„Stumbras“ atnaujino veidą

Publikuota: 2015-09-15
Atnaujinta 2015-09-15 19:01
Vaida Budrienė, AB „Stumbro“ Korporatyvinių reikalų grupės vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vaida Budrienė, AB „Stumbro“ Korporatyvinių reikalų grupės vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kitais metais 110 m. veiklos gyvavimą minėsiantis „Stumbras“, vienas seniausių lietuviškų prekės ženklų, atnaujino logotipą ir korporatyvinį stilių.

„Per visą „Stumbro“ gyvavimo istoriją, prekės ženklo logotipas keitėsi ne kartą ir ne du: vos ne kas kelis dešimtmečius sekė permainos, tačiau visada jas lydėjo strateginiai arba istoriniai įmonės pokyčiai“, – teigia Vaida Budrienė, AB „Stumbras“ Korporatyvinių reikalų grupės vadovė. Šį kartą pokyčius padiktavo pasikeitęs laikmetis.

„Tyrimai rodo, jog vartotojai „Stumbro“ prekės ženklui priskiria tradicijas, bet visai nesieja su inovatyvumu, nors esame nemažai investavę į naujas gamybos linijas, mūsų gaminiai ne kartą pelnė pakuočių dizaino apdovanojimus, vis daugiau eksportuojame, tad priėmėme sprendimą atsinaujinti“, – kalba p. Budrienė. Logotipo keitimas užtruko porą metų. „Daug diskutavome, ieškojome, nenorėjome pasikeisti kardinaliai, kalbėjome ne su vienu dizaineriu, agentūra, kol rankomis sukirtome su dizaineriu Luku Ruškiu. Kartu atnaujintą tinklapį, korporatyvinį stilių kūrė reklamos agentūra „Clinic 212“, – pasakoja p. Budrienė.

Tam skirtos bendrovės investicijos siekia apie 20.000 Eur.

Turi būti priežastis

Kristina Maikštėnienė, „ISM Executive School“ Rinkodaros strategijos ir valdymo programų vadovė, vyr. lektorė, teigia, jog geras logotipas idealiu atveju turėtų tarnauti neribotą laiką, tačiau galimų jo keitimo priežasčių taip pat yra ne viena.

„Dažnai logotipo keitimą sąlygoja tikslinio vartotojo segmento struktūros, vertybių ar nuostatų pokyčiai. Logotipai keičiami ir dėl grafikos žanro „madų“ bei tendencijų, jei nusprendžiama, kad prekės ženklas privalo eiti koja kojon su laikmečiu. Bene radikaliausiai logotipai keičiami įmonių susijungimo ar įsigijimo atveju“, – kalba p. Maikštėnienė.

Pasak jos, Lietuvoje logotipas yra dažniausiai keičiamas prekės ženklo identifikatorius (toliau pagal dažnumą keičiamas prekės vardas, trečiojoje vietoje – šūkis.

Ir „Google“ ir „Facebook“

„Šiandien vienas iš populiariausių logotipo keitimo stimulų – medijų galimybių pokyčiai. Logotipas jau nėra vien prekės autentiškumo ar diferenciacijos garantas, o rinkodaros įrankis norimu momentu iššaukti vartotojo atminties sitemoje jau suformuotas prekės ženklo asociacijas. Taigi, logotipas privalo unikaliai (nesupainiojamai) identifikuoti prekę tiek sušmėžavęs vartotojo telefone, jam renkantis į kurį parduotuvės sparną pasukti, tiek išraižytas lazerio spinduliais ant pastato sienų, tiek dūmų pavidalu iššautas į dangų masiniuose renginiuose“, – kalba p. Maikštėnienė.

Pasak jos, vedinos tokių naujųjų rinkodaros medijų galimybių, daugybė pasaulio įmonių pastaraisiais metais ėmėsi logotipų pokyčių, taip siekdamos geresnių atsiminimo ir unikalaus atpažinimo parametrų.

„Tai akivaizdu pažvelgus tiek į paskutinius „Google“ logotipo 2015 m. pokyčius šį rugsėjį, tiek į „Facebook“ ženklo atnaujinimą birželį – bendra tendencija yra supaprastinimas ir momentinio atpažinimo bei atsiminimo parametrų pagerinimas išmaniuose ekranuose“, – įsitikinusi p. Maikštėnienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau