2016-02-05 10:10

Pirmosios darbo dienos „If“: planavo kelionę į mėnulį, pateko – į draudimą

Dalia Bazelytė, draudimo bendrovės „If“ klientų aptarnavimo ir administravimo vadybininkė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Dalia Bazelytė, draudimo bendrovės „If“ klientų aptarnavimo ir administravimo vadybininkė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Pagal išsilavinimą – filologė, laisvu laiku po darbo – Jaunimo linijos savanorė, turinti stipriai išreikštą empatijos asmenybės bruožą Dalia Bazelytė draudimo bendrovėje „If“ pirmomis darbo dienomis labiau pergyveno dėl klientų sveikatos nei jų sudaužytų automobilių būklės.

Prireikė net kelių mėnesių, kad ji taip stipriai nereaguotų į kitame telefoninio ryšio gale išgirstą frazę: „automobiliai kliudė vienas kitą“. Tačiau empatija ir buvo vienas iš asmenybės bruožų, dėl kurio Dalia gavo darbo pasiūlymą jai visiškai naujoje srityje – tapo klientų aptarnavimo ir administravimo vadybininke.

Vilniaus universitete baigusi baltistikos studijas ji kurį laiką dirbo reklamos agentūrose ir kūrė bei redagavo tekstus. Nors tai buvo kūrybinis darbas, tačiau humanitarei pasidarė nuobodu. „Pasiilgau matematikos“, - pasakojimą apie savo karjeros pokyčius pradeda Dalia. Mokykloje jai nebuvo svetimi tikslieji mokslai, todėl padirbusi kūrybinį darbą ji vis tik suprato, kad savo gyvenime nori daugiau konkretumo ir aiškios rutinos.

„Atsiverčiau darbo skelbimų portalus ir pabandžiau įsivaizduoti save siūlomose laisvose pozicijose, visiškai nevertindama, turiu reikiamus keliamus reikalavimus ar ne. Pagrindinis mano pasirinkimo kriterijus buvo, ar darbo pasiūlymas atitinka mano norus. Jeigu taip, tada žiūrėjau, ar darbdavys yra Vilniuje, taip pat norėjau, kad tai būtų tarptautinio kapitalo bendrovė. Ir viskas. Norėjau iššūkių ir tokia darbo paieška buvo vienas iš jų“, - sako p. Bazelytė.

Komandinė atranka

Atrankos procesas užimti draudimo bendrovės „If“ klientų aptarnavimo ir administravimo vadybininkės poziciją nebuvo trumpas ir paprastas.

„Pirmiausia įvyko trumpas interviu telefonu. Pokalbio pabaigoje manęs pasiteiravo, ar atrasčiau laiko susitikimui, kuris buvo labai netikėtas ir įdomus“, - prisimena Dalia.

Jai pirmą kartą teko dalyvauti komandiniame interviu, kurio metu dalyvavo aštuoni kandidatai. Mat į panašią poziciją buvo ieškomas ne vienas žmogus, todėl buvo naudojamas efektyvesnis atrankos būdas – komandinė atranka.

Paklausta, ar jautėsi tarp kandidatų konkurencija, Dalia sako, kad jokio varžymosi tarpusavyje nebuvo. „Tai ir buvo įdomiausia. Mums iš karto pasakė, kad ieško ne vieno žmogaus. Buvo labai įdomu pamatyti, kokie skirtingi žmonės kandidatuoja, vos pora iš jų buvo kažkiek susiję su draudimu ir finansais, visi kiti su labai skirtingais išsilavinimais ir patirtimi, todėl nesijaučiau ne ten patekusi“, - juokiasi Dalia.

Atrankos metu visi kandidatai gavo komandinę užduotį, kuri skambėjo maždaug taip: „Žemė sprogsta, reikia skristi gyventi į mėnulį, kokius daiktus pasiimsite“. Kiekvienas kandidatas gavo daiktų sąrašą, iš kurių turėjo išsirinkti būtiniausius ir kitus komandos narius įtikinti, kodėl būtinai reikia pasiimti į mėnulį tuos, o ne kitus daiktus.

„Per žaidimo formą pamatėme, kaip kas mąsto, kaip sugeba įsitikinti, ar tik bando parduoti idėją ar galvoja plačiau“, - sako p. Bazelytė.

Po šios komandinės užduoties kandidatai buvo suskirstyti poromis ir turėjo prisistatyti vienas kitam, po to visiems pristatyti savo porininką. „Tai buvo gera proga daugiau sužinoti apie vienas kitą, o tai, kas buvo smalsu mums, buvo įdomu ir darbdaviui“, - mano Dalia.

Tądien Dalios atranka tuo nesibaigė. Ji buvo pakviesta į individualų pokalbį su bendrovės atstovais ir gavo netgi tokį klausimą, o kurį iš kandidatų ji pati nuspręsti pasiimti į skrydį su „If“. „Vėliau labai apsidžiaugiau sužinojusi, kad be manęs į darbą dar priėmė žmogų, kurį aš buvau įvardijusi“, - sako ji.

Atrankos procese p. Bazelytę labai nustebino tai, kaip atsakingai bendrovė renkasi darbuotojus ir darbdavio atvirumas pokalbių metu. „Po pokalbio išėjau ir pagalvojau, kad tokio atviro pokalbio galbūt niekada nesu turėjusi. Ir jeigu jie mane pasirinks, tai priims tokią, kokia esu. Pokalbio metu man buvo bandoma parodyti, koks darbas manęs laukia. Klausė, ar nebijau ateiti iš gana kūrybinės aplinkos į darbą ofise, kur gali būti gana nuobodžių darbų ir pan. Aš jaučiau, kad būsimo darbo specifika man piešiama labai atvirai nieko neslepiant, todėl nekilo jokių dvejonių, noriu to, ar ne“, - prisimena Dalia.

Dalia taip pat nuo būsimo darbdavio nieko neslėpė, ką veikia gyvenime. „Pavyzdžiui, visą laiką kol studijavau labai daug savanoriavau, taip pat pasakojau, kad daug keliauju. Kai kuriuos darbdavius tai išgąsdina, kad darbuotojas gali būti nepastovus ir dažnai nebus darbe“, - mano pašnekovė. Tačiau tai nesutrukdė, o priešingai – netgi padėjo gauti darbo pasiūlymą.

Kasdieninės vertybės

Atėjusi dirbti Dalia suprato, kad atvirumas yra kasdieninė draudimo bendrovės „If“ duona ir viena pagrindinių vertybių.

„Pirmomis dienomis informacijos buvo labai daug, bet ji buvo labai susisteminta. Per pora savaičių perdavė darbus, po to turėjome naujokams skirtus mokymus ABC, tai padėjo susipažinti ne tik su produktais, kuriuos mes parduodame, bet su žmonėmis“, - prisimena Dalia.

Paklausta apie pirmų dienų iššūkius pašnekovė įvardija: „Visus tujinti“. „Kai kreipiausi į vadovę „Jūs“ ir ji reagavo pasakydama, o kiek šalia jos matau žmonių, tada supratau, kad šitaip nebus. Tai buvo lipimas per save, bet tai visus daro artimesnius“, - sako Dalia.

Taip pat nemenkas iššūkis buvo nauja darbo specifika – darbas kontaktų centre registruojant draudiminius įvykius. „Pirmas skambutis buvo – įvykio registracija. Buvo labai nedrąsu, toks jausmas, kad turi žinoti atsakymus į visus kliento klausimus ir pergyveni, o kas bus jeigu nežinosiu. Pirmieji skambučiai ir tie įvykiai atrodė tokie baisūs, mano empatija buvo labai didelė, nes kai pranešdavo apie tai, kad automobiliai kliudė vienas kito bamperį, aš klausdavau, ar nėra sužeistų žmonių“, - dabar juokdamasi prisimena Dalia.

Darbo specifika

Nors darbas gana rutininis, tačiau pasak p. Bazelytė nėra nė vienos nuobodžios dienos. „Pavyzdžiui, registravau įvykį ir klientas pasakojo, kad išvažiavo žvejoti, bežvejojant prie tvenkinio atvažiavo jaunuoliai ir pradėjo važinėti ratais, tada kliudė žvejo automobilį, kuris atsidūrė tvenkinyje kartu su jaunuolių automobiliu. Tai nebuvo eilinė situacija. Klientas buvo šoke, todėl tokiose situacijose pirmiausia bandoma pasirūpinti klientu, pasiteiraujama, kaip jis jaučiasi. Tokiais atvejais tiesiog negali atlikti tik formalumų, užpildyti įvykio anketą ir viską pamiršti, daug ką pergyveni kartu, ieškai sprendimų“, - apie darbo specifiką pasakoja Dalia.

Atvirumas, pažangus mąstymas, lengvas pasiekiamumas – tai vertybės, kurios nuolat lydi darbe. „Jeigu el. laišką privalome atsakyti per 24 valandas, tai visus darbus taip organizuojiesi, kad suspėtum. Man tai patinka“, - sako Dalia.

Paklausta, kas ją labiausiai motyvuoja naujame darbe, ji neslepia, kad atsakomybės suteikimas įgyvendinant tam tikrus projektus. Tuomet kai kalbėjomės su Dalia apie jos darbą, ji nesenai buvo gavusi užduotį sukurti sutarčių nutraukimo funkcijos perdavimo brokeriams procesą, po to apmokyti brokerius tai daryti ir galiausiai – prižiūrėti proceso sklandumą.

Be asmeninių motyvų, bendrovėje veikia tokios motyvacinės priemonės kaip sveikatos draudimas, premijos už gerus rezultatus, pakankamai didelės nuolaidos visiems draudimo produktams. Ir kas be ko – karjeros perspektyvos, nes bendrovės darbuotojai turi pirmenybę pretenduoti į laisvas pozicijas ir gali jų siekti.

Trys dalykai

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Paprašyta įvardinti tris dalykus, dėl ko savo darbdavį rekomenduotų kitiems, Dalia pirmiausia įvardija žmones. „Nesvarbu, į kokį aukštą užsuktum ar kiek ilgai čia dirbančio žmogaus ko nors paklaustum, visada žinai, kad sulauksi pagalbos. Tikrai nėra taip, kad durys bus uždarytos. Visada bus atsakyta į visus klausimus bei išgirstos visos idėjos. Dažnai turime susitikimus su savo tiesioginiu vadovu ir visada kalbamės ne tik apie savo jauseną ir būseną, bet ir apie viską kaip matome, kas gerai ir kas yra blogai. Tie teigiami pokyčiai, kurie įvyko skyriuje, įvyko vien dėl to, kad mes kalbamės“, - sako Dalia.

Baigdama savo pasakojimą p. Bazelytė priduria: „Labai svarbu nebijoti keisti savo karjeros. Nereikia galvoti, kad ta sritis, kurios išsilavinimą turi, tau užtveria duris į daugelį kitų sričių, netgi priešingai – atsiranda naujos galimybės, iššūkiai ir potyriai“.

52795
130817
52791