Duonos rinka Lietuvoje toliau traukiasi

Publikuota: 2018-04-25
Rimos Aukštuolytės nuotr.
Rimos Aukštuolytės nuotr.

Lietuvos duonos rinka toliau traukiasi – pernai ji mažėjo 1,2%. Gamintojai prognozuoja, kad dėl mažėjančios populiacijos ir vartojimo įpročių pasikeitimo ši tendencija išliks, o ryškiausias mažėjimas bus fiksuojamas tradicinės duonos segmente.Vis dėlto, yra ir segmentų, kurie turi nemažai potencialo augti.

„Nielsen“ duomenys rodo, kad Baltijos šalyse didžiausias šviežios pakuotos duonos rinkos nuosmukis verte buvo Lietuvoje ir Estijoje, kur rinka traukėsi po 1,2%. Latvijoje fiksuota kitokia tendencija – čia duonos rinka išaugo 3%.

Mindaugo Snarskio, „Fazer Bakery Baltic“ generalinio direktoriaus ir Lietuvos maisto pramonės asociacijos valdybos pirmininko, teigimu, viena pagrindinių priežasčių duonos rinkos traukimuisi – demografiniai pokyčiai.

„Tai lemia ir vartojimo pokyčiai – namų ūkiai mažėja, dėl to perkamos mažesnės pakuotės“, – bendrovės surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo „Fazer Lietuva“ direktorius.

Ponas Snarskis tikina, kad besitraukiančioje rinkoje gamintojai šiandien ieško „augimo kišenių“, kurios gali kompensuoti tradicinių duonos segmentų smukimą.

Renkasi kitokius produktus

Baltijos šalių duonos rinkos traukimąsi labiausiai lėmė tradicinių segmentų – vadinamos šviesios „Palangos“ tipo duonos ir batonų – populiarumo mažėjimas.

„Tai išlieka svarbiausi segmentai, bet jie traukiasi visose Baltijos šalyse“, – sako p. Snarskis.

Dėl augančios sveikos gyvensenos tendencijos ir mažėjančių namų ūkių labiausiai augo kvietinės porcijinės duonelės ir kvietinės bandelės segmentas, kuris verte per metus padidėjo 10%.

Toliau auga ir užkandžių rinka – Lietuvoje ji išsiplėtė 7,4%. Pono Snarskio teigimu, būtent į šią kategoriją orientuojasi nemaža dalis duonos rinkos žaidėjų, tarp jų ir „Fazer Lietuva“, pernai į užkandžių liniją investavusi 1,7 mln. Eur.

„Šiandien apie užkandžius kalbamame kaip apie pilnavertę duonos rinkos dalį. Duoniniams užkandžiams skiriamas plotas parduotuvių lentynose didėja, matome ir paklausą tarp vartotojų“, – aiškina p. Snarskis.

Augimo nelaukia

„Rinkos augimo tikėtis neverta“, – įsitikinęs p. Snarskis.

Duonos rinkos mažėjimą lems demografiniai pokyčiai ir besikeičianti namų ūkių sudėtis, bet, verslininko teigimu, sektorius turėtų trauktis nežymiai.

„Potencialo augti turi naujienų dalis ir sveikatai palankūs priedai bei užkandžių sektorius – šie dalykai populiarės ir kels bendrą kategorijos vertę“, – prognozuoja „Fazer Lietuva“ atstovas.

Jis taip pat pabrėžia, kad vis didesnis dėmesys duonos rinkoje turėtų būti skiriamas cukraus ir druskos mažėjimui tradiciniuose gaminiuose ir praturtinta sudėtis.

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Carlsberg“ sukūrė popierinius alaus butelius  12

„Carlsber Group“, kuriai priklauso ir Lietuvos aludaris „Švyturys-Utenos alus“, baigė kurti dviejų „žaliojo...

Pramonė
2019.10.19
„Danone“  apkarpė lūkesčius, nepaisant stipraus 3 ketvirčio 

Prancūzijos maisto produktų gamintojos „Danone“ pardavimai šiemet 3-iąjį ketvirtį paspartėjo. Bendrovė...

Prekyba
2019.10.18
Palengvinus reikalavimus mažų kiekių žvėrienos tiekėjams, jų galėtų būti daugiau nei du Premium

Supaprastinti žvėrienos tvarkymo ir pardavimo reikalavimai, tikimasi, palengvins verslo startą ir atsiras...

Gazelė
2019.10.17
Didžiausi Lietuvos žemvaldžiai – R. Karbauskis, D. Zubas ir investicinis fondas 9

Didžiausi Lietuvos žemvaldžiai yra valdančiųjų „valstiečių“ lyderis Ramūnas Kabauskis, verslininkas Darius...

Pramonė
2019.10.14
Toliau paprastina sąlygas smulkiesiems – šįkart žvėrienos pardavimui 1

Medžiotojai galės paprastesnėmis sąlygomis tiekti žvėrieną vietinei rinkai.

Gazelė
2019.10.10
„Auga group“ sukirto rankomis su vienais didžiausių Švedijos maisto produktų tiekėjų

Ekologiškų produktų gamintoja AB „Auga group“ savo gaminius pradėjo tiekti vienoms didžiausių Švedijos maisto...

Pramonė
2019.10.09
„Laiminga braškė“ verslui laimės neatnešė: valgomų puokščių gamyba jau nutraukta Premium 7

Jei verslas neįsibėgėja, o pajamos niekaip nepasiveja išlaidų, tikėtina, kad pagreičio taip ir nepavyks...

Gazelė
2019.10.08
ŠUA pajamas augina agresyvi eksporto plėtra Rusijoje bei Afrikoje Premium 1

„Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) šiemet toliau krentančioje alaus rinkoje augina pajamas – per 8 šių metų...

Pramonė
2019.10.07
5 gamintojai turės aiškintis dėl Lietuvai tiekiamų maisto produktų sudėties 3

Lietuva prašo 5 tarptautinių maisto produktų gamintojų paaiškinti, kodėl jos rinkai teikiamų produktų sudėtis...

Pramonė
2019.10.04
„Hesburger“ pradėjo padažų gamyklos statybas Kauno rajone 2

Greitojo maisto restoranų tinklas „Hesburger“ Kauno rajone, Tirkiliškių kaime, pradėjo padažų gamyklos ir...

Pramonė
2019.09.30
Debiutas Honkongo biržoje – „Budweiser APAC“ pašoko 7%

Didžiausio pasaulyje aludario Belgijos-Brazilijos bendrovės „Anheuser-Busch InBev“ padalinys Azijoje...

Rinkos
2019.09.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau