Išrinkti „Metų prekės ženklo 2016“ finalininkai

Publikuota: 2016-02-10

Į „Verslo žinių“ kartu su tyrimų bendrove „Nielsen“ organizuojamą „Metų prekės ženklo“ konkurso finalą šiemet pateko 34 prekių ženklai. Jo nugalėtojai, kaip ir kartu renkama efektyviausia rinkodaros kampanija, bus paskelbti metinėje rinkodaros ir reklamos profesionalų konferencijoje „Password 2016“ kovo viduryje.

Didžioji „Metų prekės ženklo 2016“ finalininkų dalis – solidžiausius pardavimus ir didžiausią augimą skaičiuojantys prekių ženklai iš keturių greitai vartojamų produktų kategorijų (angl. FMCG): maisto produktų ir bakalėjos, gėrimų, asmens higienos bei namų ūkio priežiūros priemonių.

Likusieji prekių ženklai buvo atrinkti iš mažesniųjų įmonių. Komisija finalininkus atrinko pagal Lietuvoje užimamą rinkos dalį bei jos pokytį, apskaičiuotą vienetais ir pagal vertę 2015 m., palyginti su 2014 m. Atsižvelgta buvo ir į tai, ar augo, ar krito visa prekių kategorija.

Nuolatinis augimas – iššūkis

Žvelgiant į penkerių metų konkurso statistiką, visus kartus tarp finalininkų pateko „Coca-Cola“, po ketverius metus iš eilės „Vilkyškių“, „Volfas Engelman“, „Stumbras“, „Grite“, „Dvaro“ (šiemet pastarasis nepateko) prekių ženklai. Tai rodo, kad visi jie per tuos metus skaičiavo pardavimų augimą, o tai nelengvas uždavinys.

Elena Šilovaitė, AB Vilkyškių pieninės rinkodaros vadovė, pabrėžia, jog „Metų prekės ženklo“ rinkimai – testas rinkodaros strategijos ir verslo rezultatų sintezei. „Verslas vienu metu turi būti pasiruošęs patenkinti jautraus kainai kliento lūkesčius, kartu tas pats vartotojas nuolat tikisi naujovių. Norint paskatinti pirkėjus pasirinkti atstovaujamą prekių ženklą ar naują produktą, reikia nemažų investicijų, o statistika yra žiauri – apie 80% naujienų dingsta iš parduotuvių lentynų per pirmuosius 12 mėnesių, – skaičiuoja p. Šilovaitė. – Todėl tokie aspektai, kaip prekių ženklo išskirtinumas, jo pozicionavimas, nuosekli komunikacija, tampa labai svarbūs šiandieninėje rinkoje.“ Metų prekės ženklu „Vilkyškių“ tapo 2013 ir 2015 m.

„Prekių ženklas turi būti pažangus visomis prasmėmis, turėti potencialo kryptingai ir nuosekliai judėti pasirinkta kryptimi. Mūsų sėkmę būtent ir lėmė nuoseklumas – jokio blaškymosi, kiekvienas mūsų žingsnis įtvirtina prekių ženklo pažadą. Esame aktyvūs ir matomi, viliojame naujais gaminiais, bet kartu nesistengiame įtikti visiems, dėl to mums pavyksta būti aiškiau suvokiamu prekės ženklu, lengviau kurti emocinį krūvį ir taip išsiskirti tarp suvienodėjusių konkurentų“, – kalba p. Šilovaitė.

Mažieji lipa ant kulnų

Artūras Urbonavičius, „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai ir „Metų prekės ženklo 2016 m.“ pirmininkas, kalbėdamas apie šiemetinius finalininkus, pabrėžia, kad ilgamečiai pieno, alaus gamintojai, stiprūs vartotojų vertinami lietuviški prekių ženklai pagal pardavimo mastus išlaiko pirmaujančias pozicijas parduotuvių lentynose, tačiau ne vieno jų dėl kritusių rinkos dalių nematome atrinktųjų sąraše.

„Jų vietą užima mažesni, greitesni, nišiniai prekių ženklai. Tai ženklas didiesiems, gerai žinomiems, tačiau užsisėdėjusiems ant ilgametės sėkmės laurų, kad reikia keistis, augti kartu su šiandieniniais vartotojais, ieškoti įdomesnių ir taiklesnių bendravimo formų ir komunikacijos, o ne vien eiti tradiciniu, seniai pramintu keliu ir remti krepšinį. Atsiranda nauja vartotojų karta, kintančiais laikais keistis ir atsinaujinti privalu visiems“, – pabrėžia p. Urbonavičius.

Tarp spartuolių – smulkieji

Tarp atrinktųjų finalininkų sparčiausiai pagal pardavimo pokytį 2015 m. pinigine verte ūgtelėjo mažesnieji prekių ženklai „Aistė“, „Beatos virtuvė“, „Voruta“. Panašiai šie prekių ženklai rikiuojasi ir vertinant pardavimus vienetais, rodo iš visų prekybos tinklų „Nielsen“ surinkti metiniai pardavimų rodikliai.

Tolesnis konkurso finalininkų vertinimo kriterijus – rinkos tyrimų bendrovės „Rait“ apklausa, jos metu bus vertinamas atrinktųjų prekių ženklų žinomumas, patrauklumas, rekomendavimo indeksas ir t. t.

Taip pat bus vertinamas finalininkų kūrybiškumas, rinkodaros priemonių novatoriškumas. Dar vienas laimėtojų vertinimo rodiklis – žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ tiriamas prekių ženklų komunikacijos efektyvumas bei įvaizdis tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje. Renkant nugalėtojus bus atsižvelgta ir į prekių ženklų finalininkų reklamos išlaidų pokytį per metus – šiuos duomenis pateikia rinkos tyrimų bendrovė TNS LT.

Svarbiausia konkurso nominacija – „Metų prekės ženklas 2016 m.“, taip pat bus išrinktas sėkmingiausias tarptautinis prekių ženklas Lietuvoje, įvertinti originaliausi dizaino sprendimai, įdomiausi mažų bendrovių rinkodaros žingsniai. Tradiciškai balsuoti už mėgstamiausią prekių ženklą ir rinkti savo simpatijų ženklą galės ir portalo vz.lt skaitytojai.

infogr.am::infogram_0_finalininkai-2766

Pernykščiame konkurse sėkmė lydėjo ir „Metų prekės ženklu 2015“ tapo „Vilkyškių“. Už nesenkantį vartotojų lojalumą pernai buvo apdovanotas „Dvaro“, už nuoseklų dizaino braižą – „Rasa“, už drąsą ir inovatyvumą – „Ecodenta“, už pirmuosius rinkodaros žingsnius – „Veri Beri“. 2015 m. daugiausia internautų simpatijų pelnęs prekės ženklas „Volfas Engelman“, o aukščiausią įvertinimą pelnęs tarptautinis prekės ženklas – „Kinder“.

Efektyviausios kartu vykstančios Metų rinkodaros kampanijos titulas pernai atiteko socialinei Irenos Matijošaitienės fondo kampanijai „Laukiu“, skatinančiai organų donorystę.

Laukia paraiškų

Šiuo metu bendrovės yra kviečiamos teikti efektyviausius savo rinkodaros projektus į „Verslo žinių“ organizuojamą „Password 2016 m.“ – paraiškas reikia pateikti iki vasario 19 d.

Šių metų konkursui gali būti pateikti rinkodaros sprendimai, įgyvendinti 2015 m. ir baigti ne vėliau kaip iki 2016 m. vasario vidurio. Iki vasario 19 d. popietės komisija laukia dalyvių paraiškų. Į kiekvieną kategoriją galima teikti darbus, pretenduojančius į didelio ir mažo biudžeto kategorijas.

Paraišką galite atsisiųsti čia.

Įvertinusi paraiškas komisija kovo pradžioje skelbs kiekvienos kategorijos finalininkus. Jie savo rinkodaros kampanijas pristatys konferencijoje „Password 2016 m.“ Tada iš kandidatų bus atrinkti ir apdovanoti kiekvienos kategorijos nugalėtojai, o iš šių bus išrinktas vienas didžiojo prizo laimėtojas.

Daugiau informacijos apie „Password 2016“ rasite čia.

FOTOGALERIJA Metų prekės ženklo 2015 m. apdovanijimų akimirkos. (22 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
M. Katkus: matėme ne vieną laikinąjį premjerą, turėjusį daugiau įtakos nei šiandien S. Skvernelis 5

Daugelis ekspertų teigiamai atsiliepia apie pirmuosius kelis Vyriausybės veiklos metus ir kritika palydi...

Rinkodara
2019.12.15
Žinomumą lengviau pelnyti žmogui, ne prekės ženklui

Daug verslo įkūrėjų slepiasi už savo bendrovių, tačiau vartotojai labiau reaguoja į prekės ženklus, labiau...

Gazelė
2019.12.14
„Facebook“ skirs 130 mln. USD nepriklausomai turinio valdymo tarybai sukurti

„Facebook“ skirs 130 mln. USD sukurti nepriklausomą turinio kontrolės tarybą, kurią sudarys asmenys,...

Paslaugos
2019.12.13
VVTAT tarp influencerių pliusą deda A. Jagelavičiūtei ir N. Bierancui 1

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba paskelbė rekomendacines gaires, kurios reglamentuos...

Rinkodara
2019.12.13
Vilniaus oro uosto Kalėdų eglutė iš konfiskuotų daiktų apskriejo pasaulio žiniasklaidą 1

Artėjant šventėms, Vilniaus oro uostas pasirinko neįprastą būdą priminti keleiviams apie draudžiamus gabenti...

Paslaugos
2019.12.12
„Elektrum Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Baltijos šalių elektros gamintojos „Latvenergo“ antrinė įmonė „Elektrum Lietuva“ išsirinko naujus...

Rinkodara
2019.12.12
Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ignitis“, „iPhone“ iki nuolaidų bei žaidimų

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai šiemet labiausiai domėjosi naujuoju...

Rinkodara
2019.12.12
Lietuvos ekonomika sėkmingai iriasi prieš pasaulinės recesijos srovę, tačiau ar užteks jėgų?

Lietuvos ekonomikos augimas toliau viršija prognozes ir 2019-aisiais, tikėtina, augo panašiu tempu kaip ir...

Rinkodara
2019.12.11
„Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ gamintoja skųs NTAKD skirtą baudą 1

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) dėl daug visuomenės dėmesio sulaukusio gėrimo...

Rinkodara
2019.12.11
Populiariausios „Google“ paieškos Lietuvoje: rinkimai, „Ignitis“ ir „Džokeris“

Metų pabaigoje tradiciškai „Google“ skelbia kasmetinių tendencingiausių 2019 m. užklausų sąrašą, kuriame...

Rinkodara
2019.12.11
„Interneto vizija“ simboliškai atnaujino savo prekės ženklą

Svetainių talpinimo ir domenų registravimo paslaugas teikianti bendrovė „Interneto vizija“ atnaujino...

Rinkodara
2019.12.11
„Baltoji banga“ pasidalijo ironišku „Mėslitos“ vadovo interviu 

Tarptautinę antikorupcijos dieną skaidraus verslo iniciatyva „Baltoji banga“ ir asociacija „Investors' Forum“...

Prekyba
2019.12.11
„Ignitis grupė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius 5

Energetikos bendrovės „Ignitis grupė“ paskelbtą reklamos kūrybos agentūros konkursą laimėjo agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.12.11
Rinkodaros ir komunikacijos lyderiai: kokie bus 2020-ieji Premium

Dalijamės lyderiaujančių rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos įmonių vadovų, nuomonės lyderių mintimis...

Rinkodara
2019.12.11
Kinai nori pirkti visko ir brangiai: kaip jiems parduoti lietuviškus produktus Premium 1

Kinijos rinka yra besotė, todėl daugelį smulkiųjų gamintojų ji gąsdina, kad nepajėgs tenkinti jos poreikių.

Gazelė
2019.12.10
Žurnalistų sąjungos narių teises gins „Triniti“

Nuo šiol Lietuvos žurnalistų sąjungos narius konsultuos ir jų teises gins advokatų kontora „Triniti“.

Rinkodara
2019.12.10
„Financial Times“ skyrė įvertinimą „Go Vilnius“

Vilniui atitenka „Financial Times“ įvertinimas – „Go Vilnius“ pripažinta geriausia miesto verslo plėtros...

Rinkodara
2019.12.10
Meno aukcionai rodo sveikos rinkos požymius Premium

Gruodžio 5 ir 6 d. Vilniuje vyko du meno kūrinių aukcionai, leidę pasitikrinti, kur link krypsta antrinė meno...

Laisvalaikis
2019.12.09
L. Šiautkulis: jei žinai, kad sprendimas bus sėkmingas, greičiausiai jau pavėlavai

Dėliojant savo verslų ateities scenarijus, nevalia pamiršti, kad jau dabar vartotojas nori viską rinktis...

Rinkodara
2019.12.09
„Iki“ komunikacijos partneriais pasirinko „Publicum“  1

Prekybos tinklas „Iki“ šiandien pradeda bendradarbiavimą su konkurso būdu pasirinktais naujais komunikacijos...

Rinkodara
2019.12.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau