2021-11-04 06:45

Prognozė: pasaulinis tiekimo grandinių chaosas tęsis mažiausiai metus

Tarptautinės logistikos atsigavimo nesitikima anksčiau nei po metų. Mildos Ancevičės nuotr.
Tarptautinės logistikos atsigavimo nesitikima anksčiau nei po metų. Mildos Ancevičės nuotr.
Antrus metus nesibaigiančios tarptautinės logistikos krizės pabaigos neverta tikėtis anksčiau nei 2022-ųjų pabaigoje, o iki tol reikės išgyventi brangios energijos žiemą.
  • Matomos tik miglotos prielaidos tiekimo krizės pabaigai.
  • Net optimistinis scenarijus reikalautų metų procesų stablizacijai.
  • Lietuvos įmonės susiduria su gamybai reikalingų žaliavų ir komponentų trūkumu.
  • Brangi energija kels kainas, bet ir sumažins Kinijos eksportą.
  • Tiekimo trikdžius kompensuoja padidintos atsargos sandėliuose.

Skirtinguose krovinių gabenimo pramonės segmentuose sutariama dėl vieno dalyko: nėra greitų sprendimų, kurie galėtų neutralizuoti 2021 m. pasireiškusius tiekimo grandinių sutrikimus. Apie tai rašantis JAV laivybos naujienų portalas „The Maritime Executive“ nurodo, kad didžiosios laivybos kompanijos ir uostai įspėja, jog krovinių antplūdis ir toliau išsilaikys, o tai savaime sukels prekių trūkumą, logistikos grandinių pajėgumo stygių ir kartu palaikys augančius įkainius. Portalas cituoja „Project44“, tiekimo grandinių analitiko iš JAV ataskaitą, kurioje nurodoma, kad trumpalaikių kontraktų įkainiai toliau didėja, o krovinių vežėjai nebegali absorbuoti augančių kaštų. Tai savo ruožtu didina infliacinį spaudimą platesnio masto ekonomikai.

52795
130817
52791