ES apsisprendė: iki 2035 m. bus uždrausti naujų automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimai
Susitarimas atitinka ES nulinės taršos siekius ir gali lemti vidaus degimo varikliais varomų automobilių ir furgonų atsisakymą Bendrijoje.
Sprendimas bus dar kartą peržiūrėtas 2026 m.
Taršių transporto priemonių pardavimų draudimas skirtas padėti pasiekti ES klimato apsaugos politikos, pavadintos „Fit for 55“, tikslą – iki 2030 m. bent 55% sumažinti ES išmetamų teršalų kiekį, palyginti su 1990 m. lygiu, o iki 2050 m. užtikrintų ES poveikio klimatui neutralumą.
Diskusijos dėlto, ar nuo 2035 m. turėtų būti uždrausta pardavinėti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais, buvo ilgų ginčų Vokietijos vyriausybėje objektas.
„Pasaulis keičiasi ir mes privalome išlikti inovacijų priešakyje. Tikiu, kad galime pasinaudoti šiuo technologiniu perėjimu. Numatytas laikas taip pat leis automobilių gamintojams pasiekti iškeltus tikslus", – pažymėjo Jozefas Sikela, Čekijos pramonės ir prekybos ministras.
Šiuo metu lengvieji automobiliai išskiria 12% visos CO2 emisijų bloke, o transporto sektoriui iš viso tenka apie ketvirtadalis taršos.
Maždaug 12% ES parduodamų naujų automobilių yra elektrinės transporto priemonės, daliai vartotojų atsisakant CO2 išmetančių modelių augančių energijos sąnaudų ir griežtėjančios kovos su klimato tarša fone.
Tuo tarpu Kinija – didžiausia pasaulyje automobilių rinka – siekia, kad iki 2035 m. bent pusė visų naujų šalyje parduodamų automobilių būtų elektra ar vandeniliu varomos transporto priemonės ar įkraunami hibridai.