Didžioji dalis LTG planuojamų atleisti darbuotojų gavo atleidimo lapelius bei darbo pasiūlymų

Lietuvos geležinkelininkų profsąjungos vadovas sako, kad įspėjimai dar negarantuoja, jog darbuotojas tikrai bus atleistas, o darbą praradusiems – apstu pasiūlymų.
Laura Gabrilavičiūtė, „Lietuvos geležinkelių“ ryšių su visuomene vadovė, BNS patvirtino, kad 70% planuojamų atleisti darbuotojų jau gavo atleidimo lapelius.
LTG Užimtumo tarnybai anksčiau pranešė, kad daugiausiai – 1.207 darbuotojus numato atleisti grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“, dar 469 žmones – infrastruktūros įmonė „LTG infra“, o 274 – pagrindinė įmonė „Lietuvos geležinkeliai“.
LTG grupė balandžio pabaigoje apie atleidimą įspėjo 1.950 iš daugiau nei 8.000 darbuotojų.
Artūras Černiauskas, Lietuvos geležinkelininkų profesinių sąjungų susivienijimo pirmininkas, sako, kad galutinis atleidžiamų darbuotojų skaičius paaiškės vėliau.
„Kiek iš viso jų bus atleista, gal dar anksti kalbėti, dar net ne visi gavo atleidimo lapelius. Stengiamasi kuo daugiau jų išsaugoti, kad atsiradus poreikiui būtų kam dirbti“, – trečiadienį BNS sakė jis.
A. Černiausko teigimu, daugiausiai darbuotojų atleisti ketinant „LTG Cargo“ šiuo planus atidėlioja iki vasaros pabaigos, nes javapjūtės metu reikės vežti naujo derliaus grūdus.
„Pagrindiniai atleidimai planuojami „LTG Cargo“, įmonė yra pasakiusi, kad atleidimai nebus momentiniai, vienu metu. Jau dabar jie nusikelia į grūdų sezono pabaigą, nes jo metu padidės pervežimai, juos reikės užtikrinti, tai iki vasaros pabaigos atleidimų neturėtų būti“, – kalbėjo A. Černiauskas.
Pasak jo, darbuotojų atleisti neskubama ir dėl naujų rinkų ir krovinių paieškos: LTG šiuo metu atlieka bandomuosius krovinių pervežimus tarp Ukrainos ir Lietuvos, bandoma konteinerių pervežimo kryptis į Vokietiją.
„Yra bandomi ne tik maršrutai į Ukrainą, bet ir konteineriniai pervežimai į Vokietiją, Duisburgą, jeigu neklystu. Todėl įmonė neturi tikslo tų darbuotojų atleisti, nes po to bus labai sudėtinga paruošti naujus, ypač krovinių sistemoje – mašinistai, vagonų prižiūrėtojai. Yra specialistai, kuriuos paruošti reikia mažiausiai metų“, – BNS sakė A. Černiauskas.
Jo teigimu, beveik visus atleidžiamus žmones galėtų įdarbinti kitos įmonės, kurios nuo trečiadienio dalyvauja specialiose LTG rengiamose mugėse, kur bandoma rasti naują darbą atleidžiamiems žmonėms.
„Per visus regionus yra nemažai įmonių, kurios nori įdarbinti tuos planuojamus atleisti žmones, jų sąrašas gana įspūdingas – įvairūs LTG partneriai. Darbuotojų poreikis yra nemažas, jeigu tik tiktų darbo sąlygos, jie sugebėtų įdarbinti visus planuojamus atleisti žmones“, – teigė A. Černiauskas.
Jo žiniomis, mugėse darbą geležinkelininkams siūlo įmonės „Kelių priežiūra“, Registrų centras, „Swedbank“, Elektros skirstymo operatorius (ESO), „Epso-G“, „Grigeo“, „Lidl“, „Girteka“, „Busturas“, „Vilniaus baldai“ ir kitos.
„Pavyzdžiui, geležinkeliuose kelio darbininkas yra ir elektrikas, ir suvirintojas – jo specializacija yra gana plati, todėl jis toks patrauklus darbdaviui“, – teigė A. Černiauskas.
L. Gabrilavičiūtė sako, kad grupė bendrauja su potencialiais darbdaviais visoje Lietuvoje.
„Palaikome ryšį jau su beveik 50 skirtinguose miestuose veikiančių įmonių, kurios yra suplanavusios pristatyti karjeros galimybes LTG grupės darbuotojams“, – sakė ji.
Grupės vadovybė balandžio pabaigoje paskelbtą sprendimą atleisti 1.950 darbuotojų aiškina šiais metais drastiškai sumažėjusiu krovinių kiekiu. LTG skaičiavimu, šiemet gali būti pervežta dukart mažiau krovinių – apie 26,5 mln. tonų. Tai bus didžiausias kritimas ir mažiausias pervežtas krovinių kiekis per įmonės veiklos istoriją. Dėl to grupė šiemet gali netekti apie 150 mln. Eur pajamų.
[infogram id="1e3d6387-ddbf-4045-a7f4-a36cb4e2698b" prefix="00K" format="interactive" title="Lietuvos geležinkelių finansinsiai duomenys"]