Daugiau įmonių įsipareigojo mažinti cukraus ir druskos kiekį savo gaminiuose

Publikuota: 2018-12-03
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Daugiau įmonių prisijungia prie Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) inicijuoto bendradarbiavimo susitarimo gerinti maisto produktų sudėtį. Šiais susitarimais įmonės savanoriškai įsipareigoja gerinti maisto produktų sudėtį juose mažinant cukraus, druskos ir riebalų kiekį.

Pasirašyti tokie susitarimai su maisto pramonės atstovais – bendrovėmis „Rokiškio pienas“, „Rimi Lietuva“, Kėdainių konservų fabrikas, „Baltasis pyragas“ ir „Mantinga“.

Kaip skelbiama SAM pranešime, šių metų pradžioje tokias sutartis yra pasirašiusios šios bendrovės: „Coca-Cola HBC Lietuva“ ir „Coca-Cola Baltija“, „Eckes-Granini Lietuva“, „Fazer Lietuva“, Kėdainių konservų fabrikas, „Malsena Plius“, „Mars Lietuva“, „Nestle Baltics“, „Orkla Foods Lietuva“, „Rūta“, Vilniaus margarino gamykla.

Kaip teigia SAM, nemažai bendrovių jau įvykdė šiemet duotus pažadus gerinti savo gaminamų produktų sudėtį.

Tęsinys po grafiku.

[infogram id="0a7531bb-c284-4e65-acba-03abb541f599" prefix="XQT" format="interactive" title="Maisto pramonės bendrovių įsipareigojimai gerinti maisto produktų sudėtį "]

Lietuvoje atlikti tyrimai rodo, kad šalies gyventojai kas dieną su maistu gauna daugiau nei rekomenduoja PSO normos: druskos – 40%, riebalų – 39%, sočiųjų riebalų – 29%, cukrų – 22%.

„Toks gausus šių medžiagų vartojimas kenkia sveikatai, skatina širdies ir kraujagyslių ligas (hipertenziją, infarktą, insultą), vėžį, cukrinį diabetą, nutukimą, kitas ligas“, - rašoma SAM pranešime.

Tiesa, kaip teigia Zita Petkevičienė, iniciatyvoje taip pat dalyvaujančios „Fazer Bakery Baltic“ gamybos ir tiekimo direktorės, vien sukurti pagerintos sudėties gaminių neužtenka, norint, kad visuomenė taptų sveikesnė.

„Vartotojai labai pamažu keičia įpročius ir jautriai reaguoja į bet kokius jų mėgstamų gaminių skoninius pokyčius. O produktų sudėties gerinimas – tai didelė investicija, reikalaujanti peržiūrėti visą technologinį procesą ir rasti inovatyvius sprendimus. Neužtenka tik kurti geresnės sudėties produktus, jeigu vartotojas to nevertina ir nežino, ko produktų sudėtyje ieškoti. Todėl be aktyvaus ir nuoseklaus visuomenės švietimo reikšmingų pokyčių pasiekti nepavyks“, - bendrovės išplatintame pranešime cituojama p. Petkevičienė.

Jos teigimu, dėl to didesnės iniciatyvos šviečiant visuomenę turėtų imtis valdžios institucijos.

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Pieno žvaigždžių“ pajamos šiemet sumažėjo 1,5%

Preliminariais neaudituotais duomenimis, AB „Pieno žvaigždės“ pardavimų pajamos per šių metų pirmus devynis...

Pramonė
2019.11.27
„Arvi kalakutams“ iškelta restruktūrizavimo byla

Su finansinėmis problemos susidurianti viena pagrindinių „Arvi“ grupės įmonių Marijampolės „Arvi kalakutai“...

Pramonė
2019.11.19
FNTT: įmonė „Geranta ir partneriai“ galėjo nuslėpti 80.000 Eur mokesčių

Tauragės mėsos perdirbimo įmonė „Geranta ir partneriai“ galėjo nuslėpti beveik 80.000 Eur mokesčių,...

Pramonė
2019.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau