2024-07-25 05:45

Bando pažaboti sankcijų apėjimo slibiną: nukirtus vieną galvą – atauga dvi

Patikrinę pasienį, Lietuvos pareigūnai atrado naują sunkiojo transporto išvežimo iš ES schemą. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Patikrinę pasienį, Lietuvos pareigūnai atrado naują sunkiojo transporto išvežimo iš ES schemą. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rusijai paskelbtos tarptautinės sankcijos po to, kai ji užpuolė Ukrainą, apeinamos ne tik į šalį agresorę siunčiant prabangiausius lengvuosius automobilius. Į anksčiau ganėtinai pajėgią antrinę naudotų sunkvežimių supirkimo rinką iš Europos Sąjungos (ES) vis dar iškeliauja ir sunkusis transportas. Ir teiginiai, kad Lietuva esamose apgaulės schemose nefigūruoja, kaip sako Darius Žvironas, Lietuvos muitinės departamento vadovas, yra neteisingi – pareigūnai aptiko ne tik apgaulės atvejų, bet ir žada stebėti juose dalyvavusį verslą.
  • Sankcijomis apribojus sunkvežimių eksportą į Rusiją ir Baltarusiją, sunkiasvoriai čia išvežami per Vidurinę Aziją ir kitas valstybes.
  • Pradėjus papildomas patikras pasienyje, pastebėta, kad logistikos grandinės išilgėjo, prekyboje atsirado gausybė papildomų perpirkėjų ir perpardavėjų.
  • Aptikta nauja schema, kaip iš ES išvežami sunkvežimiai, šį procesą užkardyti nelengva, nes eksportas oficialiai nedeklaruojamas.
  • Muitinės departamentas akcentuoja, kad džiūgauti dėl sankcijų apėjimo schemose nefigūruojančių lietuvių nėra ko, nes eksportuoti verslas gali iš bet kurios ES šalies.

Po to, kai 2022-aisiais Rusija užpuolė Ukrainą, ES uždraudė į Rusiją, taip pat ir Baltarusiją, eksportuoti sunkvežimius. Nepaisant to, skelbia tyrimą atlikę portalo „Verstka“ žurnalistai, Baltarusijoje gausu skelbimų apie parduodamą sunkųjį transportą, kuris konkrečiu momentu yra kažkur Europos šalyse: Švedijoje, Belgijoje, Nyderlanduose, Lenkijoje, Prancūzijoje ar Vokietijoje.

52795
130817
52791