos“, – kalba p. Baltaduonis.Vytautas Benokraitis, UAB „Delfi“ direktorius, pabrėžia, kad patys didesnės analizės šia tematika nėra darę, bet nesutinka, kad blokuojančiųjų reklamą yra bemaž trečdalis.„Tokiu atveju būtų stipriai sumažėjęs realių reklamos rodymų kiekis, o jis per pastaruosius kelerius nemažėja. Lietuvoje tokių vartotojų gali būti ne daugiau kaip 5–10%“, – įsitikinęs p. Benokraitis.Straipsnis balandžio 22 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
LRT – nauja R. Miliūtės laida 7

Rita Miliūtė į LRT televizijos eterį išleidžia naują laidą „Langas į valdžią“, kurią kurs naudodama viešai...

Rinkodara
2019.12.05
„Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ sujudino rinką, pradėti dar 4 tyrimai 4

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) šiandien viešai nagrinėjo „Vilniaus degtinės“...

Rinkodara
2019.12.05
„Idea Prima“ ir „Fabula“ grįžo su tarptautiniais apdovanojimais

Dvi Lietuvos komunikacijos agentūros iš didžiausio Europos ryšių su visuomene apdovanojimų konkurso „European...

Rinkodara
2019.12.02
L. Blaževičiūtė: keičiasi ne tik pagrindinis mūsų prekių ženklas Premium

„All Media Lithuania“, Lietuvoje valdanti TV3 televiziją, registruoja naują ir keičia pagrindinį savo prekių...

Rinkodara
2019.12.02
TV3 – su nauju prekės ženklu 3

„All Media Lithuania“, Lietuvoje valdanti TV3 televiziją, registruoja naują ir keičia pagrindinį savo prekės...

Rinkodara
2019.12.01
Sostinės gatvėse – ne tik šventinis traukinukas, bet ir IKEA autobusas

Nuo rytojaus sostinės gatvėmis kursuos IKEA Kalėdų autobusas, keleivius nemokamai vešiantis maršrutu nuo...

Rinkodara
2019.12.01
„Go Vilnius“ sostinę reklamuoja pasitelkusi „Tele2“ šventinę reklamą

Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“ į oficialią miesto komunikaciją įtraukė...

Rinkodara
2019.11.30
„Pigu.lt“: lankytojų srautas per juodąjį penktadienį išaugo 50%

UAB „Pigu“ valdomų e. parduotuvių rezultatai rodo, kad per dvi savaites iki šios dienos trukusį išpardavimą...

Prekyba
2019.11.29
E. parduotuvėms „Femina Clothes“ ir „Riešutaujam“ skirtos baudos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė sankcijas MB „Riešutaujam“ ir UAB „Stirna“, valdančiai...

Prekyba
2019.11.29
„Google“ veiklą vėl skundžia dėl nesąžiningos konkurencijos

Daugiau nei 40 Europos prekybos paslaugų įmonių vėl meta šešėlį „Google“ valdančiai „Alphabet“ dėl...

Rinkodara
2019.11.29
Parduodamos viešbučio patalpos pavirto ne butais, o baudomis 3

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas atmetė bendrovių „NT partneriai“ bei „Karolinos turas“...

Rinkodara
2019.11.27
Adaptacija reklamose: svarbus ne laiko veiksnys, o aktuali žinutė Premium

Šiemetinė prekybos tinklo „Iki“ kalėdinė reklama – didžiausios prekybininkės akcininkės „Rewe“ 2017 m.

Rinkodara
2019.11.27
R. Berankio pergalė ginče su bendrove „Birštono mineraliniai vandenys“

Kauno apygardos teismas patenkino tenisininko Ričardo Berankio ieškinį ir priteisė jam iš bendrovės „Birštono...

Rinkodara
2019.11.26
„Iki“ su e. prekyba žengia į Kauną 2

Prekybos tinklas „Iki“, spalio viduryje pasiūlęs išbandyti elektroninę prekybą Vilniuje, šią naujovę pristato...

Prekyba
2019.11.26
Buvęs „Laisvės TV“ vadovas jungiasi prie „Delfi TV“ komandos

„Delfi TV“ plėtros vadovo pareigas nuo kitos savaitės pradeda eiti Mykolas Markauskas, neseniai pasitraukęs...

Rinkodara
2019.11.26
„Iki“ renkasi komunikacijos partnerius 1

Prekybos tinklas „Iki“ per šį gruodį tikisi išsirinkti ir žiniasklaidos planavimo, ir komunikacijos...

Rinkodara
2019.11.26
Akiratyje bus ir influencerių reklamos žymėjimas, ir skelbiamas turinys Premium

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba per artimiausias kelias savaites žada pristatyti ir patvirtinti...

Rinkodara
2019.11.26
„15min“ turi naują rinkodaros vadovę

Nuo šiandien naujienų portalo „15min“ rinkodarai pradeda vadovauti ryšių su visuomene ir rinkodaros...

Rinkodara
2019.11.25
Emociškai Lietuva patraukliausia – Lenkijai ir Vokietijai 4

Tik 28% užsieniečių žino apie Lietuvą daugiau nei jos pavadinimas ir geografinė vieta. Lietuva vertinama...

Rinkodara
2019.11.25
Kodėl komunikacijos krizei svarbu ruoštis tada, kai ja net nekvepia

Sukurti ir išvystyti verslą iki tokio lygio, kad jis pradėtų nešti bent menkiausius vaisius, gali užtrukti...

Rinkodara
2019.11.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau