„Nissan“ neria į konkurencingą segmentą

2007-aisiais pristatęs kompaktišką SUV klasės visureigį „Qashqai“, „Nissan“ netruko pritraukti daugybės pirkėjų visame pasaulyje, taip pat Lietuvoje. Tačiau susikoncentravę į šio paklausaus tapusio automobilio gamybą, japonai ilgainiui į europiečius numojo ranka – Senajame žemyne siūlytas kompaktinės klasės hečbekas „Almera“ iš asortimento išnyko 2007 m. Kategoriškai teigti, kad „Nissan“ neturėjo, kuo pakeisti „Almeros“, negalima, – 2007-aisiais kai kuriose Europos rinkose buvo pristatytas automobilis „Tiida“, jų rieda ir Lietuvos keliais. Tačiau europiečiams jis neįtiko. Pamačius, nesunkiai galima atspėti kodėl. Gražiu, akiai patraukliu jo nepavadinsi.
Klientas teisus
„Qashqai“ šlove ir pelnu ilgai mėgavęsi japonai prieš kelerius metus rinką nustebino išraiškinguoju „Nissan Juke“, tačiau SUV klasės automobiliams didelio prieraišumo nejaučiančių pirkėjų dalis ir toliau suko į konkurentų salonus, kur galėjo rasti nemažą tradicinių hečbekų pasiūlą. Nuo šio rudens „Nissan“ pardavimo vadybininkams darbas palengvėjo – jų salonuose pasirodė „Pulsar“.
Į Barseloną susipažinti su naujuoju šeimos nariu žurnalistus pakvietę gamintojo atstovai neslėpė, kad į C segmentą grįžta neatsitiktinai, – tokio automobilio pageidauja vartotojai, taigi gamintojai užpildo asortimente žiojinčią spragą.
„Pulsar“ turėtų įtikti ir šeimoms, ir verslo segmento atstovams, ieškantiems automobilių vadybininkams, tikimasi, kad naujasis modelis Europoje padidins „Nissan“ pardavimus.
Įmantriais „Qashqai“ ar „Juke“ vardais automobilius pavadinę japonai, kaip pakrikštyti naująjį, galvos ilgai nesuko ir grįžo į praeitį. Pavadinimas „Pulsar“ gamintojo kataloguose atsirado 1978-aisiais. Pirmiausia jis pasiekė Azijos ir Australijos rinkas, europiečius su šiuo ženklu japonai supažindino 1990 m.
Patogios erdvės
Pasak „Nissan“ atstovų, naujasis modelis kurtas būtent Europai. Žvilgtelėjus į „Pulsar“ nesunku pastebėti tą pačią dizaino koncepciją, kaip ir naujos kartos „Qashqai“ ir „X-Trail“ modeliuose: priekyje „V“ formos grotelės, gale – bumerango formos žibintai. Sportiškumo įvaizdį kuriančių akcentų netrūksta, tačiau, žvelgiant ne į nuotraukas, o į tikrą automobilį, jis atrodo aukštas ir siaurokas.
Iš tiesų, jis beveik 7 cm aukštesnis nei segmento lyderis „Volkswagen Golf“. Beje, „Nissan“ atstovai Barselonoje tikino, kad jie konkuruos ne su golfu, ir kaip konkurentus įvardijo kolegų iš Azijos produkciją – „Toyota Auris“, „Kia Cee’d“, „Hyundai i30“.
„Pulsar“ išsiskiria ne tik aukščiu, bet ir didžiausiu klasėje atstumu tarp ašių – 2,7 m. Būtent toks sprendimas leido gamintojui sukurti itin erdvų saloną. Įsitaisius ant galinės sėdynės, net nustūmus priekinę keleivio sėdynę iki galo, vietos per akis. Ne veltui japonai didžiuojasi, kad sėdintiems gale vietos kojoms siūlo daugiau nei vidutinis D segmento automobilis.
Sėdus prie vairo, rasti tinkamą poziciją vairuoti nesunku, nekliūva ir ergonomikos sprendimai, valdymo mygtukų išdėstymas, surinkimo kokybė, tik priekabesnis vairuotojas pageidautų geresnės kokybės medžiagų. Kai kurios plastikinės detalės kietokos ir nebus malonios liesti. Nemalonių garsų jos neskleidžia, bet, išsukus iš asfaltuoto kelio, ant galinės sėdynės įsitaisęs kolega išreiškė pastabą, kad galinė palangė vis dėlto barška. Tačiau garso izoliacija automobilyje sulaukė pagyrimo – gerai slopina tiek variklio skleidžiamą garsą, tiek triukšmą, kuris, pagailėjus medžiagų, į saloną braunasi per ratų arkas.
Gamintojas siūlo pirkėjams tris įrangos komplektus: paprasčiausia „Visia“, kiek gausesnis „Acenta“ ir daugiausia įrangos turintis „Tekna“.
Padangų slėgio kontrolės sistema, šešios oro saugos pagalvės ir sistema „Stop / Start“ – standartinė įranga. Visi modeliai turi šildomas priekines sėdynes, oro kondicionierių, penkių colių „Advanced Drive-Assist“ ekraną, visi langai valdomi elektros varikliukais.
Prabangesnių versijų pirkėjai gali naudotis technologijomis, kurios užtikrina saugesnį ir patogesnį vairavimą. Tai „Safety Shield“ paketas su judančių objektų aptikimo, įspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos ir aklosios zonos stebėjimo sistemomis.
Galios ribos
Pirkėjai, be abejo, įvertins, kad vietos salone netrūksta, tačiau kai kurių gali netenkinti kukli variklių pasiūla. Šiuo metu siūlomi vos du variantai, puikiai žinomi „Renault-Nissan“ aljanso produkcijos pirkėjams. Tai – 1,5 l darbinio tūrio dyzelinis motoras, pasiekiantis 110 AG, ir keturių cilindrų, 1,2 l darbinio tūrio, 115 AG variklis su turbina.
Ispanijoje vairuojant „Pulsar“ buvo nesunku įsitikinti, kad neskubančio vairuotojo lūkesčius automobilis atitinka, yra ekonomiškas. Tačiau dažnas mielai paaukotų kelis šimtus gramų degalų, kad prireikus daugiau galios lenkiant priekyje važiuojantį automobilį galvoje nekirbėtų mintis – spėsiu atlikti manevrą ar ne.
Klausimų apie variklius ir, suprask, subtilių priekaištų dėl per mažos variklių pasiūlos sulaukę „Nissan“ atstovai atremia, kad siūlomi agregatai atitinka 70–75% klientų poreikius.
Panašios politikos gamintojas laikosi ir dėl kėbulo tipų: siūlomas vienintelis penkiaduris hečbekas. Triduriai Europoje nepaklausūs, sedanai – taip pat. Ar bus universalas, nekantrauja žiniasklaida. Per anksti apie tai kalbėti, neatvirauja gamintojo atstovai.
Kai kurie „Nissan Pulsar Visia“ duomenys
- Variklis: 1,2 DIG-T, benzininis su turbina
- Galia, AG/kW: 115/85
- Matmenys, mm: 4.387 x 1.768 x 1.520
- Įsibėgėjimas iki 100 km/val., s: 10,7
- Maksimalus greitis, km/val.: 190
- Bagažinės talpa, l: 385
- Degalų bako talpa, l: 46
- Vidutinės degalų sąnaudos, l: 5,0
- Kaina, Lt: 51.757
Šaltinis: „Nissan“