Naujoms užduotims prikėlė seną mašiną

Publikuota: 2014-12-24
Nuotrauka: Juditos Grigelytės („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Bendrovė „Kauno tiltai“ vasarą sudegusią senučiukę asfalto klojimo mašiną „Remix Plus“ pakeitė į apynaują ir dabar keliomis pamainomis darbuojasi Kauno gatvėse. Pasirodo, su mašina, kuri kadaise buvo pripažinta netinkama magistraliniams keliams prižiūrėti ir kurį laiką stovėjo be darbo, galima remontuoti miestų gatves.

Šiuo metu bendrovės „Wirtgen“ karšto regeneravimo technologiją naudojantis įrenginių kompleksas, kurio kaina – maždaug 8 mln. Lt, vienintelis Lietuvoje. „Remix Plus“ dirba keliomis pamainomis – per vieną naktį kelininkai vidutiniškai sutvarko apie 1 km ilgio gatvės ruožą.Prieš „Remix Plus“ aparatą važiuoja dvi mašinos, kurios seną asfaltbetonį įkaitina iki 140 laipsnių. Šis virsta minkšta mase, „Remix Plus“ ją nuskuta, sumaišo ir iš naujo pakloja. Ant viršaus papildomai paklojamas dar 2,5 cm storio naujo asfalto sluoksnis. Iš viso atnaujintos dangos storis siekia 6–7 cm. Be to, pasak „Kauno tiltų“ atstovų, visas asfaltas yra sutankinamas.„Ši mašina tinkama taisyti gatvėms, kurių plotis didesnis kaip 2,6 m, o esama danga tinkama regeneravimui. Karšto regeneravimo technologija tinkama ir intensyvioms Vilniaus gatvėms remontuoti. Projektuojant remontuojamą dangą atsižvelgiama į eismo intensyvumą, esamos dangos stovį, ir pagal tai parenkamas naujo dangos sluoksnio storis ir tipas“, – pasakoja p. Rusevičius.Kelininkai ir Kauno valdžia taip pat pabrėžia šios technologijos ekonomiškumą ir spartų darbą. „Visi „Remix Plus“ aparatu atlikti darbai miestui atsieis apie 16 mln. Lt. O visų tų gatvių rekonstrukcija būtų kainavusi apie 110 mln. Lt“, – pabrėžia Andrius Kupčinskas, Kauno meras.

Remontas ir rekonstrukcija

Tačiau dr. Virgaudas Puodžiukas, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kelių katedros vedėjas ir buvęs asociacijos „Lietuvos keliai“ direktorius, sako, kad nereikia maišyti remonto ir rekonstrukcijos sąvokų. Anot jo, gatvių rekonstrukcija kainuoja brangiau, nes stiprinamas arba keičiamas pagrindas ir pati danga, dangos konsistencija, sutvarkomi vandens nutekėjimo latakai ir kiti dalykai. Paprasčiau sakant, rekonstruojant kelius ar gatves nuimamas ir iš naujo paklojamas maždaug pusmetrio storio dangos ir pagrindo sluoksnis, o „Remix Plus“ tiesiog sutvarko viršutinį, maždaug 6–7 cm storio, asfaltbetonio sluoksnį.Kita vertus, tai geriau negu kasmetinis gatvių lopymas. Daugiau nei milijardą litų skolų turinti sostinė negali sau leisti padorios gatvių rekonstrukcijos, tad išeitis galbūt galėtų tapti karšto regeneravimo technologija. Tiesa, p. Puodžiukas sako, kad kiekvienai gatvei reikia atlikti atskirus tyrimus ir skaičiavimus, pagal eismo intensyvumą ir transporto priemonių svorį nustatant, ar perklotas asfaltbetonis išlaikys bent metus. Kitu atveju pinigai gali būti išmesti į balą.„Lietuvoje „Remix Plus“ mašina dirba beveik 2 dešimtmečius. Ilgą laiką kelininkai su ja vykdė periodinę automagistralių priežiūrą. Ji buvo sėkmingai naudojama iki 1997–1998 m. Tačiau, bėgant laikui ir didėjant eismo intensyvumui, magistralių dangų stiprumo savybės tapo netinkamos dabartinei apkrovai. Todėl minėtos mašinos atsisakyta, nes ji nestiprina dangos, o tik perkloja. Be to, jos energiniai nuostoliai yra dideli. Ta mašina „Kauno tiltuose“ ilgokai stovėjo. Bet reikia manyti, kad jie dabar atliko reikiamus skaičiavimus ir pakinkė ją darbui miesto gatvėse. Kaip seksis, pamatysime po 2–3 metų. Jei asfaltas Kaune vis dar bus geras, vadinasi, skaičiavimai buvo atlikti gerai“, – svarsto p. Puodžiukas.Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 26 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Apeliacinis teismas: VLRD konkursas turėjo būti viešas

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) prekinių vagonų atsarginių...

Į Lietuvą žengiantis „Ionity“ tinklas elektromobilių įkrovimą brangina 500% Premium 6

Iki šių metų pabaigos tris itin didelės galios elektromobilių įkrovos stoteles Lietuvoje ketinantis pastatyti...

Per mėnesį kelių transporto sektoriuje nebeliko 3.235 darbuotojų  Premium 4

Sezoniškai svyruojantis darbuotojų pokytis pasiekė 10 kartų didesnį mastą, numanoma darbo jėgos emigravimo...

„Lidl“ Logistikos departamento vadovas: kitos šalys mokosi iš lietuvių logistikos gudrybių Verslo tribūna

„Lidl Lietuva“ Logistikos departamento vadovas Andrius Narmontas gali nesustodamas pasakoti apie įdiegtas...

Vilniaus rajone gamins variklius elektromobiliams „Kia“ ir „Hyundai“: bendrovę perka britų vienaragis Premium 4

Vienas brangiausių britų startuolių „Arrival Ltd“ perka elektros variklių, pavarų dėžių ir baterijų modulių...

Pramonė
05:45
S. Krėpšta: Japonija domisi „Rail Baltica“, sinchronizacijos projektų finansavimu

Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo bankas domisi galimybe finansuoti „Rail Baltica“ geležinkelių...

Verslo aplinka
2020.01.23
Saulės energija automobiliuose: netiki investuotojai, bet dosniai remia vartotojai Premium

Miunchene įsikūręs startuolis „Sono Motors“ per minios finansavimo kampaniją savo projektui surinko 53 mln.

Automobiliai
2020.01.23
Vokietijos laivybos kompanija „TT-Line“ įsteigė įmonę Lietuvoje

Klaipėdoje įmonę įsteigė Vokietijos keltų kompanija „TT-Line“, jau plaukiojanti iš Klaipėdos į Švedijos...

Kelyje Vilnius–Klaipėda, ties Kaunu, pradedama naujo tilto statyba  2

Judriausioje Lietuvos kelių transporto arterijoje pradėti statybos darbai, kuriuos ketinama baigti 2021 m.

Tarptautine grupe virtusi „Spark“ platforma didina investicijas ir ruošiasi į naują rinką Premium

Elektrinių automobilių dalijimosi paslaugą trijose valstybėse teikianti platforma „Spark“ VŽ praneša 2019...

„Wizz Air“ nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Atėnus ir Reikjaviką

Vengrijos oro bendrovė „WizzAir“ nuo kovo pabaigos nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Islandijos sostinę...

Paslaugos
2020.01.22
„Toyota“ visame pasaulyje atšauks 3,4 mln. automobilių 

Dėl galimų saugos pagalvių veiklos sutrikimų bus atšaukiami didžiąja dalimi JAV rinkoje parduoti modeliai.

Automobiliai
2020.01.22
Estų vežėjai skundžiasi jų krovinius perimančiais lietuviais ir latviais Premium 3

Estijos vežėjai skundžiasi, kad jų konkurentai iš Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos pažeidinėja kabotažo...

Savivaldybių žvyrkelių asfaltavimui skiriama 20 mln. Eur, pusė pinigų – kaimams 1

Skelbiama, kad ši suma perpus viršija 2019 m. finansavimo sumą, be to, pirmą kartą 50% žvyrkelių asfaltavimui...

„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
„Omniva“ prie paštomatų tinklo jungia Neringą, konkurentai anapus marių neskuba Premium

„Omniva LT“ pastatė paštomatą Nidoje ir siuntoms į Kuršių mariomis atskirtą Neringos savivaldybę netaikys...

EP komitetas pritarė Mobilumo paketo nuostatoms  Premium

Antradienį Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komitetas įvykdė dar vieną Lietuvos vežėjams...

Kelių direkcija pasirašė 8 žvyrkelių asfaltavimo darbų sutartis 

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) praneša pasirašiusi 8 žvyrkelių asfaltavimo darbų sutartis.

S. Skvernelis: Lietuva pasirengusi didinti Baltarusijos tranzitą per Klaipėdą

Lietuva yra pasirengusi didinti Baltarusijos prekių tranzitą per Klaipėdos jūrų uostą, antradienį pareiškė...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau