Trečdalis internautų blokuoja reklamą

Publikuota: 2015-05-01
Atnaujinta 2015-06-22 14:12
svg svg
Nuotrauka: Reuters/Scanpix
„Verslo žinios“

Lietuviai turi ne tik bene sparčiausią internetą pasaulyje, tačiau kartu su lenkais, amerikiečiais ir graikais gerokai dažniau nei kitų šalių gyventojai puslapius internete varto be reklamos – yra įsidiegę jos blokatorius. Tačiau jau yra sprendimų, kaip internete pasiekti ir tuos, kurie bando ignoruoti reklamą.

Susijusios PDF bylos
Parsisiųskite

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Media House“ kartu su „Synopticom Ad Research“ atliktas tyrimas rodo, kad 29% 18–50 metų interneto naudotojų Lietuvoje yra įsidiegę reklamos blokatorius „Adblock“ arba „Adblock Plus“.„Skaičiai kiek gąsdina, juolab kad rezultatuose matote tik tuos respondentus, kurie įvardijo konkretų pavadinimą. Palikome tik tuos, kurie sąmoningai žino, kad naudoja reklamos blokatorius“, – kalba Justas Juozapaitis, agentūros „Media House“ Interneto departamento vadovas.Pasaulinė „PageFair“ studija rodo, kad dažniausiai internautai bando ignoruoti reklamą Lenkijoje – 33%, JAV – 32%, Graikijoje – 29%, o Didžiojoje Britanijoje tokių tik 17%, Ispanijoje – 16%.Reklamą internete dažniausiai linkę blokuoti vyrai (Lietuvoje – 64% visų blokuojančių reklamą internete sudaro vyrai, pasaulyje – 60%). Daugiausia reklamą blokuoja 19–29 metų jaunuoliai – atitinkamai 45%. Tarp keturiasdešimtmečių–penkiasdešimtmečių tokių yra 20%.„Žiniasklaidos planavimo agentūroms ir reklamos užsakovams tenka spręsti vis didesnius iššūkius, nes vartotojai vis išradingiau bando išvengti reklamos.Jei juokaujama, kad per televizijos reklamą vartotojai perjungia kanalą arba eina teptis sumuštinių, tai interneto žaidėjams dabar tenka imtis ne ką mažesnio galvosūkio, kaip pagrįsti savo skaičius reklamos užsakovams. Kiekviena medija turi silpnybių“, – pripažįsta p. Juozapaitis. Tačiau nereikia į viską žvelgti pernelyg siaurai.„Tie jaunesni, technologiškai pažengę vyrai juk naudojasi ne vieninteliu kompiuteriu. Galbūt jie reklamą blokuoja darbe, tačiau šios funkcijos nėra įdiegę asmeniniame kompiuteryje, planšetėje ar išmaniajame telefone. Tad iš tikrųjų šis rodiklis gal yra mažesnis nei 29%“, – svarsto p. Juozapaitis.

Reklama kaip turinys Agentūros ieško ir kitų sprendimų, kaip pasiekti ignoruojančius reklamą. Šiuo metu „Media House“ eksperimentuoja ir didžiuosiuose portaluose testuoja kelių reklamos užsakovų kampanijas, kurias mato tik įsidiegę reklamos blokatorius.„Šias reklamas padedami interneto portalų įdėjome kaip turinio elementus, o ne kaip reklamjuostes. Tokiais atvejais minusas – negalime matyti visų kokybinių statistinių parametrų. Nežinome, kokia dalis reklamų pateko į vartotojo ekraną, kiek laiko reklama rodyta vartotojui ir pan.“, – kalba p. Juozapaitis.Rinkos dalyviai planuoja ir socialinius projektus – reklamos, kurios šviestų vartotojus. „Pajamos iš reklamos – pagrindinis portalų pajamų šaltinis. Norėdami skaityti nemokamą turinį, skaitytojai neturėtų ignoruoti reklamos“, – pabrėžia p. Juozapaitis.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Google“ bando tartis Galimybių šiai problemai spręsti ieško ne tik interneto portalai ar reklamos užsakovai. Technologijų milžinei „Google“ tai taip pat opus klausimas.Rinkos dalyviai pusbalsiu šneka, esą pastaroji bando tartis su blokatorių gamintojais, kad reklamjuostės „Google“ paieškoje vartotojų būtų matomos be apribojimų.Audrius Janulis, interneto reklamos tinklo „Adform“ pardavimo vadovas, taip pat pabrėžia, kad reklamos internete blokavimas – karščiausia šiemetinė tema daugelyje šalių.„Nėra vieno vaisto šiai problemai spręsti, ir niekas nenori garsiai apie tai kalbėti, tad iš principo dabar vyksta kova tarp reklamos blokavimo sistemas kuriančiųjų ir bandančiųjų juos įveikti, o laimi vis naujesnės versijos ir profesionalesni konkuruojančių pusių technologiniai sprendimai“, – kalba p. Janulis.

Užsakovai nemoka Kai reklama blokuojama, tinklalapyje vartotojai mato tik tekstinį turinį, o trečiųjų šalių informacija, t. y. reklamos kodai, lieka nematomi, tad už nepamatytą reklamą užsakovai ir nemoka.„Labiausiai šioje situacijoje nukenčia interneto portalai – jie netenka dalies pajamų, kurias galėjo gauti. Norėtųsi, kad interneto portalai labiau atkreiptų dėmesį į šią problemą, nes tik jie patys gali įvertinti realią padėtį. Dabar tinklalapiai arba to nedaro, arba nenori tuo dalytis. Viešumas čia būtų geras pagalbininkas rinkai, kenčiančiai nuo keistų mitų“, – teigia p. Janulis.Pasak pašnekovo, šios problemos sprendimas – naršyklių gamintojų ar interneto technologijų bendrovių rankose.„Kita vertus, nesinori tikėti, kad Lietuvoje šis rodiklis jau siekia trečdalį. Vienuose tinklalapiuose tas procentas gali būti didesnis, kituose – mažesnis. Portalų godumas ir reklamų įžūlumas veda prie to“, – kalba p. Janulis.Ričardas Baltaduonis, UAB „Lrytas“ direktorius, taip pat sutinka, kad tokius internautų veiksmus lemia per dideli reklamos kiekiai arba nepriimtinos, agresyvios jos formos.„Tos problemos dar pernelyg aštriai nejaučiame, tačiau niekas nežino, kas bus po metų. Sprendimas gali būti paprastas – reklamos galėtume matyti mažiau, tačiau tada būtų kitokios kainos“, – kalba p. Baltaduonis.Vytautas Benokraitis, UAB „Delfi“ direktorius, pabrėžia, kad patys didesnės analizės šia tematika nėra darę, bet nesutinka, kad blokuojančiųjų reklamą yra bemaž trečdalis.„Tokiu atveju būtų stipriai sumažėjęs realių reklamos rodymų kiekis, o jis per pastaruosius kelerius nemažėja. Lietuvoje tokių vartotojų gali būti ne daugiau kaip 5–10%“, – įsitikinęs p. Benokraitis.Straipsnis balandžio 22 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

Prekių ženklai, kuriuos atpažįsta reklamose Premium

Spontaniškai, be priminimo didžioji dalis respondentų įsiminė šių prekių ženklų kalėdines reklamas: „Tele2“...

Rinkodara
2023.01.29
Tyrimas: taupūs ir tvarūs vartotojai – naujoji dauguma Premium 11

Sparčiai kylančios kainos, augančios pragyvenimo išlaidos ir neužtikrintumas dėl ateities skatina Rytų...

Prekyba
2023.01.29
Slėptuvėje gimę Ukrainos vaikų piešiniai – Lietuvos lauko reklamos stenduose

Didžiųjų Lietuvos miestų gatvėse pasklido dešimtys ypatingų piešinių. Kampanijos „Dienoraščiai iš slėptuvės“...

Rinkodara
2023.01.28
TOP prekės didžiuosiuose tinkluose: bananams iššūkį meta šilauogės Premium

Didžioji dalis populiariausių prekių vartotojo krepšelyje išlaiko pozicijas ne vienus metus. Tačiau, kaip...

Prekyba
2023.01.28
Atsargiai: jūsų įmonės „Facebook“ paskyra gali būti užblokuota

Kartais smulkiosios įmonės iš nežinojimo arba taupumo susikuria asmeninę paskyrą, o ne naudojasi specialiais...

Gazelė
2023.01.28
Ieškote darbuotojų feisbuke? Tik nesusipainiokite Premium

Feisbuko paskyra gali būti naudinga ne tik įmonės reklamai, įvaizdžiui, bet ir kaip darbuotojų pritraukimo...

Gazelė
2023.01.27
Du žaidėjai: 5 pozicijos Baltijos šalių e. komercijos TOP 10 Premium

2022-uosius e. komercijos bendrovės baigė optimistiškai – dauguma jų augino klientų srautus. Tai lėmė ir...

Prekyba
2023.01.27
„Norfos“ vadovas: kai kurias išpardavimų akcijas pirkėjai gali nuspėti patys Verslo tribūna 1

Kai apsipirkdami prekybos centruose tarp lentynų aplenkiame prekes, sudėtas gabenimo paletėse, turbūt...

Apie vieną stabiliausių verslų, arba Iš ko vaistinės mokės milijonines baudas Premium

Mažmeninė prekyba vaistais yra vienas stabiliausių verslų Lietuvoje – jo rizikingumas keletą kartų mažesnis...

Prekyba
2023.01.26
Tvaraus apsipirkimo indeksas: Lietuvoje dar mažoka sendaikčių krautuvių, perdirbimo ir rūšiavimo Premium 1

Trisdešimtyje Europos valstybių atliktas tyrimas parodė, kuriems vartotojams labiausiai rūpi tvarumas.

Prekyba
2023.01.25
TV3 perka M-1 grupę, laukia Konkurencijos tarybos verdikto 21

„TV3 Grupė“ trečiadienį pasirašė M-1 valdomų radijo stočių įsigijimo sutartį – pasitvirtino žiniasklaidos...

Žiniasklaida
2023.01.25
Prie „Swedbank“ komunikacijos komandos jungiasi V. Lopeta 4

„Swedbank“ komunikacijos ir tvarumo tarnybą papildė komunikacijos bei ryšių su visuomene ekspertas Valdas...

Rinkodara
2023.01.25
JAV padavė į teismą „Google“ dėl neteisėto skaitmeninės reklamos rinkos monopolizavimo 2

JAV Teisingumo departamentas ir dalis valstijų padavė technologijų bendrovę „Google“ į teismą dėl galimos...

Inovacijos
2023.01.25
Prekių ženklų klastočių daugėja, griežtėja ir atsakomybių ribos Premium

Europos Komisijos ir Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) naujausia ataskaita rodo, kad...

Prekyba
2023.01.25
Nuomos mokestis prekybos centre: be indeksavimo „lubų“, išlaidos šoktelėjo 20% Premium

2023 m. pradžioje prekybos centrų nuomininkai, kurių sutartyse nuomos mokestis susietas su vidutine...

Prekyba
2023.01.25
Geriausios agentūros Baltijos šalyse titulą „Not Perfect“ grąžina į Lietuvą

Geriausių Baltijos šalių reklamos agentūrų reitinge 2022 m. laurai atiteko Lietuvos agentūrai „Not Perfect...

Rinkodara
2023.01.24
Lyderis – „Tele2“, vyriškai auditorijai sugrojo „Telia“, moterų dėmesį patraukė „Bitė“ Premium 2

KOG rinkodaros institutas analizavo trylikos labiausiai matomų per kalėdinį periodą prekių ženklų reklamas,...

Rinkodara
2023.01.23
E. Muskas paskelbė apie brangesnę „Twitter“ prenumeratos paslaugą be reklamos

„Twitter“ vadovas Elonas Muskas šeštadienį tviteryje paskelbė, kad prenumeratos paslaugą įsigiję socialinio...

Inovacijos
2023.01.23
„Asda“ savininkai ruošiasi 13 mlrd. GBP vertės verslų sujungimui

Mažmeninės prekybos tinklo „Asda“ savininkai – Jungtinės Karalystės (JK) milijardieriai broliai Mohsinas ir...

Prekyba
2023.01.23
„Lidl“ nebegabens vaisių ir daržovių lėktuvais, į Lietuvą oru ir dabar jie keliauja tik retsykiais Premium

Mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“, įgyvendindamas tvarumo strategiją, iš tiekimo grandinės siekia eliminuoti...

Prekyba
2023.01.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku