Trečdalis internautų blokuoja reklamą

Publikuota: 2015-05-01
Atnaujinta 2015-06-22 14:12
Nuotrauka: Reuters/Scanpix
„Verslo žinios“

Lietuviai turi ne tik bene sparčiausią internetą pasaulyje, tačiau kartu su lenkais, amerikiečiais ir graikais gerokai dažniau nei kitų šalių gyventojai puslapius internete varto be reklamos – yra įsidiegę jos blokatorius. Tačiau jau yra sprendimų, kaip internete pasiekti ir tuos, kurie bando ignoruoti reklamą.

Susijusios PDF bylos
Parsisiųskite

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Media House“ kartu su „Synopticom Ad Research“ atliktas tyrimas rodo, kad 29% 18–50 metų interneto naudotojų Lietuvoje yra įsidiegę reklamos blokatorius „Adblock“ arba „Adblock Plus“.„Skaičiai kiek gąsdina, juolab kad rezultatuose matote tik tuos respondentus, kurie įvardijo konkretų pavadinimą. Palikome tik tuos, kurie sąmoningai žino, kad naudoja reklamos blokatorius“, – kalba Justas Juozapaitis, agentūros „Media House“ Interneto departamento vadovas.Pasaulinė „PageFair“ studija rodo, kad dažniausiai internautai bando ignoruoti reklamą Lenkijoje – 33%, JAV – 32%, Graikijoje – 29%, o Didžiojoje Britanijoje tokių tik 17%, Ispanijoje – 16%.Reklamą internete dažniausiai linkę blokuoti vyrai (Lietuvoje – 64% visų blokuojančių reklamą internete sudaro vyrai, pasaulyje – 60%). Daugiausia reklamą blokuoja 19–29 metų jaunuoliai – atitinkamai 45%. Tarp keturiasdešimtmečių–penkiasdešimtmečių tokių yra 20%.„Žiniasklaidos planavimo agentūroms ir reklamos užsakovams tenka spręsti vis didesnius iššūkius, nes vartotojai vis išradingiau bando išvengti reklamos.Jei juokaujama, kad per televizijos reklamą vartotojai perjungia kanalą arba eina teptis sumuštinių, tai interneto žaidėjams dabar tenka imtis ne ką mažesnio galvosūkio, kaip pagrįsti savo skaičius reklamos užsakovams. Kiekviena medija turi silpnybių“, – pripažįsta p. Juozapaitis. Tačiau nereikia į viską žvelgti pernelyg siaurai.„Tie jaunesni, technologiškai pažengę vyrai juk naudojasi ne vieninteliu kompiuteriu. Galbūt jie reklamą blokuoja darbe, tačiau šios funkcijos nėra įdiegę asmeniniame kompiuteryje, planšetėje ar išmaniajame telefone. Tad iš tikrųjų šis rodiklis gal yra mažesnis nei 29%“, – svarsto p. Juozapaitis.

Reklama kaip turinys Agentūros ieško ir kitų sprendimų, kaip pasiekti ignoruojančius reklamą. Šiuo metu „Media House“ eksperimentuoja ir didžiuosiuose portaluose testuoja kelių reklamos užsakovų kampanijas, kurias mato tik įsidiegę reklamos blokatorius.„Šias reklamas padedami interneto portalų įdėjome kaip turinio elementus, o ne kaip reklamjuostes. Tokiais atvejais minusas – negalime matyti visų kokybinių statistinių parametrų. Nežinome, kokia dalis reklamų pateko į vartotojo ekraną, kiek laiko reklama rodyta vartotojui ir pan.“, – kalba p. Juozapaitis.Rinkos dalyviai planuoja ir socialinius projektus – reklamos, kurios šviestų vartotojus. „Pajamos iš reklamos – pagrindinis portalų pajamų šaltinis. Norėdami skaityti nemokamą turinį, skaitytojai neturėtų ignoruoti reklamos“, – pabrėžia p. Juozapaitis.

„Google“ bando tartis Galimybių šiai problemai spręsti ieško ne tik interneto portalai ar reklamos užsakovai. Technologijų milžinei „Google“ tai taip pat opus klausimas.Rinkos dalyviai pusbalsiu šneka, esą pastaroji bando tartis su blokatorių gamintojais, kad reklamjuostės „Google“ paieškoje vartotojų būtų matomos be apribojimų.Audrius Janulis, interneto reklamos tinklo „Adform“ pardavimo vadovas, taip pat pabrėžia, kad reklamos internete blokavimas – karščiausia šiemetinė tema daugelyje šalių.„Nėra vieno vaisto šiai problemai spręsti, ir niekas nenori garsiai apie tai kalbėti, tad iš principo dabar vyksta kova tarp reklamos blokavimo sistemas kuriančiųjų ir bandančiųjų juos įveikti, o laimi vis naujesnės versijos ir profesionalesni konkuruojančių pusių technologiniai sprendimai“, – kalba p. Janulis.

Užsakovai nemoka Kai reklama blokuojama, tinklalapyje vartotojai mato tik tekstinį turinį, o trečiųjų šalių informacija, t. y. reklamos kodai, lieka nematomi, tad už nepamatytą reklamą užsakovai ir nemoka.„Labiausiai šioje situacijoje nukenčia interneto portalai – jie netenka dalies pajamų, kurias galėjo gauti. Norėtųsi, kad interneto portalai labiau atkreiptų dėmesį į šią problemą, nes tik jie patys gali įvertinti realią padėtį. Dabar tinklalapiai arba to nedaro, arba nenori tuo dalytis. Viešumas čia būtų geras pagalbininkas rinkai, kenčiančiai nuo keistų mitų“, – teigia p. Janulis.Pasak pašnekovo, šios problemos sprendimas – naršyklių gamintojų ar interneto technologijų bendrovių rankose.„Kita vertus, nesinori tikėti, kad Lietuvoje šis rodiklis jau siekia trečdalį. Vienuose tinklalapiuose tas procentas gali būti didesnis, kituose – mažesnis. Portalų godumas ir reklamų įžūlumas veda prie to“, – kalba p. Janulis.Ričardas Baltaduonis, UAB „Lrytas“ direktorius, taip pat sutinka, kad tokius internautų veiksmus lemia per dideli reklamos kiekiai arba nepriimtinos, agresyvios jos formos.„Tos problemos dar pernelyg aštriai nejaučiame, tačiau niekas nežino, kas bus po metų. Sprendimas gali būti paprastas – reklamos galėtume matyti mažiau, tačiau tada būtų kitokios kainos“, – kalba p. Baltaduonis.Vytautas Benokraitis, UAB „Delfi“ direktorius, pabrėžia, kad patys didesnės analizės šia tematika nėra darę, bet nesutinka, kad blokuojančiųjų reklamą yra bemaž trečdalis.„Tokiu atveju būtų stipriai sumažėjęs realių reklamos rodymų kiekis, o jis per pastaruosius kelerius nemažėja. Lietuvoje tokių vartotojų gali būti ne daugiau kaip 5–10%“, – įsitikinęs p. Benokraitis.Straipsnis balandžio 22 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 19

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 16

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau