Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-10-17 15:03
2025-10-17 13:36
2025-10-16 12:46
RĖMIMAS
2025-10-16 09:20
2025-10-14 21:00
2025-10-14 19:36
2025-10-14 07:29
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Melo kojos trumpos. Lenkijoje registruoja ne naujus vilkikus, o dazniausiai perraso ismoketus. Smukimas del nauju registracijos susietas su baime del covid, o ne del to, kad registravo lenkijoje. Pagal nauju masinu uzsakymus, galiu pasakyti, kad siemet nauju vilkiku registracija lietuvoje augs apie 100%.
'pradėtos taikyti naujos mokestinės priemonės, kurios padidino naštą vežėjams ir pablogino konkurencijos sąlygas,' tuoj apsiverksiu nuo linavos rašinėlių. Kam Lietuvai toks "viarslas" kuris turi geras maržas Vakarų rinkose, iš to investuoja didžiules sumas į furas, bet nesugeba nuo 1,65 MMA susimokėti mokesčių 'naštos'? Pirmyn, pasakykit kiek tos 115 gavo pajamų Lenkijoj neskiedę.
O kokie mokesčių dydžiai pagal jus normalūs? Ir kokios normalios turi būti algos? Ir negi algas turi nustatyti ne rinka, o valstybė?
prie ko čia mokesčių dydžiai? aišku, algas nustato rinka, o va mokesčius - valstybė. Gal neįsigilinę, čia tipiškas lygesnių už kitus atvejis, kai įteisinta galimybė furistams algą mokama dienpinigiais, kurie neapmokestinami. tik būkit geri, bent nuo 1,65 MMA mokesčius susimokėkit, kas yra koks trečdalis algos, sako mūsų politikai furų verslo savininkams. Kas dar turi tokią privilegiją?
Lietuviai profesionalūs kalbas mokantys sertifikuoti vairuotojai jau senai išsikrauste į užsienį liko dauguma tik žemiausios klasės lakudrų.
Skaičiai iškalbingi, vieno (1) lietuviško vilkiko, kad ji vairuotų, darbo jėga, dėl darbo užmokesčio koeficento padidinimo TIK mokesčių prasme (GPM, VSD, PSD) pabrango ~2500 eur. per metus. Tai kas valdo sunkiasvorių parką tarkim kokį 100 vilkikų, tai mokesčių sumokėjo ~250.000 EUR 2020m. daugiau, negu tai darė 2019m. Valstybė smarkiai pasikėlė mokesčių surinkimą vežėjų sąskaita. Pagalvojus apie didžiuosius vežėjus, pvz. GIRTEKA, nesu tikras kiek jų vilkikų registruota Lietuvoje, tarkim kad ir 2000 vnt. tai jų indėlis mokant darbo užmokestį papildomai mokesčiams dėl darbo užmokesčio kokie 5 mln. eur plius už 2020 metus. Pirmus kelis metus valstybė bus "pliuse" dėl to, kol verslas susidėlios išvykimo scenarijus. Bus panašiai, kaip su alkoholio akcizu, Lenkija ir Latvija džiaugėsi Lietuvos "blaivinimo" procesu.
Jeigu Lenkijoje rasit juodają rinką ok. Lietuvoje dar galioja cash atsiskaitymas ir net VMI Gricius nieko nemato. Realiai įteisintas mokesčiu nemokėjimas nuo komandiruotpinigių plius dar kabotažas, tai čia esminiai dalykai. Linava sukurta visą tą reikalą stoguoti. Žinom tokių daug vieni į Bulgariją kitį į offshorą, bet Europa paims už kiaušių jus anksčiau ar vėliau. Naglumas neišpasakytas jie skaičiuoja kiek jie sumokėjo papildomai, jūs skaięiuokit kiek jūs nesumokėjote mokesčių per tuo dešimt penkioliką metų.
Juoda rinka gal likus tik šalyse nuo mūsų į rytus. Nežinau, kokią juodają rinka galima rasti Lenkijoj, ir apie ka eina kalba, nesusidūręs. Pats kalbi, gal daugiau žinai. Didzioji dalis EU neapmokestina komandiruotpinigiu. Visa rinka ta naudoja, nera cia joks nukrypimas, ar iškreipimas, kaip kas traktuoja. Ant to pastatytas visu naujuju EU šalių, ir ne tik, tvarka tarptautinių pervežimų darbuotojų apmokėjimui (BULAGRU, VENGRU, LENKU, LIETUVOS). VOKIETIJAI, PRANCŪZIJA, tai mažiau aktualu, kadangiu pas juos didžioji dalis pervežimu vietinių įmonių yra vietiniai vežimai, o ne tarptautiniai pervežimai. Mokesčius vežėjai mokėjo tokius kokie priklausė. Jei šalyje neapsimokės daryti verslo, nes mokesčiai didesni, negu šalia esančiose, tai nieks toj šaly veiklos ir neplėtos. Ne viduramžiai, kad gyvenimas vyksta natūriniu ūkiu ir už pilies sienų tik druskos išeinama nusipirkt. Rinka atvira, kur verslui palankiau, ten jis jį ir darys. Nieks čia altruizmu, mokėt daugiau mokesčių, o sau neuždirbinėt neužsiiminės. Laike, viskas išsigrynins. Faktas, kad krytpis valstybės prasta vežėjų atžvilgiu, ir ilgalaikėj perspektyvoj nieko nekeičiant, bus prastai.
žiūrint į ilgalaikę perspektyvą - o kam valstybei tokie verslai, kurie įdarbina trečių šalių piliečius, perka tūkstančiais furas ir verkia kaip jiems sunku mokėti bent dalį atlyginimo su mokesčiais, ir dar nuolat reikalauja dėmesio ir privilegijų?
Teisingai, 10% bvp nereikalinga...
Kokia nauda iš to BVP, jei nuo jo nesumokami mokesčiai. Didesnis BVP=didesni tarptautiniai įsipareigojimai. Pavyzdžiui NATO. Bus didesnis BVP, reikės skalpuoti daugiau tuos kurie jau dabar susimoka.
Bet tai ar ne pasaka, dirba kitų šalių piliečiai, važinėja ne po LT, o mokesčius moka lietuvai. Gal vietiniams vairuotojams ir blogai, kurių mažuma LT, nes tiesiog tiek norinčių vairuoti lietuvių nėra. Lietuviams protinga ne vairą sukiot, o dispečeriais eiti dirbti. Lai važinėja Baltarusiai, Rusai ir kiti, mokesčius moka mums. Vadyba gauna normalias algas. O dabar nuspręsta, kad tai blogai, sąlygos sudarytos prastesnės nei kitose šalyse.
Kokia dar pasaka? Lyg tie užsieniečiai vairuodami su Lietuvos vėliava negauna ir negaus jokių paslaugų iš Lietuvos. Sveikatos apsauga, nedarbingumas, pensija, jei išdirbs tam tikrą laiką, jų teisių/interesų gynimas/atstovavimas Europoje. Visa tai turbūt nieko nekainuoja valstybei.
panašiai, bet blaiviai pagalvojus, gal tai esamom aplinkybėm visuomenei tie 10% tampa nebe turtu, o problema? Nes nauda neproporcingai maža lyginant su pelnus ginančių kabotažo verslų savininkų keliamu triukšmu, kuris nukreipia vyriausybės dėmesį nuo svarbesnių ir vertingesnių mūsų ateičiai klausimų.
Realiai vistiek nepakankamai socialinės atsakomybės, ir kaip premjerė išsireiškė neišlaikomas balansas, lietuviai turi išvykti iš Lietuvos darbuotis, į Lietuvą atvyksta trečiųjų šalių piliečiai ir dar plius su jais dempinguojama Vakarų Europos rinka. Tokie verslai, kur tik pelnas svarbiausia buvo laukinės kapitalizmo stadijos laikais.
O kaip patį Linava LT dar užsilaiko??? Zenonai (tam iš Linavos), kaip čia jūs taip ne koja kojom su savo verslu? Ir verslo TVARUMUI pavojus gali iškilti...
Transportininkai išeidami kerta ir juos aptarnavusių įmonių veiklą.Servisai,draudimai,detalių pardavėjai ir krūva kitų. Taip ,kad čia jau ne 10% BVP, o ženkliai daugiau. Tik visiški kvailiai gali džiaugtis,kai bet koks verslas bėga iš šalies.
baikit, kokie servisai, jei kabotažininkai suka ratus Vakarų Europoj ir čia net negrįžta? todėl ir visas triukšmas dėl privalomo grąžinimo MP.
baikit, kokie servisai, jei kabotažininkai sukasi Vakarų Europoj ir čia net negrįžta? todėl ir visas triukšmas dėl privalomo grąžinimo MP.
Mynčiau visiskai teisus, nuo apyvartos procentaliai didelė dalis išlaidų tenka parko aptarnavimui (Draudimai, servisai, IT, pvm gražinimai iš užsienio, TA ir mokesčiai metiniai, kanceliarinės išlaidos ir ilgas dar sąrašas, padangos ir t.t..), nekalbant apie administraciją. Aplamai diskusija apie pasvarstymus ir prielaidas, praktika tokia, kad vietinės įmonės lenkiškam vežėjui geriau 20-50e sumokės mažiau, nei Lietuviškai. Visi gyvena kaip išmano, pradėti nuo saves reikia.