2024-04-03 16:44

„Venipak“ grupė peržengė 100 mln. Eur kartelę, koncentruojasi į paštomatus ir e. prekybą

Justas Šablinskas, „Venipak“ grupės vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Justas Šablinskas, „Venipak“ grupės vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Per ketverius metus 5 mln. Eur į paštomatų tinklą investavusi grupė šiemet numato dar 1,5 mln. plėtrą, augina e. prekybai skirtas paslaugas.

Apžvelgdama praėjusius metus, lietuviško kapitalo tarptautinė siuntų bendrovė „Venipak“ skelbia, jog įmonių grupės apyvarta 2023-aisiais pasiekė 101 mln. Eur.

Bendrovė pranešime nurodo 2023-aisiais toliau plėtusi savo paštomatų tinklą Baltijos šalyse: metų gale Lietuvoje bendras paštomatų skaičius siekė 270 – per metus buvo įrengta 20 naujų paštomatų, praplėsta 60 esamų. Latvijoje įmonė metus užbaigė turėdama 200 paštomatų, Estijoje naujai įrengta 160 paštomatų.

„Savo paštomatų tinklą aktyviai pradėjome diegti nuo 2020 metų ir per tą laiką Baltijos šalyse jau esame investavę daugiau kaip 5 mln. Eur. Pirmoji rinka buvo Lietuva, toliau sekė Latvija ir pernai pagaliau užbaigėme paštomatų plėtrą Estijoje, taip apjungdami visas tris šalis į vieningą tinklą“, – sako pranešime cituojamas Justas Šablinskas, bendrovės vadovas. Jis pastebi, kad prekių pristatymas į paštomatus, o ne į namus tampa vis dažnesniu pasirinkimu.

Venipak siuntų pristatymas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Venipak“ siuntų pristatymas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Per šiuos metus kompanija planuoja paštomatų tinklą Baltijos regione išplėsti iki 800 paštomatų: Lietuvoje ketinama įrengti 115 naujų paštomatų ir padidinti 75 esamus, Estijoje iki šių metų pabaigos turėtų atsirasti dar 30 naujų paštomatų, o 50 esamų bus praplėsti.

Į paštomatų tinklo plėtrą Lietuvoje ir Estijoje per metus numatyta investuoti dar 1,5 mln. Eur.

Tapo e. prekybos didmenininku

Pasak J. Šablinsko, 2023-ieji įmonių grupei buvo ypač reikšmingi plečiantis už Baltijos šalių ribų – pernai įsigyta Nyderlandų el. komercijos didmenininkė šiandien jau veikia po „Venipak Commerce“ vardu.

Jis aiškina, kad Nyderlandai plėtrai buvo pasirinkti tikslingai: 74% visų Beniliukso interneto vartotojų regione perka prekes internetu, tai – 10% daugiau nei Europos vidurkis.

„Šiuo žingsniu keičiame savo verslo modelį – dabar esame ne vien tik kurjerių bendrovė, bet ir el. didmenininkas. Ši verslo niša dar nėra susiformavusi, ji turi didelį potencialą ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje. Pavyzdžiui, dauguma el. parduotuvių vis dar dirba tiesiogiai su tiekėjais bei gamintojais, o mes norime pasiūlyti joms geriausią lokalų sprendimą su greitu pristatymu bet kurioje Europos rinkoje per 24 valandas“, – sako J. Šablinskas.

Praplėtė vadovų komandą

Per praėjusius metus „Venipak“ grupės komanda paaugo 11%, o karjeros laipteliais kompanijos viduje pakilo apie 13% darbuotojų.

Anot J. Šablinsko, didelis dėmesys skirtas ir vadovų komandai:  Latvijoje, Estijoje bei Nyderlanduose veikiančiose įmonėse dirba savarankiški vadovai, atsakingi už vietines komandas ir tikslų įgyvendinimą. Atsižvelgiant į ilgalaikę strateginę verslo kryptį, pernai įmonėje atsirado tarptautinės plėtros vadovo pozicija. Ją užėmusi Sabina Bačiulienė atsakinga už el. komercijos vystymą, bendrovės teikiamų paslaugų sinergiją siekiant eksponentinio augimo bei visapusiško užsakymo išpildymo (ang. fulfillment) paslaugos plėtrą Europoje.

Pasak J. Šablinsko, šiemet kompanija sieks ir toliau transformuoti požiūrį į el. prekybos logistiką, siūlyti integruotus, augančio sektoriaus poreikius atspindinčius sprendimus, taip pat – skirti dėmesį automatizavimui, didinti efektyvumą ir užtikrinti gerą klientų patirtį.

Kitos Lietuvoje veikiančios didžiosios siuntų tarnybos įmonės dar tik pradeda skelbti savo finansinius rezultatus. VŽ rašė, kad Estijos pašto valdoma UAB „Omniva LT“ pernai pardavimo pajamas didino iki 29,2 mln. Eur, o grynąjį pelną – 0,7 mln. Eur.

AB Lietuvos paštas kol kas yra paskelbęs tik pirmojo 2023-iųjų pusmečio rezultatus, kai buvo gauta 55,6 mln. Eur pardavimo pajamų, o grynasis pelnas pasiekė 5,3 mln. Eur.

52795
130817
52791