2014-09-14 03:01

„Lyoness“ planas: įtraukti kas dešimtą gyventoją ir kas penktą įmonę

„Lyoness“ lojalumas pagrįstas grįžtančiais procentais nuo pirkinių ir nuo pritrauktų kitų narių pirkinių. Vartotojų teisių apsaugos taryba paskelbė, kad „Lyoness“ neužsiima neteisėta komercine veikla, o šios lojalumo sistemos narių skaičius pradėjo lenkti kitų lojalumo kortelių.

„Prognozuojame, kad 2015-ųjų pradžioje Lietuvoje turėsime daugiau nei 60.000 narių – per praėjusius metus jų skaičius išaugo 35%“, – skaičiuoja Paulius Kibiša, UAB „Lyoness Lietuva“ generalinis direktorius. „Lyoness Lietuva“ turi 390 partnerių – bendrovių, kuriose „Lyoness“ nariai gali naudotis lojalumo programa. Tarp jų – „Lukoil“, „KristiAna“, „Maxima“, „Senukai“, „Audimas“, „Impuls“, „Armitana“, iš viso nariai Lietuvoje gali apsipirkti daugiau nei 14.000 prekybos vietų.

Ponas Kibiša užsimena, kad prie sistemos netrukus gali prisijungti ir komunalinių bei telekomunikacijos paslaugų teikėjai.

„Sistema pagrįsta idėja, kad lojalus klientas ir klientas, kuris rekomenduoja pardavėjo prekių ar paslaugų kitiems, gauna nuolaidą. Tik šiuo atveju rekomenduojamas ne vienas konkretus prekių ar paslaugų pardavėjas, bet visa jų grupė įvairiose prekių ir paslaugų srityse“, – aiškina Jurgita Judickienė, advokatų profesinės bendrijos „Judickienė ir partneriai JUREX“ seniūnė.

Ši advokatų bendrija yra „Lyoness Lietuvos“ partnerė. Pasak p. Judickienės, prie „Lyoness“ jie prisijungė, nes kitomis lojalumo kortelėmis jų klientai negali pasinaudoti.

Mokėdamas už prekę ar paslaugą „Lyoness“ narys gali susigrąžinti apie 2% pirkinio vertės – grynieji pinigai grįžta į pirkėjo asmeninę sąskaitą ir jis juos gali panaudoti savo nuožiūra. Dar apie 10% pirkinio vertės galima gauti kitų išmokų forma, jie kaupiami „Lyoness Cashback“ kortelėje, o sukauptą sumą galima panaudoti pas kitus partnerius visame pasaulyje, šių yra daugiau nei 40.000.

Yra kilę įtarimų, kad „Lyoness“ lojalumo sistema gali būti piramidė, nes, rekomendavęs kitam asmeniui prisijungti prie apsipirkimo bendruomenės, „Lyoness“ narys gauna 0,5% premiją nuo naujojo nario pirkinių sumos. Tačiau Lietuvos banko prašymu įvertinusi UAB „Lyoness Lietuva“ veiklą Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba piramidės neįžvelgė.

„Vartotojui suteikiama galimybė gauti atlygį pirmiausia už produktų pirkimą ir naudojimą, o ne už kitų vartotojų įtraukimą į „Lyoness“ tarptautinę apsipirkimo bendruomenę“, – konstatuoja tarnyba. Jos teigimu, nei kompensacijos, nei kitos išmokos už tai, kad kuo daugiau asmenų prisijungtų prie lojalumo sistemos, „Lyoness“ nariai negauna.

Įtraukti kas dešimtą

„Lyoness“ tikslas Lietuvoje apimti apie dešimtadalį didesnėmis pajamomis disponuojančių gyventojų – maždaug 300.000 žmonių. Ir iki 2020 m. turėti apie 12.000 įmonių – partnerių, kurie parduoda prekes ar teikia įvairias paslaugas.

Pasak „Lyoness Lietuvos“ vadovo, laikomasi nuostatos, kad jeigu partneris yra stambus mažmeninės prekybos, degalinių, buitinės elektroninės įrangos, knygynų ar vaistinių tinklas, jis lojalumo sistemoje bus vienas – tai reiškia, kad jo konkurentai į sistemą įtraukti nebus.

Rūta Bagdonavičienė, UAB Gintarinės vaistinės vadovė, sako, kad „Lyoness“ partneriu vaistinių tinklas tapo, siekdamas pritraukti daugiau pirkėjų. Nors ir turi savo tinklo kortelę, vaistinės teikia nuolaidą ir perkantiems su „Lyoness“ ar „Mylimiausia“ kortele.

„Taip pasiekiame didesnį vartotojų skaičių“, – pabrėžia p. Bagdonavičienė.

Tiesa, perkant su Gintarinės vaistinės kortele sukauptus taškus galima panaudoti tik tame pačiame vaistinių tinkle, o perkant su „Lyoness“ komisinius nuo pirkinių vertės tenka pervesti į UAB „Lyoness Lietuva“ sąskaitą, ši juos padalija pirkusiems nariams.

„Žinoma, verslui labiau apsimoka, jei sukauptos nuolaidos panaudojamos tame pačiame tinkle. Tačiau, jei norime padidinti pirkėjų būrį, negalime apsiriboti vienos rūšies sprendimais. Juolab kad esu atkreipusi dėmesį, jog „Lyoness“ bendruomenės nariai labai lojalūs“, – pabrėžia Gintarinės vaistinės vadovė.

Sparčiausiai auga Estijoje

„Lyoness“ vizija – pasaulio rinkoje tapti svarbiausia lojalumo kortele, o aktyviai „Lyoness Cashback“ kortelę naudojančių narių skaičius turėtų apimti 10% visų šalių, kur veikia „Lyoness“, gyventojų“, – tarptautinės lojalumo sistemos planus atskleidžia p. Kibiša.

Pasak jo, Šiaurės Europoje sparčiausia lojalumo sistemos plėtra šiuo metu vyksta Estijoje, Norvegijoje ir Jungtinėje Karalystėje (šią „Lyoness“ priskiria Šiaurės Europos regionui). Lenkija auga panašiu tempu, kaip Lietuva, – žinoma, įvertinant, kad turi 10 kartų daugiau gyventojų ir kas mėnesį prie sistemos prisijungia 10 kartų daugiau naujų narių bei įmonių.

„Lyoness“ Lietuvoje pradėjo veikti 2010 m. ir siūlo keturis apsipirkimo būdus – „Cashback“ kortele, naudojantis mobiliuoju čekiu išmaniajame telefone arba partnerių čekiais, taip pat apsipirkimą internetu. Per „Lyoness“ lojalumo programą Lietuvoje 2013 m. prekių ir paslaugų buvo nupirkta už daugiau nei 53 mln. Lt.

52795
130817
52791