"Facebook" mygtukas "Patinka" daliai rinkodarininkų nebepatinka

Taip pat įvertinta, kad daugelis sąskaitas socialiniame tinkle susikūrusių asmenų pateikė melagingų duomenų apie save.
Saugumo eksperto teigimu, kai kurie nagrinėti profiliai atrodė suklastoti ir valdomi kompiuterių programų bei skirti interneto šiukšlėms platinti. "Facebook" atstovai nurodė, jog "nėra matę reikšmingos problemos įrodymų".
BBC, paskatintas su juo susisiekusių rinkodaros specialistų, sukūrė "Facebook" tinklalapį išgalvotai bendrovei "VirtualBagel", negaminančiai jokios produkcijos, kuri per parą sulaukė 1.600 "Patinka", iš kurių neproporcingai daug buvo iš Filipinų bei Egipto, palyginti su kitomis tikslinėmis pasirinktomis šalimis - kaip JAV ir Jungtinė Karalystė.
Vienas gerbėjas iš Kairo nurodė esantis Ahmedas Ronaldo ir dirbantis Madrido "Real" klube. Jam patiko dar 3.000 puslapių.
Paprastai mygtukas "Patinka" yra rimtai vertinamas daugelio pirmaujančių prekės ženklų rinkodaros komandose. Vartotojui spustelėjus bendrovės nuorodą, ši įmonė gali į šio vartotojo naujienų srautą perduoti savo turinį bei apie gautą įvertinimą pranešti jo draugams. "Facebook" už paspaudimams pritraukti skirtų reklamų rodymą gauna pajamas. Iš reklamos gautos sumos sudaro didžiąją dalį tinklo pajamų.
Anksčiau šiais metais "Facebook" atskleidė, kad suklastoti gali būti apie 5-6% iš tinkle esančių 901 mln. profilių ir tai sudarytų apie 54 milijonus.
Grahamo Cluley, saugumo įmonės "Sophos" atstovo teigimu, tai šiuo metu yra rimta problema.
"Šiukšlintojai ir kenkėjiškų programų autoriai gali masiškai klastoti "Facebook" profilius, kurie padeda platinti pavojingas nuorodas bei šiukšles, ir apgauti žmones, kad šie taptų jų draugais", - teigė p. Cluley.
"Mes žinome, jog kai kurios iš šių sąskaitų yra valdomos kompiuterine programine įranga ir tai atlieka vienas tūkstančiais profilių manipuliuojantis asmuo, perduodantis tokias komandas kaip spausti "Patinka" ties tiek puslapių, kiek įmanoma, bei sukurti didelę bendruomenę. Esu tikras, kad "Facebook" bando juos atjungti, tačiau gali būti sunku suklastotas sąskaitas atskirti nuo tikrų", - kalbėjo jis.
"Facebook" atstovas nurodė, jog socialinis tinklas "nemato įrodymų dėl "Patinka" paspaudimo bangų iš netikrų vartotojų ar "nuolatinių mygtuko spaudinėtojų".
Ponas Cluley savo ruožtu vertina, kad problemos menkinimas tarnauja kompanijos interesams. "Jie uždirba kiekvieną kartą, kai verslo reklama privilioja netikrą vartotoją", - teigė jis.
Michaelaas Tinmouthas, socialinių tinklų rinkodaros konsultantas, "Facebook" reklamos kampanijas padėjęs surengti ne vienam smulkiam verslui, tarp kurių buvo ir prabangos prekių, ir keleivinio transporto įmonė, teigia, jog jo klientai iš pradžių buvo pamaloninti rezultatų, tačiau susirūpino panagrinėję, kas konkrečiai tapo jų gerbėjais.
Nors siekta "Patinka" mygtuko paspaudimų iš daugelio pasaulio šalių, visi jie atrodė atkeliavę iš tokių valstybių kaip tie patys Filipinai bei Egiptas.
"Amžius siekė nuo 13 iki 17 metų, vardai buvo labai įtartinti, o kai pasikapstėme giliau, pasirodė, kad kai kurie iš jų "Patinka" buvo paspaudę 3.000, 4.000, net 5.000 puslapių", teigė p. Tinmouthas.
Jis teigė paprašęs "Facebook" ištirti įtartinų profilių problemą, kai vienas iš klientų atsisakė mokėti už reklamas, aiškindamas, jog jos nepasiekė "realių žmonių". Tinklo atstovai atsakė, jog dauguma profilių buvo autentiški ir atsisakė susitikti, kad būtų aptartas lėšų grąžinimas.
Socialinis tinklas BBC žurnalistams nurodė, kad atrodytų, kad p. Tinmouthas reklamą pasiuntė viso pasaulio auditorijai, nenurodydamas tikslinės grupės. "Niekada nepatartume kam nors tokiu būdu vykdyti verslą", - teigė atstovas spaudai.
BBC taip pat pasikalbėjo su vienoje iš didžiausių Jungtinės Karalystės bendrovių dirbančiu socialinės rinkodaros vadovu, kuris nurodė vis skeptiškiau žvelgiantis į reklamą socialiniame tinkle.
"Bet kokios investicijos į "Facebook" mums atnešė labai mažą pardavimų grąžą", - teigė jis, pridurdamas, jog jo įmonė rado būdų, kaip vartotojus patraukti neperkant reklamų.
"Gerbėjai, kuriuos gauni dėl reklamų, gali būti netikri, o jei yra tikri, ar tai žmonės, kurie prisiriš prie jūsų ženklo? Atsakymas vis labiau ir labiau atrodo esantis "ne", - sakė specialistas.
"Facebook" pabrėžia nematantis "reikšmingos problemos" ženklų.
"Jos taip pat nekelia daugelis reklamuotųjų, kurie džiaugiasi pozityviais naudojimosi "Facebook" rezultatais. Visos bendrovės turi prieigą prie duomenų analizės, kuri jiems leidžia matyti, kam patiko jų puslapiai, tačiau į tai nebuvo atkreiptas dėmesys kaip į problemą", - teigia tinklas, nurodantis, kad "labai mažas procentas vartotojų sukuria profilius naudodamiesi pseudonimais, tačiau tai prieštarauja mūsų taisyklėms ir naudojamės tiek automatizuota sistema, tiek vartotojų pranešimais, kad juos aptiktume".