„Bitė Lietuva“ apgynė savo reklamą, konkurentai nesutinka

Publikuota: 2016-04-12
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Konkurencijos taryba pripažino, kad UAB „Bitė Lietuva“ naudoti teiginiai apie greičiausią internetą buvo teisingi ir atsisakė pradėti reklamos „Bitės 4G mobilusis tinklas – greičiausias Lietuvoje“ nagrinėjimo procedūrą.

Ar pradėti „Bitės“ reklamos nagrinėjimo procedūrą Konkurencijos taryba (KT) sprendė reaguodama į šių metų vasario 24 d. UAB „Tele2” skundą ir prašymą įvertinti minėtą „Bitės“ reklamą etikos bei veiklos reguliavimo atžvilgiu.

KT savo atsisakymą grindžia tuo, kad bendrovė pateikė duomenis, patvirtinančius, jog reklamoje iš tiesų pateikiami būtent nurodyto laikotarpio duomenys, gauti iš šaltinio „Speedtest.net“ („Ookla“), teigia Žana Jakevičienė, „Bitės“ Korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovė. Be to, pasak jos, „Bitės“ reklamoje buvo pateiktos visos reikalingos nuorodos tam, kad suinteresuotas vartotojas galėtų susipažinti su išsamesne informacija, jei to pageidautų.

Taryba taip pat nurodė, kad „Bitės“ 4G mobilaus interneto paslaugos teritorijos aprėptis buvo pakankama, jog būtent pagal reklamoje nurodyto laikotarpio „Ookla“ taikomos metodikos duomenis interneto paslaugos teikėjas būtų įvardinamas greičiausiu. Be to, reklamoje buvo pateikiama nuoroda į bendrovės interneto svetainę, kurioje nurodoma ne tik informacija apie „Speedtest.net“ matavimo rezultatus, bet ir „Bitės“ ryšio žemėlapis.

VŽ rašė, jog pirmoji kregždė šiame reklamų kare buvo Vartotojų teisių gynimo centro pranešimas, kad jie, sulaukę vartotojų nusiskundimų, ėmėsi tirti minėtąsias reklamas. Nesenai paviešintos šio tyrimo, atlikto kartu su „TelcoQ“, teikiančia interneto spartos matavimo paslaugą „Rotten WiFi“, išvados skelbė, jog greičiausią mobilųjį internetą Lietuvoje siūlo „Omnitel“ ir „Tele2“, o „Bitės“ internetas yra trečias pagal spartą.

Tuo tarpu „Bitė“ ginčijo minėtąjį tyrimą, teigdama, kad nevalia obuolių lyginti su kriaušėmis ir skelbė, jog ir toliau plės bei reklamuos 4G tinklą, remdamasi „Ookla“ duomenimis. Pastarieji surenkami sutelktinių išteklių principu ir, anot „Bitės“, atspindi realią vartotojų patirtį.

„Abejonių kėlė ir pati Vartotojų teisių gynimo centro neva atlikto tyrimo apimtis. Mums nustačius, kad panašios apimties matavimų „Bitės“ tinkle nurodytu laikotarpiu negalėjo būti ir pareikalavus pateikti išsamią viešinamo tyrimo ataskaitą, centras tik vėliau mums pripažino, kad matavimų skaičius buvo 16 kartų mažesnis nei institucija skelbė iš pradžių. Reikalausime, kad Vartotojų teisių gynimo centras viešai paneigtų neteisingai išplatintą informaciją“, – teigia p. Jakevičienė.

Svarbiausia įrodymai

Viktorija Urbonavičiūtė, Konkurencijos tarybos Komunikacijos skyriaus vedėja, pabrėžia, jog Reklamos įstatymas įpareigoja reklamos užsakovą turėti komunikacijos teisingumą patvirtinančius duomenis.

„Konkurencijos tarybos ekspertų nuomone, „Bitė Lietuva“ pagrindė reklamoje skelbiamos informacijos teisingumą, aiškiai nurodydama šaltinį“, – priduria p. Urbonavičiūtė.

Konkurentai nesutinka

Pasak Andriaus Baranausko, „Tele2“ korporatyvinės komunikacijos vadovo, KT nenurodė, kad „Bitės reklama“ yra teisinga, o tik nurodė, kad ji nepažeidžia teisės aktų, o tai – ne tas pats. Šiuo atveju, anot įmonės atstovo, egzistuoja „teisės aktų spraga“.

„Ryšių reguliavimo tarnybos tyrimas rodo, kad „Bitės“ internetas yra lėčiausias. Tą rodo ir nepriklausomi tyrimai. Tik „Bitės“ reklamose jos internetas yra sparčiausias“, – ironizuoja p. Baranauskas.

Pasak jo, „Bitė“  šiose reklamose naudojasi „Speedtest.net“ duomenimis, kurių teisingumo pagrįsti ji neprivalo – tą tarnyba ir nurodė. Kitaip tariant, net jei tie duomenys klaidingi, pakanka to, kad „Speedtest.net“ juos skelbia viešai. Palyginimui – lygiai taip pat viešai skelbiami kito tyrėjo „OpenSignal“ duomenys rodo, kad sparčiausias yra „Tele2“ internetas.

„Problema ta, kad mes negalime patikrinti, ar „Speedtest.net“ duomenys yra klaidingi, ar teisingi, nes nei Bitė, nei tyrimą atlikusi įmonė jų neatskleidžia – ir įstatymai nereikalauja, kad jie tai darytų. Todėl akivaizdu – šiandien tai yra teisės aktų spraga, kuri leidžia mulkinti vartotojus. Šiuo metu susipažįstame su KT sprendimu ir svarstome savo tolesnius veiksmus“, – žada p. Baranaukas.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
13:17
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
11:04
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
09:05
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 3

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau