Naujoms užduotims prikėlė seną mašiną

Publikuota: 2014-12-24
Atnaujinta 2015-05-29 18:15
Nuotrauka: Juditos Grigelytės („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Bendrovė „Kauno tiltai“ vasarą sudegusią senučiukę asfalto klojimo mašiną „Remix Plus“ pakeitė į apynaują ir dabar keliomis pamainomis darbuojasi Kauno gatvėse. Pasirodo, su mašina, kuri kadaise buvo pripažinta netinkama magistraliniams keliams prižiūrėti ir kurį laiką stovėjo be darbo, galima remontuoti miestų gatves.

Šiuo metu bendrovės „Wirtgen“ karšto regeneravimo technologiją naudojantis įrenginių kompleksas, kurio kaina – maždaug 8 mln. Lt, vienintelis Lietuvoje. „Remix Plus“ dirba keliomis pamainomis – per vieną naktį kelininkai vidutiniškai sutvarko apie 1 km ilgio gatvės ruožą.Prieš „Remix Plus“ aparatą važiuoja dvi mašinos, kurios seną asfaltbetonį įkaitina iki 140 laipsnių. Šis virsta minkšta mase, „Remix Plus“ ją nuskuta, sumaišo ir iš naujo pakloja. Ant viršaus papildomai paklojamas dar 2,5 cm storio naujo asfalto sluoksnis. Iš viso atnaujintos dangos storis siekia 6–7 cm. Be to, pasak „Kauno tiltų“ atstovų, visas asfaltas yra sutankinamas.„Ši mašina tinkama taisyti gatvėms, kurių plotis didesnis kaip 2,6 m, o esama danga tinkama regeneravimui. Karšto regeneravimo technologija tinkama ir intensyvioms Vilniaus gatvėms remontuoti. Projektuojant remontuojamą dangą atsižvelgiama į eismo intensyvumą, esamos dangos stovį, ir pagal tai parenkamas naujo dangos sluoksnio storis ir tipas“, – pasakoja p. Rusevičius.Kelininkai ir Kauno valdžia taip pat pabrėžia šios technologijos ekonomiškumą ir spartų darbą. „Visi „Remix Plus“ aparatu atlikti darbai miestui atsieis apie 16 mln. Lt. O visų tų gatvių rekonstrukcija būtų kainavusi apie 110 mln. Lt“, – pabrėžia Andrius Kupčinskas, Kauno meras.

Remontas ir rekonstrukcija

Tačiau dr. Virgaudas Puodžiukas, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kelių katedros vedėjas ir buvęs asociacijos „Lietuvos keliai“ direktorius, sako, kad nereikia maišyti remonto ir rekonstrukcijos sąvokų. Anot jo, gatvių rekonstrukcija kainuoja brangiau, nes stiprinamas arba keičiamas pagrindas ir pati danga, dangos konsistencija, sutvarkomi vandens nutekėjimo latakai ir kiti dalykai. Paprasčiau sakant, rekonstruojant kelius ar gatves nuimamas ir iš naujo paklojamas maždaug pusmetrio storio dangos ir pagrindo sluoksnis, o „Remix Plus“ tiesiog sutvarko viršutinį, maždaug 6–7 cm storio, asfaltbetonio sluoksnį.Kita vertus, tai geriau negu kasmetinis gatvių lopymas. Daugiau nei milijardą litų skolų turinti sostinė negali sau leisti padorios gatvių rekonstrukcijos, tad išeitis galbūt galėtų tapti karšto regeneravimo technologija. Tiesa, p. Puodžiukas sako, kad kiekvienai gatvei reikia atlikti atskirus tyrimus ir skaičiavimus, pagal eismo intensyvumą ir transporto priemonių svorį nustatant, ar perklotas asfaltbetonis išlaikys bent metus. Kitu atveju pinigai gali būti išmesti į balą.„Lietuvoje „Remix Plus“ mašina dirba beveik 2 dešimtmečius. Ilgą laiką kelininkai su ja vykdė periodinę automagistralių priežiūrą. Ji buvo sėkmingai naudojama iki 1997–1998 m. Tačiau, bėgant laikui ir didėjant eismo intensyvumui, magistralių dangų stiprumo savybės tapo netinkamos dabartinei apkrovai. Todėl minėtos mašinos atsisakyta, nes ji nestiprina dangos, o tik perkloja. Be to, jos energiniai nuostoliai yra dideli. Ta mašina „Kauno tiltuose“ ilgokai stovėjo. Bet reikia manyti, kad jie dabar atliko reikiamus skaičiavimus ir pakinkė ją darbui miesto gatvėse. Kaip seksis, pamatysime po 2–3 metų. Jei asfaltas Kaune vis dar bus geras, vadinasi, skaičiavimai buvo atlikti gerai“, – svarsto p. Puodžiukas.Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 26 d.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Negalintis Ukrainai teikti paslaugų „Gargždų geležinkelis“ nežino, kaip grąžinti skolas

Verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“ teigia, kad jos ateities planus griauna...

Logistika
12:18
Teismas svarstys vokeliuose atlyginimus mokėjusių Klaipėdos keleivinio transporto įmonių bylą

Tyrimo duomenimis, dviejose įmonėse, kurios teikė viešojo transporto paslaugas Klaipėdos mieste, įdarbinti...

Logistika
10:52
„Modus group“ automobilių prenumeratos tiekėjas „MyBee“ iš „Luminor“ skolinasi 11 mln. Eur

Bankas „Luminor“ susitarė su įmone „MyBee“ dėl 11 mln. Eur lizingo finansavimo. Susitarimas numato, kad šios...

Logistika
10:33
Tarp Vilniaus ir Briuselio įsiliepsnojo disputas dėl Kaliningrado Premium 28

Kai Lietuva pradėjo stabdyti rusiškų metalų tranzitą į Kaliningradą, tuo pilna apimtimi įgyvendindama ES...

„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 3

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
05:45
Neįtikėtini paralelinio importo nuotykiai Rusijoje Premium

Nutrūkus logistikos grandinėms tarp Rusijos ir Vakarų, šalies vyriausybė leido paralelinį importą – įvežti...

Pramonė
05:45
E. Lazauskas – apie LTG poreikį finansavimui ir diversifikacijai, Kaliningrado tranzitą ir tolimesnius planus

Naujasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) generalinis direktorius, 49-erių Egidijus Lazauskas tiki, kad jo...

Logistika
2022.06.28
„CityBee“ su JAV startuoliu „Qibus“ skina kelią nuotoliniam automobilių valdymui Premium

Nauja technologija jau sukurta ir patikimai veikia, bet jai dar trūksta daugiau bandymų ir parankaus teisinio...

Logistika
2022.06.28
VVĮ grynasis pelnas pernai smuko 19%, už 2021 m. išmokėta 183,7 mln. Eur dividendų

47 valstybės valdomų įmonių (VVĮ) grynasis pelnas pernai susitraukė 19%, iki 280 mln. Eur, kai 2020 metais...

Finansai
2022.06.28
„CityBee“ skolinasi ir iš privačios skolos fondo, kalbos sukasi apie aukštus vienaženklius skaičius Premium

„Modus Group“ priklausanti automobilių dalijimosi paslaugų įmonė „CityBee“ automobilių parko plėtrai...

Rinkos
2022.06.28
Elektromobilių pirkėjai birželį paprašė per 300.000 Eur kompensacijų 7

Stebimas augantis naujus ir naudotus elektromobilius perkančių fizinių ir juridinių asmenų aktyvumas.

Automobiliai
2022.06.27
Lietuvos vadovai sutarė „dėl pagrindinių principų“ su EK derinant pokyčius dėl Kaliningrado tranzito 16

Prezidentūroje pirmadienį susirinkę šalies vadovai sutarė „dėl pagrindinių principų ir pamatinių nuostatų“,...

Verslo aplinka
2022.06.27
Didesnės atsargos sandėliuose: ir brangiau kainuoja, ir domina Mokesčių inspekciją Premium

Nepatikimos tiekimo grandinės didina poreikį fiziškai turėti didesnes prekių atsargas sandėliuose. Nemažai...

Prekyba
2022.06.27
Infliacija pasauliui smogė ne vienodai – kai kurios šalys patiria mažesnį spaudimą Premium

Vakarų lyderiai dažnai pabrėžia, kad pastaruoju metu fiksuojamas kainų šuolis yra pasaulinis reiškinys,...

Verslo aplinka
2022.06.26
Kauno savivaldybė Kėdainių tilto konkursą planuoja skelbti liepą 3

Kauno savivaldybė vadinamojo Kėdainių tilto per Nemuną konkursą rengiasi skelbti jau liepos mėnesį.

Statyba ir NT
2022.06.25
Vytį bus galima naudoti ant transporto priemonių numerių

Kiek daugiau nei po metų ant motorinių transporto priemonių ir jų priekabų valstybinio registracijos numerio...

Logistika
2022.06.25
G. Nausėda: Vyriausybė turi skubiai konsultuotis su EK dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui 20

Vyriausybė turi skubiai pradėti konsultacijas su Europos Komisija (EK) dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui...

Verslo aplinka
2022.06.25
Pagrindiniame Amsterdamo oro uoste bus sumažinta skrydžių

Nyderlandai penktadienį paskelbė apribosiantys Amsterdamo Šipholio oro uosto naudojimą iki 440.000 skrydžių...

Logistika
2022.06.25
Šiemet registruota mažiau netaršių automobilių

Šiemet sausį–gegužę netaršių automobilių registruota šiek tiek mažiau nei pernai tuo pačiu metu, rodo...

Logistika
2022.06.24
„Modus Mobility“ žengia į Europą, ruošiasi devynženklėms investicijoms Premium 1

Automobilių nuomos ir prenumeratos paslaugas teikiantis „Modus Group“ padalinys ieško galimybių pritraukti...

Logistika
2022.06.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku