VŽ bando: „Panamera GTS“ ir komfortui, ir lenktynių trasai

Kai 2009 m. „Porsche“ pristatė pirmą keturdurį „Panameros“ modelį, buvo nemažai skeptikų, abejojančių tokio sportiškais automobiliais garsėjančio Vokietijos gamintojo sprendimo sėkme. Tačiau erdvesnių, ne vien greitiems, bet komfortiškesniems ir praktiškesniems pasivažinėjimams tinkamo modelio paklausa įrodė, kad vokiečiai neprašovė.
2016-aisiais išriedėjo antros kartos atstovė, kurios šeimą 2018 m. rudenį papildžius „Panamera GTS“ ir „Panamera GTS Sport Turismo“ modeliais, potencialus pirkėjas gali rinktis iš 18 skirtingų versijų!
Susipažinti su naujausiais „Panameros“ šeimos nariais vokiečiai žurnalistus pakvietė į egzotišką Bahreino karalystę. Nors prie prabangaus viešbučio netrūko arabų turtuolių ištaigingų automobilių, blizgančių „Panamerų“ rikiuotė traukė aplinkinių akį. Vien žvilgtelėjus į automobilio išorę, nesunku atpažinti GTS dizaino kodą: juodos oro įsiurbimo grotelės, slenksčiai, tamsesni galiniai žibintai, kiti „Sport Design“ paketo elementai. Salono viduje taip pat nesunku atpažinti kituose „Porsche“ naudojamą GTS modeliams būdingą stilistiką: sportiškumą akcentuojantys tamsūs „Alcantaros“ sėdynių, vairo apmušalai, aliuminio akcentai. Ypač išsiskiria „Panamera GTS Sports Turismo“ – su kiek didesne bagažine, praktiškesniu žemu pakrovimo slenksčiu.
Baudos stabdo
Žurnalistams automobilių raktelius įteikęs aptarnaujantis personalas neskuba linkėti gero kelio – ne tik nusako kelionės maršrutą, nustato navigaciją, bet ir perspėja, kad Bahreino keliuose nevertėtų išmėginti visų sportiško automobilio galimybių. Keliuose daug greičio matuoklių, o baudos už greičio viršijimą – solidžios. Automobilio daiktadėžėje – knygelė su prasižengimų „kainodara“, kurioje aiški užuomina, kad už nutrūktgalvišką lėkimą gali nepakakti sumokėti solidžią baudą. Galima gauti ir kvietimą kelis mėnesius paviešėti vietos kalėjime...
Tačiau matuokliai – ne vienintelė priemonė, drausminanti greičio mėgėjus, – išsukus iš greitkelio, gausu greičio ribojimo kalnelių. Jų skaičių dar padidina naftos valstybės ypatumai – prireikia nutiesti dar vieną vamzdį po kokiu nemagistraliniu keliu ir tamsesnis naujo asfalto sluoksnis iš tolo atrodo kaip dar viena eismą kontroliuojanti kalvelė. Reikia būti budriam, o užsižiopsojus tenka pasidžiaugti itin efektyvia vairuojamo „Porsche“ stabdžių sistema (mūsiškis modelis dar ir su keraminiais diskais).
Gamtos išdaigos
Pasimėgavę „Panameros“ komfortiško važiavimo pranašumais po nedidelę salą (iš šiaurės į pietus kelionė greitkeliu tetrunka apie valandą), pasidairę į dirbtinių salų gyventojų kasdienybę, nekantraujame ekstremalesnių potyrių.
Laukia vizitas Bahreino lenktynių trasoje – toje pačioje, kur kartą per metus užsuka „Formulė 1“ lenktynių karavanas.
Tačiau įsikiša gamta – per kavos pertaukėlę užklumpa audra. Ir ne smėlio. Lietus pila kaip iš kibiro, žaibuoja, griaudžia. Ekstremaliems pokyčiams lenktynių trasoje nusiteikusiam „lenktynininkų“ būreliui kirba mintis, kad garsiojoje trasoje teks važiuoti taip pat saugiai kaip ir keliuose. Nerimas stiprėja sėdus į automobilį ir išvažiavus į miestelio gatves, kurios primena upes ir ežerus – akivaizdu, kad lietaus kanalizacijos sistema čia nėra tobula. Tačiau tai ne kliūtis „Panamerai“ – išjungiame automobilį žeminantį sportinį pakabos režimą ir palengva „plaukiame“ paskui amerikietiškus visureigius mėgstančius vietos gyventojus. Tuo pat metu viliamės, kad neužlėksime ant lietaus atplukdytų akmenų, o už kelių dešimčių kilometrų esančiai lenktynių trasai teks mažiau vandens ir išlindusi saulė ją greit nudžiovins.
Atpildas
Laimė, lūkesčiai išsipildė – trasoje lietaus kaip nebūta, adrenalinas kyla nors instruktažo metu buvome informuoti, kad visiškos laisvės nebus – teks važiuoti paskui instruktorių, šiukštu nevalia išjungti pagalbinių sistemų.
Nors „apšilimo“ rate supranti, kad tai – ne pats sportiškiausias „Porsche“ modelis, o ilga (daugiau nei 5 m) ir sunkoka (2 t) „Panamera“, tačiau 460 AG (V8 formos, su dviem turbinomis) širdis, puikiai veikianti automatinė PDK aštuonių laipsnių pavarų dėžė greitai įtikina, kad tai mašina ne tik kasdieniam šeimos poreikius atitinkančiam važinėjimui. Panorus kiek pašėlioti (milžinas iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 4,1 sek.), nereiks ieškoti kito automobilio.
Tęsinys po lentele[infogram id=“06632be7-1cf9-47ba-ad2d-c628b9bc2a9f“ prefix=“MRJ“ format=“interactive“ title=“laisvalaikis: panamera gts“]
Pradėjęs trasoje sukti greituosius ratus paskui instruktorių jaučiuosi „greitas“, lėkdamas kaip per tikras „Formulė 1“ lenktynes prožektorių apšviestoje trasoje. Tačiau netrukus nebepastebiu tik ką akis džiuginusios „Panameros“ naujovės – projekcinio ekrano, atvaizduojančio informaciją ant priekinio stiklo. Ausyse grojant specialiai GTS modeliui skirtai sportinei išmetimo sistemai, dėmesį kausto tik posūkiai, būtinybė nepražiopsoti stabdymo taškų, o vis suveikiantys elektroniniai pagalbininkai primena apie padarytas vairavimo klaidas. Dar labiau jos aiškėja, kai važiuoti tenka ne paskui tiksliai trasą įveikiantį instruktorių, o paskui kolegą, nuo kurio vis atsilieku ir vis dažniau dėkoju išmaniosioms sistemoms, neleidžiančioms išlėkti už trasos.