Kas tai? Eksperto įžvalgos

Ieškote sėkmingo verslo idėjos? Ne kurkite, o tobulinkite jau esamą

Publikuota: 2018-08-30

Norint, kad verslas būtų sėkmingas, vien geros idėjos nepakanka. Daugybė verslininkų gali patvirtinti, kad sėkmę dažnai lemia visai kiti dalykai, – pvz., gerai suburta komanda ar teisingai pasirinkta rinkodaros strategija. Apie tai pasakoja rinkodaros guru Björn Ühss. Remdamasis konkrečiu pavyzdžiui – „Segway“ – jis dėsto, ko reikia, kad iš pirmo žvilgsnio puiki idėja išaugtų iki pelningo ir sparčiai augančio verslo. 

videoklipas::1

Taigi, šiame straipsnyje ir pridėtame vaizdo įraše jis atsako į klausimus:

  • Kaip pasiekti, kad gera idėja virstų paklausiu produktu?
  • Kodėl ištobulinta sena idėja kartais labiau pasiteisina nei visiškai nauja ir novatoriška?
  • Kokią įtaką verslo sėkmei gali turėti nuomonės lyderiai?

Susitikime su verslo kūrėjais p. Ühss pirmiausia pasiteirauja, ar kas nors yra važinėjęs „Segway“: „Keletas jūsų, tiesa? Ar kas nors šiandien į šį renginį atvyko su „Segway“? Greičiausiai ne. Jūs juokiatės, bet juk tai buvo idėja, kad naujoji transporto priemonė pakeis tradicines.“

Lektorius primena, kad vaikinas, kuriam kilo ši idėja prieš 20–25 m., manė: „Tai puiki idėja. Visi važinėsis „Segway“, nereikės automobilių, dviračių ar vaikščioti pėsčiomis“. Ir iš tiesų tai puiki idėja, sutinka kalbantysis. Tačiau ji nepasiteisino – šiandien niekas nenaudoja „Segway“ kaip transporto priemonės.

Kiekviena idėja gera, bet tik reta uždirba 

„Paprastai kiekviena idėja yra gera, – sako p. Ühss. – Tačiau tik kelios idėjos pasiekia kitą etapą ir virsta realiu produktu. Aš noriu, kad šios idėjos būtų sėkmingos, nes, manau, jos gali daryti poveikį. Ypač tiems iš jūsų, kurie dirba B2B (verslas verslui) sektoriuje. Dažnai teigiama, kad B2B verslo modeliai yra neverti dėmesio, kad jie – nuobodūs. Tačiau būtent šios įmonės yra mūsų visuomenės pamatas.“ Taigi, priminęs „Segway“ nesėkmę, jis atkreipia dėmesį į riedį ir sėkmę jam atnešusį garsųjį dainininką Justiną Bieberį, kuris dievinamas milijonų jo talento gerbėjų.

„Jūs juokiatės, bet būtent dėka Justino Bieberio riedis tapo nepaprastai populiarus, – pasakoja rinkodaros guru. – Tai iš esmės toks pats produktas kaip „Segway“, tik mažesnė jo versija. Kažkas tiesiog nukopijavo tą pačią technologiją ar iš naujo ją išrado. „Segway“ pagaminti prireikė 10 metų, o riedžiui – 1–2 metų. Iš tikrųjų „Segway“ niekada netapo labai populiariu. Jais važinėja policininkai, turistai, kartais juos galima pamatyti oro uoste. Man sunku tiksliai prisiminti skaičius, tačiau, berods, buvo tikimasi parduoti 40.000 „Segway“ per savaitę. Nemanau, kad jiems pavyko parduoti 5.000 per mėnesį.“ 

Kaip dainininkas riedį išpopuliarino 

Eksperto nuomone, įmonė, viena pirmųjų pradėjusi riedžių verslą, padarė kai ką tikrai protingo. Ji išsiuntė nemokamą riedį p. Bieberiui. Šis savo „Instagram“ paskyroje pasidalino nuotrauka, kaip važinėja riedžiais su draugais. Tai buvo, berods, prieš 6 ar 7 metus. Paprastas įrašas „Instagram“, tuo metu kaip tik pasirodžiusiame ir populiarėjančiame naujame kanale, bei svarbus nuomonės lyderis, pasiekiantis tikslinę auditoriją, padėjo išparduoti riedžius. Šio mažo daikto negalėjai niekur nusipirkti ištisus mėnesius.

„Iš esmės tai tas pats produktas kaip „Segway“, bet jis buvo pasiūlytas ir parduotas kitai auditorijai, sukūrus kitokį vertės pasiūlymą, – atkreipia dėmesį rinkodaros ekspertas. – Labai sunku sukurti produktus, ypač tokius, kurie taptų sėkmingais. Kur kas paprasčiau rasti jau egzistuojantį produktą, sugalvoti, kam bei kaip jis dar gali būti naudingas, ir pabandyti parduoti jį kitai auditorijai.“

Daugiau patarimų kuriantiems verslą ieškokite https://eakademija.seb.lt/

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kaip sukurti produktą, kurio norėtų visi? Rėmėjo turinys

Kas yra vertės pasiūlymas? Kodėl svarbu žinoti ne tik savo tikslinę auditoriją, bet ir jos problemas? Įmonių...

Jeigu jūsų pasiūlymas klientui neaktualus, visa kita – nesvarbu Rėmėjo turinys

Verslo pasaulyje yra daugybė pavyzdžių, kai net, rodos, geriausia idėja nesulaukia pasisekimo ir neišauga į...

Ieškote sėkmingo verslo idėjos? Ne kurkite, o tobulinkite jau esamą Rėmėjo turinys

Norint, kad verslas būtų sėkmingas, vien geros idėjos nepakanka. Daugybė verslininkų gali patvirtinti, kad...

SEB Inovacijų centras kviečia pasitelkti inovacijas ir verslą auginti kartais Rėmėjo turinys 1

Pasitelkusios inovacijas šalies mažos ir vidutinės įmonės gali augti ne procentais, o kartais. Tai buvo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau