2014-10-30 23:01

„Apranga“: didesniam apyvartos augimui III ketv. trukdė nepalankūs orai

Per trečią šių metų ketvirtį „Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta (su PVM) augo 5,6%, nuo 167,840 mln. Lt iki 177,195 mln. Lt. Tuo metu pelnas prieš apmokestinimą per metus sumažėjo 0,6% nuo 17,1 mln. Lt 2013 metais iki 17 mln. Lt 2014 metais, per „Nasdaq OMX Vilnius“ biržą pranešė bendrovė.

Trečią metų ketvirtį apyvarta sparčiausiai augo Estijoje (24,8%). Lietuvoje III ketv. grupės apyvartos augimas buvo prasčiausias - ji siekė 104,108 mln.Lt ir paaugo 1,2%.

„Aukštiems augimo tempams Estijoje didžiausią įtaką darė santykinai didelis šioje šalyje 2014 m. atidarytų parduotuvių skaičius (atidarytos 4 naujos parduotuvės bei 1 uždaryta). Tačiau visumoje dėl nepalankių oro sąlygų liepos ir rugsėjo mėnesiais grupės trečio ketvirčio apyvarta augo santykinai nedaug, t.y. 5,6%“, - teigiama bendrovės pranešime.

Per devynis mėnesius „Aprangos“ mažmeninė prekių apyvarta (su PVM) sudarė 456 mln. Lt, arba 8,6% daugiau, nei 2013 metų atitinkamą laikotarpį. Grupės pelnas prieš apmokestinimą sudarė 33,7 mln. Lt, kai pernai jis siekė 33,1 mln. Lt, t.y. augimas 2%. Grupės EBITDA per 2014 m. 9 mėnesius sudarė 48,1 mln. Lt, o atitinkamą 2013 m. laikotarpį – 46,9 mln. Lt. EBITDA pelningumas per metus sumažėjo nuo 13,9% iki 13,3%.

Aukščiausi augimo tempai buvo Estijoje, kur apyvarta išaugo nuo 52,734 mln. Lt iki 63, 193 mln. Lt (19,8%). Tuo metu žemiausi – Lietuvoje, kur apyvarta augo 3,8%, nuo 263,866 mln. Lt iki 273,891 mln. Lt. Latvijoje per devynis mėnesius apyvarta pasiekė 118,882 mln. Lt, t.y. išaugo 15,1%, nuo 103,310 mln. Lt pernai.

2014 m. sausio-rugsėjo mėnesiais sparčiausiai augo verslo bei prestižo tinklų apyvartos (atitinkamai, 21,5% ir 19,3%). Tai, pasak bendrovės, daugiausiai lėmė augantis vartojimas šiuose segmentuose bei naujų parduotuvių atidarymai („Burberry“, „Tommy Hilfiger“, „Weekend MaxMara“, „Armani Jeans“, „City“, „Massimo Dutti“). Taip pat žymiai augo Ekonominis ir Jaunimo tinklai (9-11%). Nuo metų pradžios 4,3%, nuo 113,205 mln. Lt iki 108,345 mln. Lt krito „Zaros“ parduotuvių apyvarta.

Nuo metų pradžios grupė atidarė 14 naujų parduotuvių, 8 parduotuves rekonstravo bei 4 uždarė. Investicijos į grupės mažmeninio tinklo plėtrą ir pertvarkymą sudarė 27,5 mln. Lt. Bendras „Aprangos“ valdomas parduotuvių prekybos plotas per metus laiko nuo 2013 m. rugsėjo 30 d. iki 2014 m. rugsėjo 30 d. padidėjo 5,1%, arba 3.500 kv. m.. Prekybos plotas labiausiai augo Latvijoje ir Estijoje (atitinkamai, 8,6% ir 20,5%).

52795
130817
52791