„Klasco“ terminale Smeltėje perkrovė pirmąjį krovinį – vėjo jėgainės dalis

Į terminalo modernizavimą „Klasco“ investavo 12 mln. eurų, ketvirtadienį pranešė „Achemos grupė“.
„Kelerius metus stagnavusi buvusi Tarptautinės perkėlos teritorija pagaliau pulsuoja gyvybe – atnaujinta infrastruktūra, įsigyta moderni krovos technika, leidžianti rinkai pasiūlyti dar platesnį paslaugų spektrą“, – pranešime teigė „Klasco“ generalinis direktorius Vitalijus Muštukas.
Pasak „Klasco“, pirmasis naują terminalą pasiekęs ir jame perkrautas negabaritinis krovinys – Lietuvoje statomam sausumos vėjo jėgainių parkui skirtos dalys – 75 tonas sveriantis, 4,5 metro skersmens, 18 metrų ilgio vėjo jėgainių bokštas.
Krovinys perkrautas krantinėje, prie kurios gali švartuotis iki 230 metrų ilgio laivai, kurių maksimali grimzlė – 8 metrai.
„Šiuo metu modernizuotame terminale dirba du nauji „Liebherr” mobilūs kranai, trys konteineriniai krautuvai „Conecranes”, terminaliniai vilkikai „Terberg“ bei terminalinės konteinerinės puspriekabės „Seacom“. Taigi jau turime suformuotą itin darnų kompleksą, leisiantį mums užtikrinti dar sklandesnius krovos procesus“, – teigė V. Muštukas.
„Klasco“ taip pat atlieka parengiamuosius darbus, ruošiantis Smeltės pusiasalyje, buvusios Tarptautinės jūrų perkėlos terminale statyti vėjo parkams Baltijos jūroje aptarnauti skirtą infrastruktūrą.
BNS anksčiau skelbė, kad ši infrastruktūra turėtų būti įrengta 2026 metų pirmąjį ketvirtį. Tikimasi, kad ši „Klasco“ teritorija taps ir vėjo parkų priežiūros baze, komponentų gamybos vieta.
Lietuvai ruošiantis statyti pirmąjį vėjo parką Baltijos jūroje „Klasco“ vienintelė iš uosto bendrovių pateikė paraišką dalyvauti projekte.
Lietuva planuoja prie Palangos krantų pastatyti du 700 megavatų galios jūros vėjo parkus.