Tvarus požiūris – svertas talentų medžioklėje

Socialinė atsakomybė ir tvarumas šiandien svarbus ne tik rinkodaros skyriaus komandai. Ieškantiems geriausių darbuotojų būtent atsakingas požiūris gali tapti tuo papildomu darbovietės privalumu, kuris nulems sėkmę ir pritrauks talentą. Ypač tai svarbu jaunajai kartai ir išsilavinusiems, aukštesnių pareigų žinių darbuotojams. Pasak specialistų, tvaraus požiūrio svarba po pandemijos tik augs.
Moksliniai tyrimai rodo, kad socialiai atsakingo darbdavio pozicija yra labai svarbi, ypač toks privalumas veikia kovojant dėl talentų. Darbuotojai dabar nėra prisirišę prie vienos organizacijos, lengvai keičia darbus, tad darbdaviui dėl talentų tenka pakovoti, sako dr. Eglė Staniškienė, Kauno technologijos universiteto (KTU) Ekonomikos ir verslo fakulteto profesorė, Lietuvos atsakingo verslo asociacijos (LAVA) Ekspertų tarybos narė.
Kartais, tie būsimi darbuotojai yra ir stiprus postūmis, kad verslas apskritai sureaguotų ir iškomunikuotų būsimas darbo sąlygas, garsiau kalbėtų apie santykį su darbuotojais.
nuotrauka::1 left
Pasak jos, universitete neseniai atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo baigiamųjų kursų studentai, aiškiai parodė, kad darbdavio socialinė atsakomybė studentams labai svarbi. Iš trijų tvarumo dedamųjų ekonominio, aplinkos ir socialinio aspektų būsimiems darbuotojams svarbiausia yra socialinė pusė, t. y. kaip darbdavys žiūri į darbuotoją: ar laikosi tik minimalių įstatymais numatytų reikalavimų ar linkęs pasiūlyti kažką daugiau. Jauniems žmonėms svarbu ne tik tai, kiek jie uždirbs, bet ir kokiomis sąlygomis jie dirbs, pabrėžia E. Staniškienė.
Svarba tik didės
Profesorė dr. Inga Minelgaitė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Vadovų magistrantūros Inovacijų ir projektų valdymo modulio dėstytoja, verslo konsultantė, atkreipia dėmesį, kad amžiaus tik viena iš charakteristikų, leidžiančių suvokti tvarumo supratimą visuomenėje. Pasak jos, jaunimas daugiausia dėmesio skiria vartojimo sukeltoms pasekmėms (pavyzdžiui, pakuočių rūšiavimui) gydyti. Tuo tarpu vyresnio amžiaus žmonės, apskritai, įpratę gyventi tvariau ir aplinkai draugiškiau, dėl mažesnio polinkio į konsumerizmą ir didesnio, istoriškai susiformavusio polinkio įvairius naudojamus daiktus pataisyti ir/ar iš naujo pritaikyti (angl.reuse ir reduce).
Yra tyrimų, rodančių, kad moterims tvarumo vertybė yra svarbesnė. Jos ne tik labiau tam pritaria, bet ir labiau imasi konkrečių veiksmų. Tačiau, tikriausiai, svarbiausias veiksnys vertinant požiūrį į tvarumą yra išsilavinimas. Tyrimai rodo, kad labiau išsilavinę žmonės labiau linkę ir tvariai mąstyti, ir veikti. Taigi toms organizacijoms, kurios įdarbina žinių darbuotojus (ang. knowledge workers), išryškinti savo orientaciją į tvarumą bus labai svarbu, sako I. Minelgaitė.
nuotrauka::2 right
Pasak pašnekovės, didesnio dėmesio tvarumui svarbą parodė ir visą pasaulį supurčiusi pandemija, kuri atsakingą požiūrį versle daro dar reikšmingesniu.
Neginčijama COVID-19 pasekmė, kurią jau užfiksavo galybė tyrimų, yra didesnis prasmės ieškojimas. Taip pat akivaizdžiai pasimatė, kaip esame visi susieti, visi vienos sistemos dalis. Šiame kontekste, be abejo, didesnę prasmę matysime ir dirbti tokioje įmonėje, kuri masto plačiau ir prisideda prie didesnio paveikslo tapymo, sako I. Minelgaitė
Darbuotojų rankose
Karolis Blaževičius, personalo samdos bendrovės Indigroup vadovas, pastebi, kad bene visos įmonės, kurios bent ką nors daro socialinės atsakomybės ar aplinkosaugos srityje, stengiasi tai pabrėžti ir parodyti potencialiems darbuotojams. Ypač daug apie tai kalba tos įmonės, kurios dirba tiesiogiai galutiniam vartotojui B2C segmente.
Atvejų, kad darbuotojas rinktųsi darbovietę vien tik pagal verslo deklaruojamas tvarumo ar socialinės atsakomybės vertybes, dar pasitaiko turbūt tik vienetai. Tai nėra pagrindinis kriterijus ieškant darbo. Kita vertus, kartais šis privalumas gali tapti labai svarbiu svertu.
nuotrauka::3 left
Jei yra trys-keturi pasiūlymai ir pretendentas gali rinktis, jei siūlomas atlyginimas panašus, įmonės yra panašaus dydžio ir visos toje pačioje vietoje, pavyzdžiui, Vilniuje, tada svertų ieškoma daugiau. Ir tais svertais gali būti papildomos socialinės garantijos, kultūrinė aplinka, socialinė atsakomybė ar požiūris į aplinkosaugą, pavyzdį pateikia K. Blaževičius.
Ir toks pavyzdys nėra tik teorinis pasvarstymas. Pasak pašnekovo, darbo vietos pasirinkimas šiuo metu yra kandidato rankose. Ypač aukštesnių pozicijų atveju darbuotojai renkasi iš trijų penkių pasiūlymų. Todėl tokie papildomi pranašumai, kaip įmonės pozicija tvarumo ir socialinės atsakomybės atžvilgiu, šiandien tampa vis svarbesniais.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti