6 darbuotojų savybės, kurių labiausiai ieško darbdaviai
Daugiau nei 650 darbdavių apklausa atskleidė, kad 65% bendrovių pasigenda darbuotojų su tinkamais minkštaisiais įgūdžiais.
Reikiamų kietųjų įgūdžių pasigedo bent pusė darbdavių, rodo technologijų bendrovės „Cengage“ apklausa.
Tyrėjai išskyrė šešis gebėjimus, kuriuos darbdaviai įvardijo kaip svarbiausius. Tai klausymosi įgūdžiai, dėmesys detalėms, efektyvi komunikacija, kritiškas mąstymas, bendravimo įgūdžiai, aktyvaus mokymosi įgūdžiai.
[infogram id="5b9a7e00-a494-44cb-a552-99304fda182d" prefix="fM2" format="interactive" title="kshlshg"]
„Šie rezultatai rodo, kad mes darbo rinkoje neturime nuvertinti žmogiškojo veiksnio galios. Technologijos ir automatizacija ir toliau keis ar naikins darbo vietas, tačiau yra įgūdžių, kurie negali būti automatizuoti. Pavyzdžiui, gebėjimas kritiškai mąstyti ar spręsti problemas“, — tyrime cituojamas Michaelas Hansenas, „Cengage“ vadovas.
Trys ketvirtadaliai „Cengage“ apklausoje dalyvavusių darbdavių sako, kad jiems yra sunku arba labai sunku surasti kvalifikuotų kandidatų. Trečdalis mano, jog mokyklos tinkamai neparuošia studentų darbo rinkai.
Priklauso nuo specialybės
Ankstesni tyrimai taip pat sufleruoja, kad jauniems specialistams reiktų gerinti savo komunikacijos gebėjimus, tačiau skirtingos profesijos reikalauja skirtingų asmeninių savybių. Pernai programinės įrangos kūrėja „SkillSurvey“ ištyrė darbdavių komentarus apie 1.000 kandidatų, kurie bandė gauti darbą vienoje iš septynių populiariausių naujokų pozicijų.
Kliento aptarnavimo srityje darbdaviai labiausiai iš naujokų pasigenda pastabumo detalėms, gebėjimo priimti gerus sprendimus bei aiškios komunikacijos.
Finansuose naujokų prašoma sugebėti nuolat sekti naujausią informaciją, paaiškinti finansų sąvokas ir informaciją bei priimti sprendimus. IT srityje jaunųjų specialistų prašoma gebėti sekti naujausią informaciją bei mokėti vienu metu dirbti prie kelių projektų.
Slaugymo srityje darbdaviai iš jaunimo pasigenda pasitikėjimo savo slaugos įgūdžiais, mokėjimo suteikti instrukcijas kitiems žmonėms bei iniciatyvumo. Iš jaunųjų verslo plėtros vadybininkų bendrovės reikalauja geresnių informacijos pateikimo ir derybų įgūdžių bei atidumo detalėms.
Klientų projektų vadybos naujokai turėtų mokėti pateikti informaciją logišku ir įtikinamu būdu, teigia darbdaviai. Jauniems specialistams taip pat trūksta atidumo detalėms bei ištvermės įveikiant kliūtis. Jaunieji inžinieriai turėtų atidžiau sekti naujausią informaciją bei mokėti nepriklausomai priimti sprendimus.
Didina produktyvumą
Minkštieji įgūdžiai reikalingi ne tik „baltus“ darbus atliekantiems aukštos kvalifikacijos specialistams, bet ir, pavyzdžiui, gamybos linijos darbuotojams.
Harvardo, Bostono ir Mičigano universitetų mokslininkai Indijoje ištyrė penkių „Gap“ bendrovės drabužių siuvyklų darbuotojus. Iš 3.000 darbuotojų loterijos būdu daugiau nei 1.000 gavo galimybę dalyvauti 80 valandų trukmės kursuose, kur galėjo išmokti tokių įgūdžių, kaip laiko valdymas, komunikacija, problemų sprendimas ir finansinis raštingumas. Dauguma tokių siuvyklų darbuotojų yra jaunos moterys su ribotu išsilavinimu.
Kursus baigusios darbuotojos buvo 11% produktyvesnės nei prieš mokymus ir penktadaliu produktyvesnės už kontrolinę grupę darbuotojų, kurios kursų negavo.
Darbuotojos po kursų buvo labiau linkusios prašyti papildomų apmokymų, kurie leistų joms vykdyti sudėtingesnius projektus. Po kursų jos taip pat labiau susirūpino savo ateities pajamomis, tad pačios pradėjo labiau domėtis priemonėmis, kurios joms padėtų dirbti produktyviau.