Verslas gali atsipirkti ir po mėnesio
Praktika rodo, kad užčiuopus palankią verslo nišą dvejoti ir atidėlioti augimo planų nereikėtų. Verčiau viską detaliai apskaičiuoti, pasverti riziką ir didinti verslo apsukas.
Netrypčioja vietoje
Goda Prapuolenytė-Leonavičienė, UAB „Išteku.lt“, valdančio to paties pavadinimo tinklalapį jaunavedžiams, direktorė, svarsto, kad investicijų greito atsipirkimo priežastis – specifinė verslo niša. „Į tinklalapio kūrimą investavome apie 30.000 Lt. Iš karto po starto pradėjome pardavinėti reklamą. Nors projektas buvo naujas, reklamos užsakovų ilgai įtikinėti nereikėjo. Mat į mūsų svetainę užsuka vestuvėms besirengiantys žmonės, vadinasi, tiksliniai reklamos užsakovų klientai. Aišku, įmonės prieš įsigydamos reklamos įvertino puslapio dizainą, tekstų turinį, lankomumą ir pan. Manau, specifinė niša ir buvo pagrindinė atsipirkimo priežastis“, – vertina p. Prapuolenytė-Leonavičienė.
2013 m. birželį startavusio tinklalapio sėkmė paskatino plėsti veiklą – tų pačių metų rudenį buvo surengta vestuvių paroda. Pasak pašnekovės, įsitikinus, kad verslo idėja pasiteisino, reikia drąsiai imtis plėtros, trypčioti neverta.
„Rengdamos parodą, pirmiausia rizikavome finansiškai. Reikėjo iškart sumokėti už sostinės Rotušės – čia vyko paroda – nuomą, įsigyti stendus ir pan. Bilietus į parodas lankytojai paprastai įsigyja tą pačią dieną, taigi prognozuoti, ar paroda atsipirks, iš anksto negalima. Į parodos rengimą investavome apie 100.000 Lt. Pirmąją parodą baigėme be nuostolių, antrąją – su nedideliu pelnu“, – skaičiuoja verslininkė.
Pašnekovės teigimu, jau kuriant verslą nuspręsta nesutelkti visų pajėgų tik elektroninėje erdvėje.
„Mums nuolat reikia pritraukti naujų klientų. Juk susituokę žmonės tikrai nesilankys mūsų puslapyje. Iš karto nusprendėme neplėtoti verslo tik internete. Taigi vestuvių paroda skirta tinklalapiui reklamuoti, lankytojams ir reklamos užsakovams pritraukti“, – šneka p. Prapuolenytė-Leonavičienė.
Susipažino su rinka
Vos pusmetį veikusios šaldyto jogurto ledainės Vilniuje savininkės Vilma ir Audra Žilėnaitės sulaukė pasiūlymo parduoti ledainės franšizę. Tokia sparti, nors ir iš anksto neplanuota plėtra, buvo ne tik finansiškai naudinga, bet ir privertė spręsti verslo sezoniškumo dilemas skirtinguose miestuose.
„Nors buvome vos kojas apšilusios verslininkės, bet mūsų idėja patikėjo verslininkas iš Klaipėdos ir ryžosi tokią pačią ledainę atidaryti uostamiestyje. Vilniuje mums pavyko išspręsti sezoniškumo problemą – šaltuoju metų laiku asortimentą papildome karšta arbata, keksiukais, o Klaipėdoje to padaryti nepavyko. Po beveik 2 metų teko uždaryti ledainę“, – patirtimi dalijasi Vilma Žilėnaitė, Vilniaus UAB „Yogis“ direktorė.
Vis dėlto verslininkė nesigaili, kad ryžosi sparčiai plėtrai, mat susipažino su pajūrio verslo specifika, patyrinėjo tenykštę rinką.
„Aišku, gaila, kad neturime nuolat veikiančios ledainės Klaipėdoje. Tačiau vasarą, kaip ir ankstesniais metais, Palangoje ir Nidoje bus galima paskanauti šaldyto jogurto ledų. Išnaudosime vasaros prekybos laiką“, – teigiamą pusę įžvelgia p. Žilėnaitė.
Ilgai laukti nereikia
Ne visuomet kuriant verslą reikia nusiteikti, kad uždirbti pavyks tik po kelerių metų, o pirmuosius apskritai teks gyventi tik iš santaupų ar skolų. Yra nemažai pavyzdžių, kai verslai atsipirko jau po kelių mėnesių. Itin populiarus pastaruoju metu tapo plovyklų verslas, daug nedidelių automobilių plovimo įmonių kuriasi regioniniuose miestuose. Viena to priežasčių – palyginti nedidelės investicijos ir greitas atsiperkamumas. 800.000–100.000 Lt į plovimo įrangą ir pastatų remontą investuojantys verslininkai skaičiuoja, kad šios sumos į jų kišenes grįžta jau po metų ar dvejų.
Yra ir tokių verslų, kurie investavę panašias sumas atsiperka dar greičiau. Štai Raudondvaryje (Kauno r.) veikiantis sporto klubas „Donny Gym“ jau po poros darbo mėnesių pradėjo plėtrą, ėmėsi naujų salių rengimo, nes pavyko labai greitai uždirbti.
Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ gruodžio 17 d.