Verslas verslui: paslauga gali būti ir tvari, ir ekonomiškai naudinga

Reklama publikuota: 2021-06-09
Giedrius Jasonas, telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ verslo produktų ir kainodaros vadovas (BENDROVĖS NUOTR.) „Siekiame, kad visos mūsų duomenų centro paslaugos būtų teikiamos maksimaliai patikimai, efektyviai, bet naudojant ir kuo mažiau energetinių resursų“.
svg svg
Giedrius Jasonas, telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ verslo produktų ir kainodaros vadovas (BENDROVĖS NUOTR.) „Siekiame, kad visos mūsų duomenų centro paslaugos būtų teikiamos maksimaliai patikimai, efektyviai, bet naudojant ir kuo mažiau energetinių resursų“.

Domėtis gaminių pakuočių tvarumu, ekologija, plastiko rūšiavimu ar net nekilnojamojo turto energetine klase jau tapo įprasta. Telekomunikacijų segmente paslaugų tvarumą plika akimi pamatyti sunkiau. Tačiau ir čia verslas peržiūri kiekvieną procesą, kad ne tik pagerintų paslaugų efektyvumą, bet ir padėtų tas paslaugas gaunančiam verslo klientui veikti tvariau.

„Tvarumo sąvoka šiandien labai dažnai sulyginama su aplinkosauga. Bet dėmesys klimatui ir aplinkai  – tai tik dalis. Tvarumas versle, verslas verslui (B2B) segmente turi ir kitų pusių. Kad ir ką darytume versle, galvojame apie tvarumą tiek pas save organizacijoje, tiek ir kurdami geresnius procesus, efektyvesnes paslaugas, padėdami tvariau veikti klientams“,  – pasakoja Giedrius Jasonas, telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ verslo produktų ir kainodaros vadovas.

Pasak jo, daugelis procesų klientams plika akimi net nėra matomi, tačiau tos įmonės, kurios domisi IT ūkio procesais ir kurioms svarbu tvarumas, jau pastebi skirtumus. Pavyzdžiui, viena iš labai svarbių „Telia“  B2B sričių – visos IT sistemos ir paslaugos, kurios teikiamos iš duomenų centrų. O šioje srityje įvertinamas kiekvienas procesas, jo efektyvumas ir tvarumas.

Efektyvumas kiekviename žingsnyje

„Duomenų centruose veikia tiek mūsų sistemos, kurias mes aptarnaujame ir teikiame paslaugas klientams, tiek ir klientų sistemos. Kaip mes juos susiprojektavę, kokią aušinimo įrangą naudojame, kiek ta įranga efektyvi, kaip ji veikia – visa tai turi labai didelę įtaką ir paslaugų efektyvumui, ir tvarumui“, – sako G. Jasonas.

Pavyzdžiui, visame IT ūkyje aušinimui „Telia“ naudoja oras-oras siurblius, kurie yra 2-3 kartus efektyvesni nei oro kondicionieriai. Tai reiškia, kad sunaudojama ir mažiau energijos, kas tiesiogiai mažina ne tik sąnaudas, bet ir CO2 išmetimą į aplinką. Duomenų centrams vėsinti stebima ir lauko temperatūra, daromi oro tuneliai, kurie leidžia paimti vėsų orą iš aplinkos, o ne dirbtinai jį vėsinti tam naudojant energiją.

„Tvarumas svarbu ir prižiūrint serverius. Pandemija mūsų IT darbuotojams nesukėlė didelių naujovių, nes jau įprasta, kad serverius ir sistemas administratoriai prižiūri per nuotolį. Inžinieriams paprastai nereikia vykti prie serverio, taupome automobilius, degalus, savo ir klientų laiką“, – pasakoja G. Jasonas.

„Telia“ šiuo metu prižiūri ir apie 10.000 savo klientų kompiuterizuotų darbo vietų. Pasak G. Jansono, kone 90% jų taip pat prižiūrima per nuotolį. Tiek miestuose, tiek ir tuo atveju, jei darbo vietos regionuose, tai leidžia sutaupyti labai daug sąnaudų ir mažiau prisidėti prie klimato taršos.

Tikslas – nešvaistyti

Dar viena labai svarbi sritis yra visam IT ūkiui  –  duomenų centrams, debesų technologijai ir kt. – naudojama įranga. Ją bendrovė taip pat stengiasi išnaudoti taip, kad  ne tik pati „Telia“, bet ir jų verslo klientai kuo mažiau švaistytų.  G. Jansonas pažymi, kad tai nereiškia, jog naudojama sena įranga, nes tokios naudojimas dėl energijos sąnaudų tiesiog būtų neefektyvus. „Visa įranga yra tikrinama, stebima. Jei visi parametrai yra geri, ta įranga naudojama tiek, kiek tik leidžia galimybės. Net panaudotą įrangą , jei ji dar tinkama naudojimui, pasitelkiame testavimo tikslams ar kitoms mažiau kritiškoms funkcijoms atlikti“,  – pastebi pašnekovas.

Klientams skirta įranga, pavyzdžiui, biurų interneto palaikymui reikalingi įrenginiai arba net kompiuteriai, telefonai, vis dažniau yra ne parduodama, o nuomojama. Tai verslui atsieina pigiau ir suteikia lankstumo  – galima operatyviai keisti, didinti, mažinti įrangos kiekius pagal poreikį, o verslas sutaupo ir įrangos apskaitos ir administravimo kaštus. „Nors įrangos nuoma Versle tai  ilgalaikė, bet panaudotą įrangą vis vien galima atnaujinti ir naudoti toliau. Taip pat turime naudotos įrangos partnerius, kuriems įrangą perleidžiame, taip suteikdami jai antrą gyvenimą. O jei panaudota įranga nebetinkama tolesnei eksploatacijai, ją tvarkingai utilizuojame“, – sako G. Jasonas.

Tvarumas atsiperka

Pasak pašnekovo, jaunos įmonės, ypač startuoliai, šiandien Lietuvoje jau net nekelia klausimo, ar tą įrangą reikia pirkti. Jie iškart klausia, kokią įrangą galima nuomotis. Taip pat didelių tarptautinių įmonių padaliniuose tai jau yra įprasta praktika. Nuoma vis dažniau naudojasi ir valstybinio sektoriaus įstaigos.

„Yra įmonių, kurioms galbūt mažiau svarbus tvarumas, bet joms aktualu ekonominiai motyvai, kurie taip pat susiję su tvarumu. Norint pirkti įrangą, reikia turėti laisvų pinigų, kapitalinių investicijų. Nuomojantis įrangą, tuos pinigus galima skirti investicijoms į tiesioginę veiklą, o ne pagalbinėms paslaugoms“, – sako G. Jasonas.

Tokias paslaugas naudojančios verslo įmonės sako, kad tvarumo klausimai yra ateitis ir į juos atsižvelgti būtina kiekviename žingsnyje. Štai Šiaulių bankas naudojasi „Telia“ kompiuterinių darbo vietų nuomos ir aptarnavimo paslaugomis, taigi pasenusios įrangos neišmeta, o atiduoda „Telia“ , kuri pasirūpina jos antriniu panaudojimu. Be to, bankas pasirinko ir „Telia“ debesų, bei video konferencijų paslaugas, kurios leidžia atsisakyti kelionių į kitus miestus.

„Šios paslaugos ne tik prisideda prie tvarių sprendimų, bet ir padėjo pandemijos metu sėkmingai ir lengvai adaptuotis dirbi nuotoliniu būdu. Be to, renkantis duomenų centro paslaugą, mums įtakos turėjo tas faktas, kad „Telia“ duomenų centras  dėl aušinimo sistemos atitinka Kyoto sutarties reikalavimus“, – pasakoja Giedrius Trukšinas, Šiaulių banko Informacinių technologijų tarnybos vadovas.

Variklis – klientai

Šiaulių bankas savo veikloje taip pat stengiasi naudoti kuo daugiau tvarių sprendimų. Mažiau važinėti transportu, daugiau naudotis skaitmeniniais kanalais, atsisakyti popierinių dokumentų, vystyti skaitmeninius sprendimus tiek darbuotojams, tiek klientams, taip pat organizacijoje skatinama pakuočių mažinimo ir atliekų rūšiavimo kultūra ir kt.

 „Apskirtai, tiek mums, tiek turbūt visam verslui, tvarūs sprendimai turi ir turės vis didesnę reikšmę. Tikėtina, kad ne tik pačiam verslui naudingi tvarūs sprendimai, bet ir iš klientų didėjantis poreikis rinktis tvarius sprendimus diktuos ateities verslo tendencijas“, – sako G. Trukšinas.

Pasak jo, bankas, esant galimybei, stengiasi per tvarumo prizmę vertinti ir tiekėjus. Tiekėjas, turintis tvaresnį sprendimą nei kiti, pasak G. Trukšino,  tikėtina, banko bus svarstomas pirmas.

„Natūralu, kad dauguma verslų visą dėmesį skiria klientams ir jų poreikiams. Ir nors jau yra daugybė iniciatyvų bei veiksmų, daromų valstybių ir verslų lygiu, didžiausią pokytį padarys klientai, vis labiau reikalausiantys iš verslo tvarių sprendimų. Tokiu atveju ir patys verslai daug griežčiau žvelgs į tiekėjus, tiekėjai į savo partnerius ir t.t. Taigi, tikėtina, kad pokytis įvyks, kai tvarumo klausimą perims klientai“, – klientų galią tvarumui nurodo G. Trukšinas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Verslas verslui: paslauga gali būti ir tvari, ir ekonomiškai naudinga Verslo tribūna 1

Domėtis gaminių pakuočių tvarumu, ekologija, plastiko rūšiavimu ar net nekilnojamojo turto energetine klase...

2021.06.09
Vilniaus „Grinda“ padvigubino darbo našumą Verslo tribūna

Vilniaus miesto savivaldybės valdoma „Grinda“ sugebėjo prisitaikyti prie pandemijos sukeltų ekonominės...

2021.05.27
NRD Cyber Security kviečia į kibernetinių incidentų valdymo konferenciją Verslo tribūna

Gegužės 27 d., jau trečius metus iš eilės, vyks kibernetinių incidentų valdymui dedikuota konferencija...

2021.05.21
Pokyčių rikiuotėje – savitarnos kasos: automatizacijos galimybės Verslo tribūna 1

Lietuvoje mažėja parduotuvių, neturinčių savitarnos kasų, ir pirkėjų, neišbandžiusių šio apsipirkimo būdo.

2021.05.20
Restruktūrizavimas – vilties toliau veikti suteikianti alternatyva Verslo tribūna 1

Per pandemijos pažymėtus 2020-uosius metus bankrotų skaičius Lietuvoje sumažėjo daugiau nei dvigubai, tačiau...

2021.05.05
Kibernetinio saugumo mokymai darbuotojams: kas yra tikrasis laimėtojas? Verslo tribūna

Mokymai per karantiną buvo pirmoji taupymo eilutė – logiška, tačiau trumparegiška. Po duomenų nutekėjimo...

2021.05.03
Vilniaus „GRINDA“: skaitmeninės priemonės kuria naujos kartos inžinerinę infrastruktūrą Verslo tribūna

Baigusi judrios sostinės T. Narbuto gatvės lietaus nuotekų kolektoriaus rekonstrukciją Vilniaus „Grinda“...

2021.04.29
„Dezifog“ vienu šūviu nušauna du zuikius Verslo tribūna

Pandemijai nesitraukiant, „Dezifog“ tampa vis populiaresne ir itin efektyvia išeitimi, sprendžiant įvairių...

2021.04.26
„StrongPoint“ siūlo neišradinėti dviračio Verslo tribūna

COVID-19 ir šio viruso sukelti padariniai bene stipriausiai kirto mažmeninės prekybos sektoriui. Dažnas...

2021.04.14
Kaip išlikti saugiems skaitmeninėje erdvėje: viena auksinė taisyklė Verslo tribūna 1

Pastaruoju metu viešumoje vienas po kito nuskambėję didelio masto duomenų nutekinimo incidentai daugelį...

2021.04.01
Karantino gelbėjimo planas darbuotojams: edukacija apie savijautą ir pozityvios patirtys Verslo tribūna 1

Pasirūpinti savo darbuotojų psichologine sveikata – viena iš itin išryškėjusių darbdavių užduočių per...

2021.03.31
Naujoje realybėje „Dezifog“ tapo būtinybe Verslo tribūna 1

Praėjusiais metais užklupusi pandemija įmonių organizacijos kultūrą papildė dar viena dedamąja: darbuotojų ir...

2021.03.24
Europos Sąjungos kibernetinio saugumo teisės aktų pokyčiai: ką turime žinoti Verslo tribūna

Šiandieniniame pasaulyje nė viena organizacija ar įmonė nėra visiškai apsaugota nuo kibernetinių atakų ar...

2021.03.12
Neišnaudoto e-komercijos veiklos efektyvumo potencialo – apstu Verslo tribūna 2

Pandemija ir pirmasis karantinas pralaužė ledus įstrigusioje internetinėje prekyboje maisto produktais.

2021.03.09
„Dezifog“– naujas standartas Verslo tribūna

Kauno bendrovė „Efektyvūs saugos sprendimai“ kovoje su tebesitęsiančiu koronavirusu siūlo pasitelkti jų...

2021.02.25
Pakuočių atliekų tvarkymo viešieji konkursai savivaldybėse įsibėgėja Verslo tribūna

Kelerius metus trukusios Lietuvos gamintojų ir importuotojų organizacijų ir Vilniaus miesto savivaldybės...

2021.02.25
Nutikus nelaimei, verslui svarbiausia kuo greičiau grįžt į vėžes Verslo tribūna

Gaisras, dėl kurio visiškai sustojo įmonės veikla, o jai atnaujinti reikalingos elektros nėra ir greitu metu...

2021.02.22
Mokėjimų rinkos naujovės palengvins SVV dalią Verslo tribūna

Daugelį smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių pandemija privertė spausti stabdį ar bent jau jungti neutralių...

2021.02.17
Koordinuodamos kibernetinių spragų atskleidimą įmonės mato naudą Verslo tribūna

Kibernetinio saugumo spragas norinčios pašalinti įmonės ir įstaigos vis dažniau naudojasi pagalba iš šalies –...

2021.02.01
Vilniaus „Grinda“ lietaus nuotekoms tvarkyti pasitelkė tvarios vandentvarkos principus Verslo tribūna

Baigusi judrios sostinės T. Narbuto gatvės lietaus nuotekų kolektoriaus rekonstrukciją, Vilniaus miesto...

2021.01.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku