Kauno intermodalinis terminalas – svarba ir nauda

Reklama publikuota: 2021-10-14
Kauno intermodalinio terminalo atidarymas komerciniam eismui „Rail Baltica“ geležinkeliu – tik galimybių pradžia verslui. Andriaus Aleksandravičiaus/„Kaunas IN“ nuotr.
svg svg
Kauno intermodalinio terminalo atidarymas komerciniam eismui „Rail Baltica“ geležinkeliu – tik galimybių pradžia verslui. Andriaus Aleksandravičiaus/„Kaunas IN“ nuotr.

Liepos 19 d. komerciniam eismui europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelis buvo sujungtas su Kauno intermodaliniu terminalu (KIT). Tuomet europine geležinkelio vėže į KIT atvyko pirmasis konteineriais ir vilkikų puspriekabėmis pakrautas traukinys iš Nyderlandų. Dabar KIT jau turi po du kas savaitę reguliariai kursuojančius sąstatus tarp Kauno ir Vakarų Europos.

Egidijus Lazauskas, AB „LTG Cargo“ generalinis direktorius, pasidžiaugė, kad pirmų dviejų mėnesių KIT veiklos rezultatai nuteikia pozityviai.

„KIT atvėrė visai kitas galimybes. Iki šiol krovinius nuo plačiosios ant europinės vėžės geležinkelio buvo galimybė perkrauti tik ribotų galimybių Šeštokų stotyje. Dabar jau turime nuolatinį srautą krovinių – po 2 traukinius kas savaitę, kurie kursuoja tarp KIT ir GVT terminalo Tilburge (Nyderlandai). Klientų, kurie nori naudotis šiuo traukiniu, nuolat gausėja“, – konstatuoja E. Lazauskas.

Naujos krovinių gabenimo galimybės

Dar prieš atidarant šį maršrutą Rolandas Verbraakas, Nyderlandų logistikos kompanijos „GVT Group of Logistics“ generalinis direktorius, teigė, kad rudenį konteinerius ir vilkikų puspriekabes šiuo maršrutu planuojama gabenti jau 3 kartus per savaitę.

„LTG Cargo“ generalinis direktorius atkreipia dėmesį, kad europinės ir plačiosios vėžės geležinkelius sujungusiu KIT terminalu suskubo pasinaudoti krovinius autotransportu gabenančios didžiosios Lietuvos logistikos kompanijos, o taip pat krovinius tarp Rytų ir Vakarų konteineriais vežančios įmonės. Vilkikų puspriekabes ir konteinerius tarp Lietuvos ir Vakarų Europos vežant geležinkeliu gerokai mažiau teršiama aplinka, reikia mažiau vairuotojų, kurių labai trūksta visoje Europoje, mažėja kelių apkrovimas, jie tampa saugesniais. Toliau tęsiamos derybos su intermodaliniais terminalais įvairiose Vakarų Europos šalyse, pvz., Vokietijoje, Italijoje, Lenkijoje, kad į juos nuolat kursuotų krovininiai traukiniai iš KIT.

„KIT taip pat jau išnaudojamas gabenant krovinius tranzitu į šiaurꠖ Estiją ar Suomiją, rytus – iki pat Kinijos, Klaipėdos jūrų uostą, Lenkiją. KIT – tai nauja galimybė konsoliduoti krovinius ir juos toliau gabenti bet kuria klientams reikiama kryptimi, – teigia E. Lazauskas. – Ypač didelės KIT perspektyvos gabenant vilkikų puspriekabe, nes šioje srityje mes siūlome ypač konkurencingas sąlygas. Tačiau atidžiai sekame rinką ir pokyčius joje, kad su KIT galimybėmis laiku atlieptume jos poreikius.“

Planuojama KIT plėtra

Karolis Sankovski, už projekto „Rail Baltica“ vykdymą Lietuvoje atsakingos AB „LTG Infra“ generalinis direktorius, taip pat atkreipia verslo dėmesį į KIT jam teikiamas dideles perspektyvas. Terminalo atidarymas krovinių vežimui „Rail Baltica“ geležinkeliu, anot jo, buvo „tik galimybių pradžia verslui“.

„Geležinkelis ne tik saugesnis ir žalesnis būdas gabenti krovinius, jis, taikant patrauklią kainodarą, ir pigesnis. KIT gali pasiūlyti mažesne kaina vežti krovinius ir Lietuvos, ir su Lietuva dirbantiems užsienio verslininkams tiek Rytuose, tiek Vakaruose, – pasakoja K. Sankovski. – KIT funkcionalumas didelis, jis gali pasiūlyti konteinerius ir puspriekabes saugoti, perkrauti tarp skirtingo pločio vėžių vagonų, o taip pat į autotransportą ar iš jo ant vagonų. Pasinaudoję KIT galimybėmis logistikos specialistai gali suplanuoti krovinių srautus tarp skirtingų transporto rūšių.“

„LTG Infra“ generalinis direktorius prognozuoja, kad nuo dabartinių dviejų maršrutų per savaitę KIT ateityje gali turėti aštuonis maršrutus per dieną. Todėl terminale jau planuojama plėsti aikšteles kroviniams saugoti, įsigyti naują kraną, ilginti geležinkelio bėgius.

„Tai planuojame padaryti sparčiai, jau skaičiuojame investicijas, o greitu metu, planuojama, pradėsime pirkimus, kad prisitaikytume prie augančių verslo poreikių“, – tikina K. Sankovski.

Trijose Baltijos šalyse europinės vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio linija bus 870 km. Ji sujungs Taliną, Rygą ir Kauną su Varšuva. Europinės vėžės geležinkelis nuo Kauno bus nutiestas ir į Vilnių.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

nuotrauka::1 nocrop

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Atsakingas biuro įvaizdis: kilimėliai iš perdirbto plastiko Verslo tribūna

Šiandien vis daugiau įmonių visame pasaulyje domisi ekologijos tema, o žaliųjų praktikų taikymas tampa...

Tvarus verslas
2021.10.20
Klimatui neutralus verslas – kelionė su „Neptūno“ ženklu Verslo tribūna

Klimatui visiškai neutralus verslas ir partnerystės projektai, kurie maksimaliai sumažina anglies pėdsaką...

Tvarus verslas
2021.10.15
Kauno intermodalinis terminalas – svarba ir nauda Verslo tribūna

Liepos 19 d. komerciniam eismui europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelis buvo sujungtas su...

Tvarus verslas
2021.10.14
„Telia“: tvarumo naudą turi pajusti ir smulkus verslas Verslo tribūna

Kol didžiosios pasaulio įmonės įgyvendina neutralumo klimatui tikslus, skaitmenizuoja verslą ar diegia...

Tvarus verslas
2021.10.14
Verslo ir visuomenės partnerystė: prie tvarumo gali prisidėti visi Verslo tribūna

„Swedbank“ inicijuotas tvarumo projektas „Septyniolika“ per tris mėnesius Lietuvoje pritraukė apie 50.000...

Tvarus verslas
2021.10.06
„Rail Baltica“: strateginių tarptautinių projektų įgyvendinimo iššūkiai – kas lemia jų sėkmę Verslo tribūna

Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ statyba nuo Varšuvos per Lietuvą ir Latviją iki Talino –...

Tvarus verslas
2021.09.30
Tvarumui reikia inovacijų: Lietuvoje gamins unikalius daugkartinius maišelius Verslo tribūna 2

Aplinkai draugiškų maišelių gamintoja UAB „Bagfactory“ kartu su Kauno technologijos universiteto (KTU)...

Tvarus verslas
2021.09.30
„Neste“ tvarumo ekspertė: 3 patarimai verslui, norinčiam žengti tvarumo keliu  Verslo tribūna 3

„Klimato kaita yra aktualiausia mūsų laikų problema, todėl ją sprendžiant verslas privalo imtis iniciatyvos,...

Tvarus verslas
2021.09.29
Kaip kurti organizacijos tvarumo strategiją, kad ji tikrai veiktų? Verslo tribūna

Tvarumo kryptį renkasi vis daugiau organizacijų, tačiau naujame kelyje pasitaiko ir kliūčių – vien rūšiuoti...

Tvarus verslas
2021.09.24
10 sprendimų kiekvienam verslui Verslo tribūna

Pandemija kaip niekad išryškino visuomenės ir verslo dėmesio aplinkai stoką, tad vartotojai ir net...

Tvarus verslas
2021.09.17
Tyrimas parodė – lietuviai linkę keisti vartojimo įpročius dėl tvarumo Verslo tribūna 2

Tvarumas Lietuvos gyventojams – pažįstama sąvoka. Net 88 proc. didmiesčių gyventojų teigia suprantantys jos...

Tvarus verslas
2021.09.14
 Tvarumo akceleratorius – tramplynas startuoliams ir galimybė didiesiems verslams Verslo tribūna 1

Didėjant poreikiui diegti versle tvarias inovacijas, rinkos lyderiai ryžtasi eksperimentavimui ir naujoms...

Tvarus verslas
2021.09.01
Tvarumo žingsniai: reikia ir veikti, ir apie tai pasakoti Verslo tribūna

Daugiau nei pusė vartotojų Australijoje sutiktų mokėti daugiau už prekę ar prekės ženklą, paremtą tvarumo bei...

Tvarus verslas
2021.08.24
„Maximos“ patalpų nuomos nuolaida pasinaudoję verslininkai: kai kurioms parduotuvėms tai buvo išlikimo klausimas Verslo tribūna

Pandemijos sustabdyti verslai, įsikūrę „Maximai“ priklausančiose patalpose, karantino metu už patalpų nuomą...

Tvarus verslas
2021.08.18
„Maxima“ didina investicijas į darbuotojų ir jų šeimų gerovę Verslo tribūna 6

Beveik 0,8 mln. eurų – tiek per pirmąjį pusmetį didžiausias šalies darbdavys – prekybos tinklas „Maxima“ –...

Tvarus verslas
2021.07.22
Sprendimai, kurių tikrai verta imtis siekiant tvarumo Verslo tribūna

Nešvaistyti elektros, atsisakyti plastiko ar bent jau jį rūšiuoti – tokių pačių pirminių sprendimų pirmiausia...

Tvarus verslas
2021.07.16
Išmaniųjų įrenginių pokyčiai: jau galima rinktis tvariau Verslo tribūna

Renkantis naują išmanųjį telefoną, kriterijų svarbumo sąraše vis dar pirmauja prekės ženklas ir kaina, tačiau...

Tvarus verslas
2021.07.14
„Švyturys-Utenos alus“ pripažintas atsakingiausia praėjusių metų įmone Verslo tribūna 3

Valstybės institucijos, verslo, švietimo ir žiniasklaidos sektoriaus atstovai jau dešimtą kartą varžėsi...

Tvarus verslas
2021.06.18
Nauja pramoga atkreips dėmesį į tvarumą: kviečia keliauti po išskirtinius objektus Vilniuje Verslo tribūna

Virtualiai įbristi į tirpstančius ledynus, paklausyti virš Vilnelės sklandančios muzikos ar prisėsti šalia...

Tvarus verslas
2021.06.17
„Swedbank“: lyčių atlyginimų skirtumus organizacijos turi stebėti nuolat Verslo tribūna 3

„Sodrai“ pradėjus viešai skelbti vidutinį atlygį šalies įmonėse pagal lytį, paaiškėjo, kad atlyginimų...

Tvarus verslas
2021.06.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku