Darbo vietų dizainerė: nebūtina lygiuotis į „Google“

Publikuota: 2016-03-20
Satu Hurme-Tikkanen, Suomijos nekilnojamojo turto bendrovės „Technopolis“ darbo erdvės dizaino vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Satu Hurme-Tikkanen, Suomijos nekilnojamojo turto bendrovės „Technopolis“ darbo erdvės dizaino vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Kai stambios informacinių technologijų bendrovės demonstruoja žadą atimančius naujus biurus, gali apnikti baimė, kad įsikūrimas naujose patalpose bus itin brangus arba nuviliantis. Satu Hurme-Tikkanen, Suomijos NT investicijų ir valdymo įmonių grupės „Technopolis“ darbo vietų dizaino vadovė iš Suomijos, aiškina, kad galima apsieiti ir pigiau, tik reikia fantazijos ir nelaukti, kol neišsiteksite dabartiniame biure.

Specialistė pataria įmonės vadovams stengtis užbėgti būtiniems pokyčiams už akių ir imtis jų anksčiau.

„Dažnai priverstiniai pokyčiai būna negatyvūs, pavyzdžiui, kai kompanijai neužtenka pinigų nuomojamai patalpai arba kai baigiasi nuomos sutartis. Tačiau kartais pasitaiko pozityvūs pokyčiai – kai plečiasi ar jungiasi kelios kompanijos“, - apžvelgia p. Hurme-Tikkanen.

Reikia ir atvirų, ir uždarų darbo erdvių

Specialistė, kurianti biurų interjerą Suomijoje, Norvegijoje, Rusijoje, Estijoje bei Lietuvoje, pastebi, kad yra labai svarbus pats pokyčių procesas, kai įtraukiami darbuotojai, parodoma, kad ir jų nuomonė yra reikalinga.

Anot jos, kiekvienai įmonei reikia abiejų tipų erdvių – ir atvirų (angl. open-space) ir uždarų. Svarbu išlaikyti pusiausvyrą tarp šių dviejų tipų ir leisti darbuotojams patiems rinktis, kokioje aplinkoje tą dieną dirbti.

„Tai kas tinka daugumai darbuotojų, pavyzdžiui, individualus darbas kabinetuose, nereiškia, kad tiks visiems įmonės darbuotojams. Dėl to, turime būti lankstūs ir kurti tokią aplinką, kuri galėtų lengvai transformuotis pagal darbuotojų poreikius“, - VŽ pasakoja dizainerė.

Genialios idėjos negimsta prie stalo

„Paklauskite savęs, kurioje vietoje buvote tuo metu, kai sugalvojote savo genialiausią idėją? Ar tikrai sėdėdami prie darbo stalo? Manau, atsakymas bus neigiamas. Tai kodėl norime, kad ir mūsų darbuotojai sugalvotų ką nors genialaus būtinai sėdėdami prie darbo stalo“, - klausia specialistė.

Jos teigimu, norint sukurti gerą atmosferą, svarbu natūraliai domėtis bendrovėje dirbančių žmonių poreikiais. Reikalingas supratimas, kad visi esame individualūs ir skirtingi, o kas tinka vienam, kitiems gali visiškai netikti. Dėl to turime siūlyti pasirinkimo alternatyvas, duoti žmonėms laisvę patiems spręsti ir pasitikėti jais.

„Dažnai girdžiu vadovų neigiamus komentarus, kad išklausyti visų darbuotojų pageidavimų užimtų daug laiko. Tačiau galiu juos patikinti, kad tai verta. Geriau vieną kartą padaryti gerai ir tinkamai, nei kelis kartus suklysti“, - patirtį pasakoja p. Hurme-Tikkanen.

Svarbu tinkamai išnaudoti turimą erdvę

Darbo vietos dizainerė pastebi, kad labai dažnai kompanijų vadovai planuodami savo įmonių biurus teigia, kad jiems reikia būtent .1000 kv. m. patalpos ir 100 stalų, tačiau jie neįvertina kiek laiko jų darbuotojai praleidžia biure, ar tikrai jiems reikia tokios didelės patalpos, ir tiek stalų.

„Šią savaitę aš prie darbo stalo praleidau 10 minučių, nes turėjau susitikimų, kelionių, vaizdo konferencijų – taigi man darbo stalas tiek nereikalingas, kiek mano vadovas manė. Gal ir pas jus yra tokių darbuotojų?“

Laisvė dirbti namuose

Beje, pašnekovės nuomone, yra svarbu leisti darbuotojams patiems pasirinkti, ar dirbti namuose, ar biure. O dalis jų tokią laisvę tik įvertins, bet ilgai nesinaudos.

„Aš žinau kelias JAV kompanijas, kurios savo darbuotojams davė visišką laisvę dirbti namuose. Po kurio laiko jie grįžo į biurą ir vietoje to, kad dirbtų su pižama, pasirinko matytis su kolegomis ir gerti skanią kavą biure“, – ji patikina, kad reikia nebijoti leisti dirbti namuose – darbuotojai vis tiek grįš.

Ponia Hurme-Tikkanen pasakoja, kad darbuotojai turi turėti priėjimą prie įvairių erdvių: konferencijų kambario, ramaus kampo susikaupti ir dirbti vienam, ar vietos, kur galima būtų dirbti su komanda. Jei neturės šių pasirinkimų – eis namo.

Pakeisti aplinką nereikia didelio biudžeto

Jos teigimu, tam, kad pakeistumėte darbo aplinką, nebūtina turėti ir didelį biudžetą. Kartais tiesiog užtenka paprastų sprendimų, pavyzdžiui, užuot kėdę laikę atsuktą nuo lango – atsukime į langą.

„Žmonėms patinka gamta, dienos šviesa. Mano pačios biuro langas yra į jūrą, mano manymu, vadovo sprendimas duoti man tokią gerą vietą nebuvo geras, kai aš biure beveik nebūnu. Vietoje to, kad vienas darbuotojas turėtų darbo vietą su gražiu vaizdu per langą, galima tą vietą padaryti bendro naudojimo ir taip visi turės galimybę padirbėti su vaizdu į gamtą“, - kalba p. Hurme-Tikkanen.

Dirbant atviroje erdvėje kartais yra sunku savo kolegai pasakyti, kad jis tau trukdo ir nuolatinis triukšmas gali sukelti stresą. Specialistė pataria šią problemą spręsti įvedant paprastą taisyklę: „jei darbuotojas užsideda ausinukus, tai bus ženklas aplinkiniams, kad jis nenori būti trukdomas ir jo nekalbinti“. Anot jos, tai nebrangus būdas sumažinti stresą įmonėje. Ji siūlo nepatingėti pasitelkti fantaziją, nes daugelį problemų galime visai nesunkiai išspręsti.

Nebūtina lygiuotis į „Google“ ar „Apple“

Ne paslaptis, kad kalbantis apie darbo vietas dažnai prisimename vaizdus iš technologijų gigančių „Apple“ ir „Google“ biurų. Taip, jie įspūdingi, tačiau dizainerė siūlo pažvelgti racionaliau, ir paklausti, ar ir kodėl turėtumėte į juos lygiuotis.

Be to, jos teigimu, geriau jau individualizuoti sprendimus, o ne juos aklai kopijuoti nuo geriausių. Juk ne visiems reikia pramogų, stalo futbolo ar sporto salės.

„Manau, tokios įmonės kaip „Google“ ar „Apple“ kurdamos darbo aplinką didelį dėmesį skyrė į pasirinkimų galimybes darbuotojams, tai tikrai nebuvo sugalvota vieno vadovo dėka“, – aiškina pašnekovė.

FOTOGALERIJA „Technopolio“ verslo centras Vilniuje (12 nuotr.)

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Į korupcijos skandalą įsivėlusiam „Wells Fargo“ vadovui uždrausta užsiimti bankine veikla

Johnui Stumpfui, buvusiam vieno didžiausių JAV bankų „Wells Fargo“ CEO, visam gyvenimui uždrausta dalyvauti...

Vadyba
12:18
Paskirtas naujas „Ermi Group“ vadovas

Povilas Šulys paskirtas UAB „Ermi Group” generaliniu direktoriumi. Jis keičia Eveliną Černienę, šias pareigas...

Vadyba
2020.01.23
Problemos mokykloje įkvepia imtis verslo: idėja gimė vos per 12 valandų Verslo tribūna

Pasirinkus tinkamą metodiką išsigryninti sau priimtiną verslo idėją galima vos per 12 valandų, sako...

Vadyba
2020.01.23
Davose brėžia naujas taisykles verslui: iš esmės keičiasi CEO prioritetai Premium

Geros žinios viso pasaulio darbuotojams – jūs ką tik įgijote „akcininkų“ statusą. Jūsų vadovai pasirašė viešą...

Vadyba
2020.01.23
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium 1

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
„Delta“ darbuotojų premijoms skyrė 1,6 mlrd. USD

JAV oro linijos „Delta Air Lines“ džiaugiasi įspūdingais pernykščiais finansiniais rezultatais. Kompanija...

Vadyba
2020.01.22
Naujasis Vilniaus universiteto rektorius - prof. Rimvydas Petrauskas

Naujuoju Vilniaus universiteto (VU) rektoriumi išrinktas prof. dr. Rimvydas Petrauskas. Jis pakeis prof. dr.

Vadyba
2020.01.22
„Swedbank“ patirtis: darbdaviui apsimoka skatinti lyčių lygybę Premium 5

Pasaulinės darbo rinkos tendencijos skelbia, kad 2020-aisiais geidžiamiausi specialistai ir vadovai bus...

Vadyba
2020.01.22
Darbdavio įvaizdis be pompastikos – žada tiesiog normalų darbą Premium 1

Laikais, kai įmonės pasiryžusios patenkinti net keisčiausias darbuotojų užgaidas, yra bendrovių, kurios...

Vadyba
2020.01.22
Nurodymus „iš viršaus“ pakeitė partnerystės siekis Verslo tribūna

Praėjusių metų gegužę pradėta Vilniaus savivaldybės administracijos reforma nebuvo tradicinė. Šį kartą čia...

Statyba ir NT
2020.01.21
Skelbiama „Amber Grid“ vadovo atranka

Valstybės valdoma energetikos grupė „Epso-G“ paskelbė naujo dujų perdavimo bendrovės „Amber Grid“ vadovo...

Vadyba
2020.01.21
Paskirtas naujas „Litcargus“ vadovas

Antžeminės orlaivių priežiūros ir keleivių aptarnavimo paslaugas Vilniaus ir Kauno oro uostuose teikiančiai...

Vadyba
2020.01.21
„Facebook“ darbui Londone pasamdys 1.000 specialistų

„Facebook“ plečia komandą Jungtinėje Karalystėje. Šįmet  Londono biure planuojama pasamdyti apie 1.000...

Vadyba
2020.01.21
Traukiasi BBC vadovas T. Hallas

Didžiosios Britanijos visuomeninio transliuotojo BBC generalinis direktorius Tony Hallas pirmadienį...

Vadyba
2020.01.21
Prieš Davosą įspėja: pasaulis kapitalizmo nelaiko sočios ateities garantu 1

Šiuolaikinis kapitalizmas daro daugiau žalos negu kuria naudos. Taip mano 56% pasaulinėje apklausoje „Edelman...

Vadyba
2020.01.20
Vatikano vadovybėje – pirmoji moteris

Pirmą kartą istorijoje į vieną iš postų Vatikano vadovybėje paskirta moteris. Popiežiaus Pranciškaus...

Vadyba
2020.01.20
„Kino pavasario“ vadovybėje – pokyčiai

Keičiasi tarptautinio Vilniaus kino festivalio „Kino pavasaris“ vadovybė. Vykdomojo festivalio direktoriaus...

Vadyba
2020.01.20
„Sodra“ paskelbė 100 daugiausia uždirbančių profesijų atlyginimus Premium 5

Labiausiai 2019 m. padidėjo gydytojų ir tarnautojų atlyginimai, rodo „Sodros“ duomenys. Skaičius reikėtų...

Finansai
2020.01.20
„Procter & Gamble“ vadovo patarimas: inovacijų neieškokite darbo vietoje Premium

Verslui, kuris nori neatsilikti nuo konkurentų, nuolat patariama inovuoti: ieškoti naujų produktų, idėjų,...

Vadyba
2020.01.20
Kokias darbuotojų atrankos klaidas daro įmonės ir kaip jas ištaisyti 4

Per darbo pokalbį su kandidatu įmonė turėtų pagalvoti ir apie tolesnį savo kaip darbdavio įvaizdį. Mat...

Vadyba
2020.01.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau