Verslas verslui: paslauga gali būti ir tvari, ir ekonomiškai naudinga

Reklama publikuota: 2021-06-09
Giedrius Jasonas, telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ verslo produktų ir kainodaros vadovas (BENDROVĖS NUOTR.) „Siekiame, kad visos mūsų duomenų centro paslaugos būtų teikiamos maksimaliai patikimai, efektyviai, bet naudojant ir kuo mažiau energetinių resursų“.
svg svg
Giedrius Jasonas, telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ verslo produktų ir kainodaros vadovas (BENDROVĖS NUOTR.) „Siekiame, kad visos mūsų duomenų centro paslaugos būtų teikiamos maksimaliai patikimai, efektyviai, bet naudojant ir kuo mažiau energetinių resursų“.

Domėtis gaminių pakuočių tvarumu, ekologija, plastiko rūšiavimu ar net nekilnojamojo turto energetine klase jau tapo įprasta. Telekomunikacijų segmente paslaugų tvarumą plika akimi pamatyti sunkiau. Tačiau ir čia verslas peržiūri kiekvieną procesą, kad ne tik pagerintų paslaugų efektyvumą, bet ir padėtų tas paslaugas gaunančiam verslo klientui veikti tvariau.

„Tvarumo sąvoka šiandien labai dažnai sulyginama su aplinkosauga. Bet dėmesys klimatui ir aplinkai  – tai tik dalis. Tvarumas versle, verslas verslui (B2B) segmente turi ir kitų pusių. Kad ir ką darytume versle, galvojame apie tvarumą tiek pas save organizacijoje, tiek ir kurdami geresnius procesus, efektyvesnes paslaugas, padėdami tvariau veikti klientams“,  – pasakoja Giedrius Jasonas, telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ verslo produktų ir kainodaros vadovas.

Pasak jo, daugelis procesų klientams plika akimi net nėra matomi, tačiau tos įmonės, kurios domisi IT ūkio procesais ir kurioms svarbu tvarumas, jau pastebi skirtumus. Pavyzdžiui, viena iš labai svarbių „Telia“  B2B sričių – visos IT sistemos ir paslaugos, kurios teikiamos iš duomenų centrų. O šioje srityje įvertinamas kiekvienas procesas, jo efektyvumas ir tvarumas.

Efektyvumas kiekviename žingsnyje

„Duomenų centruose veikia tiek mūsų sistemos, kurias mes aptarnaujame ir teikiame paslaugas klientams, tiek ir klientų sistemos. Kaip mes juos susiprojektavę, kokią aušinimo įrangą naudojame, kiek ta įranga efektyvi, kaip ji veikia – visa tai turi labai didelę įtaką ir paslaugų efektyvumui, ir tvarumui“, – sako G. Jasonas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pavyzdžiui, visame IT ūkyje aušinimui „Telia“ naudoja oras-oras siurblius, kurie yra 2-3 kartus efektyvesni nei oro kondicionieriai. Tai reiškia, kad sunaudojama ir mažiau energijos, kas tiesiogiai mažina ne tik sąnaudas, bet ir CO2 išmetimą į aplinką. Duomenų centrams vėsinti stebima ir lauko temperatūra, daromi oro tuneliai, kurie leidžia paimti vėsų orą iš aplinkos, o ne dirbtinai jį vėsinti tam naudojant energiją.

„Tvarumas svarbu ir prižiūrint serverius. Pandemija mūsų IT darbuotojams nesukėlė didelių naujovių, nes jau įprasta, kad serverius ir sistemas administratoriai prižiūri per nuotolį. Inžinieriams paprastai nereikia vykti prie serverio, taupome automobilius, degalus, savo ir klientų laiką“, – pasakoja G. Jasonas.

„Telia“ šiuo metu prižiūri ir apie 10.000 savo klientų kompiuterizuotų darbo vietų. Pasak G. Jansono, kone 90% jų taip pat prižiūrima per nuotolį. Tiek miestuose, tiek ir tuo atveju, jei darbo vietos regionuose, tai leidžia sutaupyti labai daug sąnaudų ir mažiau prisidėti prie klimato taršos.

Tikslas – nešvaistyti

Dar viena labai svarbi sritis yra visam IT ūkiui  –  duomenų centrams, debesų technologijai ir kt. – naudojama įranga. Ją bendrovė taip pat stengiasi išnaudoti taip, kad  ne tik pati „Telia“, bet ir jų verslo klientai kuo mažiau švaistytų.  G. Jansonas pažymi, kad tai nereiškia, jog naudojama sena įranga, nes tokios naudojimas dėl energijos sąnaudų tiesiog būtų neefektyvus. „Visa įranga yra tikrinama, stebima. Jei visi parametrai yra geri, ta įranga naudojama tiek, kiek tik leidžia galimybės. Net panaudotą įrangą , jei ji dar tinkama naudojimui, pasitelkiame testavimo tikslams ar kitoms mažiau kritiškoms funkcijoms atlikti“,  – pastebi pašnekovas.

Klientams skirta įranga, pavyzdžiui, biurų interneto palaikymui reikalingi įrenginiai arba net kompiuteriai, telefonai, vis dažniau yra ne parduodama, o nuomojama. Tai verslui atsieina pigiau ir suteikia lankstumo  – galima operatyviai keisti, didinti, mažinti įrangos kiekius pagal poreikį, o verslas sutaupo ir įrangos apskaitos ir administravimo kaštus. „Nors įrangos nuoma Versle tai  ilgalaikė, bet panaudotą įrangą vis vien galima atnaujinti ir naudoti toliau. Taip pat turime naudotos įrangos partnerius, kuriems įrangą perleidžiame, taip suteikdami jai antrą gyvenimą. O jei panaudota įranga nebetinkama tolesnei eksploatacijai, ją tvarkingai utilizuojame“, – sako G. Jasonas.

Tvarumas atsiperka

Pasak pašnekovo, jaunos įmonės, ypač startuoliai, šiandien Lietuvoje jau net nekelia klausimo, ar tą įrangą reikia pirkti. Jie iškart klausia, kokią įrangą galima nuomotis. Taip pat didelių tarptautinių įmonių padaliniuose tai jau yra įprasta praktika. Nuoma vis dažniau naudojasi ir valstybinio sektoriaus įstaigos.

„Yra įmonių, kurioms galbūt mažiau svarbus tvarumas, bet joms aktualu ekonominiai motyvai, kurie taip pat susiję su tvarumu. Norint pirkti įrangą, reikia turėti laisvų pinigų, kapitalinių investicijų. Nuomojantis įrangą, tuos pinigus galima skirti investicijoms į tiesioginę veiklą, o ne pagalbinėms paslaugoms“, – sako G. Jasonas.

Tokias paslaugas naudojančios verslo įmonės sako, kad tvarumo klausimai yra ateitis ir į juos atsižvelgti būtina kiekviename žingsnyje. Štai Šiaulių bankas naudojasi „Telia“ kompiuterinių darbo vietų nuomos ir aptarnavimo paslaugomis, taigi pasenusios įrangos neišmeta, o atiduoda „Telia“ , kuri pasirūpina jos antriniu panaudojimu. Be to, bankas pasirinko ir „Telia“ debesų, bei video konferencijų paslaugas, kurios leidžia atsisakyti kelionių į kitus miestus.

„Šios paslaugos ne tik prisideda prie tvarių sprendimų, bet ir padėjo pandemijos metu sėkmingai ir lengvai adaptuotis dirbi nuotoliniu būdu. Be to, renkantis duomenų centro paslaugą, mums įtakos turėjo tas faktas, kad „Telia“ duomenų centras  dėl aušinimo sistemos atitinka Kyoto sutarties reikalavimus“, – pasakoja Giedrius Trukšinas, Šiaulių banko Informacinių technologijų tarnybos vadovas.

Variklis – klientai

Šiaulių bankas savo veikloje taip pat stengiasi naudoti kuo daugiau tvarių sprendimų. Mažiau važinėti transportu, daugiau naudotis skaitmeniniais kanalais, atsisakyti popierinių dokumentų, vystyti skaitmeninius sprendimus tiek darbuotojams, tiek klientams, taip pat organizacijoje skatinama pakuočių mažinimo ir atliekų rūšiavimo kultūra ir kt.

 „Apskirtai, tiek mums, tiek turbūt visam verslui, tvarūs sprendimai turi ir turės vis didesnę reikšmę. Tikėtina, kad ne tik pačiam verslui naudingi tvarūs sprendimai, bet ir iš klientų didėjantis poreikis rinktis tvarius sprendimus diktuos ateities verslo tendencijas“, – sako G. Trukšinas.

Pasak jo, bankas, esant galimybei, stengiasi per tvarumo prizmę vertinti ir tiekėjus. Tiekėjas, turintis tvaresnį sprendimą nei kiti, pasak G. Trukšino,  tikėtina, banko bus svarstomas pirmas.

„Natūralu, kad dauguma verslų visą dėmesį skiria klientams ir jų poreikiams. Ir nors jau yra daugybė iniciatyvų bei veiksmų, daromų valstybių ir verslų lygiu, didžiausią pokytį padarys klientai, vis labiau reikalausiantys iš verslo tvarių sprendimų. Tokiu atveju ir patys verslai daug griežčiau žvelgs į tiekėjus, tiekėjai į savo partnerius ir t.t. Taigi, tikėtina, kad pokytis įvyks, kai tvarumo klausimą perims klientai“, – klientų galią tvarumui nurodo G. Trukšinas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Grėsmių kibernetinėje erdvėje daugėja – kaip apsisaugoti? Verslo tribūna

Siekiant efektyviausiai užtikrinti organizacijos kibernetinį saugumą, vien technologijos nėra visagalės –...

2022.06.08
Šiaulių banko eksperimentas – kada dirbti iš namų darbuotojai sprendžia patys Verslo tribūna 3

Pandemija parodė, kad dirbti iš namų įmanoma, o daliai darbuotojų tai yra net labiau priimtina. Kita vertus,...

2022.06.02
Abipusės naudos beieškant – ar įmanoma valstybės investicijų ir privačių finansuotojų sinergija? Verslo tribūna

Per 20 metų vien UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) į Lietuvos verslą įlieti daugiau nei 2 mlrd.

2022.05.31
Vilniaus kolegija parduoda sostinės centre esantį pastatą Verslo tribūna

Vilniaus kolegija (VIKO) parduoda nuosavybės teise valdomą pastatą, įsikūrusį Vilniuje Naugarduko gatvėje 5.

Statyba ir NT
2022.05.27
„NRD Cyber Security“ kviečia į kasmetinę „CyberSOC“ virtualią konferenciją Verslo tribūna

Gegužės 25 d. vyks jau ketvirtoji metinė konferencija, joje bus kalbama apie saugumo operacijų centrus (SOC),...

2022.05.18
Skaitmeninė revoliucija apskaitos darbų valdyme Verslo tribūna

Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad apskaitoje daug vietos inovacijoms nėra, nes visi darbai persikėlė į...

2022.05.06
Patiriantiems finansinius sunkumus: namų darbai, kurie pravers kalbant su kreditoriais Verslo tribūna

Finansiniai sunkumai – nepriklausomai nuo to, ar jie sukelti vidinių, ar išorės veiksnių – neišvengiama...

2022.05.05
Kibernetinio saugumo specialistams IT žinios – privalumas, bet ne būtinybė Verslo tribūna

Kibernetinio saugumo specialistų poreikis auga ne tik Lietuvoje, bet ir visame skaitmenizacijos keliu...

2022.04.28
INVEGA: verslas turi būti finansuojamas atsakingai Verslo tribūna

Verslai skundžiasi, jog sulaukti finansavimo iš INVEGOS labai sudėtinga, esą keliami griežti reikalavimai,...

2022.04.26
Šiaulių banko patirtis: kodėl pardavimai ir rinkodara turi dirbti išvien Verslo tribūna

Sklandus skirtingų sričių kolegų darbas yra viena iš būtinų sąlygų verslo augimui. Bet realybėje skirtingi...

2022.04.07
VLK kibernetinį atsparumą stiprina bendradarbiaudama su „NRD Cyber Security“ Verslo tribūna

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) užtikrina sveikatos priežiūrą,...

2022.03.30
INVEGA primena, kokiomis finansavimo priemonėmis verslas gali pasinaudoti krizių kontekste Verslo tribūna

Rusijai įsiveržus į Ukrainą verslai susiduria su naujais iššūkiais. INVEGA savo ruožtu keičia kai kurias jau...

2022.03.23
INVEGOS veikla prisideda prie kasmetinio beveik 2% šalies BVP sukūrimo Verslo tribūna

INVEGA ateina ten, kur numato valstybės strateginiai tikslai ir ten, kur verslui trūksta finansavimo, nes...

2022.02.17
Pandemijos įtaka verslui: santykis su darbuotojais keičiasi negrįžtamai Verslo tribūna

Besibaigiant antriems pandemijos metams, vis dar sunku tiksliai įvardyti, kiek neigiamos ir kiek teigiamos...

2022.01.19
Ar jūsų valdybos posėdžių dienotvarkėje jau įrašytas kibernetinis saugumas? Verslo tribūna 2

„McKinsey“ atlikta pasaulinė organizacijų valdybų apklausa atskleidė, kad kibernetinis saugumas yra vienas iš...

2021.12.22
Tyrimas: dovanas iš smulkiųjų vietos gamintojų perka kas penktas lietuvis Verslo tribūna

Perkant dovanas iš vietinių gamintojų, galima įsigyti išskirtinį daiktą ar paslaugą, o kartu ir paremti...

2021.12.21
Kalėdinės įmonių dovanos – kodėl ne lietuviškos? Verslo tribūna

Dalis smulkiųjų lietuviškų įmonių per šventinį laikotarpį pasiekia nuo 20% iki 50% visų metų apyvartos. Prie...

2021.12.08
Kibernetinį saugumą užtikrina ir technologijos, ir žmonės: ko svarbu nepraleisti pro akis Verslo tribūna

Jau pusantrų metų siaučianti pandemija paveikė ir kibernetinį saugumą – visame pasaulyje ženkliai padaugėjo...

2021.11.19
„Grinda“: prieš naują transformacijos etapą – įvertinti, kas padaryta Verslo tribūna 1

„Kas veža, tam krauna“. Nors Vilniaus „Grinda“ tarp Lietuvos savivaldybių valdomų įmonių neabejotinai...

2021.11.18
Šiaulių bankas: pasiruošti sukčių puolimui reikia taip, kaip ruošiamasi gaisrui Verslo tribūna

Aiški instrukcija ir procedūros, atsakomybių pasidalinimas, pratybos ir bendra kritinį mąstymą skatinanti...

2021.11.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku