Duonos rinka Lietuvoje toliau traukiasi

Publikuota: 2018-04-25
Rimos Aukštuolytės nuotr.
Rimos Aukštuolytės nuotr.

Lietuvos duonos rinka toliau traukiasi – pernai ji mažėjo 1,2%. Gamintojai prognozuoja, kad dėl mažėjančios populiacijos ir vartojimo įpročių pasikeitimo ši tendencija išliks, o ryškiausias mažėjimas bus fiksuojamas tradicinės duonos segmente.Vis dėlto, yra ir segmentų, kurie turi nemažai potencialo augti.

„Nielsen“ duomenys rodo, kad Baltijos šalyse didžiausias šviežios pakuotos duonos rinkos nuosmukis verte buvo Lietuvoje ir Estijoje, kur rinka traukėsi po 1,2%. Latvijoje fiksuota kitokia tendencija – čia duonos rinka išaugo 3%.

Mindaugo Snarskio, „Fazer Bakery Baltic“ generalinio direktoriaus ir Lietuvos maisto pramonės asociacijos valdybos pirmininko, teigimu, viena pagrindinių priežasčių duonos rinkos traukimuisi – demografiniai pokyčiai.

„Tai lemia ir vartojimo pokyčiai – namų ūkiai mažėja, dėl to perkamos mažesnės pakuotės“, – bendrovės surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo „Fazer Lietuva“ direktorius.

Ponas Snarskis tikina, kad besitraukiančioje rinkoje gamintojai šiandien ieško „augimo kišenių“, kurios gali kompensuoti tradicinių duonos segmentų smukimą.

Renkasi kitokius produktus

Baltijos šalių duonos rinkos traukimąsi labiausiai lėmė tradicinių segmentų – vadinamos šviesios „Palangos“ tipo duonos ir batonų – populiarumo mažėjimas.

„Tai išlieka svarbiausi segmentai, bet jie traukiasi visose Baltijos šalyse“, – sako p. Snarskis.

Dėl augančios sveikos gyvensenos tendencijos ir mažėjančių namų ūkių labiausiai augo kvietinės porcijinės duonelės ir kvietinės bandelės segmentas, kuris verte per metus padidėjo 10%.

Toliau auga ir užkandžių rinka – Lietuvoje ji išsiplėtė 7,4%. Pono Snarskio teigimu, būtent į šią kategoriją orientuojasi nemaža dalis duonos rinkos žaidėjų, tarp jų ir „Fazer Lietuva“, pernai į užkandžių liniją investavusi 1,7 mln. Eur.

„Šiandien apie užkandžius kalbamame kaip apie pilnavertę duonos rinkos dalį. Duoniniams užkandžiams skiriamas plotas parduotuvių lentynose didėja, matome ir paklausą tarp vartotojų“, – aiškina p. Snarskis.

Augimo nelaukia

„Rinkos augimo tikėtis neverta“, – įsitikinęs p. Snarskis.

Duonos rinkos mažėjimą lems demografiniai pokyčiai ir besikeičianti namų ūkių sudėtis, bet, verslininko teigimu, sektorius turėtų trauktis nežymiai.

„Potencialo augti turi naujienų dalis ir sveikatai palankūs priedai bei užkandžių sektorius – šie dalykai populiarės ir kels bendrą kategorijos vertę“, – prognozuoja „Fazer Lietuva“ atstovas.

Jis taip pat pabrėžia, kad vis didesnis dėmesys duonos rinkoje turėtų būti skiriamas cukraus ir druskos mažėjimui tradiciniuose gaminiuose ir praturtinta sudėtis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Vičiūnai ir Ko“ padvigubino pelną 1

„Vičiūnų grupės“ žuvies ir kitos maisto produkcijos platinimu užsiimančios „Vičiūnai ir Ko“ pajamos...

Agroverslas
13:20
Besikeičianti JAV rinka tirpdo maisto pramonės milžinų pelną

Tokiems Amerikos maisto pramonės milžinams kaip „General Mills“, „Campbell Soup“, „Hershey“ ir „Pepsi“ šie...

Agroverslas
2018.05.23
Kinija kirto atliekų vežėjams, šie nori atsiimti iš gamintojų Premium 4

Bėdų dėl „Metrail“ išvargintiems gamintojams – naujas iššūkis. Atliekų vežėjai reikalauja, kad gamintojų ir...

„Orkla Health“ pakeitė pavadinimą

Maisto produktais ir papildais prekiaujanti UAB „Orkla Health“, priklausanti vienam iš didžiausių Norvegijos...

Agroverslas
2018.05.18
Barštys: derybos su „KG Group“ pirkėjais vyksta Premium

Pernai prakalbęs, kad pasaulinė maisto pramonė stambėja ir pavieniui tampa sunku išsilaikyti, Tautvydas...

Pramonė
2018.05.17
Teismas: „Pieno žvaigždės“ negali naudoti „Liliputo“ ženklo 1

Teismas uždraudė vienai didžiausių pieno perdirbimo įmonių „Pieno žvaigždės“ naudoti Lukšių pieninės sūrio...

Agroverslas
2018.05.14
„Kalnapilio-Tauro grupės“ pardavimai pernai ūgtelėjo 5% 1

Danijos „Royal Unibrew“ grupės valdoma antros pagal dydį Lietuvos alaus gamintoja „Kalnapilio-Tauro grupė“...

Agroverslas
2018.05.14
Londone norima uždrausti greitojo maisto reklamas 2

Sadiqas Khanas, Londono meras, miesto viešajame transporte nori uždrausti greitojo maisto reklamas. Taip jis...

Agroverslas
2018.05.12
„Pienas LT“ generaliniu direktoriumi paskirtas Mantas Rudaitis

ŽŪK „Pienas LT“ valdybos sprendimu „Pienas LT“ generalinio direktoriaus pareigas pradeda eiti Mantas...

Vadyba
2018.05.10
„Coca-Cola“ visose Baltijos šalių mokyklose ribos prekybą gėrimais su pridėtiniu cukrumi 1

Tarptautinė nealkoholinių gėrimų gamybos lyderė „Coca-Cola“ Baltijos šalyse išplėtė jos iniciatyva pradinėse...

Agroverslas
2018.05.08
„Metrail“ dilema įmonėms: sumokėti mokestį ar palūkėti 2

Kol Aplinkos ministerija svarsto, ar pasirašyti su verslu taikos sutartį ginče dėl „Metrail“, 1.800 įmonių...

Auga „Kalnapilio-Tauro grupės“ nealkoholinių gėrimų pardavimai

„Kalnapilio-Tauro grupės“ nealkoholinių gėrimų pardavimai litrais per praėjusius metus augo 8,5%.  

Agroverslas
2018.05.07
Ministerijos pozicija dėl taikos susitarimo „Metrail“ istorijoje – kitą savaitę

Aplinkos ministerija kitą savaitę žada pateikti atsakymą pakuočių gamintojus ir importuotojus vienijančioms...

Panevėžiečių prekės ženklą „Super Garden“ prekybininkai susirado patys

Prekės ženklo „Super Garden“ produkcijos – liofilizuotų uogų, vaisių, daržovių, prieskonių – galima įsigyti...

Agroverslas
2018.05.05
Dunauskams už 40% „Gubernijos“ akcijų sumokėta 3 mln. Eur 4

Verslininko Dariaus Mockaus netiesiogiai valdoma alkoholio gamybos  grupė „MV Group Production“ už beveik 40%...

Pramonė
2018.05.04
Naujos bėdos dėl „Metrail“ – VMI priskaičiavo delspinigius 1

Ar bus pasirašyta taikos sutartis ginče dėl „Metrail“, vis dar neaišku, tačiau aplinkosaugininkai jau tikrina...

Supaprastino maisto produktų ženklinimo reikalavimus

Atsižvelgusi į bendruosius maisto produktų ženklinimo reikalavimus nustatantį Europos Sąjungos (ES)...

Agroverslas
2018.05.03
Nusitaikė į migdolų pieną ir kokosų sviestą: tokie pavadinimai klaidina vartotojus 2

Kas bendro tarp migdolų pieno, kokosų sviesto ir sojos jogurto? Visi šie produktai naudojami kaip...

Agroverslas
2018.05.03
Pirmiausia nusprendė investuoti į švietimą apie liofilizavimą, vėliau – į liofilizatorius Premium

Pristatant vartotojams naują produktą, kurio perspektyva neabejojama, svarbu apskaičiuoti, kada ir pirkėjai...

Agroverslas
2018.05.02

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau