https://rekvizitai.vz.lt/imone/vlantana/
vidutinis atlyginimas 1323 Eur pries mokescius. O komandiruotpinigiai nera atlyginimas - tai keliones islaidu padengimas.
2021-05-03T09:22:45+03:00
Kokių išlaidų? Maisto? O namie darbuotojai nevalgo? Nei JAV nei kitose šalyse nėra tokio dalyko kaip komandiruotpinigiai. Gauni pinigus ir mokesčių lengvatas. Tai mokesčių lengvata darbuotojui ir tiek, kaip ir pvz. Seimo narių kanceliarinės išlaidos. Tarsi tie pinigai iš dangaus nukrenta. Juos moka įmonė!
2021-05-03T09:22:58+03:00
Dar reikėtų patikslinti, kad mediana tėra 1 124 Eur. Bet tikriausiai žurnalistas paklausė apie šį skirtumą.
Ir labai taiklu dėl komandiruotpinigių. Čia tas pats, jei darbdavys duoda pinigų viešojo transporto bilietui, o darbuotojas jo neperka, nes važinėja dviračiu. tada darbdavys sako, kad čia yra jo algos dalis :)
2021-05-03T09:30:58+03:00
Ir cia su administracija. O vairai, greiciausiai, gauna 1065 eur. (minimum x 1,65) ant popieriaus + 50% sumazintus dienpinigius, kaip kompensacija. Kas, kadencijos metu, butu apie 800-900 eur (30 d.d.). bendrai sudejus koks 1500 eur. Bet cia, jeigu kadencijoj. O grizes pas seima rasai prasyma del nemokamu atostogu ir negauni nieko pora savaiciu. Pensija, atostoginiai, ligos pasalpa skaiciuojasi nuo tu 1065 eur. Todel lietuviu ten ir nelike.
2021-05-03T09:32:13+03:00
P.S. ne 30 d.d., bet 30 d.
2021-05-03T09:34:56+03:00
Ta prasme kitose šalyse nėra? kitose šalyse gauni corporate card ir taškai viską maistui, transportui ir viešbučiams, limitai nustatomi pačių įmonių.
2021-05-03T09:37:34+03:00
Kažkaip negirdėjau, kad paprastiem darbuotojam (meistram, statybininkam, vairuotojam) kas nors corporate card dalintų. Išlipkit iš savo burbulo.
2021-05-03T09:42:39+03:00
Tai kad negirdejai, nereiskia, kad ju nera. USA yra taip vadinami daily allowances. Standarte rate $96. Bet gali buti daugiau, priklausomai nuo valstijos.
2021-05-03T09:47:18+03:00
P.S. Ir tie $96 tik uz viesbuti. Plius dar USA papildomai numatyti mokejimai uz pusrycius, pietus, vakariene, extra islaidas, bei papildomai uz pirma ir paskutine diena komandiruotej.
2021-05-03T11:19:46+03:00
Yra dienpinigiai JAV https://www.fylehq.com/blog/per-diem-meal-allowance#:~:text=The%20per%20diem%20rate%20per,%2460%20to%20any%20other%20locality. Ir UK yra.
2021-05-03T12:57:46+03:00
Ką tu čia šneki? Yra Vokietijoje. Kiekvienai darbinei kelionei ne tik apmoka viešbučius ir bilietus, bet ir duoda extra bent kokių eurų dienai maistui, nes brangiau kainuoja, kai negali namie išsikepti
2021-05-03T14:26:10+03:00
dažniausiai duoda jų grupės vadovui, kuris parūpina maistą, transportą ir visą kitą.
2021-05-03T16:40:52+03:00
Kalbam ne apie JAV o apie Lietuvą dienpinigiai yra kompensacija už kelionę atlyginimas kompensacija už darbą. Tai nėra tas pats. Ne veltui dienpinigiai priklauso nuo šalies į kurią vyksti. O atlyginimas priklauso nuo darbo kuri atlieki. Manyti kad maistas pagrindinis dalykas ką reikia kompensuoti komandiruotam darbuotojui tai laikyti jį vergu.
2021-05-03T18:13:19+03:00
Komandiruotpinigiai mokami visoje europoje. Tai ne tik kompensacija už išlaidas (namuose maistas yra daug pigesnis, nei restorane), bet ir kompensacija už tai, kad negrįžti namo, kas šiaip yra gana normalu.
2021-05-03T20:27:35+03:00
Norvegijoj ir Švedijoj tikrai yra mokami maistpinigiai ir visos jeliones išlaidos, bet jos i atlyhinima neiskaiciuojamos.!
2021-05-04T19:01:00+03:00
Bet viskas yra susitarimo reikalas: jeigu man tinka, kad dienpinigiai yra dalis DU, aš dirbu, jei netinka - išeinu. Jei taip visame sektoriuje ir man netinka, tai keičiu profesiją. O jei garsiai rėkiu, kad tai neteisinga ir atsiranda užtarėjų, kurie jėga priverčia man mokėti tiek, kiek noriu už tą darbą, kurį vienintelį moku, tai vidada pasinaudosiu tokia galimybe išnaudoti kitus, nes kiekvienas žiūri tik savęs: verslininkas savęs, o aš savęs. Bet privertus verslininką šokti pagal mano dūdelę ir man mokėti, kiek aš noriu, o ne tiek, kiek esu vertas - nukenčia visi: viena - kyla paslaugos kaina, kurią padengia vartotojas. Antra -rinka gauna klaidingą (ne tikrą, o dirbtinę) indikaciją, kad šitame sektoriuje kyla kainos, todėl darbuotojai eina iš kitų sektorių į šitą sektorių - verslininkai pradeda kelti kito sektoriaus darbuotojams DU, kad jie neišeitų ir taip dirbtinai, dėl biurokrato įsikišimo užkyla rinkoje DU ir išbrangsta vartotojui produktai. Išbrangsta produktai - darbuotojai eina vėl keltis algas, mažėja santaupų, mažėja investicijos pensijai ir tt. Visa virtinė biurokrato-gelbėtojo neigiamų pasekmių.
2021-05-05T08:53:25+03:00
Taip, žymiai geriau yra išnaudoti darbuotojus iš 3-ųjų šalių, kurie nežino visų savo teisių ir tokiu atveju palaikyti verslą.
Jei verslas sužlugs nuo to, kad bus priversti mokėti atitinkamą atlyginimą už darbą, nesiųsdami darbuotojų neapmokamų atostogų kai jie neišvažiavę, tai puiku - toks verslas jau seniai turėjo žlugti.
2021-05-05T09:32:53+03:00
Dėl to ir vadinasi "trečioji šalis", nes iš jos žmonės bėga ieškoti geresnių sąlygų svetur. Jiems net nežinant visų teisių, sąlygos svetur yra priimtinesnės nei namie, kitaip žmonės jokiu būdu nepaliktų savo namų, bet palieka, nes čia geriau. Nepasaint ilgų valandų ir mažo atlygio čia jam geriau nei namie. Jis pats sprendžia, kur jis "vergauja", o kur ne. Visos šalys evoliucionuoja palaipsniui ir turi pereiti visus etapus: nebuvo šalies, kuri staiga pasiekė ameriką: visų pirma visi daug dirba, taupo ir tik tada santaupas konvertuoja į investicijas produktyvumui didinti ir taip palaipsniui augant produktyvumui šalis turtėja. O visi, kas mano, jog tai neteisinga, gali savarankiškai vykdyti savo teisingumą ir įgyvendinti savo vertybes: nepirkti prekių, kurias veža vežėjai, patys tapti vežėjais arba tiesiog nuvažiuoti ant sienos ar į sandėlį ir asmeniškai paremti "nuskriaustuosius". Ir tai bus jų asmeninis teisingumas ir vertybių puoselėjimas už jų pinigus, o ne mano. Nes aš vykdau savo asmeninį teisingumą: remiu ne vairuotojus, kurie patys užsidirba, o savo vaikus, kurie dar neužsidirba. Jei biurokratas dirbtinai sukels vežėjų kainas, tada man liks mažiau mano vaikams ir labdarai.
2021-05-03T09:16:44+03:00
Pamalonino premiumum skaitytojus makaronu doze :)
2021-05-03T09:32:42+03:00
būtent :) geriau jau premiumai laisvės tv paremtų už tokių tyrimų darymą.
2021-05-03T09:37:12+03:00
Del sito tyrimo, tai respect laisves tv. Bet tik isimtinai del sito tyrimo.
2021-05-03T09:40:32+03:00
Šiaip bandote su vėjo malūnais kovoti: ne veltui anksčiau didžiosios transporto kompanijos buvo Olandijoje ir Vokietijoje, o dabar Lietuvoje ir Lenkijoje. Nuolatinis sąlygų griežtinimas nesugrąžins darbuotojų į Olandiją ar Lietuvą: perkels į Bulgariją arba panaikins galutinai. Pakilus pakankamai transportavimo kaštams kroviniai ims keliauti geležinkeliu. Ekologine prasme tai nėra blogai, bet darbuotojai liks be darbo. Mes pernelyg laikomės įsikibę įdarbinimo koncepto ir idėjos, kad darbdavys perskirsto mokesčius už darbuotoją. Šiaip jau būtų daug geriau jei visi darbuotojai patys mokėtųsi mokesčius už save, o socialinėmis garantijomis - rūpintųsi ne darbdavys, o Sodra. va tada ir paaiškėtų kas už ką atsakingas. Metas keisti paradigmą.
2021-05-03T09:54:14+03:00
Būtent. Nes IT srityje jau seniai tai vyksta. Pvz. darbuotojas gauna 2000 eurų, sako man siūlo kiti 4000 eurų, bet būsiu freelanceris. Sakom ok, tai freelancink. Ir spėkit ką? Kompą perka pats, atostoginius, biuletenius sau mokasi (tiksliau nesimoka) pats. Ir spėkit ar neoptimizuoja mokesčių? Pasidaro indvidualią veiklą ir rezultate gauna gal šiek tiek daugiau nei tuos 2000, bet neturi socialinių garantijų. Galėtų, tai ir komandiruotpinigius mokėtųsi :)
2021-05-03T09:59:29+03:00
tu gal nebekliedek. Freelancindamas VISADA uzdirbsi KARTAIS daugiau, nei moka darbdavys. KARTAIS. Aisku, jeigu dirbsi, o ne suda stumdysi. Ta puikiai zinau, nes pats dabar freelancinu. Aisku, freelancinant atsiranda kitu issukiu, nes reikia klientu paciam ieskotis, skolas issimusinet, saskaitas israsinet, savo priemones susipirkt ir panasiai. Bet jei patinka judet ir esi verslus - freelancinimas 100 kart geriau, nei dirbt ant kazkokio darbdavio.
2021-05-03T10:35:21+03:00
Tiksliai į dešimtuką.
2021-05-03T10:38:08+03:00
Tai ir freelancink. O mokesčių irgi kartais daugiau sumoki? Ir perskaityk dar kartą ką parašiau: čia apie mokesčius kalba buvo. Jei transporto įmonės turi galimybę mokėti mažiau mokesčių - ja ir naudojasi. Freelanceriai seniai šia galimybe mažiau mokesčių mokėti naudojasi, kodėl negali įmonės, jei tai leidžiama?
2021-05-03T10:57:18+03:00
Visu pirma, reikia suprast, kad freelancinimas = verslas. ir freelanceris konkuruoja ne su tavo darbuotojais, o su imonem. Freelanceris irgi gali samdyt darbuotojus, kaip ir imone. Tai kodel dabar freelanceris turi moket mokescius, kaip darbuotojas, nors konkuruoja su imonem, kurios moka tik 5% 9% 15% (pagal pelno mokescio istatyma), o zemes ukio bendroves isvis moka 0%!!!. ??? Biski, matau, nelabai gaudaisi verslo formose.
2021-05-03T11:50:16+03:00
apie ką mes čia, koks griežtinimas, ką panaikins? kokie darbuotojai liks be darbo? O pasvajojimai apie tai, kaip būtų gerai, jei furų vairuotojai uberizuotųsi, na, atleiskite... nieko nesikeistų lyginant su dabartine situacija, nes visi svertai pas furų verslo savininką, socialinė apsauga arti nulio. Kieno čia svajonė keisti tą paradigmą?
2021-05-03T12:32:18+03:00
Nepamirsk, kad imones, samdancios darbuotojus sumoka pilna FTE kaina, todel, budamas freelanceriu, samdydamas kitus freelancerius pagal paslaugu sutartis gali pasiulyti mazesnes kainas. Bet tikrieji freelanceriai renkasi tokia darbo forma ne del mokesciau optimizavimo, o del didesniu pajamu galimybes.
2021-05-03T12:35:24+03:00
Su individualia veikla gali samdyt darbuotojus pagal darbo sutarti. Lygiai taip pat, kaip imones daro. Ir teiki pats SAM pranesimus sodrai kas menesi ir GPM deklaracijass uz tuos darbuotojus
2021-05-03T12:37:26+03:00
Įmonės, su kuriomis konkuruoja freelanceriai, taip pat samdo darbuotojus ir moka jų GPM ir Sodrą, o ne tik 5% 9% 15%.
2021-05-03T12:38:58+03:00
taip kad biski nepataikei :) Su individualia veikla gali daryt viska, ka gali daryt turedamas imone, tik individualioje veikloje (kaip ir MB) neprivalomas direektorius (individualioj veikloj jo buti negali), kaip ir neprivaloma buhaltere. taip pat neprivaloma teikt RC finansiniu atskaitomybiu ir neprivalomas buhalteris (lengviau tvarkyt apskaita). O visa kita yra lygiai taip pat, kaip imonej. samdai darbuotojus, moki alga, isskaiciuoji mokescius, sudarai sutartis su tiekejais, pirkejais, tik skirtingai, nei UAB ar AB dar atsakai visu savo ASMENINIU turtu.
2021-05-03T12:45:57+03:00
Ka reiskia nepataikiau? Tai negali samdyti kitu freelanceriu, dirbanciu pagal individualia veikla?
O del asmeninio turto tai negasdink. Butu reali tikimybe turta prarast, iskar UAB atsirastu. bet kol pardavineji paslaugas, o jei dar prilipes prie vieno pirkejo, su kuriuo susitarei del darbo sutarties uzkeitimo i paslaugu sutarti, tai ten ir salygos kaip darbo sutarties - kuomet uz nieka neatsakai (nekalbu apie kriminaline veika ar tycine zala)
2021-05-03T12:47:48+03:00
tai ir freelanceriai samdo darbuotojus pagal darbo sutartis, kaip ir imones. Reikalavimas samdyt darbuotojus yra tik AB, UAB (turet bent direktoriu), BET freelanceris, skirtingai nuo UAB, AB nuo pelno moka dar + ir sodra, o imone nuo pelno sodros nemoka. ir issimokedamas dividendus, moki tik GPM (sodros nera). Be to pvz. MB gali neturet direktoriaus (faktiskai buti be samdomu darbuotoju), tik vadova pagal civiline sutarti, kai moki visa suma pagal susitarima ir po metu susimoki tik 15% GPM. taip kad individuali veikla, luyginant su imonem, nelabai ir apsimoka.
2021-05-03T12:53:32+03:00
Tai ir imone gali samdyti pagal sutarti freelanceri. kaip ir freelanceris gali buti darbdavys ir samdyti darbuotoja pagal darbo sutarti. Kas tau neaisku? O jeigu, kaip tu sakai, busi prilipes prie vieno pirkejo, ir taip darbdavys bandys sutaupyt mokescius, nors visu aplinkybiu visuma rodys, jog tai darbo santykiai (klientas perka darbo priemones, suranda klientus, freelanceris gauna pajamas tik is vieno kliento. gauna reguliarias, viendas pajamas ir tt.), tai VMI traktuos tai kaip darbo santyius atbuline tvarka (mokesciu administravimo istatyme yra itvirtintas turinio virsenybes pries forma principas). Taip kad nesugudrausi paprastai taip.
2021-05-03T12:56:35+03:00
Man tai tikrai viskas aisku, pasikartosiu - tikri freelanceriai ne mokescius optimizuoja, o pajamas didinasi. Kas ilguoju laikotarpiu issauga i atskirus UAB.
2021-05-03T13:01:47+03:00
taip. Kai sumos dideja, dideja rizikos. Nieks asmeniniu turtu nebenori rizikuot. Be to reikia pradet sekt skolas, amortizuot ilgalaiki turta, vest apskaita kaupimo principu, skaiciuot PVM, samdyt darbuotojus ir panasiai. Nebeapsimoka likt IV, nes ir mokesciai didesni nuo pelno (moki GPM 32%) kas virs 60VDU. Zodziu hemarojus pasidaro IV. geriausia MB kolkas forma. taip as ir planuoju nuo 2022 m.
2021-05-03T13:03:10+03:00
GPM ne 32%, bet 15%
2021-05-03T13:39:42+03:00
GPM jau kuris laikas kaip 20%, o nuo 2021m DU dalis, virsijanti 60 VDU per metus, jau ir 32%
2021-05-03T13:45:53+03:00
Cia nuo darbo santykiu, o individualiai veiklai iki 20K apmokeatinamuju pajamu 5%, kas virs 35K 15%. Čia analogas pelno mokesčiui imknems, kurios moka 5% iki 300K apyvartos ir 15%, jei apyvarta viršija 300K. O samdomiem darbuotojam 20% ir 32% gpm.
2021-05-03T16:53:18+03:00
jei jau su imonem lyginam, gal ir dividendu mok reiktu pridet, ar imones saskaita steikus planuojat pirkt ? gautusi 5+15 arba 15+15, efektyviai apie 28%
2021-05-03T20:18:21+03:00
ka reiskia neturi socialiniu garantiju? Pensija kaupiasi, sodra uz biuleteni gavau. Tik atostoginiu nera, bet ir pasidarai jas kada nori, o ne kada duoda.
2021-05-03T20:45:47+03:00
Labai puikybės pas tave daug. Mano valdoma įmonė virš milijono eurų visokių mokesčių sumoka, tai gal kažką ir suprantu verslo formose. Būtent apie mokesčius ir kalba: freelanceris sau mokėdamas tikrai nesimokės visų sodrų ir FAPM, ir jei tik galėtų, taip pat mokėtųsi komandiruotpinigius. O kai tiktai samdomas - visuomet verkia, kodėl nėra soc. garantijų. Nepažįstu nei vieno, kuris pradėjęs savo verslą (o tokių žinau dešimtis), nesistengtų mažinti savo soc. garantijų. Taigi kodėl reikia pykti ant transporto įmonių, kad jos protingai naudojasi įstatimų joms suteikiamomis galimybėmis. Žmogus vistiek skaičiuoja ką jis gauna į rankas.
2021-05-03T22:39:36+03:00
Su tavim nelabai yra ką diskutuot, nes nesigaudai visiškai, apie ką kalbi.
2021-05-07T20:01:06+03:00
Pagal individualia veiklą mokami visi mokesčiai, tie patys, kuriuos moka ir darbdavys. Todėl socialines garantijas, bent jau PSD ir VSD tai turi.
2021-05-03T09:37:51+03:00
savim patenkinti furų viarslo savininkai mums aiškina, kad darbuotojai "gauna". Ne, jie ne gauna, o užsidirba. O įteisinti pelėsiai nenori mokėti mokesčių nuo jiems mokamo darbo užmokesčio ir naudojasi galios asimetrija eksploatuodami trečių šalių piliečius.
2021-05-03T10:40:24+03:00
O i dantis ar “gauni” ar “užsidirbi”? Atsakymas - “gauni” tada kai “užsidirbi”, kitu atveju gali “gauti” arba avansu arba iš gailesčio (labdara)
2021-05-03T11:46:13+03:00
čia pasiūlymas? ar šiaip, teorija? ;-)
2021-05-03T16:02:32+03:00
čia fakto konstatavimas, kai sako kad GAVO, tai vadinas gavo iš tikro, nes užsidirbit tai ne tas pats kas gauti. Žodzių prasmė, nieko asmeniško.
2021-05-03T16:33:07+03:00
man "gavo" skamba kiek kitaip - pirma, kaip darbdavio malonės (kiek daviau, tiek ir gavo) semantika, antra - kaip neapmokestinama dovana. Kas užsidirbta, tai darbo užmokestis, nuo jo visi moka mokesčius. O kai "duodi" iš legaliai ar nelabai neapmokestinamų dienpinigių, tai pateisini "vsio zakonno" ar savo praktikuojamą mokesčių nemokėjimą nuo darbuotojo "gautos" dalies. Nes čia juk ne darbo užmokestis, čia šiaip daviau, nes norėjau.
2021-05-03T09:39:41+03:00
Laisvės tyrimas - tai bezdėjimas į vandenį. Kitaip tariant pučia į stiklinį vandens ir bando sukelt audrą. O jei tiksliau - tai PR kampanija ir reklama. Visi fūūūristai, galit nešdintis ravėt bulbų ir cibuolių laukų arba kast duobes - niekas jėga čia nei vieno nelaiko.
2021-05-03T09:47:36+03:00
Klausykit komentatoriai. Ar kuris bandėt bent jau pats sau užsidirbti, o ne gyventi iš to "niekadėjo" darbdavio kišenės? Kodėl nekuriat verslų ir nemokat darbuotojams po 3000€ po mokesčių. Kai taip padarysit tada galit ateiti ir komentuoti, o kol kas eikit dirbti darbo už kurį jums darbdavys moka atlyginimą.
2021-05-03T09:49:44+03:00
Taip. As ta sekmingai dariau.
2021-05-03T10:02:57+03:00
O tu savo darbuotojus irgi traktuoji kaip išmaldos prašytojus, kurie algą "gauna" kaip tavo malonę, o ne užsidirba?
2021-05-03T10:11:17+03:00
o, linavos lobistai išlindo. Tai kada prisistatysite vardu ir pavarde, siuntinėtojau?
2021-05-03T10:23:34+03:00
Seneliumbai, jei neliktų vergų ir dienpinigių, tai tavo verslo konkurencingumas sumažėtų kartais. Dabar tavo verslas klesti, nes sumoki mažiau mokesčių ir algų, nei vakariečiai, valstybės ir vergų sąskaita. Čia ne verslas, o scamas!
2021-05-03T13:24:29+03:00
Pritariu. Totalus race to the bottom ir tiek
2021-05-03T18:22:24+03:00
Kadangi nebandėt ir pats, tai nestenėkit čia. Fūristai sukčiauja ir apvaginėja darbuotojus. Tą įrodo ir teismai ir filmuotos medžiagos. Dabar tereikia politikų įsikišimo uždarant visas landas. O tokie komemtarai tai tik tiek ir verti. Eik su Pukeliu "Švinium" pasimatuokit. Ten bendrą kalbą rasit.
2021-05-03T10:29:35+03:00
Gal vairuotojų darbo sąlygas reiktų gerinti ir mokymus daryti bendrus europinio lygio, tačiau sakyti, kad vairuotojai taip mažai uždirba tai tikrai nedrįstu. Iš kitos pusės, manau jeigu labai apkrausim mokesčiaisi ir didinsime atlyginimą, tai nežinau ar pakonkuruosime su lenkais, bulgarais, rumunais ir t.t.
2021-05-03T18:25:34+03:00
Va čia ir esmė - bus kas pakonkuruoja. Jie dabar negali, nes sukčiai rinką valdo. Geriau mažesnė appimtis švaraus vwrslo, negu didelė juoda skylė, kuri tik juodais pinigais šešėlį gimdo. Man tikrai būtų labai įdomu sužinoti, kur dingsta tie juodi pinigai, už kuriuos vairuotojai pasirašinėja, bet negauna. Dalis, žinoma, yra alga visiem vadybininkam vokeliuose. Dalis pereigūnam/seimui pirkti. O kita dalis?
2021-05-05T08:53:08+03:00
Esančias problemas reiktų šiek tiek kitaip spręsti, bet faktas tas, kad kelti vairuotojų kvalifikaciją ir gerinti darbo sąlygas yra būtina. Šešėlis yra atskira tema ir čia reikia taip pat teisėsaugos institucijų įsikišimo. Mokesčiais ir ribojimais visko neišspręsi.
2021-05-03T10:40:37+03:00
Paklauskite daugumos Lietuvos darbuotojų, kuom jie jaučiasi ,jei uždirba 600-1000 eurų į rankas? Vairuotojas su 2000 eurų vergas, o kas tada jie?
2021-05-03T10:43:38+03:00
Tik kazko tie lietuviai nelabai verziasi i ta transporta, kur tokie "kosminiai" atlyginimai. kazi kodel ten 90% darbuotoju legionieriai is rytu? Paklausk saves sito.
2021-05-03T11:14:49+03:00
Būtent, legionieriui 2000-2500 labai gera alga, nors darbas ir labai sunkus.
2021-05-03T11:51:00+03:00
tu nebesvaik apie 2500 eur. :) 1600 gauna i rankas, jeigu visa menesi isbuna kadencijoj. Kai grizta - negauna nieko, nes eina nemokamu atostogu. Tai tas 1600 dar atsiskiedzia, be to puse sumos gauna dienpinigiais, nuo kuriu nei pensija, nei atostoginiai, nei ligos pasalpa skaiciuojasi. Taip kad maziau tu cia kliedek. neveltui lietuviu ten su ziburiu nerasi.
2021-05-03T14:00:52+03:00
Kaimynas dirba su autovežiu , sako ,kad uždirba po 95 eurus per dieną. Sakote jis man melavo ? Nu sutiksiu jį ir pavadinsiu melagiu. O gal čia jūs man trinate?
2021-05-03T14:06:08+03:00
Su autovežiu taip. Autovezio nieks xaxolam neduos. Ten patyre ir patikrinti dirba. Ant furos tiwk negausi.
2021-05-03T18:26:36+03:00
Negauna jie tų 2000, baikit pasakas sekt. Vergai or yra dėl to, kad dirba, o savo pinigų negauna.
2021-05-03T10:47:07+03:00
Klausimas kas didesnis vergas - pardavėja dirbanti už 500-700 eur, ofiso vadybininkas už 1.000 eur į rankas ar vairuotojas uždirbantis 2.000 eur? Net jei vairuotojo atlyginimas į rankas ~800 eur, o visi likę komandiruotpinigiai...
2021-05-03T10:57:45+03:00
Na aiškinti, kad ten darbuotojams blogai, yra durna, nes jei būtų blogai, tų darbuotojų tiek nesurinktų.
Vat kas dėl mokesčių - kitas klausimas.
Senai agituoju už tai, kad mokestinę sistemą iš esmės peržiūrėti - visų pajamų apmokestinimą suvienodinti. Didinti bazinę pensiją, SoDros pirmą ir antrą pakopas daryti savanoriškas, įvesti/didinti turto mokesčius. Perdaryti situaciją taip, kad sąžiningas mokėtų tiek pat ar mažiau mokesčių, nesąžiningi mokėtų daug daugiau, o sumoje būtų surenkama daugiau, nei kad dabar.
Pats kai matau algalapyje kiek kiekvieną mėnesį susimoku mokesčių, liūdna darosi. O dar ir freelance užsidirbu, nuo ko ir moku mokesčius. Tada dar už išnuomotą butą mokesčius mokėti reikia. O rezultate, iš valstybės gaunama pensija nominaliai nesieks net pusės tiek, kiek sumoku SoDrai per mėnesį. Tėvystės atostogų eini - išmokų lubos.
2021-05-03T14:26:17+03:00
Gal pirma vertėtų išsiaiškinti, ką reiškia sąvoka "mokestis"?
2021-05-03T16:36:08+03:00
jaunimas dar mano, kad mokesčiai čia kažkokia asmeninės investicijos forma.
2021-05-03T11:05:08+03:00
Įdomu kiek galimai sumokėjo Vlantana už straipsnį, nes pas LTV sutiktų tik raštu atsakyti į klausimus. Ateiti gyvai atsakyti nenori.
2021-05-03T11:14:00+03:00
Bet ar gali egzistuoti šiais laikais kažkokia vergovė? Taigi galima ir nedirbti, jeigu kažkas nepatinka. Aš nesu transportininkų atstovas ir su tuo nesusijęs, bet aš manau jeigu sąlygos labai blogos turėtų būti didelė vairuotojų kaita įmonėse, tai būtų įdomu patikrinti ar tikrai jau taip dažnai keičiasi darbuotojai? Jeigu jie dirba 10 metų ar bent jau kelis metus tai gal tada ir nėra taip blogai
2021-05-03T11:54:49+03:00
kas yra labai blogos sąlygos? na, dešimtmečiais miega vairuotojai furose, na, niekada neturėjo socdraudimo, kurio prireikia tik tada kai praranda sveikatą, tai gal čia nieko blogo? Ne, sąlygos blogos tada, kai viarslo savininkas sukuria sistemą, kurioje tu neturi teisių, tave gali nuspaust bet kuriuo metu už bet ką, ir pats iš tos sistemos išsispaudžia riebų pelną.
2021-05-03T12:15:57+03:00
Na bet juk jeigu visiems vairuotojams tokios sąlygos netinktų tai jie ir nedirbtų. Ar ne? tada verslui reiktų nertis iš kailio ir didinti atlyginimus tam kad atrastų norinčių dirbti. Laisvi rinkos dėsniai ir sureguliuoja viską. O pelno riebumas nezinau kuo tai pagrindziate, nes rinka atrodo konkurencinga veikia daug imoniu tai manau jos viena su kita konkuruoja ir cia tas riebumas manau atsirastu jeigu butu viena transporto imone, o kai ju tukstanciai tai galbut tas pelnas yra tiesiog rinkos dydzio pelnas.
2021-05-03T12:31:16+03:00
tai žinoma, leiskim bankams, telekomams, energetikams užlankstyti sąlygas vartotojui, o autoritarams ar diktatoriams - savo piliečiui. Kam čia tos žmogaus ar vartotojo teisės, taigi rinka iur jos stiprieji viską sureguliuos, o nepatinka - eik, važiuok kitur. Ane?
2021-05-03T13:32:46+03:00
Rinka negali sureguliuoti tik monopoliju visa kita gražiausiai susireguliuoja.
2021-05-03T13:57:05+03:00
Na mes matem, kaip sureguliavo rinka XIX a. prie laukinio kapitalizmo, kai sachtose vaikai po 14 h dirbdavo. Reguliacija turi būti. Klausimas, kokios apimties.
2021-05-03T14:29:28+03:00
nepykite, tai tik ideologinis šūkis, kuriuo bandoma pridengti daug sudėtingesnę realybę. O realybė rodo, kad galių asimetrija yra bet kokios normalios valstybės rimta problema. Kitaip jos piliečiams ir imigrantams tenka nuolat šokti pagal galią turinčių dūdelę. Pavyzdžių kiek nori - bankai LT nebuvo monopolija, bet paskolų sąlygas iki tam tikro laiko lankstė kaip norėjo, tas pats buvo su darbdavių darbo sutartimis, surašytomis į vienus vartus, kuriomis mėgino neteisėtai apriboti darbuotojų teises.
2021-05-03T14:29:38+03:00
Jau 30 m. ant LT reguliuojasi taip, kad gyventojų taikos metu mažėja sparčiai. Tikrai rinka visagalė reguliuotoja, kur jau ne.
2021-05-03T15:07:54+03:00
Išėjom iš planinės ekonomikos kur viskas buvo sureguliuota 100%. Tai reikėjo ta modelį gal ir pasilikti? Bet kažkaip supratome, kad rinkos ekonomikoje daugumai aktyviu ir savarankiškų piliečių gyventi geriau.
2021-05-03T15:47:10+03:00
O kur čia monopoliją matai? ES yra tūkstančiai pervežimo įmonių. Nėra nei vienos įmonės, kuri turėtų bent 3% rinkos.
2021-05-03T15:59:55+03:00
Tai, tai ir banžiau parašyti, kad šiuo atveju rinka viską sureguliuoja.
2021-05-03T17:03:42+03:00
nepainiokite rinkos ir kapitalizmo su galių asimetrija, kuri leidžia išnaudoti ir didinti atotrūkį. Rinkos ir kapitalizmas XIX, XX ir XXI amžiuose stipriai skiriasi, Vakaruose anglosaksai ir išskirtinėse aplinkybėse atsidūrę prekybos ir finansų centrai yra kiek arčiau lassez faire idėjos, o visos kitos šalys, ypač Europoje rimtai rūpinasi priežiūra, nes rizikuoja prarasti piliečius ir pagrindinius mokesčių mokėtojus - viduriniąją klasę. Šis atvejis ne tik apie rinką ir darbdavio-darbuotojo santykį, jis apie žmogaus teises ir išnaudojimą.
2021-05-03T18:32:18+03:00
O kas sakė, kad visiem vergam vergovė netiko? Daliai vergų vergovė yra labai natūrali būsena. Vat kiti žmonės sako, kad tokia sistema yra netinkama, iškreipia rinką ir kuria daugybę kitų problemų. Pavyzdžiui minimali alga tam įteisinta, įvairios sveikatos normos. Nes visada atsiras žmonių kurie padarys bet ką - jackass gali pažiūrėt - bet valstybė tam ir yra, kad įvestų tam tikras žaidimo taisykles. Fūristai jas apeidinėja, todėl būtina jas griežtinti ir kontroliuoti.
2021-05-04T10:28:44+03:00
yra teisybės jųsū komentare. Bet įdomu ar tie furu vergai uzsienieciai istikruju gydosi lietuvoje?
2021-05-04T18:03:01+03:00
O kur ir kiek vaikai dirbo iki 19a? Iki pat 19a žmonės badu mirė, tiesiog realiai mirdavo nuo bado, higienos, med trūkumo. Iki 1800m gyveno 1mlrd gyventojų, tada "vaikai dirbo po 14 valandų" ir jau 1900m gyveno 2mlrd, o 2000m 7mlrd gyventojų - nes bado klausimą išsprendė verslininkas. Ten kur reguliuotojas vis dar sprendžia "vaikų klausimą" ten ir toliau badas. Iki 19a vaikai mirė badu, tada sunkiai dirbo, bet gavo duonos kąsnį, tada verslas pakėlė produktyvumą ir dabar vaikai nuo sofos nepakyla. 14 darbo valandų siaubinga, bet kas baisiau: mirtis ar darbas?
2021-05-04T18:29:38+03:00
Visiškai teisingai: jei darbuotojo netenkina sąlygos, jis laisvas rinktis. Kaip suprantu, 80proc darbuotojų, lietuvių, laisva valia jau pasirinko nedirbti tokiom sąlygom. O kiti laisva valia liko dirbti, nes nedirbti jiems yra blogiau nei dirbti. Ir dabar šiuos žmones, laisva valia likusius dirbti, vadina vergais. Aukščiau sėdintys prisiėmė sau moralinio teisėjo funkciją už pačius tuos žmones jiems aiškinti, kas yra vergystė, o kas ne. Tie darbuotojai laikomi infantiliais patys priimti sprendimą pakeisti darbdavį. Jei laikytis šios linijos, tada reiktų būti nuosekliu ir pulti "ginti" visus, kuriuos manai esą "vergais", t.y. dirbančiais už neteisingą atlygį. Ir tada pamatome tokios linijos absurdiškumą, nes nėra tokio dalyko, kaip teisingas atlygis: visi norime dirbti tik tai, ką mokame ir uždirbti daug. Bet tenka dirbti tai, ką mokame už tiek, kiek mus įvertina pirkėjas. Jei pirkėjas tiek įvertina vairuotojo, policininko, mediko, mokytojo, sandėlininko, programuotojo, teisininko darbą, reiškia tokia ir yra tikroji kaina. O ar ta kaina teisinga, jau yra moralinis sprendimas ir to sprendimo nelinkiu atiduoti į vienas rankas - biurokrato rankas.
2021-05-04T20:23:44+03:00
Na šiaip mokslas išsprendė tas problemas, nes verslas egzistavo jau iki to, bet problemos išliko. Verslas yra puikus gyvenimo variklis ir efektyviau už jį nelabai, kas yra. Nematoma ranka ir t.t. Tiesa, verslas turi tam tikrų savų minusų ir toli gražu ne visada veikia efektyviai. Valstybė privalo jį kontroliuot, o šiuo atveju valstybė kontrolės neužtikrino. Reik pasistengti labiau.
2021-05-05T08:45:01+03:00
Valdžia negali sukontroliuoti efektyviau, nesvarbu, kiek ji besistengtų. Nes valdžia kontroliuodama vienus tuo pat metu skriaudžia kitus. Susiaurinus "valdžią" tik iki teismo ir policijos funkcijų, kurių paskirtis ginti privačią nuosavybę, gauname santvarką, kur atskiri rinkos dalyviai tarpusavy laisvai tariasi. Tai ne idealus variantas, nes neišnyks "neteisybė", bet daug efektyvesnis už centr valdžios kontrolę: pirma-tai kainuoja pigiau, nes svetimais pinigais nesprendžiamos svetimos problemos, t.y. neatima iš manęs mokesčių, kad išspręsti kitų, o ne mano problemą. Ir antra (visų svarbiausia) - valdžia apsiimdama kontroliuoti prisiima moralinio teisėjo monopolio rolę kuris sprendžia, kas yra moralu, o kas ne, vietoj to, kad atskiri dalyviai patys savo veiksmais rinkoje išreikštų savo atstovaujamas vertybes - moralę. Ir kiek valdžia besistengtų padidinti kontrolę ji absoliučiai visur pralaimi, nes visose gyvenimo sferose kaip iš gausybės rago daugėja privačių verslų. T.y. piliečiai atsisako naudotis "nemokamomis", jau avansu per mokesčius apmokėtomis viešomis paslaugomis ir rinkoje perka(antrą kartą permoka, ką jau sumokėjo mokesčiais) paslaugas iš privataus sektoriaus.
2021-05-03T11:21:33+03:00
Man iš šalies jau toks vaizdas susidaro, kad Lietuvos transporto įmonės savo pelnus generuoja neniš krovinių vežimo, o iš to, kiek sugeba apscamint savo vairuotojų. Kuo daugiau vairuotojų, tuo didesnis pelnas. O vežimai eina ant 0 arba į -.
2021-05-03T11:40:32+03:00
Kaip nukreipti kalbą nuo esmės - kalbėti apie ne esmę. Jeigu išprievartauji moterį, tai kalbėk ne apie išprievartavimą, o apie savo pamaldumą, aukojimą vargšams, dalyvavimą kaimo kapelos veikloje, savo santykius su žmona. Dar susimokėk, kad TV rodytų tavo gražų namą, žalią žolę, dresiruotą šunį.
Bet tik nekalbėk, kad išprievartavai moterį. Nes jei turi anksčiau išvardintus aspektus, tai niekam neturėtų rūpėti tavo nelegali veikla. O ir visi kritikai, ar jūs patys niekada negalvojate apie moteris? Jei joms taip blogai, tai kodėl jos vis vyrų ieško?
2021-05-03T11:57:51+03:00
Taip supratau, kad jei turi organa, tai automatiskai esi prievartautojas. Todel avansu turi sekioti kaltes ir nusizeminimo jausmas.
2021-05-03T12:48:48+03:00
Turite sunkumų su teksto suvokimu. Aš sakau, kad jei Jūs naudojate ne pagal paskirtį savo organą, tai nepasakokite, kad Jūs užsiimate filantropiją, nes tai nesusiję dalykai. Už filantropiją - spaudžiu dešinę, už organo netinkamą naudojimą - pasėdėkite belangėje. Nei Jūsų žmona, nei vaikai, nei verslo partneriai už Jūsų kaltes neturi atsakyti.
2021-05-03T11:54:33+03:00
Bet tai piaro užvežė šįryt fūrom per visą spaudą... :D
2021-05-03T12:15:29+03:00
Galima būtų pasiteirauti Norvegijos pareigūnų. Jie savo šalyje jau ištyrinėjo dukterinės Vlantanos įmonės veiklą.
2021-05-03T14:12:09+03:00
Visa ši transporto sektoriaus puolimo istorija labai jau panaši į užsakytą. Koks sektorius bus sekantis? Sodros ir biudžeto skylės juk plečiasi ir juk labai jas reikia lopyti, o lopyti galima tik didinant mokesčius ir didinant surinkimą. Beje ,pakels pensijinį amžių iki 72 metų ,o po 5 metų dar dadės ir padarys 75. Taip ir dirbsime iki grabo lentos su lozungu , apie socialinį teisingumą rankose.
2021-05-03T15:12:34+03:00
na, nuo "sektoriaus puolimo" iki kremliaus naratyvo apie visur aplink tūnančius priešus jau tik vienas nedidelis žingsnis ;-) Šiaip fūrų viarslo savininkams reiktų pijaro agentūros, o jei bedidindami konkurencingumą ir pelnus taupo - patiems pasimokyti iš kokių vietnamiečių kaip išnaudoti apology žanrą savo smukusiai reputacijai kelti, o ne ją toliau murdyti "priešų" neva sukurtame purve. Kaip sakė vienas klasikas, problemos yra - nepabijokim to žodžio - musyse.
2021-05-03T17:16:34+03:00
čia mokomoji medžiaga fūrų viarslo savinnkams, ir evoliucijai laiko nedaug. https://youtu.be/9GIF6wgbl9M
2021-05-03T18:36:32+03:00
Manykit. Manyčiau jūs manot, kad Henytę uždarė be reikalo, Švinius yra geriausia, kas yra nutikę Lietuvos futbolui nuo auksinio Žalgirio laikų, visi statybų leidimai išduodami tik teisėtai, MG Baltikas dirbo tik Darniai, o Masiulis mašinoj vežiojosi monopolio pinigus, nes ruošėsi statyti viešbutį Gedimino prospekte. Manykit toliau.
2021-05-03T17:12:10+03:00
Na perskaičiau sąžiningai visus komentarus. Beveik kaip koks 'Karas ir taika' gavosi.:) Na dėl mokesčių atskira kalba. Nelabai susidariau nuomonę kas čia teisųs. Bet dėl darbuotojų . Kaip Tesla rašo: 'Bet ar gali egzistuoti šiais laikais kažkokia vergovė?'. Sienos atviros. Furistai mato pasaulio ir ko gero pabendrauja su kitų šalių furistais. Dirba ten ko gero irgi ne 60+ piliečiai. Spėju, kad ne taip lengva ir teises išlaikyti. Ir gyvenimiškos patirties turi. Ir pasaulio šiek tiek pamato. Kažkaip nemanau, kad juos taip lengva tampyt už virvučių. Gal visgi kažkokiu būdu tos galutinės jų pajamos yra gana solidžios? Ar vergauja tieisog iš inercijos ir tiek? kažkaip nesitiki.
2021-05-03T18:35:15+03:00
Iš kur tokie naivuoliai atsiranda? Rusija kariauja Ukrainoje. To pasekoje Ukrainoje vidutinė alga 300 eurų neto, Rusijoje 500 eurų neto. Dėl to žmonėms atrodo dideli pinigai. Viskas būtų tvarkoje, BET darbdaviai naglai meluoja ir todėl vairuotojams tenka išsimušinėti algas, taip pat nekaupiamos socialinės garantijos, o nuo valstybės nusukami mokesčiai. Ta prasme, jei būtų sąžininga sakykime 600 eurų neto alga ir būtų krūvos norinčių viskas būtų daugmaž tvarkoje (nebent lietuviai argumentuotų, kad algos dempinguojamos ir jie dėl to negali dirbti). Tačiau kai pasako, kad mokės tuos pačius 2k, o iš tiesų 1.6x minimumo + kaip vadovui tądien susišvies + skatina pažeidinėti įstatymus, tada negerai, netgi labai blogai.
2021-05-03T18:38:49+03:00
O tai mažai taitiečių buvo panašiose sąlygose prieš 10-20 metų? Niekas gi nesako, kad skelbimuose rašo - ieškomi fūrų vergai, alga maža, bet daug dienpinigių, kurių mes galim nemokėti, kada panorėjom.
2021-05-03T19:32:16+03:00
Ne, nemažai. Bet tie darbdaviai (dažnai netgi melagiai lietuviai pirmai progai atimdavę iš tautiečių pasą) nusiženginėdavo Anglijos istatymams ir išnaudodavo žmones ten. Dabar gi tai vyksta mūsų darže.
Tai gal ir čia tamsiai viskas normalu? Daug gi vargšų rumunų važiuoja į Italijos laukus padirbėti, na ir kas, kad juos sumuša ir paprievatauja šiek tiek
https://www.theguardian.com/global-development/2017/mar/12/slavery-sicily-farming-raped-beaten-exploited-romanian-women
2021-05-04T20:26:22+03:00
Bijau, kad netaip būsių suprastas. Man ši situacija atrodo pasibaisėtinai. Mano atsakymas ir buvo, kad argumentas "jeigu dirba, tai viskas gerai" yra niekinis.
2021-05-03T18:36:28+03:00
Šveicarijoje minimumas apie 4k net, tai taip šveicariškas vergas galėtų "gauti" 2k
2021-05-03T20:30:49+03:00
Lietuvoje 2000 EUR gal ir pusė velnio, jei gyveni Kudirkos Naumiestyje be šilto vandens. Bet Norvegijoje tai juokingi grašiai.
2021-05-03T20:50:14+03:00
Šveicarijoje, kur kai kurių komentatorių nuomone minimumas yra 4000€ (kas būtų apie 4400 Fr), stiuardesės gauna 2900 CHF (2600€) į rankas, ir čia dar be privalomo sveikatos draudimo (apie 300€). Taigi realiai 2300€ ir JOKIŲ DIENPINIGIŲ. Ir čia Šveicarijoje, apie kurios atlyginimus visi svajoja.
https://www.20min.ch/story/flight-attendant-lohn-reicht-nur-fuer-wg-zimmer-175493910246
2021-05-03T21:16:35+03:00
Šveicarijoje su 2600€ esi bomžas,jūsų minimos stiurdesės su tokia alga tikrai negyvena Šveicarijoje,o greičiausiai šalia esančioj Italijoj)
2021-05-03T23:34:08+03:00
Pritariu septynetams, nes Aldi Šveicarijoje ir tai daugiau moka:
https://www.merkur.de/wirtschaft/aldi-lidl-schweiz-mindest-gehalt-lohn-deutschland-franken-migros-tarif-90112688.html
4648 CHF su trylika algų per metus, kas yra apie 60k CHF per metus, arba pvz Ciūriche ~4150 CHF per mėnesį. Prisipažįstu valiutas sumaišiau. Esmės labai nekeičia, net ir pridėjus sveikatos draudimą
https://ch.talent.com/tax-calculator?salary=60000&from=year®ion=Zurich
2021-05-04T09:27:40+03:00
O tu bent straipsnį perskaitei?
2021-05-04T09:28:23+03:00
O mokesčius paskaičiavai? Čia bruto atlyginimai.
2021-05-04T22:17:46+03:00
Yra skaičiuotuvas. Šveicarijoje mokesciai maži. Skaitom dar kartą 4648 CHF yra 4150 CHF į rankas mokesčių. Čia apie minimalkę, tai dar mažesni mokesčiai nei paprastai
2021-05-03T21:38:09+03:00
Parazitas ir vagis Jis.
2021-05-03T23:28:40+03:00
iš nuolat pasikartojančių šabloniškų ir grupinių "vbrosų" galima manyti, kad pasitelkta PR kompanija kuri stengiasi koreguoti visuomenes nuomone šia tema. Man keista, kad niekad niekas nepaklausia kelių dalykų- jei tokia sunki sektoriaus padėtis kaip įmanoma tokio masto pastarųjų metų plėtra. Jei kitos šalys jau turi konkurencinį pranašumą ir tuoj tuoj užims lietuviškų įmonių rinkos dalį- kokios tiksliai vairuotojų apmokėjimo sąlygos tose šalyse?
2021-05-04T00:26:23+03:00
Gerai jiems cia rytu europoj vartytis. Kazko civilizuotose salyse biznis neina taip gerai su rytu panetkem.
2021-05-04T08:28:52+03:00
Paskutinis mano Premium mėnesis šitame oligarchu garbinimo sienlaikraštyje.
2021-05-04T10:37:57+03:00
Ale tai kiek komentarų, ar yra tiek kada nors buvę šiame portale?
2021-05-04T15:31:39+03:00
jus cia jaudinates del socialiniu garantiju, tik pamirstat kad jos nieko vertos pas mus. Vairas grizes, tikrai nelauks 2 men eilej, o 'remontuosis" cia ir dabar ir uz $. Pensijos kaupimas irgi daugiau nei juokingas, dabar kiekvienas pretenduoja i 350Eur/men. jeigu mokes mokescius nuo visos gaunamos sumos, kiek gaus tada? 365 Eur?! Taip, kad nereik pergyvent del soc garantiju. aisku, vairas nebutu vairas jeigu moketu planuot i ateiti ir rupintusi pats.
2021-05-05T09:34:47+03:00
Tai 1200 yra jo atlyginimas ar dienpinigiai? Nes ponas vadovas suprantu kaip atlyginimą, nors jie formaliai skirti "kompensuoti padidėjusias darbuotojo išlaidas dėl kelionės".
„Verslo žinių“ podkastai
Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
https://rekvizitai.vz.lt/imone/vlantana/ vidutinis atlyginimas 1323 Eur pries mokescius. O komandiruotpinigiai nera atlyginimas - tai keliones islaidu padengimas.
Kokių išlaidų? Maisto? O namie darbuotojai nevalgo? Nei JAV nei kitose šalyse nėra tokio dalyko kaip komandiruotpinigiai. Gauni pinigus ir mokesčių lengvatas. Tai mokesčių lengvata darbuotojui ir tiek, kaip ir pvz. Seimo narių kanceliarinės išlaidos. Tarsi tie pinigai iš dangaus nukrenta. Juos moka įmonė!
Dar reikėtų patikslinti, kad mediana tėra 1 124 Eur. Bet tikriausiai žurnalistas paklausė apie šį skirtumą. Ir labai taiklu dėl komandiruotpinigių. Čia tas pats, jei darbdavys duoda pinigų viešojo transporto bilietui, o darbuotojas jo neperka, nes važinėja dviračiu. tada darbdavys sako, kad čia yra jo algos dalis :)
Ir cia su administracija. O vairai, greiciausiai, gauna 1065 eur. (minimum x 1,65) ant popieriaus + 50% sumazintus dienpinigius, kaip kompensacija. Kas, kadencijos metu, butu apie 800-900 eur (30 d.d.). bendrai sudejus koks 1500 eur. Bet cia, jeigu kadencijoj. O grizes pas seima rasai prasyma del nemokamu atostogu ir negauni nieko pora savaiciu. Pensija, atostoginiai, ligos pasalpa skaiciuojasi nuo tu 1065 eur. Todel lietuviu ten ir nelike.
P.S. ne 30 d.d., bet 30 d.
Ta prasme kitose šalyse nėra? kitose šalyse gauni corporate card ir taškai viską maistui, transportui ir viešbučiams, limitai nustatomi pačių įmonių.
Kažkaip negirdėjau, kad paprastiem darbuotojam (meistram, statybininkam, vairuotojam) kas nors corporate card dalintų. Išlipkit iš savo burbulo.
Tai kad negirdejai, nereiskia, kad ju nera. USA yra taip vadinami daily allowances. Standarte rate $96. Bet gali buti daugiau, priklausomai nuo valstijos.
P.S. Ir tie $96 tik uz viesbuti. Plius dar USA papildomai numatyti mokejimai uz pusrycius, pietus, vakariene, extra islaidas, bei papildomai uz pirma ir paskutine diena komandiruotej.
Yra dienpinigiai JAV https://www.fylehq.com/blog/per-diem-meal-allowance#:~:text=The%20per%20diem%20rate%20per,%2460%20to%20any%20other%20locality. Ir UK yra.
Ką tu čia šneki? Yra Vokietijoje. Kiekvienai darbinei kelionei ne tik apmoka viešbučius ir bilietus, bet ir duoda extra bent kokių eurų dienai maistui, nes brangiau kainuoja, kai negali namie išsikepti
dažniausiai duoda jų grupės vadovui, kuris parūpina maistą, transportą ir visą kitą.
Kalbam ne apie JAV o apie Lietuvą dienpinigiai yra kompensacija už kelionę atlyginimas kompensacija už darbą. Tai nėra tas pats. Ne veltui dienpinigiai priklauso nuo šalies į kurią vyksti. O atlyginimas priklauso nuo darbo kuri atlieki. Manyti kad maistas pagrindinis dalykas ką reikia kompensuoti komandiruotam darbuotojui tai laikyti jį vergu.
Komandiruotpinigiai mokami visoje europoje. Tai ne tik kompensacija už išlaidas (namuose maistas yra daug pigesnis, nei restorane), bet ir kompensacija už tai, kad negrįžti namo, kas šiaip yra gana normalu.
Norvegijoj ir Švedijoj tikrai yra mokami maistpinigiai ir visos jeliones išlaidos, bet jos i atlyhinima neiskaiciuojamos.!
Bet viskas yra susitarimo reikalas: jeigu man tinka, kad dienpinigiai yra dalis DU, aš dirbu, jei netinka - išeinu. Jei taip visame sektoriuje ir man netinka, tai keičiu profesiją. O jei garsiai rėkiu, kad tai neteisinga ir atsiranda užtarėjų, kurie jėga priverčia man mokėti tiek, kiek noriu už tą darbą, kurį vienintelį moku, tai vidada pasinaudosiu tokia galimybe išnaudoti kitus, nes kiekvienas žiūri tik savęs: verslininkas savęs, o aš savęs. Bet privertus verslininką šokti pagal mano dūdelę ir man mokėti, kiek aš noriu, o ne tiek, kiek esu vertas - nukenčia visi: viena - kyla paslaugos kaina, kurią padengia vartotojas. Antra -rinka gauna klaidingą (ne tikrą, o dirbtinę) indikaciją, kad šitame sektoriuje kyla kainos, todėl darbuotojai eina iš kitų sektorių į šitą sektorių - verslininkai pradeda kelti kito sektoriaus darbuotojams DU, kad jie neišeitų ir taip dirbtinai, dėl biurokrato įsikišimo užkyla rinkoje DU ir išbrangsta vartotojui produktai. Išbrangsta produktai - darbuotojai eina vėl keltis algas, mažėja santaupų, mažėja investicijos pensijai ir tt. Visa virtinė biurokrato-gelbėtojo neigiamų pasekmių.
Taip, žymiai geriau yra išnaudoti darbuotojus iš 3-ųjų šalių, kurie nežino visų savo teisių ir tokiu atveju palaikyti verslą. Jei verslas sužlugs nuo to, kad bus priversti mokėti atitinkamą atlyginimą už darbą, nesiųsdami darbuotojų neapmokamų atostogų kai jie neišvažiavę, tai puiku - toks verslas jau seniai turėjo žlugti.
Dėl to ir vadinasi "trečioji šalis", nes iš jos žmonės bėga ieškoti geresnių sąlygų svetur. Jiems net nežinant visų teisių, sąlygos svetur yra priimtinesnės nei namie, kitaip žmonės jokiu būdu nepaliktų savo namų, bet palieka, nes čia geriau. Nepasaint ilgų valandų ir mažo atlygio čia jam geriau nei namie. Jis pats sprendžia, kur jis "vergauja", o kur ne. Visos šalys evoliucionuoja palaipsniui ir turi pereiti visus etapus: nebuvo šalies, kuri staiga pasiekė ameriką: visų pirma visi daug dirba, taupo ir tik tada santaupas konvertuoja į investicijas produktyvumui didinti ir taip palaipsniui augant produktyvumui šalis turtėja. O visi, kas mano, jog tai neteisinga, gali savarankiškai vykdyti savo teisingumą ir įgyvendinti savo vertybes: nepirkti prekių, kurias veža vežėjai, patys tapti vežėjais arba tiesiog nuvažiuoti ant sienos ar į sandėlį ir asmeniškai paremti "nuskriaustuosius". Ir tai bus jų asmeninis teisingumas ir vertybių puoselėjimas už jų pinigus, o ne mano. Nes aš vykdau savo asmeninį teisingumą: remiu ne vairuotojus, kurie patys užsidirba, o savo vaikus, kurie dar neužsidirba. Jei biurokratas dirbtinai sukels vežėjų kainas, tada man liks mažiau mano vaikams ir labdarai.
Pamalonino premiumum skaitytojus makaronu doze :)
būtent :) geriau jau premiumai laisvės tv paremtų už tokių tyrimų darymą.
Del sito tyrimo, tai respect laisves tv. Bet tik isimtinai del sito tyrimo.
Šiaip bandote su vėjo malūnais kovoti: ne veltui anksčiau didžiosios transporto kompanijos buvo Olandijoje ir Vokietijoje, o dabar Lietuvoje ir Lenkijoje. Nuolatinis sąlygų griežtinimas nesugrąžins darbuotojų į Olandiją ar Lietuvą: perkels į Bulgariją arba panaikins galutinai. Pakilus pakankamai transportavimo kaštams kroviniai ims keliauti geležinkeliu. Ekologine prasme tai nėra blogai, bet darbuotojai liks be darbo. Mes pernelyg laikomės įsikibę įdarbinimo koncepto ir idėjos, kad darbdavys perskirsto mokesčius už darbuotoją. Šiaip jau būtų daug geriau jei visi darbuotojai patys mokėtųsi mokesčius už save, o socialinėmis garantijomis - rūpintųsi ne darbdavys, o Sodra. va tada ir paaiškėtų kas už ką atsakingas. Metas keisti paradigmą.
Būtent. Nes IT srityje jau seniai tai vyksta. Pvz. darbuotojas gauna 2000 eurų, sako man siūlo kiti 4000 eurų, bet būsiu freelanceris. Sakom ok, tai freelancink. Ir spėkit ką? Kompą perka pats, atostoginius, biuletenius sau mokasi (tiksliau nesimoka) pats. Ir spėkit ar neoptimizuoja mokesčių? Pasidaro indvidualią veiklą ir rezultate gauna gal šiek tiek daugiau nei tuos 2000, bet neturi socialinių garantijų. Galėtų, tai ir komandiruotpinigius mokėtųsi :)
tu gal nebekliedek. Freelancindamas VISADA uzdirbsi KARTAIS daugiau, nei moka darbdavys. KARTAIS. Aisku, jeigu dirbsi, o ne suda stumdysi. Ta puikiai zinau, nes pats dabar freelancinu. Aisku, freelancinant atsiranda kitu issukiu, nes reikia klientu paciam ieskotis, skolas issimusinet, saskaitas israsinet, savo priemones susipirkt ir panasiai. Bet jei patinka judet ir esi verslus - freelancinimas 100 kart geriau, nei dirbt ant kazkokio darbdavio.
Tiksliai į dešimtuką.
Tai ir freelancink. O mokesčių irgi kartais daugiau sumoki? Ir perskaityk dar kartą ką parašiau: čia apie mokesčius kalba buvo. Jei transporto įmonės turi galimybę mokėti mažiau mokesčių - ja ir naudojasi. Freelanceriai seniai šia galimybe mažiau mokesčių mokėti naudojasi, kodėl negali įmonės, jei tai leidžiama?
Visu pirma, reikia suprast, kad freelancinimas = verslas. ir freelanceris konkuruoja ne su tavo darbuotojais, o su imonem. Freelanceris irgi gali samdyt darbuotojus, kaip ir imone. Tai kodel dabar freelanceris turi moket mokescius, kaip darbuotojas, nors konkuruoja su imonem, kurios moka tik 5% 9% 15% (pagal pelno mokescio istatyma), o zemes ukio bendroves isvis moka 0%!!!. ??? Biski, matau, nelabai gaudaisi verslo formose.
apie ką mes čia, koks griežtinimas, ką panaikins? kokie darbuotojai liks be darbo? O pasvajojimai apie tai, kaip būtų gerai, jei furų vairuotojai uberizuotųsi, na, atleiskite... nieko nesikeistų lyginant su dabartine situacija, nes visi svertai pas furų verslo savininką, socialinė apsauga arti nulio. Kieno čia svajonė keisti tą paradigmą?
Nepamirsk, kad imones, samdancios darbuotojus sumoka pilna FTE kaina, todel, budamas freelanceriu, samdydamas kitus freelancerius pagal paslaugu sutartis gali pasiulyti mazesnes kainas. Bet tikrieji freelanceriai renkasi tokia darbo forma ne del mokesciau optimizavimo, o del didesniu pajamu galimybes.
Su individualia veikla gali samdyt darbuotojus pagal darbo sutarti. Lygiai taip pat, kaip imones daro. Ir teiki pats SAM pranesimus sodrai kas menesi ir GPM deklaracijass uz tuos darbuotojus
Įmonės, su kuriomis konkuruoja freelanceriai, taip pat samdo darbuotojus ir moka jų GPM ir Sodrą, o ne tik 5% 9% 15%.
taip kad biski nepataikei :) Su individualia veikla gali daryt viska, ka gali daryt turedamas imone, tik individualioje veikloje (kaip ir MB) neprivalomas direektorius (individualioj veikloj jo buti negali), kaip ir neprivaloma buhaltere. taip pat neprivaloma teikt RC finansiniu atskaitomybiu ir neprivalomas buhalteris (lengviau tvarkyt apskaita). O visa kita yra lygiai taip pat, kaip imonej. samdai darbuotojus, moki alga, isskaiciuoji mokescius, sudarai sutartis su tiekejais, pirkejais, tik skirtingai, nei UAB ar AB dar atsakai visu savo ASMENINIU turtu.
Ka reiskia nepataikiau? Tai negali samdyti kitu freelanceriu, dirbanciu pagal individualia veikla? O del asmeninio turto tai negasdink. Butu reali tikimybe turta prarast, iskar UAB atsirastu. bet kol pardavineji paslaugas, o jei dar prilipes prie vieno pirkejo, su kuriuo susitarei del darbo sutarties uzkeitimo i paslaugu sutarti, tai ten ir salygos kaip darbo sutarties - kuomet uz nieka neatsakai (nekalbu apie kriminaline veika ar tycine zala)
tai ir freelanceriai samdo darbuotojus pagal darbo sutartis, kaip ir imones. Reikalavimas samdyt darbuotojus yra tik AB, UAB (turet bent direktoriu), BET freelanceris, skirtingai nuo UAB, AB nuo pelno moka dar + ir sodra, o imone nuo pelno sodros nemoka. ir issimokedamas dividendus, moki tik GPM (sodros nera). Be to pvz. MB gali neturet direktoriaus (faktiskai buti be samdomu darbuotoju), tik vadova pagal civiline sutarti, kai moki visa suma pagal susitarima ir po metu susimoki tik 15% GPM. taip kad individuali veikla, luyginant su imonem, nelabai ir apsimoka.
Tai ir imone gali samdyti pagal sutarti freelanceri. kaip ir freelanceris gali buti darbdavys ir samdyti darbuotoja pagal darbo sutarti. Kas tau neaisku? O jeigu, kaip tu sakai, busi prilipes prie vieno pirkejo, ir taip darbdavys bandys sutaupyt mokescius, nors visu aplinkybiu visuma rodys, jog tai darbo santykiai (klientas perka darbo priemones, suranda klientus, freelanceris gauna pajamas tik is vieno kliento. gauna reguliarias, viendas pajamas ir tt.), tai VMI traktuos tai kaip darbo santyius atbuline tvarka (mokesciu administravimo istatyme yra itvirtintas turinio virsenybes pries forma principas). Taip kad nesugudrausi paprastai taip.
Man tai tikrai viskas aisku, pasikartosiu - tikri freelanceriai ne mokescius optimizuoja, o pajamas didinasi. Kas ilguoju laikotarpiu issauga i atskirus UAB.
taip. Kai sumos dideja, dideja rizikos. Nieks asmeniniu turtu nebenori rizikuot. Be to reikia pradet sekt skolas, amortizuot ilgalaiki turta, vest apskaita kaupimo principu, skaiciuot PVM, samdyt darbuotojus ir panasiai. Nebeapsimoka likt IV, nes ir mokesciai didesni nuo pelno (moki GPM 32%) kas virs 60VDU. Zodziu hemarojus pasidaro IV. geriausia MB kolkas forma. taip as ir planuoju nuo 2022 m.
GPM ne 32%, bet 15%
GPM jau kuris laikas kaip 20%, o nuo 2021m DU dalis, virsijanti 60 VDU per metus, jau ir 32%
Cia nuo darbo santykiu, o individualiai veiklai iki 20K apmokeatinamuju pajamu 5%, kas virs 35K 15%. Čia analogas pelno mokesčiui imknems, kurios moka 5% iki 300K apyvartos ir 15%, jei apyvarta viršija 300K. O samdomiem darbuotojam 20% ir 32% gpm.
jei jau su imonem lyginam, gal ir dividendu mok reiktu pridet, ar imones saskaita steikus planuojat pirkt ? gautusi 5+15 arba 15+15, efektyviai apie 28%
ka reiskia neturi socialiniu garantiju? Pensija kaupiasi, sodra uz biuleteni gavau. Tik atostoginiu nera, bet ir pasidarai jas kada nori, o ne kada duoda.
Labai puikybės pas tave daug. Mano valdoma įmonė virš milijono eurų visokių mokesčių sumoka, tai gal kažką ir suprantu verslo formose. Būtent apie mokesčius ir kalba: freelanceris sau mokėdamas tikrai nesimokės visų sodrų ir FAPM, ir jei tik galėtų, taip pat mokėtųsi komandiruotpinigius. O kai tiktai samdomas - visuomet verkia, kodėl nėra soc. garantijų. Nepažįstu nei vieno, kuris pradėjęs savo verslą (o tokių žinau dešimtis), nesistengtų mažinti savo soc. garantijų. Taigi kodėl reikia pykti ant transporto įmonių, kad jos protingai naudojasi įstatimų joms suteikiamomis galimybėmis. Žmogus vistiek skaičiuoja ką jis gauna į rankas.
Su tavim nelabai yra ką diskutuot, nes nesigaudai visiškai, apie ką kalbi.
Pagal individualia veiklą mokami visi mokesčiai, tie patys, kuriuos moka ir darbdavys. Todėl socialines garantijas, bent jau PSD ir VSD tai turi.
savim patenkinti furų viarslo savininkai mums aiškina, kad darbuotojai "gauna". Ne, jie ne gauna, o užsidirba. O įteisinti pelėsiai nenori mokėti mokesčių nuo jiems mokamo darbo užmokesčio ir naudojasi galios asimetrija eksploatuodami trečių šalių piliečius.
O i dantis ar “gauni” ar “užsidirbi”? Atsakymas - “gauni” tada kai “užsidirbi”, kitu atveju gali “gauti” arba avansu arba iš gailesčio (labdara)
čia pasiūlymas? ar šiaip, teorija? ;-)
čia fakto konstatavimas, kai sako kad GAVO, tai vadinas gavo iš tikro, nes užsidirbit tai ne tas pats kas gauti. Žodzių prasmė, nieko asmeniško.
man "gavo" skamba kiek kitaip - pirma, kaip darbdavio malonės (kiek daviau, tiek ir gavo) semantika, antra - kaip neapmokestinama dovana. Kas užsidirbta, tai darbo užmokestis, nuo jo visi moka mokesčius. O kai "duodi" iš legaliai ar nelabai neapmokestinamų dienpinigių, tai pateisini "vsio zakonno" ar savo praktikuojamą mokesčių nemokėjimą nuo darbuotojo "gautos" dalies. Nes čia juk ne darbo užmokestis, čia šiaip daviau, nes norėjau.
Laisvės tyrimas - tai bezdėjimas į vandenį. Kitaip tariant pučia į stiklinį vandens ir bando sukelt audrą. O jei tiksliau - tai PR kampanija ir reklama. Visi fūūūristai, galit nešdintis ravėt bulbų ir cibuolių laukų arba kast duobes - niekas jėga čia nei vieno nelaiko.
Klausykit komentatoriai. Ar kuris bandėt bent jau pats sau užsidirbti, o ne gyventi iš to "niekadėjo" darbdavio kišenės? Kodėl nekuriat verslų ir nemokat darbuotojams po 3000€ po mokesčių. Kai taip padarysit tada galit ateiti ir komentuoti, o kol kas eikit dirbti darbo už kurį jums darbdavys moka atlyginimą.
Taip. As ta sekmingai dariau.
O tu savo darbuotojus irgi traktuoji kaip išmaldos prašytojus, kurie algą "gauna" kaip tavo malonę, o ne užsidirba?
o, linavos lobistai išlindo. Tai kada prisistatysite vardu ir pavarde, siuntinėtojau?
Seneliumbai, jei neliktų vergų ir dienpinigių, tai tavo verslo konkurencingumas sumažėtų kartais. Dabar tavo verslas klesti, nes sumoki mažiau mokesčių ir algų, nei vakariečiai, valstybės ir vergų sąskaita. Čia ne verslas, o scamas!
Pritariu. Totalus race to the bottom ir tiek
Kadangi nebandėt ir pats, tai nestenėkit čia. Fūristai sukčiauja ir apvaginėja darbuotojus. Tą įrodo ir teismai ir filmuotos medžiagos. Dabar tereikia politikų įsikišimo uždarant visas landas. O tokie komemtarai tai tik tiek ir verti. Eik su Pukeliu "Švinium" pasimatuokit. Ten bendrą kalbą rasit.
Gal vairuotojų darbo sąlygas reiktų gerinti ir mokymus daryti bendrus europinio lygio, tačiau sakyti, kad vairuotojai taip mažai uždirba tai tikrai nedrįstu. Iš kitos pusės, manau jeigu labai apkrausim mokesčiaisi ir didinsime atlyginimą, tai nežinau ar pakonkuruosime su lenkais, bulgarais, rumunais ir t.t.
Va čia ir esmė - bus kas pakonkuruoja. Jie dabar negali, nes sukčiai rinką valdo. Geriau mažesnė appimtis švaraus vwrslo, negu didelė juoda skylė, kuri tik juodais pinigais šešėlį gimdo. Man tikrai būtų labai įdomu sužinoti, kur dingsta tie juodi pinigai, už kuriuos vairuotojai pasirašinėja, bet negauna. Dalis, žinoma, yra alga visiem vadybininkam vokeliuose. Dalis pereigūnam/seimui pirkti. O kita dalis?
Esančias problemas reiktų šiek tiek kitaip spręsti, bet faktas tas, kad kelti vairuotojų kvalifikaciją ir gerinti darbo sąlygas yra būtina. Šešėlis yra atskira tema ir čia reikia taip pat teisėsaugos institucijų įsikišimo. Mokesčiais ir ribojimais visko neišspręsi.
Paklauskite daugumos Lietuvos darbuotojų, kuom jie jaučiasi ,jei uždirba 600-1000 eurų į rankas? Vairuotojas su 2000 eurų vergas, o kas tada jie?
Tik kazko tie lietuviai nelabai verziasi i ta transporta, kur tokie "kosminiai" atlyginimai. kazi kodel ten 90% darbuotoju legionieriai is rytu? Paklausk saves sito.
Būtent, legionieriui 2000-2500 labai gera alga, nors darbas ir labai sunkus.
tu nebesvaik apie 2500 eur. :) 1600 gauna i rankas, jeigu visa menesi isbuna kadencijoj. Kai grizta - negauna nieko, nes eina nemokamu atostogu. Tai tas 1600 dar atsiskiedzia, be to puse sumos gauna dienpinigiais, nuo kuriu nei pensija, nei atostoginiai, nei ligos pasalpa skaiciuojasi. Taip kad maziau tu cia kliedek. neveltui lietuviu ten su ziburiu nerasi.
Kaimynas dirba su autovežiu , sako ,kad uždirba po 95 eurus per dieną. Sakote jis man melavo ? Nu sutiksiu jį ir pavadinsiu melagiu. O gal čia jūs man trinate?
Su autovežiu taip. Autovezio nieks xaxolam neduos. Ten patyre ir patikrinti dirba. Ant furos tiwk negausi.
Negauna jie tų 2000, baikit pasakas sekt. Vergai or yra dėl to, kad dirba, o savo pinigų negauna.
Klausimas kas didesnis vergas - pardavėja dirbanti už 500-700 eur, ofiso vadybininkas už 1.000 eur į rankas ar vairuotojas uždirbantis 2.000 eur? Net jei vairuotojo atlyginimas į rankas ~800 eur, o visi likę komandiruotpinigiai...
Na aiškinti, kad ten darbuotojams blogai, yra durna, nes jei būtų blogai, tų darbuotojų tiek nesurinktų. Vat kas dėl mokesčių - kitas klausimas. Senai agituoju už tai, kad mokestinę sistemą iš esmės peržiūrėti - visų pajamų apmokestinimą suvienodinti. Didinti bazinę pensiją, SoDros pirmą ir antrą pakopas daryti savanoriškas, įvesti/didinti turto mokesčius. Perdaryti situaciją taip, kad sąžiningas mokėtų tiek pat ar mažiau mokesčių, nesąžiningi mokėtų daug daugiau, o sumoje būtų surenkama daugiau, nei kad dabar. Pats kai matau algalapyje kiek kiekvieną mėnesį susimoku mokesčių, liūdna darosi. O dar ir freelance užsidirbu, nuo ko ir moku mokesčius. Tada dar už išnuomotą butą mokesčius mokėti reikia. O rezultate, iš valstybės gaunama pensija nominaliai nesieks net pusės tiek, kiek sumoku SoDrai per mėnesį. Tėvystės atostogų eini - išmokų lubos.
Gal pirma vertėtų išsiaiškinti, ką reiškia sąvoka "mokestis"?
jaunimas dar mano, kad mokesčiai čia kažkokia asmeninės investicijos forma.
Įdomu kiek galimai sumokėjo Vlantana už straipsnį, nes pas LTV sutiktų tik raštu atsakyti į klausimus. Ateiti gyvai atsakyti nenori.
Bet ar gali egzistuoti šiais laikais kažkokia vergovė? Taigi galima ir nedirbti, jeigu kažkas nepatinka. Aš nesu transportininkų atstovas ir su tuo nesusijęs, bet aš manau jeigu sąlygos labai blogos turėtų būti didelė vairuotojų kaita įmonėse, tai būtų įdomu patikrinti ar tikrai jau taip dažnai keičiasi darbuotojai? Jeigu jie dirba 10 metų ar bent jau kelis metus tai gal tada ir nėra taip blogai
kas yra labai blogos sąlygos? na, dešimtmečiais miega vairuotojai furose, na, niekada neturėjo socdraudimo, kurio prireikia tik tada kai praranda sveikatą, tai gal čia nieko blogo? Ne, sąlygos blogos tada, kai viarslo savininkas sukuria sistemą, kurioje tu neturi teisių, tave gali nuspaust bet kuriuo metu už bet ką, ir pats iš tos sistemos išsispaudžia riebų pelną.
Na bet juk jeigu visiems vairuotojams tokios sąlygos netinktų tai jie ir nedirbtų. Ar ne? tada verslui reiktų nertis iš kailio ir didinti atlyginimus tam kad atrastų norinčių dirbti. Laisvi rinkos dėsniai ir sureguliuoja viską. O pelno riebumas nezinau kuo tai pagrindziate, nes rinka atrodo konkurencinga veikia daug imoniu tai manau jos viena su kita konkuruoja ir cia tas riebumas manau atsirastu jeigu butu viena transporto imone, o kai ju tukstanciai tai galbut tas pelnas yra tiesiog rinkos dydzio pelnas.
tai žinoma, leiskim bankams, telekomams, energetikams užlankstyti sąlygas vartotojui, o autoritarams ar diktatoriams - savo piliečiui. Kam čia tos žmogaus ar vartotojo teisės, taigi rinka iur jos stiprieji viską sureguliuos, o nepatinka - eik, važiuok kitur. Ane?
Rinka negali sureguliuoti tik monopoliju visa kita gražiausiai susireguliuoja.
Na mes matem, kaip sureguliavo rinka XIX a. prie laukinio kapitalizmo, kai sachtose vaikai po 14 h dirbdavo. Reguliacija turi būti. Klausimas, kokios apimties.
nepykite, tai tik ideologinis šūkis, kuriuo bandoma pridengti daug sudėtingesnę realybę. O realybė rodo, kad galių asimetrija yra bet kokios normalios valstybės rimta problema. Kitaip jos piliečiams ir imigrantams tenka nuolat šokti pagal galią turinčių dūdelę. Pavyzdžių kiek nori - bankai LT nebuvo monopolija, bet paskolų sąlygas iki tam tikro laiko lankstė kaip norėjo, tas pats buvo su darbdavių darbo sutartimis, surašytomis į vienus vartus, kuriomis mėgino neteisėtai apriboti darbuotojų teises.
Jau 30 m. ant LT reguliuojasi taip, kad gyventojų taikos metu mažėja sparčiai. Tikrai rinka visagalė reguliuotoja, kur jau ne.
Išėjom iš planinės ekonomikos kur viskas buvo sureguliuota 100%. Tai reikėjo ta modelį gal ir pasilikti? Bet kažkaip supratome, kad rinkos ekonomikoje daugumai aktyviu ir savarankiškų piliečių gyventi geriau.
O kur čia monopoliją matai? ES yra tūkstančiai pervežimo įmonių. Nėra nei vienos įmonės, kuri turėtų bent 3% rinkos.
Tai, tai ir banžiau parašyti, kad šiuo atveju rinka viską sureguliuoja.
nepainiokite rinkos ir kapitalizmo su galių asimetrija, kuri leidžia išnaudoti ir didinti atotrūkį. Rinkos ir kapitalizmas XIX, XX ir XXI amžiuose stipriai skiriasi, Vakaruose anglosaksai ir išskirtinėse aplinkybėse atsidūrę prekybos ir finansų centrai yra kiek arčiau lassez faire idėjos, o visos kitos šalys, ypač Europoje rimtai rūpinasi priežiūra, nes rizikuoja prarasti piliečius ir pagrindinius mokesčių mokėtojus - viduriniąją klasę. Šis atvejis ne tik apie rinką ir darbdavio-darbuotojo santykį, jis apie žmogaus teises ir išnaudojimą.
O kas sakė, kad visiem vergam vergovė netiko? Daliai vergų vergovė yra labai natūrali būsena. Vat kiti žmonės sako, kad tokia sistema yra netinkama, iškreipia rinką ir kuria daugybę kitų problemų. Pavyzdžiui minimali alga tam įteisinta, įvairios sveikatos normos. Nes visada atsiras žmonių kurie padarys bet ką - jackass gali pažiūrėt - bet valstybė tam ir yra, kad įvestų tam tikras žaidimo taisykles. Fūristai jas apeidinėja, todėl būtina jas griežtinti ir kontroliuoti.
yra teisybės jųsū komentare. Bet įdomu ar tie furu vergai uzsienieciai istikruju gydosi lietuvoje?
O kur ir kiek vaikai dirbo iki 19a? Iki pat 19a žmonės badu mirė, tiesiog realiai mirdavo nuo bado, higienos, med trūkumo. Iki 1800m gyveno 1mlrd gyventojų, tada "vaikai dirbo po 14 valandų" ir jau 1900m gyveno 2mlrd, o 2000m 7mlrd gyventojų - nes bado klausimą išsprendė verslininkas. Ten kur reguliuotojas vis dar sprendžia "vaikų klausimą" ten ir toliau badas. Iki 19a vaikai mirė badu, tada sunkiai dirbo, bet gavo duonos kąsnį, tada verslas pakėlė produktyvumą ir dabar vaikai nuo sofos nepakyla. 14 darbo valandų siaubinga, bet kas baisiau: mirtis ar darbas?
Visiškai teisingai: jei darbuotojo netenkina sąlygos, jis laisvas rinktis. Kaip suprantu, 80proc darbuotojų, lietuvių, laisva valia jau pasirinko nedirbti tokiom sąlygom. O kiti laisva valia liko dirbti, nes nedirbti jiems yra blogiau nei dirbti. Ir dabar šiuos žmones, laisva valia likusius dirbti, vadina vergais. Aukščiau sėdintys prisiėmė sau moralinio teisėjo funkciją už pačius tuos žmones jiems aiškinti, kas yra vergystė, o kas ne. Tie darbuotojai laikomi infantiliais patys priimti sprendimą pakeisti darbdavį. Jei laikytis šios linijos, tada reiktų būti nuosekliu ir pulti "ginti" visus, kuriuos manai esą "vergais", t.y. dirbančiais už neteisingą atlygį. Ir tada pamatome tokios linijos absurdiškumą, nes nėra tokio dalyko, kaip teisingas atlygis: visi norime dirbti tik tai, ką mokame ir uždirbti daug. Bet tenka dirbti tai, ką mokame už tiek, kiek mus įvertina pirkėjas. Jei pirkėjas tiek įvertina vairuotojo, policininko, mediko, mokytojo, sandėlininko, programuotojo, teisininko darbą, reiškia tokia ir yra tikroji kaina. O ar ta kaina teisinga, jau yra moralinis sprendimas ir to sprendimo nelinkiu atiduoti į vienas rankas - biurokrato rankas.
Na šiaip mokslas išsprendė tas problemas, nes verslas egzistavo jau iki to, bet problemos išliko. Verslas yra puikus gyvenimo variklis ir efektyviau už jį nelabai, kas yra. Nematoma ranka ir t.t. Tiesa, verslas turi tam tikrų savų minusų ir toli gražu ne visada veikia efektyviai. Valstybė privalo jį kontroliuot, o šiuo atveju valstybė kontrolės neužtikrino. Reik pasistengti labiau.
Valdžia negali sukontroliuoti efektyviau, nesvarbu, kiek ji besistengtų. Nes valdžia kontroliuodama vienus tuo pat metu skriaudžia kitus. Susiaurinus "valdžią" tik iki teismo ir policijos funkcijų, kurių paskirtis ginti privačią nuosavybę, gauname santvarką, kur atskiri rinkos dalyviai tarpusavy laisvai tariasi. Tai ne idealus variantas, nes neišnyks "neteisybė", bet daug efektyvesnis už centr valdžios kontrolę: pirma-tai kainuoja pigiau, nes svetimais pinigais nesprendžiamos svetimos problemos, t.y. neatima iš manęs mokesčių, kad išspręsti kitų, o ne mano problemą. Ir antra (visų svarbiausia) - valdžia apsiimdama kontroliuoti prisiima moralinio teisėjo monopolio rolę kuris sprendžia, kas yra moralu, o kas ne, vietoj to, kad atskiri dalyviai patys savo veiksmais rinkoje išreikštų savo atstovaujamas vertybes - moralę. Ir kiek valdžia besistengtų padidinti kontrolę ji absoliučiai visur pralaimi, nes visose gyvenimo sferose kaip iš gausybės rago daugėja privačių verslų. T.y. piliečiai atsisako naudotis "nemokamomis", jau avansu per mokesčius apmokėtomis viešomis paslaugomis ir rinkoje perka(antrą kartą permoka, ką jau sumokėjo mokesčiais) paslaugas iš privataus sektoriaus.
Man iš šalies jau toks vaizdas susidaro, kad Lietuvos transporto įmonės savo pelnus generuoja neniš krovinių vežimo, o iš to, kiek sugeba apscamint savo vairuotojų. Kuo daugiau vairuotojų, tuo didesnis pelnas. O vežimai eina ant 0 arba į -.
Kaip nukreipti kalbą nuo esmės - kalbėti apie ne esmę. Jeigu išprievartauji moterį, tai kalbėk ne apie išprievartavimą, o apie savo pamaldumą, aukojimą vargšams, dalyvavimą kaimo kapelos veikloje, savo santykius su žmona. Dar susimokėk, kad TV rodytų tavo gražų namą, žalią žolę, dresiruotą šunį. Bet tik nekalbėk, kad išprievartavai moterį. Nes jei turi anksčiau išvardintus aspektus, tai niekam neturėtų rūpėti tavo nelegali veikla. O ir visi kritikai, ar jūs patys niekada negalvojate apie moteris? Jei joms taip blogai, tai kodėl jos vis vyrų ieško?
Taip supratau, kad jei turi organa, tai automatiskai esi prievartautojas. Todel avansu turi sekioti kaltes ir nusizeminimo jausmas.
Turite sunkumų su teksto suvokimu. Aš sakau, kad jei Jūs naudojate ne pagal paskirtį savo organą, tai nepasakokite, kad Jūs užsiimate filantropiją, nes tai nesusiję dalykai. Už filantropiją - spaudžiu dešinę, už organo netinkamą naudojimą - pasėdėkite belangėje. Nei Jūsų žmona, nei vaikai, nei verslo partneriai už Jūsų kaltes neturi atsakyti.
Bet tai piaro užvežė šįryt fūrom per visą spaudą... :D
Galima būtų pasiteirauti Norvegijos pareigūnų. Jie savo šalyje jau ištyrinėjo dukterinės Vlantanos įmonės veiklą.
Visa ši transporto sektoriaus puolimo istorija labai jau panaši į užsakytą. Koks sektorius bus sekantis? Sodros ir biudžeto skylės juk plečiasi ir juk labai jas reikia lopyti, o lopyti galima tik didinant mokesčius ir didinant surinkimą. Beje ,pakels pensijinį amžių iki 72 metų ,o po 5 metų dar dadės ir padarys 75. Taip ir dirbsime iki grabo lentos su lozungu , apie socialinį teisingumą rankose.
na, nuo "sektoriaus puolimo" iki kremliaus naratyvo apie visur aplink tūnančius priešus jau tik vienas nedidelis žingsnis ;-) Šiaip fūrų viarslo savininkams reiktų pijaro agentūros, o jei bedidindami konkurencingumą ir pelnus taupo - patiems pasimokyti iš kokių vietnamiečių kaip išnaudoti apology žanrą savo smukusiai reputacijai kelti, o ne ją toliau murdyti "priešų" neva sukurtame purve. Kaip sakė vienas klasikas, problemos yra - nepabijokim to žodžio - musyse.
čia mokomoji medžiaga fūrų viarslo savinnkams, ir evoliucijai laiko nedaug. https://youtu.be/9GIF6wgbl9M
Manykit. Manyčiau jūs manot, kad Henytę uždarė be reikalo, Švinius yra geriausia, kas yra nutikę Lietuvos futbolui nuo auksinio Žalgirio laikų, visi statybų leidimai išduodami tik teisėtai, MG Baltikas dirbo tik Darniai, o Masiulis mašinoj vežiojosi monopolio pinigus, nes ruošėsi statyti viešbutį Gedimino prospekte. Manykit toliau.
Na perskaičiau sąžiningai visus komentarus. Beveik kaip koks 'Karas ir taika' gavosi.:) Na dėl mokesčių atskira kalba. Nelabai susidariau nuomonę kas čia teisųs. Bet dėl darbuotojų . Kaip Tesla rašo: 'Bet ar gali egzistuoti šiais laikais kažkokia vergovė?'. Sienos atviros. Furistai mato pasaulio ir ko gero pabendrauja su kitų šalių furistais. Dirba ten ko gero irgi ne 60+ piliečiai. Spėju, kad ne taip lengva ir teises išlaikyti. Ir gyvenimiškos patirties turi. Ir pasaulio šiek tiek pamato. Kažkaip nemanau, kad juos taip lengva tampyt už virvučių. Gal visgi kažkokiu būdu tos galutinės jų pajamos yra gana solidžios? Ar vergauja tieisog iš inercijos ir tiek? kažkaip nesitiki.
Iš kur tokie naivuoliai atsiranda? Rusija kariauja Ukrainoje. To pasekoje Ukrainoje vidutinė alga 300 eurų neto, Rusijoje 500 eurų neto. Dėl to žmonėms atrodo dideli pinigai. Viskas būtų tvarkoje, BET darbdaviai naglai meluoja ir todėl vairuotojams tenka išsimušinėti algas, taip pat nekaupiamos socialinės garantijos, o nuo valstybės nusukami mokesčiai. Ta prasme, jei būtų sąžininga sakykime 600 eurų neto alga ir būtų krūvos norinčių viskas būtų daugmaž tvarkoje (nebent lietuviai argumentuotų, kad algos dempinguojamos ir jie dėl to negali dirbti). Tačiau kai pasako, kad mokės tuos pačius 2k, o iš tiesų 1.6x minimumo + kaip vadovui tądien susišvies + skatina pažeidinėti įstatymus, tada negerai, netgi labai blogai.
O tai mažai taitiečių buvo panašiose sąlygose prieš 10-20 metų? Niekas gi nesako, kad skelbimuose rašo - ieškomi fūrų vergai, alga maža, bet daug dienpinigių, kurių mes galim nemokėti, kada panorėjom.
Ne, nemažai. Bet tie darbdaviai (dažnai netgi melagiai lietuviai pirmai progai atimdavę iš tautiečių pasą) nusiženginėdavo Anglijos istatymams ir išnaudodavo žmones ten. Dabar gi tai vyksta mūsų darže. Tai gal ir čia tamsiai viskas normalu? Daug gi vargšų rumunų važiuoja į Italijos laukus padirbėti, na ir kas, kad juos sumuša ir paprievatauja šiek tiek https://www.theguardian.com/global-development/2017/mar/12/slavery-sicily-farming-raped-beaten-exploited-romanian-women
Bijau, kad netaip būsių suprastas. Man ši situacija atrodo pasibaisėtinai. Mano atsakymas ir buvo, kad argumentas "jeigu dirba, tai viskas gerai" yra niekinis.
Šveicarijoje minimumas apie 4k net, tai taip šveicariškas vergas galėtų "gauti" 2k
Lietuvoje 2000 EUR gal ir pusė velnio, jei gyveni Kudirkos Naumiestyje be šilto vandens. Bet Norvegijoje tai juokingi grašiai.
Šveicarijoje, kur kai kurių komentatorių nuomone minimumas yra 4000€ (kas būtų apie 4400 Fr), stiuardesės gauna 2900 CHF (2600€) į rankas, ir čia dar be privalomo sveikatos draudimo (apie 300€). Taigi realiai 2300€ ir JOKIŲ DIENPINIGIŲ. Ir čia Šveicarijoje, apie kurios atlyginimus visi svajoja. https://www.20min.ch/story/flight-attendant-lohn-reicht-nur-fuer-wg-zimmer-175493910246
Šveicarijoje su 2600€ esi bomžas,jūsų minimos stiurdesės su tokia alga tikrai negyvena Šveicarijoje,o greičiausiai šalia esančioj Italijoj)
Pritariu septynetams, nes Aldi Šveicarijoje ir tai daugiau moka: https://www.merkur.de/wirtschaft/aldi-lidl-schweiz-mindest-gehalt-lohn-deutschland-franken-migros-tarif-90112688.html 4648 CHF su trylika algų per metus, kas yra apie 60k CHF per metus, arba pvz Ciūriche ~4150 CHF per mėnesį. Prisipažįstu valiutas sumaišiau. Esmės labai nekeičia, net ir pridėjus sveikatos draudimą https://ch.talent.com/tax-calculator?salary=60000&from=year®ion=Zurich
O tu bent straipsnį perskaitei?
O mokesčius paskaičiavai? Čia bruto atlyginimai.
Yra skaičiuotuvas. Šveicarijoje mokesciai maži. Skaitom dar kartą 4648 CHF yra 4150 CHF į rankas mokesčių. Čia apie minimalkę, tai dar mažesni mokesčiai nei paprastai
Parazitas ir vagis Jis.
iš nuolat pasikartojančių šabloniškų ir grupinių "vbrosų" galima manyti, kad pasitelkta PR kompanija kuri stengiasi koreguoti visuomenes nuomone šia tema. Man keista, kad niekad niekas nepaklausia kelių dalykų- jei tokia sunki sektoriaus padėtis kaip įmanoma tokio masto pastarųjų metų plėtra. Jei kitos šalys jau turi konkurencinį pranašumą ir tuoj tuoj užims lietuviškų įmonių rinkos dalį- kokios tiksliai vairuotojų apmokėjimo sąlygos tose šalyse?
Gerai jiems cia rytu europoj vartytis. Kazko civilizuotose salyse biznis neina taip gerai su rytu panetkem.
Paskutinis mano Premium mėnesis šitame oligarchu garbinimo sienlaikraštyje.
Ale tai kiek komentarų, ar yra tiek kada nors buvę šiame portale?
jus cia jaudinates del socialiniu garantiju, tik pamirstat kad jos nieko vertos pas mus. Vairas grizes, tikrai nelauks 2 men eilej, o 'remontuosis" cia ir dabar ir uz $. Pensijos kaupimas irgi daugiau nei juokingas, dabar kiekvienas pretenduoja i 350Eur/men. jeigu mokes mokescius nuo visos gaunamos sumos, kiek gaus tada? 365 Eur?! Taip, kad nereik pergyvent del soc garantiju. aisku, vairas nebutu vairas jeigu moketu planuot i ateiti ir rupintusi pats.
Tai 1200 yra jo atlyginimas ar dienpinigiai? Nes ponas vadovas suprantu kaip atlyginimą, nors jie formaliai skirti "kompensuoti padidėjusias darbuotojo išlaidas dėl kelionės".