VŽ bando: „Panamera GTS“ ir komfortui, ir lenktynių trasai

Publikuota: 2019-01-07
„Porsche Panamera GTS“. Gamintojo nuotr.
„Porsche Panamera GTS“. Gamintojo nuotr.

Išrankiausiems klientų norams įtikti siekiantys „Porsche“ gamintojai ir taip gausią „Panameros“ šeimą papildė dviem naujausiais atstovais – sportiškais, papildomą emocijų dozę suteikiančiais „Panamera GTS“ ir „Panamera GTS Sport Turismo“ modeliais.

Kai 2009 m. „Porsche“ pri­statė pirmą keturdurį „Pana­meros“ modelį, buvo nemažai skeptikų, abejojančių tokio sportiškais automobiliais garsėjančio Vokietijos gamintojo sprendimo sėkme. Tačiau erd­vesnių, ne vien greitiems, bet komfortiškesniems ir praktiškesniems pasivažinėjimams tinkamo modelio paklausa įrodė, kad vokiečiai neprašovė.

2016-aisiais išriedėjo ant­ros kartos atstovė, kurios šei­mą 2018 m. rudenį papildžius „Panamera GTS“ ir „Panamera GTS Sport Tu­ris­mo“ modeliais, potencialus pirkėjas gali rinktis iš 18 skirtingų versijų!

Susipažinti su naujausiais „Pa­­nameros“ šeimos nariais vo­kiečiai žurnalistus pakvietė į egzotišką Bahreino karalystę. Nors prie prabangaus viešbučio netrūko arabų turtuolių ištaigingų automobilių, blizgančių „Panamerų“ rikiuotė traukė aplinkinių akį. Vien žvilgtelėjus į automobilio išorę, nesunku atpažinti GTS dizaino kodą: juodos oro įsiurbimo grotelės, slenksčiai, tamsesni galiniai žibintai, kiti „Sport Design“ paketo elementai. Salono viduje taip pat nesunku atpažinti kituose „Porsche“ naudojamą GTS modeliams būdingą stilistiką: sportiškumą akcentuojantys tamsūs „Alcantaros“ sėdynių, vairo apmušalai, aliuminio akcentai. Ypač išsiskiria „Panamera GTS Sports Turismo“ – su kiek didesne bagažine, praktiškesniu žemu pakrovimo slenksčiu.

Baudos stabdo

Žurnalistams automobilių rak­telius įteikęs aptarnaujantis personalas neskuba linkėti gero kelio – ne tik nusako kelionės maršrutą, nustato navigaciją, bet ir perspėja, kad Bahreino keliuose nevertėtų išmėginti visų sportiško automobilio galimybių. Keliuose daug greičio matuoklių, o baudos už greičio viršijimą – solidžios. Automobilio daiktadėžėje – knygelė su prasižengimų „kainodara“, kurioje aiški užuomina, kad už nutrūktgalvišką lėkimą gali nepakakti sumokėti solidžią baudą. Galima gauti ir kvietimą kelis mėnesius paviešėti vietos kalėjime...

Tačiau matuokliai – ne vienintelė priemonė, drausminanti greičio mėgėjus, – išsukus iš greitkelio, gausu greičio ribojimo kalnelių. Jų skaičių dar padidina naftos valstybės ypatumai – prireikia nutiesti dar vieną vamzdį po kokiu nemagistraliniu keliu ir tamsesnis naujo asfalto sluoksnis iš tolo atrodo kaip dar viena eismą kontroliuojanti kalvelė. Reikia būti budriam, o užsižiopsojus tenka pasidžiaugti itin efektyvia vairuojamo „Porsche“ stabdžių sistema (mūsiškis modelis dar ir su keraminiais diskais).

Gamtos išdaigos

Pasimėgavę „Pana­me­ros“ komfortiško važiavimo pranašumais po nedide­lę salą (iš šiaurės į pietus kelionė greitkeliu tetrunka apie valandą), pasidairę į dirbtinių salų gyventojų kasdienybę, nekantraujame ekstremalesnių potyrių.

Laukia vizitas Bahreino lenktynių trasoje – toje pačioje, kur kartą per metus užsuka „Formulė 1“ lenktynių karavanas.

Tačiau įsikiša gamta – per kavos pertaukėlę užklumpa audra. Ir ne smėlio. Lietus pila kaip iš kibiro, žaibuoja, griaudžia. Ekstremaliems pokyčiams lenktynių trasoje nusiteikusiam „lenktynininkų“ būreliui kirba mintis, kad garsiojoje trasoje teks važiuoti taip pat saugiai kaip ir keliuose. Nerimas stiprėja sėdus į automobilį ir išvažiavus į miestelio gatves, kurios primena upes ir ežerus – akivaizdu, kad lietaus kanalizacijos sistema čia nėra tobula. Tačiau tai ne kliūtis „Panamerai“ – išjungiame automobilį žeminantį sportinį pakabos režimą ir palengva „plaukiame“ paskui amerikietiškus visureigius mėgstančius vietos gyventojus. Tuo pat metu viliamės, kad neužlėksime ant lietaus atplukdytų akmenų, o už kelių dešimčių kilometrų esančiai lenktynių trasai teks mažiau vandens ir išlindusi saulė ją greit nudžiovins.

Atpildas

Laimė, lūkesčiai išsipildė – trasoje lietaus kaip nebūta, adrenalinas kyla nors instruktažo metu buvome informuoti, kad visiškos laisvės nebus – teks važiuoti paskui instruktorių, šiukštu nevalia išjungti pagalbinių sistemų.

Nors „apšilimo“ rate supran­ti, kad tai – ne pats sportiškiausias „Porsche“ modelis, o ilga (daugiau nei 5 m) ir sunkoka (2 t) „Panamera“, tačiau 460 AG (V8 formos, su dviem turbinomis) širdis, puikiai veikianti automatinė PDK aštuonių laipsnių pavarų dėžė greitai įtikina, kad tai mašina ne tik kasdieniam šeimos poreikius atitinkančiam važinėjimui. Panorus kiek pašėlioti (milžinas iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 4,1 sek.), nereiks ieškoti kito automobilio.

Tęsinys po lentele

[infogram id=“06632be7-1cf9-47ba-ad2d-c628b9bc2a9f“ prefix=“MRJ“ format=“interactive“ title=“laisvalaikis: panamera gts“]

Pradėjęs trasoje sukti greituosius ratus paskui instruktorių jaučiuosi „greitas“, lėkdamas kaip per tikras „Formulė 1“ lenktynes prožektorių apšviestoje trasoje. Tačiau netrukus nebepastebiu tik ką akis džiuginusios „Panameros“ naujovės – projekcinio ekrano, atvaizduojančio informaciją ant priekinio stiklo. Ausyse grojant specialiai GTS modeliui skirtai sportinei išmetimo sistemai, dėmesį kausto tik posūkiai, būtinybė nepražiopsoti stabdymo taškų, o vis suveikiantys elektroniniai pagalbininkai primena apie padarytas vairavimo klaidas. Dar labiau jos aiškėja, kai važiuoti tenka ne paskui tiksliai trasą įveikiantį instruktorių, o paskui kolegą, nuo kurio vis atsilieku ir vis dažniau dėkoju išmaniosioms sistemoms, neleidžiančioms išlėkti už trasos.

FOTOGALERIJA Porsche Panamera GTS (22 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Tesla“ pagaliau pristatė „Model Y“ 15

JAV elektromobilių kompanija „Tesla“ pagaliau pristatė „Model Y“. Šis septynvietis visureigis, kurio kainos...

Automobiliai
2019.03.15
„Sostena“ Vilniuje planuoja statyti naują automobilių saloną 4

Sostinės Savanorių pr. gale ketinama pastatyti 4.500 kv. m bendrojo ploto automobilių pardavimo, remonto ir...

Statyba ir NT
2019.03.13
„Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljansas skelbia kuriantis naują valdybą

Po „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso vadovo Carloso Ghosno suėmimo praėjusių metų lapkritį automobilių...

Automobiliai
2019.03.12
„Lexus GS“ mirė. Tegyvuoja „Lexus ES“! Premium 10

Pristatydamas nuo scenos nuėjusio sedano GS pamainą, koncernui „Toyota“ priklausantis „premium“ segmento...

Verslo klasė
2019.03.09
Ženevos mados: elektra ir prabanga Premium

Nebeturėtų stebinti, kad kasmet kovą Šveicarijoje rengiamoje automobilių parodoje šalia egzotiškų...

Automobiliai
2019.03.08
Ženevos automobilių parodos akcentas – elektra 1

Antradienį duris atvėrusi Ženevos automobilių paroda leidžia suvokti transporto elektrifikacijos mastą ir ne...

Automobiliai
2019.03.05
„Tesla“ SUV „Model Y“ bus pristatytas kitą savaitę 1

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ savo „Model Y“ pristatys kovo 14 d. Los Andžele vyksiančiame renginyje. Tai...

Automobiliai
2019.03.04
BMW ledo šou – naujasis „trečiukas“ ir „Rolls-Royce“  Premium 3

„Tai – išskirtinis renginys, skirtas pažengusiems automobilių žiniasklaidos atstovams“, –deklaruoja...

Automobiliai
2019.03.02
Ukraina kratosi ES registruotų automobilių  3

Šioje šalyje skelbiama užsienietiškų valstybinių numerių eros pabaiga nesulaukė Lietuvoje registruotų,...

Automobiliai
2019.03.01
„Tesla“ visus pardavimus kelia į internetą, mažina „Model 3“ kainą 15

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ atsisako fizinių automobilių salonų ir pardavimus vykdys tik internetu.

Automobiliai
2019.03.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau