2018-04-25 14:29

Duonos rinka Lietuvoje toliau traukiasi

Rimos Aukštuolytės nuotr.
Rimos Aukštuolytės nuotr.
Lietuvos duonos rinka toliau traukiasi – pernai ji mažėjo 1,2%. Gamintojai prognozuoja, kad dėl mažėjančios populiacijos ir vartojimo įpročių pasikeitimo ši tendencija išliks, o ryškiausias mažėjimas bus fiksuojamas tradicinės duonos segmente.Vis dėlto, yra ir segmentų, kurie turi nemažai potencialo augti.

„Nielsen“ duomenys rodo, kad Baltijos šalyse didžiausias šviežios pakuotos duonos rinkos nuosmukis verte buvo Lietuvoje ir Estijoje, kur rinka traukėsi po 1,2%. Latvijoje fiksuota kitokia tendencija – čia duonos rinka išaugo 3%.

Mindaugo Snarskio, „Fazer Bakery Baltic“ generalinio direktoriaus ir Lietuvos maisto pramonės asociacijos valdybos pirmininko, teigimu, viena pagrindinių priežasčių duonos rinkos traukimuisi – demografiniai pokyčiai.

„Tai lemia ir vartojimo pokyčiai – namų ūkiai mažėja, dėl to perkamos mažesnės pakuotės“, – bendrovės surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo „Fazer Lietuva“ direktorius.

Ponas Snarskis tikina, kad besitraukiančioje rinkoje gamintojai šiandien ieško „augimo kišenių“, kurios gali kompensuoti tradicinių duonos segmentų smukimą.

Renkasi kitokius produktus

Baltijos šalių duonos rinkos traukimąsi labiausiai lėmė tradicinių segmentų – vadinamos šviesios „Palangos“ tipo duonos ir batonų – populiarumo mažėjimas.

„Tai išlieka svarbiausi segmentai, bet jie traukiasi visose Baltijos šalyse“, – sako p. Snarskis.

Dėl augančios sveikos gyvensenos tendencijos ir mažėjančių namų ūkių labiausiai augo kvietinės porcijinės duonelės ir kvietinės bandelės segmentas, kuris verte per metus padidėjo 10%.

Toliau auga ir užkandžių rinka – Lietuvoje ji išsiplėtė 7,4%. Pono Snarskio teigimu, būtent į šią kategoriją orientuojasi nemaža dalis duonos rinkos žaidėjų, tarp jų ir „Fazer Lietuva“, pernai į užkandžių liniją investavusi 1,7 mln. Eur.

„Šiandien apie užkandžius kalbamame kaip apie pilnavertę duonos rinkos dalį. Duoniniams užkandžiams skiriamas plotas parduotuvių lentynose didėja, matome ir paklausą tarp vartotojų“, – aiškina p. Snarskis.

Augimo nelaukia

„Rinkos augimo tikėtis neverta“, – įsitikinęs p. Snarskis.

Duonos rinkos mažėjimą lems demografiniai pokyčiai ir besikeičianti namų ūkių sudėtis, bet, verslininko teigimu, sektorius turėtų trauktis nežymiai.

„Potencialo augti turi naujienų dalis ir sveikatai palankūs priedai bei užkandžių sektorius – šie dalykai populiarės ir kels bendrą kategorijos vertę“, – prognozuoja „Fazer Lietuva“ atstovas.

Jis taip pat pabrėžia, kad vis didesnis dėmesys duonos rinkoje turėtų būti skiriamas cukraus ir druskos mažėjimui tradiciniuose gaminiuose ir praturtinta sudėtis.

52795
130817
52791