„Neptūnas“: tvarumas padeda išvengti krizių ir joms ruoštis
Adaptuojasi neprarasdami tikslo
Varėnoje esanti natūralaus mineralinio vandens „Neptūnas“ gamykla – lietuvių sėkmės istorija, kurią šiandien tęsia 28-iose šalyse veikianti bendrovė „Coca-Cola HBC“. Nuo 2016 m. gamykloje įvyko daug pasikeitimų: atnaujinta ir išplėsta infrastruktūra, instaliuota naujausia vandens produktų gamybai reikalinga įranga, įdiegti pasaulinės klasės kokybės reikalavimai, įtvirtinta darbų saugos kultūra. Stiprinant bendrovės tvarumą, gamykloje nuolat įgyvendinami konkretūs tikslai aplinkosaugos, socialinio ir ekonominio poveikio srityse – tai įvairių bendrovės funkcijų darbo kasdienybė.
„Covid-19 visiškai nepaveikė mūsų principinės nuostatos kurtis ateitį rūpinantis verslo augimo aplinka – viduje darbuotojais, išorėje – bendruomenėmis ir gamta, — sako J. Kirbutas. — Suprasdami kasdienės mūsų veiklos poveikį globaliems ir šalyje vykstantiems reiškiniams, kaip ir anksčiau kasdien siekiame mažinti CO2 emisijas ir vandens sunaudojimą gamybos procesams, didinti pakuočių atliekų surinkimą, vykdyti nelaimingų atsitikimų prevenciją, ugdyti darbuotojų talentus, skatinti jų savanorystę ir lyčių lygybę, prisidėti prie jaunimo nedarbo prevencijos ir kt. Pasikeitė nebent kai kurių veiklų formos ir greitis – adaptavomės greitai ir toliau judam pirmyn, o už rodiklių pasiekimą kaip visada atsiskaitysime mūsų suinteresuotoms pusėms.“
Gamykla — po auditų mikroskopu
Būdama globalios „Coca-Cola“ sistemos dalimi „Neptūno“ gamykla yra nuolatinių išorinių ir vidinių auditų būsenoje. „Tai, ką darome įgyvendidami ISO 14001, ISO 45001, ISO 9001 ir FSSC 22000 standartus ir įsipareigojimus, yra nuolat tikrinama. Faktais turime įrodyti ir atitiktį tvarumo įsipareigojimams, kad galėtume mūsų klientams ir vartotojams drąsiai pasakyti – jūsų pasitikėjimo esame verti ne vien žodžiais,“ — pasakoja J. Kirbutas.
Naujausias pavyzdys yra Lietuvoje kol kas mažai girdėtas globalios organizacijos „Aljansas vandens išteklių valdymui“ (ang. „Alliance for Water Stewardship“ – AWS) standartas – kartelė, kurią įveikti stengiasi visi didieji pasauliniai natūralaus mineralinio vandens produktų gamintojai, taip pat ir „Coca-Cola HBC“. Nors „Neptūnas“ jau buvo įsidiegęs panašius reikalavimus, šią Covid-19 pažymėtą vasarą vykusio tarptautinio audito metu teko gerokai pasistengti.
„AWS standartas apima ne tik aplinkosaugines veiklas mažinant vandens sunaudojimą gamyboje ir grąžinant jį švarų į gamtą, bet ir ryšius su nacionalinėmis bei toje pačioje požeminio vandens baseino teritorijoje veikiančiomis vietos bendruomenėmis, NVO, savivaldos insititucijomis, įmonėmis, — teigia J. Kirbutas. — Nors nuolat su jomis bendradarbiaujame, stengiamės prisidėti prie bendros gerovės, supratome, kad galime ir turime padaryti dar daugiau. Auditoriai paskatino mus dar labiau išplėsti suinteresuotų pusių, kurioms rūpi Lietuvos vandens tausojimo klausimai, ratą bei įsiklausyti į jų įžvalgas.“ Gamyklos vadovas sako, kad tvarumo stiprinimas yra tobulėjimo kelionė nuolat siekiant konkrečių bendrovės tikslų, o pandemijos metai „Neptūnui“ bus pažymėti ne tik krizių valdymo pamokomis, bet ir uždirbtu auksiniu AWS medaliu – pirmuoju tokiu tarp Lietuvos gamintojų.
Budrumo būsenoje
J. Kirbutas įsitikinęs, kad darbuotojų saugos ir sveikatos sritis turi būti prioritetas bet kokiomis organizacijos veiklos sąlygomis. „Neptūno“ gamykloje tai pasiteisina 100 proc. ir užkertant kelią nelaimingiems atsitikimams, ir mažinant darbuotojų sergamumą ypač užkrečiamomis ligomis. „Į sustiprintą pandemijos rėžimą įėjome nedelsiant, nes budrumas yra mūsų nuolatinė būsena, — sako J. Kirbutas. — Tą patį galima pasakyti ir apie mūsų nuolat situaciją stebinčią Lenkijos ir Baltijos padalinio krizių valdymo komandą, kuri seka įvykių pulsą visose keturiose šalyse ir nedelsiant priima sprendimus, kaip veikti, kad pokyčiams būtume maksimaliai pasiruošę. Vis dėlto, manau, kad pagrindai situacijos valdymui padėti daug ankščiau – siekiant suprasti mūsų žmones, aplinką ir visuomenę, kurioje veikia mūsų bendrovė.“