Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-26 10:50
2025-09-26 07:38
2025-09-25 07:06
RĖMIMAS
2025-09-25 06:00
2025-09-24 16:40
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
O kaip Kauno rajone ? Ten juk ne autostrada, visokių apsisukimų su kairiais posūkiais ir nuvažiavimų į žvyrkelius yra. Jau nebeplanuojama autostrada paversti ir šią atkarpą ?
Ten geriau išsilavinę-teises žinantys bei pinigų advokatams turintys gyvena, todėl ir palikta kiekvienam į trobą su Maybachais patogiai įvažiuoti :)
Kad tokie pinigai į geležinkelius būtų kišami... RailBaltica tyliai rūko kamputyje
Rail Baltica biudžetas dabar 15 mlrd. Kol pabaigs bus mažiausiai 20 mlrd. Tai kas tyliai kamputyje rūko?
o koks biudžetas šitiems keliams? 12M+ už kilometrą jau čia mažiausiai, o nauda vos dėl max 7000 fūrų, nors čia vos 70 traukių per parą su 100 vagonų. Yra kaip yra, asfaltas valdo
Ruožas ruožui nelygu. Kilometras 4 eismo juostų be nuvažiavimų kainuoja daug mažiau, nei kilometras 4 eismo juostų su 3 viadukais.
P.S. Rail Baltica biudžetas dabar yra 26 milijonai už kilometrą. Galėčiau lažintis, kad už tiek nepavyks pastatyti dėl objektyvių priežasčių. 70 traukinių per parą? :) Iš kur tiek?
26M už kilometrą? noriu pamatyti matematiką (primenu railB ilgį reklamuoja kaip 900km). 70 traukinių iš tų pačių 7000 furų per parą, nes dabar reikia "pobrangiai" vežti fūromis, kai nėra pigių alternatyvų, tada toliau klojam "pigų" asfaltą, kad toliau "pograngiai" vežtų fūromis
According to the Cost-Benefit Analysis study, Rail Baltica’s cost is estimated at 26 million EUR per kilometer. Studies have shown that for similar high-speed rail projects in Europe, the average cost per kilometer is 24 million EUR and might reach up to 35 million EUR per kilometer. Tik cituoju, nieko neskaičiuoju. Tai skaičiuok ką nori, turi gebėti tiek praleisti. Net nežiūrėjau, rail baltica ar bėgiai lygiaigrečiai dveji eina, ar ne. Tada jei dveji, vis tiek jei nori leisti keleivinius, pastarųjų greitis bus didesnis, ir netilps 70 traukinių vis tiek. Dar eurovėžės reikia žiūrėti maks apkrovą vieno sąstato - nepamenu jau, ir neturiu kur po ranka pažiūrėti. Ir fūra veža ne iki traukinių stoties, tai irgi, turi būti pakankamai didelis atstumas, kad perkrovinėjimas apsimokėtų. Kažkada buvo tikslas, padaryti, kad ilgiau nei 300 km apsimokėtų traukiniais vežti, bet negirdėjau nieko, ar kažką pavyko pasiekti link to, ar tik idėja liko.
Citata iš rail baltica puslapio.
Priminsiu, kad kelias buvo modernizuojamas (kam turėjo irgi kažkada būti kišami pinigai), o ne statomas naujai, kaip RB. O dar staipsnyje neparašyta, kad po 7000 fūrų į abi puses, tik iš viso, taigi ir 70 traukinių reikia skaičiuoti pirmyn-atgal (po 35). Taigi sastatas kas 24h/35 (~40min).
tamsta lyginat byb.į su pirštu, Ši autostrada yra pagrindinis susisiekimas keliu su Lenkija, kodėl "fūromis" skaičiuojat? Smulkias prekes iki 100km (iš Kauno į Suvalkus) irgi traukiniais vešit? Keleiviai važiuojantis iš/į Lenkiją irgi perses į traukinius? Ar žinai, kad dabar automobiliu atvažiuoti į Vilnių iš Varšuvos užtrunka 5h, kuo lenkai ir naudojasi. Taipogi ir lietuviams ištroškusiems pigios popierinės dešros pagreitėjo kelionės į Suvalkus
Kokius geležinkelius, kelintais metais gyveni ? Geležinkeliai buvo rentabilūs, kai iš Lukašenkijos ėjo trąšos, nafta, mediena, traktoriai.Dabar esam ES periferija, šalis ant pasaulio krašto, netgi kinams nebeįdomūs.Fūros iš Vakarų neturi į čia/ iš čia krovinių, frachtai bekrisdami jau perdengimus pramušė, kuras net nebeatsiperka, tai ką ir už kiek tais geležinkeliais veši ?
Rail baltica dvikelis ar vienkelis? Jei leidi kartu keleivinį ir krovininį transportą, tai krovininiam transportui pajudėjus 45 km/h greičiu, o po valandos keleiviniam pajudėjus 110 km/h greičiu, po kiek laiko keleivinis traukinys įsirėš į krovinio traukinio galą? Kelias modernizuojamas? :D :D Tai viadukai buvo, esamas kelias nebuvo nuardytas ir pertiestas iš naujo, o tiesiant kelią eismas ten nevyko? :) Vykdyti darbus vykstant eismui yra sunkiau.
Rail Baltica is a new fast, conventional double-track electrified and ERTMS-equipped railway line. Pasidomėkit planuojamais greičiais ir kitais tech parametrais.
Paleidus keleivinį traukinį maksimaliu greičiu, per kiek laiko bus galima pasiekti Varšuvą iš Vilniaus (ir ne pakraštį, o Centras-Centras)? Ir cherry-pick`inant pavyzdį (Suvalkai-Kaunas) žinoma galima rasti blogesnių pavyzdžių, bet kai žvelgi mikro lygiu, tai niekada nepamatysi Makro vaizdo.
Nu jei dvikelis, tada gal ir įmanoma sukišti 70 reisų į parą. Reikia žiūrėti planuojamas sudėti saugumo sistemas ir leidžiamus prasilenkimus. O viešai vargu ar tai iš viso yra. Esmės nekeičia, Rail baltica skiriama daugiau, nei Via Baltica
Neblogai, šitą panašu jau užbaigs. Kokia ateitis ir planai su Sitkūnai-Panevėžys? Labai svarbus kelias vidurio Lietuvai + tranzitas.
O kiap su atkarpa iki Latvijos sienos? Aisku dziugu kad darbai vyksta, bet kazkaip ir savotiskai nyku kad jau 2024 ir viena pagridniniu automagistraliu, jungianti Lietuva su kaimyninemis salimis, niekaip neuzbaigiama.
Tai, kad patys latviai greičiausiai nieko nedarys, tai iki tol verta tiesti max iki Panevėžio.
Lenkai ir vėl mus aplenkė, kad ir kiek iš jų lietuviai juokėsi. Autostrada iki sienos jau pastatyta, o Lietuvoje dar net iki Kauno nėra, nekalbant apie toliau, galbūt 2035 ir bus iki Latvijos.
Didelė mūsų tautos yda tas juokavimas užuot dirbt pradėjus. 2035 m. iki Latvijos tikrai nebus jokios autostrados, dar žemės išpirkimo stadijoje visks pastrigę.Kaip žinia mūsuose nuosavybė šventa, apetitai žvėriški, teismai apkrauti darbu ir neturi laiko.