Išmani Lietuva Išmani Lietuva Išmani Lietuva Išmani Lietuva Išmani Lietuva

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2023-02-28 08:00

Skandinaviška „Rimi“ darbo kultūra: lygios galimybės, dėmesys darbuotojų gerovei bei atsakinga lyderystė

„Apdovanojimai, sertifikatai suteikia progą plačiau kalbėti apie tai, kad šioje įmonėje kiekvienas darbuotojas vertinamas, jis gali save įprasminti, imtis iniciatyvos ir augti.“
„Apdovanojimai, sertifikatai suteikia progą plačiau kalbėti apie tai, kad šioje įmonėje kiekvienas darbuotojas vertinamas, jis gali save įprasminti, imtis iniciatyvos ir augti.“
„Darbdavys – ne įmonė, kuri formaliai įdarbina. Tai žmonės, dirbantys įmonėje, kurioje visi skirtingi, tačiau kiekvienas vertingas ir vertinamas. Komanda su savo kultūra ir vertybėmis, kasdien kurianti kartu“, – sako Vaidas Lukoševičius, „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius. Požiūris į darbuotojų gerovę, tapęs neatskiriama įmonės DNR dalimi, praėjusiais metais įvertintas ir tarptautiniu „Top darbdavio“ sertifikatu.

Nyderlanduose įsikūrusios nepriklausomos organizacijos „Top Employers Institute“ sertifikatas įteikiamas įmonėms, visiškai atitinkančioms modernaus darbdavio reikalavimus. V. Lukoševičius pabrėžia, kad tokie įvertinimai pirmiausia yra galimybė sustiprinti bendrumo jausmą organizacijos viduje. 

„Prieš 25 metus „Rimi“ viena pirmųjų Lietuvoje pradėjo skleisti skandinavišką darbo kultūrą. Mums svarbi skaidri komunikacija, darbuotojų įtraukimas, lygios karjeros galimybės nepaisant amžiaus, tautybės ar negalios. Propaguojame įvairovę ne dėl to, kad madinga ar privaloma – tikrai tikime, kad tai kuria papildomą vertę visiems. Apdovanojimai, sertifikatai suteikia progą plačiau kalbėti apie tai, kad šioje įmonėje kiekvienas darbuotojas vertinamas, jis gali save įprasminti, imtis iniciatyvos ir augti, jausdamasis saugus, bet tuo pačiu ir auginti kitas įmones dalinantis savo pavyzdžiu ar keisti visuomenės požiūrį ir esančius stereotipus“, – kalba „Rimi Lietuva“ vadovas. 

Svarbus kiekvienas 

Nuo pat veiklos pradžios tapti geriausiu darbdaviu „Rimi“ stengėsi tikslingai: diegė socialinės politikos standartus, darbo principus, gaires. Daugelis jų vėliau tapo pavyzdžiu kitoms organizacijoms. Pasak Vaidos Kaikarienės, „Rimi Lietuva“ personalo vadovės, siekti „Top darbdavio“ sertifikato paskatino noras pasitikrinti, kaip „Rimi“ atrodo platesniame – Europos ir pasaulio įmonių – kontekste. 

Vertinta daugiau nei 100 kriterijų, nuo lyderystės ir tvarumo iki darbuotojų atrankos ar vertinimo procedūrų. Ypač svarbu buvo įrodyti, kad įvairios organizacijoje naudojamos veiklos, programos, strategijos darbuotojų gerovei užtikrinti yra ne vienkartinės, o tęstinės ir integralios, skirtos didžiajai daugumai darbuotojų. Jų bendrovėje yra daugiau nei 3300. 

„Aukštas įvertinimas parodo, kad daugumoje veiklų mes užtikriname vientisumą, ir tai labai džiugina. Žodžiai, kad kiekvienas yra unikalus ir vertingas mums nėra tik šūkis, išties stengiamės, kad į darbuotojų gerovę nukreiptos praktikos neatribotų žmonių, kad tai nebūtų skirta tik prekybos ar tik biuro darbuotojams. Kuriame tokią aplinką, kurioje visi turime galimybę įnešti savo indėlį ir kur kiekvienas jaustųsi įvertintas“, – kalba V. Kaikarienė. 

Darbuotojų gerovė yra vienas strateginių bendrovės prioritetų ir suprantama ji labai plačiai: nuo konkurencingo darbo užmokesčio iki ypatingo dėmesio sveikatai. Ir ne tik fizinei: pastarųjų metų įvykiai ir siekis kurti psichologiškai saugią darbo aplinką paskatino susikoncentruoti į emocinę darbuotojų gerovę. Svarbiausi jos elementai integruoti į daugelį veiklos procesų, o emocinės sveikatos „temperatūra“ organizacijoje jau keletą metų išsamiai pamatuojama darbuotojų gerovės apklausomis. Iš jų, o taip pat diskusijų su darbuotojais, gimsta naujos idėjos ir pasiūlymai, kas žmonėms dar labiau padėtų jaustis geriau – taip keitėsi ir susirinkimų trukmė, atostogų planavimas, atokvėpio periodai ir kiti kolektyvui svarbūs dalykai. Praplėstas ir darbuotojų sveikatos draudimas – į jį įtrauktos psichologo, psichoterapeuto konsultacijos. 

„Įvairios sveikatinimosi sąlygos ir programos, nemokami skiepai bei maitinimas, pavežimas į darbą, transportas, sveikatos draudimas – visa tai savo žmonėms suteikiame. Tačiau ne ką mažiau svarbu ir darbo sąlygos, tobulėjimo ir karjeros galimybės, kurių pas mus tikrai netrūksta, nes turime per 200 įvairiausio profilio pozicijų ir esame auganti organizacija. Darbuotojai itin vertina ir lyderystės stilių, jau tapusį „Rimi“ organizacinės kultūros dalimi. Tikrai neretas atvejis, kad išėję darbuotojai sugrįžta atgal – mes juos mielai priimame, išleisdami net įteikiame „bilietą grįžti“, patvirtinantį, kad jie visada laukiami. Dažniausiai tokie darbuotojai tikina, kad sugrįžo dirbti „Rimi“ būtent dėl savo vadovo, dėl tinkamo požiūrio, įgalinimo ir įtraukimo“, – kalba V. Kaikarienė. 

Darbo užmokestis įmonėje peržiūrimas du kartus per metus, siekiant būti konkurencingais rinkoje, o bendras atlygio paketas konstruojamas taip, kad darbuotojas gautų kuo didesnę vertę. 

„Piniginis atlygis neabejotinai svarbus, ir mes, kaip įmonė, visada pasirengę su darbuotojais dalintis sėkme. Tačiau akivaizdu, kad šiandien daug dalykų tampa jei ne svarbesni, tai ne ką mažiau reikšmingi, nei bazinis atlyginimas, ypač jaunai kartai. Tai ir lanksčios darbo sąlygos, ir galimybė augti, ir prasmės poreikis. Džiaugiamės, kad galime sukurti žmonėms aplinką, kur jie turi daug galimybių prisidėti prie prasmingų dalykų, įsitraukti į socialines iniciatyvas ir dirbti įmonėje, suvokiančioje savo misiją bendruomenėje, o ne vien daryti kasdienį pasikartojantį darbą“, – pabrėžia V. Lukoševičius. 

Naujos kartos lyderystė 

Pašnekovai įsitikinę, kad šiuolaikiškas darbdavys turėtų užtikrinti ne tik konkurencingą atlygį ar tinkamas darbo sąlygas, bet ir žvelgti plačiau – kurti inovatyvius sprendimus, imtis lyderystės, prisidėti prie reikšmingų pokyčių aplinkoje ir bendruomenėse. Tvarumas, bendruomeniškumas, gera kaimynystė yra neatsiejami „Rimi“ veiklos aspektai. O lyderio rolė modernioje organizacijoje – įvardyti viziją ir sudaryti sąlygas veikti, sukurti tokią aplinką, kurioje žmonės būtų motyvuoti judėti pirmyn, įsitikinęs V. Lukoševičius. 

Vaidas Lukoševičius, „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius
Vaidas Lukoševičius, „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius

Atliepdama tokį požiūrį ir beprecedenčiu greičiu vykstančias ekonomines, politines, gyvenimo būdo ir verslo transformacijas, „Rimi“ ėmėsi iš esmės keisti ir vidinius darbo metodus. Netrukus bus metai, kai biuro darbuotojai dirba pagal „Agile“ metodologijos principus, neretai sutinkamus IT organizacijose, tačiau iki šiol nenaudotus mažmeninės prekybos sektoriuje. Jų esmė – pagrindinį vaidmenį įgyvendinant įmonės tikslus skirti komandoms, sudarytoms iš reikalingiausias tai užduočiai įvykdyti kompetencijas turinčių įmonės specialistų, ir įgalinti jas priimti sprendimus, o ne tik būti vykdytojomis. To rezultatas – greitis, efektyvumas ir daugiau vertės klientams. Ir – pasididžiavimo jausmas darbuotojams, žinant, kad esi inovatyvios organizacijos, žengiančios ten, kur didžioji rinkos dalis ateis tik vėliau, dalis. 

„Pereiti prie „Agile“ nėra nei paprasta, nei greita užduotis, tai – ilgas, požiūrį ir mąstymą keičiantis kelias. Mokytis reikia ir darbuotojams, ir vadovams: pirmiems – prisiimti atsakomybę už rezultatą, bendradarbiauti, ieškant geriausių sprendimų; antriems – gebėjimo aiškiau formuluoti tikslą ir atsitraukti, pagrindinį vaidmenį perleidžiant komandai, o patiems tampant labiau kliūčių šalintojais, nei sprendimų „nuleidėjais.“ Tačiau kartu tai – ne tik efektyvesnis, bet ir kūrybiškesnis darbo metodas, leidžiantis žmonėms labiau atsiskleisti, siūlyti idėjas ir glaudžiau bendrauti tarpusavyje“, – sako „Rimi Lietuva“ vadovas.

52795
130817
52791