Naujoms užduotims prikėlė seną mašiną

Publikuota: 2014-12-24
Nuotrauka: Juditos Grigelytės („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Bendrovė „Kauno tiltai“ vasarą sudegusią senučiukę asfalto klojimo mašiną „Remix Plus“ pakeitė į apynaują ir dabar keliomis pamainomis darbuojasi Kauno gatvėse. Pasirodo, su mašina, kuri kadaise buvo pripažinta netinkama magistraliniams keliams prižiūrėti ir kurį laiką stovėjo be darbo, galima remontuoti miestų gatves.

Šiuo metu bendrovės „Wirtgen“ karšto regeneravimo technologiją naudojantis įrenginių kompleksas, kurio kaina – maždaug 8 mln. Lt, vienintelis Lietuvoje. „Remix Plus“ dirba keliomis pamainomis – per vieną naktį kelininkai vidutiniškai sutvarko apie 1 km ilgio gatvės ruožą.Prieš „Remix Plus“ aparatą važiuoja dvi mašinos, kurios seną asfaltbetonį įkaitina iki 140 laipsnių. Šis virsta minkšta mase, „Remix Plus“ ją nuskuta, sumaišo ir iš naujo pakloja. Ant viršaus papildomai paklojamas dar 2,5 cm storio naujo asfalto sluoksnis. Iš viso atnaujintos dangos storis siekia 6–7 cm. Be to, pasak „Kauno tiltų“ atstovų, visas asfaltas yra sutankinamas.„Ši mašina tinkama taisyti gatvėms, kurių plotis didesnis kaip 2,6 m, o esama danga tinkama regeneravimui. Karšto regeneravimo technologija tinkama ir intensyvioms Vilniaus gatvėms remontuoti. Projektuojant remontuojamą dangą atsižvelgiama į eismo intensyvumą, esamos dangos stovį, ir pagal tai parenkamas naujo dangos sluoksnio storis ir tipas“, – pasakoja p. Rusevičius.Kelininkai ir Kauno valdžia taip pat pabrėžia šios technologijos ekonomiškumą ir spartų darbą. „Visi „Remix Plus“ aparatu atlikti darbai miestui atsieis apie 16 mln. Lt. O visų tų gatvių rekonstrukcija būtų kainavusi apie 110 mln. Lt“, – pabrėžia Andrius Kupčinskas, Kauno meras.

Remontas ir rekonstrukcija

Tačiau dr. Virgaudas Puodžiukas, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kelių katedros vedėjas ir buvęs asociacijos „Lietuvos keliai“ direktorius, sako, kad nereikia maišyti remonto ir rekonstrukcijos sąvokų. Anot jo, gatvių rekonstrukcija kainuoja brangiau, nes stiprinamas arba keičiamas pagrindas ir pati danga, dangos konsistencija, sutvarkomi vandens nutekėjimo latakai ir kiti dalykai. Paprasčiau sakant, rekonstruojant kelius ar gatves nuimamas ir iš naujo paklojamas maždaug pusmetrio storio dangos ir pagrindo sluoksnis, o „Remix Plus“ tiesiog sutvarko viršutinį, maždaug 6–7 cm storio, asfaltbetonio sluoksnį.Kita vertus, tai geriau negu kasmetinis gatvių lopymas. Daugiau nei milijardą litų skolų turinti sostinė negali sau leisti padorios gatvių rekonstrukcijos, tad išeitis galbūt galėtų tapti karšto regeneravimo technologija. Tiesa, p. Puodžiukas sako, kad kiekvienai gatvei reikia atlikti atskirus tyrimus ir skaičiavimus, pagal eismo intensyvumą ir transporto priemonių svorį nustatant, ar perklotas asfaltbetonis išlaikys bent metus. Kitu atveju pinigai gali būti išmesti į balą.„Lietuvoje „Remix Plus“ mašina dirba beveik 2 dešimtmečius. Ilgą laiką kelininkai su ja vykdė periodinę automagistralių priežiūrą. Ji buvo sėkmingai naudojama iki 1997–1998 m. Tačiau, bėgant laikui ir didėjant eismo intensyvumui, magistralių dangų stiprumo savybės tapo netinkamos dabartinei apkrovai. Todėl minėtos mašinos atsisakyta, nes ji nestiprina dangos, o tik perkloja. Be to, jos energiniai nuostoliai yra dideli. Ta mašina „Kauno tiltuose“ ilgokai stovėjo. Bet reikia manyti, kad jie dabar atliko reikiamus skaičiavimus ir pakinkė ją darbui miesto gatvėse. Kaip seksis, pamatysime po 2–3 metų. Jei asfaltas Kaune vis dar bus geras, vadinasi, skaičiavimai buvo atlikti gerai“, – svarsto p. Puodžiukas.Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 26 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
05:45
Tiekimo grandinės: naujausios technologijos atgyvenusio požiūrio neišgelbės Premium

Tiekimo grandinės efektyvumas – sena kaip pasaulis ir kiekvienam gamintojui svarbi tema. Vis dėlto, nors...

Pramonė
05:45
„Transachemos“ vadovą A. Mirinavičių keičia J. Varkulevičius

Koncerno „Achemos grupė“ valdomos krovinių gabenimo geležinkeliais bendrovei „Transachema“ vadovavusį Arūną...

Vadyba
2019.11.14
Ieškoma Šventosios jūrų uosto direkcijos vadovo

Ieškoma Palangos savivaldybės įmonės Šventosios jūrų uosto direkcijos vadovo – savivaldybė trečiadienį...

Gatvę Vilniaus Šnipiškėse už 1,3 mln. Eur tvarkys „Grinda“

700 m ilgio Širvintų g. Vilniaus Šnipiškėse tvarkys savivaldybės valdoma UAB „Grinda“.

Statyba ir NT
2019.11.14
Tiriamos „Rail Balticos“ galimybės sujungti traukinių ir oro transportą

„Rail Balticos“ projektą įgyvendinanti bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonė „RB Rail AS“ parengė...

Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

Ekonomikos komitetas: „Problematika“ ir „Kelių priežiūra“ nebus tarp strateginių įmonių

Seimo Ekonomikos komitetas pritarė prezidento siūlymui kelių techninės priežiūros ir kokybės kontrolės...

„EasyJet“ planuoja atidaryti savo kelionių agentūrą

Britų aviakompanija „EasyJet“ planuoja atidaryti savo kelionių agentūrą, kuri pardavinės kelionių paketus.

Paslaugos
2019.11.13
Geležinkelį iki Klaipėdos už 360 mln. Eur elektrifikuos Ispanijos bendrovių konsorciumas 2

Geležinkelio nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos ir Vilniaus mazgo elektrifikavimo rangovo konkursą laimėjo...

Lietuvos pašto valdyba ministrui darkart kartoja, kad nebeina pareigų 2

Buvę Lietuvos pašto valdybos nariai dar kartą kartoja, kad valdyba nedirba ir pareigų nevykdo, nors...

Ketvirtoji „Octavia” – dienos šviesoje 3

Pristatytas populiariausio Čekijos gamintojo modelio įpėdinis dar vienu žingsniu artėja prie „premium“...

Automobiliai
2019.11.12
S. Skvernelis: matau Aplinkos apsaugos departamento neįgalumą  2

Premjeras Saulius Skvernelis sako matantis Aplinkos apsaugos departamento atstovų neįgalumą likviduojant...

Nemunu planuoja paleisti turistinius laivus tarp Lietuvos ir Kaliningrado srities 2

Lietuvos ir Kaliningrado srities atstovai planuoja atgaivinti turistinę laivybą pasienio upe Nemunu, praneša...

Paslaugos
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Seimas imasi taršių automobilių mokesčio įvedimo 

Seimas sutiko pradėti svarstyti su kitų metų biudžetu susijusio taršių automobilių registracijos mokesčio, iš...

Verslo aplinka
2019.11.12
Vėsiname prieššventinę karštinę Verslo tribūna

Dovanos artimiesiems Kalėdų ir Naujųjų metų proga, Juodojo penktadienio nuolaidos – kalendorinių metų...

„737 MAX“ dar angaruose, bet „Boeing“ akcijos jau ant kilimo tako

Kompanija „Boeing“ pirmadienį paskelbė laukianti, kad Jungtinių Valstijų skrydžių priežiūros institucija per...

Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
„Baltic Ground Services“ į elektrinius autobusus investuoja 30 mln. Eur

Antžeminės orlaivių priežiūros bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) investuoja 30 mln. Eur į elektrinius...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau