Išrinkti „Metų prekės ženklo 2016“ finalininkai

Didžioji „Metų prekės ženklo 2016“ finalininkų dalis – solidžiausius pardavimus ir didžiausią augimą skaičiuojantys prekių ženklai iš keturių greitai vartojamų produktų kategorijų (angl. FMCG): maisto produktų ir bakalėjos, gėrimų, asmens higienos bei namų ūkio priežiūros priemonių.
Likusieji prekių ženklai buvo atrinkti iš mažesniųjų įmonių. Komisija finalininkus atrinko pagal Lietuvoje užimamą rinkos dalį bei jos pokytį, apskaičiuotą vienetais ir pagal vertę 2015 m., palyginti su 2014 m. Atsižvelgta buvo ir į tai, ar augo, ar krito visa prekių kategorija.
Nuolatinis augimas – iššūkis
Žvelgiant į penkerių metų konkurso statistiką, visus kartus tarp finalininkų pateko „Coca-Cola“, po ketverius metus iš eilės „Vilkyškių“, „Volfas Engelman“, „Stumbras“, „Grite“, „Dvaro“ (šiemet pastarasis nepateko) prekių ženklai. Tai rodo, kad visi jie per tuos metus skaičiavo pardavimų augimą, o tai nelengvas uždavinys.
Elena Šilovaitė, AB Vilkyškių pieninės rinkodaros vadovė, pabrėžia, jog „Metų prekės ženklo“ rinkimai – testas rinkodaros strategijos ir verslo rezultatų sintezei. „Verslas vienu metu turi būti pasiruošęs patenkinti jautraus kainai kliento lūkesčius, kartu tas pats vartotojas nuolat tikisi naujovių. Norint paskatinti pirkėjus pasirinkti atstovaujamą prekių ženklą ar naują produktą, reikia nemažų investicijų, o statistika yra žiauri – apie 80% naujienų dingsta iš parduotuvių lentynų per pirmuosius 12 mėnesių, – skaičiuoja p. Šilovaitė. – Todėl tokie aspektai, kaip prekių ženklo išskirtinumas, jo pozicionavimas, nuosekli komunikacija, tampa labai svarbūs šiandieninėje rinkoje.“ Metų prekės ženklu „Vilkyškių“ tapo 2013 ir 2015 m.
„Prekių ženklas turi būti pažangus visomis prasmėmis, turėti potencialo kryptingai ir nuosekliai judėti pasirinkta kryptimi. Mūsų sėkmę būtent ir lėmė nuoseklumas – jokio blaškymosi, kiekvienas mūsų žingsnis įtvirtina prekių ženklo pažadą. Esame aktyvūs ir matomi, viliojame naujais gaminiais, bet kartu nesistengiame įtikti visiems, dėl to mums pavyksta būti aiškiau suvokiamu prekės ženklu, lengviau kurti emocinį krūvį ir taip išsiskirti tarp suvienodėjusių konkurentų“, – kalba p. Šilovaitė.
Mažieji lipa ant kulnų
Artūras Urbonavičius, „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai ir „Metų prekės ženklo 2016 m.“ pirmininkas, kalbėdamas apie šiemetinius finalininkus, pabrėžia, kad ilgamečiai pieno, alaus gamintojai, stiprūs vartotojų vertinami lietuviški prekių ženklai pagal pardavimo mastus išlaiko pirmaujančias pozicijas parduotuvių lentynose, tačiau ne vieno jų dėl kritusių rinkos dalių nematome atrinktųjų sąraše.
„Jų vietą užima mažesni, greitesni, nišiniai prekių ženklai. Tai ženklas didiesiems, gerai žinomiems, tačiau užsisėdėjusiems ant ilgametės sėkmės laurų, kad reikia keistis, augti kartu su šiandieniniais vartotojais, ieškoti įdomesnių ir taiklesnių bendravimo formų ir komunikacijos, o ne vien eiti tradiciniu, seniai pramintu keliu ir remti krepšinį. Atsiranda nauja vartotojų karta, kintančiais laikais keistis ir atsinaujinti privalu visiems“, – pabrėžia p. Urbonavičius.
Tarp spartuolių – smulkieji
Tarp atrinktųjų finalininkų sparčiausiai pagal pardavimo pokytį 2015 m. pinigine verte ūgtelėjo mažesnieji prekių ženklai „Aistė“, „Beatos virtuvė“, „Voruta“. Panašiai šie prekių ženklai rikiuojasi ir vertinant pardavimus vienetais, rodo iš visų prekybos tinklų „Nielsen“ surinkti metiniai pardavimų rodikliai.
Tolesnis konkurso finalininkų vertinimo kriterijus – rinkos tyrimų bendrovės „Rait“ apklausa, jos metu bus vertinamas atrinktųjų prekių ženklų žinomumas, patrauklumas, rekomendavimo indeksas ir t. t.
Taip pat bus vertinamas finalininkų kūrybiškumas, rinkodaros priemonių novatoriškumas. Dar vienas laimėtojų vertinimo rodiklis – žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ tiriamas prekių ženklų komunikacijos efektyvumas bei įvaizdis tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje. Renkant nugalėtojus bus atsižvelgta ir į prekių ženklų finalininkų reklamos išlaidų pokytį per metus – šiuos duomenis pateikia rinkos tyrimų bendrovė TNS LT.
Svarbiausia konkurso nominacija – „Metų prekės ženklas 2016 m.“, taip pat bus išrinktas sėkmingiausias tarptautinis prekių ženklas Lietuvoje, įvertinti originaliausi dizaino sprendimai, įdomiausi mažų bendrovių rinkodaros žingsniai. Tradiciškai balsuoti už mėgstamiausią prekių ženklą ir rinkti savo simpatijų ženklą galės ir portalo vz.lt skaitytojai.
infogr.am::infogram_0_finalininkai-2766
Pernykščiame konkurse sėkmė lydėjo ir „Metų prekės ženklu 2015“ tapo „Vilkyškių“. Už nesenkantį vartotojų lojalumą pernai buvo apdovanotas „Dvaro“, už nuoseklų dizaino braižą – „Rasa“, už drąsą ir inovatyvumą – „Ecodenta“, už pirmuosius rinkodaros žingsnius – „Veri Beri“. 2015 m. daugiausia internautų simpatijų pelnęs prekės ženklas „Volfas Engelman“, o aukščiausią įvertinimą pelnęs tarptautinis prekės ženklas – „Kinder“.
Efektyviausios kartu vykstančios Metų rinkodaros kampanijos titulas pernai atiteko socialinei Irenos Matijošaitienės fondo kampanijai „Laukiu“, skatinančiai organų donorystę.
Laukia paraiškų
Šiuo metu bendrovės yra kviečiamos teikti efektyviausius savo rinkodaros projektus į „Verslo žinių“ organizuojamą „Password 2016 m.“ – paraiškas reikia pateikti iki vasario 19 d.
Šių metų konkursui gali būti pateikti rinkodaros sprendimai, įgyvendinti 2015 m. ir baigti ne vėliau kaip iki 2016 m. vasario vidurio. Iki vasario 19 d. popietės komisija laukia dalyvių paraiškų. Į kiekvieną kategoriją galima teikti darbus, pretenduojančius į didelio ir mažo biudžeto kategorijas.
Paraišką galite atsisiųsti čia.
Įvertinusi paraiškas komisija kovo pradžioje skelbs kiekvienos kategorijos finalininkus. Jie savo rinkodaros kampanijas pristatys konferencijoje „Password 2016 m.“ Tada iš kandidatų bus atrinkti ir apdovanoti kiekvienos kategorijos nugalėtojai, o iš šių bus išrinktas vienas didžiojo prizo laimėtojas.
Daugiau informacijos apie „Password 2016“ rasite čia.