Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2024-12-17 06:15

Tvarumo indeksą įsivertinusios įmonės: tai proga pasidalinti savo pasiekimais ir paskatinti kitus

Tvarumo indeksas, inicijuotas „Verslo žinių“ ir banko „Swedbank“, startavo praėjusių metų rudenį. Įrankis leidžia įmonei pamatyti, kiek ji yra pažengusi socialinės atsakomybės, tvarios valdysenos bei aplinkosaugos srityse, o taip pat nemokamai paviešinti savo tvarumo indeksą verslo profilyje portale rekvizitai.lt. Tvarumo indeksą turi jau arti pusantro tūkstančio įmonių.

Kęstučio Vaškevičiaus, bendrovės „Adform“ tvarumo vadovo teigimu,  per pastaruosius porą metų tvarumo svarba padidėjo tiek dėl reguliavimo veiklos, tiek dėl pasaulinės reklamos industrijos noro mažinti savo emisijas. Tad tvarumo ataskaitas nuo 2018 m. formuojanti įmonė nusprendė iš naujo įsivertinti, kokioje pozicijoje ji yra. Gautas tvarumo indeksas – 8,2.

„Man asmeniškai didžiausia indekso nauda yra pamatyti, ką veikia įmonės ne iš standartinių industrijų (mažmeninės prekybos, logistikos, energetikos), ypač tų, kurios kuria skaitmeninius produktus. Indeksas gan tiksliai atspindi, kur mes dabar esame – pirmiausia susitvarkėme valdyseną, kad tvarumas netaptų 2–3 žmonių vedamu iniciatyvų kratiniu. Taip lengviau siekti realių rezultatų, o ne vien kalbėti apie jaučiamą progresą“, – dėsto „Adform“ tvarumo vadovas.

„Adform“ tvarumo klausimyną užpildė šį rudenį ir drauge su kitomis savo tvarumo veiklą paviešinusiomis įmonėmis pretendavo laimėti  „Swedbank“ ir „Verslo žinių“ įsteigtus paskatinimo prizus. Dešimt įmonių, nuo rugsėjo 20 d. iki spalio 20 d. paviešinusių tvarumo indeksą įmonės profilyje portale rekvizitai.lt, buvo apdovanotos dviejų savaičių lauko reklama bei reklaminiu paketu portale vz.lt.

Laimėtojų gretose – ne tik Vilniaus, Kauno, bet ir Alytaus ar Kalvarijų atstovų, jų tvarumo indeksai taip pat labai skirtingi.

„Tvarumo tema mums svarbi, nes ji atspindi mūsų vertybes ir tikėjimą, kad verslas gali būti naudingas ne tik finansine prasme, bet ir padėti išsaugoti mūsų planetą ateities kartoms. Gautą indeksą vertiname labai gerai – jis rodo, kad esame teisingame kelyje, tačiau kartu suteikia motyvacijos tęsti ir tobulinti savo veiksmus. O laimėtu komunikacijos prizu labai džiaugiamės, nes tai puiki proga pasidalinti mūsų įmonės pasiekimais tvarumo srityje ir paskatinti kitus sektorius bei įmones prisijungti prie šios svarbios iniciatyvos“, – sako Andrius Guzaitis, dar vienos laimėtojos, UAB „Veikus“, vadovas. Bendrovės tvarumo indeksas – 7,4.

Pasitelkus automatinę atranką laimėtojomis paskelbtos šios tvarumo veikla su visuomene pasidalijusios įmonės: UAB „Baltic Engineers“, UAB „Veikus“, UAB „Eneka“, MB „Dirbinu“, UAB „Easy Assistance“, UAB „Adform“, UAB „Hegrita“, UAB „NST Rent“, UAB „Alna Business Solutions“, MB „Eli Aroma Baltic“. Laimėtojai buvo atrinkti neatsižvelgiant į gautą tvarumo indeksą – pastarieji svyruoja nuo 1,5 iki 8,2 iš maksimalių galimų 10 balų.

Svarbu ir įmonei, ir visuomenei

„Apklausos rodo, kad vis didesnei daliai visuomenės yra svarbios įmonės vertybės, poveikis aplinkai ir žmonėms. Tvarumo indeksas – tai įrankis, leidžiantis parodyti klientams ir partneriams, kad įmonei rūpi ne tik finansiniai rezultatai, bet ir jos kuriamas poveikis. Be to, šis projektas buria verslo bendruomenę, kuri pripažįsta tvarumo svarbą ir yra pasiryžusi įgyvendinti realius pokyčius. „Swedbank“ kaip šio projekto partneris kviečia įmones toliau gerinti savo tvarumo profilį, semiantis žinių mūsų tvarumo centre, kuriame pateikiame ekspertinių įžvalgų ir praktinių patarimų verslo tvarumo temomis“, – sako „Swedbank“ Tvarumo vadovė Karolina Semionovaitė.

Įsivertinti tvarumą gali bet kuri organizacija – reikia užpildyti tvarumo klausimyną, kuriame – 32 klausimai, 14 iš jų yra privalomi. Indeksas suformuojamas automatiškai pagal kruopščiai sukurtas formules, kurios atsižvelgia į bendrovės dydį bei jos veiklą. Anketų nevertina joks specialistas ar ekspertas: taip išvengiama bet kokio subjektyvumo, algoritmai skaičiuoja tik atsakymus ir jų svorį bei pateikia galutinį ESG įvertį. Kartu su atsakymu įmonių prašoma įkelti ir jį pagrindžiantį dokumentą: patvirtintas vidaus taisykles, tvarką, politiką ir panašiai.

„Lankomiausiame įmonių duomenų portale matomas tvarumo įvertis yra verslo atvirumo, skaidrumo ženklas, visuomenei, klientams, partneriams rodantis įmonės pasiryžimą laikytis tvarumo principų. Įmonei tai – patikimas įrankis įsivertinti savo tvarumą Lietuvos įmonių kontekste, kartu pasitarnaujantis ir kaip tinkama kryptimi nukreipiančios gairės. Net ir nedidelis tvarumo indekso balas bendrame Lietuvos verslo kontekste atrodys geriau palyginus su nuliu, kuris liks neatsakius nė į vieną klausimą. Užpildydama anketą įmonė siunčia žinutę, jog tvarumo tema joje svarstoma ir laikoma svarbia, o tai jau yra sveikintina“, – tikina Arūnas Janeliūnas, „Verslo žinių“ duomenų analizės skyriaus vadovas.

52795
130817
52791