2013-09-18 03:01

Kaip parengti SWOT analizę?

Galimus rinkodaros strategijų variantus lemia, visų pirma, įmonės privalumai ir trūkumai, rinkos galimybių ir grėsmių analizė (SWOT).

Verta atlikti visų savo veiklos rūšių (produktų) SWOT analizę. Ši analizė turėtų:

? apimti svarbiausius jūsų verslo elementus;

? būti trumpa, glausta ir įdomi, bet ne per daug sutrumpinta;

? remtis realiais dalykais, su kuriais susiduria jūsų įmonė;

? būti nukreipta į veiksmą, kad būtų galima pateikti konkrečius pasiūlymus.

Įmonės privalumai – tai tokios jos savybės, kuriomis galite pasiremti; trūkumai – tai, ką rimtai reikia pataisyti. Toliau pateiktas įmonės „Autoglass“ pavyzdys.

SWOT analizė: privalumai ir trūkumai („Autoglass Windscreen Repairs Ltd“)

Kruopščiai atlikus SWOT analizę, galima numatyti rinkodaros veiksmus ir strategijųvariantus:

Kritiniai sėkmės veiksniai

Finansinę galimos strategijos kainą ir naudą pajamų ir kapitalo poreikio prasme nustatyti yra būtina, tačiau prieš sutelkiant dėmesį į įmonės rinkodaros prioritetus, pirma reikėtų užbaigti galimos rinkodaros strategijos variantų analizę.

Žvelgiant į įmonės veiklos rezultatus iš svarbiausių klientų pozicijos, reikia nustatyti ir išrikiuoti svarbos tvarka kritinius sėkmės veiksnius (CSF), gyvybiškai svarbius sėkmingai jūsų įmonės veiklai.

Priskirkite kiekvienam veiksniui procentinį svorį (visi kartu sudarys 100%) ir įvertinkite dabartinius savo įmonės bei konkurentų pasiekimus 10 balų sistema. Nors vertinimai bus subjektyvūs, jie padės aiškiau suprasti, kam reikės teikti pirmenybę pasirinkus bet kurį iš rinkodaros strategijos variantų.

Paskutinę lentelės eilutę – svertinį vidurkį gauname balus padauginę iš procentinio svorio ir gautas sandaugas sudėję:

Kritiniai sėkmės veiksniai („Autoglass Windscreen Repairs Ltd“ ir konkurentų)

Subjektyviai vertinant savo ir konkurentų pasiekimus, susijusius su kritiniais sėkmės veiksniais, atsiranda problema. Vertindamos save, įmonės dažnai skiria sau daugiau taškų ar bent jau ne mažiau negu svarbiausiems konkurentams.

Rinkos tyrimus reikia atlikti kruopščiai – ištirti, ar vartotojai sutinka su jūsų kritinių sėkmės veiksnių įvertinimu ir jūsų įmonės bei konkurentų palyginimu šiose srityse.

„Autoglass“ atveju svarbiausi klientai yra draudimo įmonės, todėl CSF 1 numato išplėsti filialų aprėptį siekiant patenkinti svarbiausius draudimo įmonių poreikius. Tačiau „vartotojai“ (automobilių vairuotojai), teikdami pirkimo pirmenybę, aukščiausiai vertino „galimybę gauti stiklą“, toliau sekė „draugiškas aptarnavimas“ ir „įvaizdis“, – todėl atitinkamai išrikuoti CSF 2, 3 ir 4.

Tekste naudotos ištraukos iš "Verslo žinių" išleistos knygos "Verslininko kelias į sėkmę".

52795
130817
52791