ES apyvartos mokestis technologijų milžinėms gali siekti 3%

Briuselio ruošiami „skaitmeniniai mokesčiai“ bus taikomi tokių milžinių kaip „Google“, „Facebook“, „Apple“ pajamoms ES. Bendrijos biudžetą tai turėtų papildyti 5 mlrd. Eur per metus, rodo „Financial Times“ turimi duomenys.
Pasiūlymas grindžiamas trimis pagrindinėmis atramomis. Vienu atveju bus apmokestinamos tokių bendrovių kaip „Google“ Bendrijoje gaunamos reklamos pajamos. Antrasis variantas – mokestis pajamoms, gaunamoms iš vartotojų ar prenumeratorių, tai būtų taikoma „Apple“ ar „Spotify“ verslo modeliams. Dar vienas apmokestinimo pagrindas – pajamos, kurias verslas gauna iš surinktų duomenų pardavimo.
Pagal EK parengtą projektą, mokestis turėtų siekti 3% nuo išvardintų rūšių pajamų. Jei būtų pritaikytas aukščiausias svarstomas 5% mokestis, ES iš technologijų sektoriaus susirinktų 7,8 mlrd. Eur per metus.
Komisija tebesvarsto, kokie turėtų būti tikslūs tarifai ir apmokestinamų pajamų lygis, pirminiai pasiūlymai dar gali keistis, rašo „Financial Times“. Tačiau žiniasklaidai nutekintas EK pasiūlymo projektas taikosi į technologijų kompanijas, kurių pasaulinė apyvarta viršija 750 mln. Eur, o apmokestinamosios pajamos ES siekia 50 mln. Eur. Komisija šias bendroves apibūdina kaip „užimančias stiprias pozicijas rinkoje“ ir galinčias turėti naudos iš „pasaulinio tinklo aprėpties bei didžiųjų duomenų panaudojimo“.
Analitikai neabejoja, kad Komisijos „dovanėlė“ suerzins JAV technologijų korporacijas, kurios ir taip skundžiasi nesąžiningomis mokestinėmis sąlygomis ES.
Prancūzija, Vokietija ir iš ES besitraukianti Jungtinė Karalystė jau kuris laikas spaudė EK griežčiau reglamentuoti technologijų kompanijų apmokestinimą. Tačiau Briuselio pasiūlymas gali sulaukti ir ES šalių narių, taikančių žemą mokestinę bazę – pirmiausia Airijos ir Liuksemburgo, pasipriešinimo.
Kad EK pasiūlymas taptų privaloma direktyva, jį vieningai turi palaikyti 28 ES narės.
Kad taptų naujų mokesčių taikiniu, kompanijos, veikiančios, pavyzdžiui, pagal „Facebook“ modelį, vienoje iš ES šalių narių turi turėti mažiausiai 100.000 vartotojų. Taip siekiama į mokesčių teritoriją įtraukti didžiausias bendroves.
Komisija argumentuoja, kad tradiciniuose sektoriuose veikiančios kompanijos ES moka vidutiniškai 23,3% mokesčių, o skaitmeninių technologijų korporacijos, dažnai išskaidžiusios savo veiklą žemų mokesčių jurisdikcijose, vidutiniškai sumoka 9,8% mokesčių.