„EB teisė ir konsultacijos“: kaip elgtis verslui, kad klientams perduotas turtas nedingtų

    Reklama publikuota: 2020-12-15
    Andrej Voinilko, teisinių paslaugų ir konsultavimo UAB „EB teisė ir konsultacijos“ direktorius.
    svg svg
    Andrej Voinilko, teisinių paslaugų ir konsultavimo UAB „EB teisė ir konsultacijos“ direktorius.

    Andrej Voinilko, teisinių paslaugų ir konsultavimo UAB „EB teisė ir konsultacijos“ direktorius, akcentuoja, kad lizingo ir nuomos įmonės nuolat susiduria su keliomis problemomis: pirma, kaip atgauti skolas, antra, jei pinigų neatgauna, kaip susigrąžinti patį turtą, ir trečia, ką daryti su turtu jį susigrąžinus. Jis taip pat pataria, į ką atkreipti dėmesį finansų įstaigoms, kad „EB teisė ir konsultacijos“ paslaugų prireiktų kuo rečiau.

    Lizingo ar nuomos bendrovės, perduodamos turtą klientams, riziką vertina atsižvelgdamos į tai, kad joms išlieka nuosavybės teisė į šį turtą, todėl renkant informaciją apie klientą keliami ne tokie griežti reikalavimai ir siūlomos palankesnės finansavimo sąlygos, nei teikiant kitas finansines paslaugas. Bet tiek 2008 m. finansinė krizė, tiek dabartinė situacija parodė vis labiau pastebima tendencija, jog lizinguojamas turtas nėra šimtaprocentinis garantas, kad ūkio subjektai įvykdys sutartį, ypač susidūrę su mokumo problemomis. Neretai atvirkščiai – klientams perduotas išnuomotas arba pagal finansavimo sutartis perduotas turtas naudojamas kaip papildomas pinigų šaltinis sprendžiant finansines problemas su kitais kreditoriais.

    Todėl, anot turto paieškos ir grąžinimo specialisto, turtą perduodantys subjektai turėtų gerai pasverti siūlomas turto finansavimo sąlygas, ypač lizinguodami specifinės paskirties įrangą, kurios realizavimas kels ne ką mažiau rūpesčių negu jos susigrąžinimas.

    Anksčiau kreipsiesi, daugiau atgausi

    „Ieškodami turto geriausių rezultatų pasiekiame, kai kuo anksčiau perimame negrąžinto turto bylą ir skolos administravimą, – pasakoja „EB teisė ir konsultacijos“ vadovas. – Kai finansų įstaigos į mus kreipiasi iš karto po sutarties nutraukimo, paprastai po 30–60 dienų, randame iki 85% lizinguoto ar nuomoto turto. Kai mūsų pagalbos paprašoma po pusmečio ar metų, deja, sėkmė susigrąžinti turą mažėja beveik dvigubai.“

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Kai pagalbos kreipiamasi po 6–12 mėnesių, dažnai paaiškėja, kad turtas jau yra paslėptas ar išgabentas į užsienį ir jį surasti tampa žymiai sudėtingiau, kaip ir faktinį turto naudotoją, kuris nebūtinai bus tas, kuris pasirašė lizingo ar nuomos sutartį. Be to, uždelsus dažniau susiduriama su atvejais, kai finansinius įsipareigojimus nustoję vykdyti asmenys turtą perleidžia tretiesiems asmenims. Tuomet rasti ir atgauti turtą tampa dar sudėtingiau, ypač transporto priemones, kurios dažnai jau būna išvarytos į užsienį arba juos valdantys asmenys, manydami, jog valdo turtą teisėtai (sandorio su skolininku pagrindu) atsisako geranoriškai perduoti turtą jo tikrajam savininkui.

    „Todėl visuomet raginame sekti sutarties sąlygas ir, vos tik atsiradus pažeidimų, imtis būtinų priemonių pinigams ar turtui susigrąžinti, – aiškina A. Voinilko. – Visgi siūlome nenuleisti rankų net ir uždelstų skolų atvejų – turime sėkmės istorijų, kai turtas buvo surastas net po 2 ir 3 metų. Spręsti šioms problemoms pasitelkiame partnerius ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse, kurie gali fiziškai aplankyti probleminius klientus, išsiaiškinti realią situaciją vietoje, nustatyti faktinį turto valdytoją ir turto buvimo vietą, jei reikia – organizuoti turto paėmimą ir grąžinimą tiek Lietuvoje, tiek iš kitos valstybės.“

    Gelbsti derybomis

    COVID-19 pandemija sukūrė ir papildomą problemą, kai į užsienį su perduotu turtu išvykę asmenys negali už jį susimokėti. Taip pat nemažai atvejų, kai net norėdami grąžinti turtą, negali su juo grįžti į Lietuvą.

    Suprantama, kad dėl pandemijos sutriko atsiskaitymai tarp įmonių, o dėl to – mokėjimai lizingo ir nuomos kompanijoms. Pastaruoju metu stringant atsiskaitymams tarp supirkėjų ir ūkininkų už jų priduotą derlių, ypač padaugėjo iš ūkininkų paimamo turto – žemės ūkio technikos.

    „Šioms ir kitoms problemoms spręsti mes naudojame dar vieną priemonę – derybas. Tai skolų išieškojimo ir turto paieškos paslaugų derinys. Dažnai esame tarpininkai tarp finansų institucijos ir jos kliento. Pastarieji dažnai būna labai neigiamai nusiteikę turto finansuotojo atžvilgiu, net vengiantys komunikuoti, tačiau su mumis, kaip teisinių paslaugų įmone, bet ne kreditoriumi, jie linkę noriau bendrauti. Tarpininkaudami mes ieškome abiem pusėms priimtino sprendimo – skolininkui suteikiame teisines konsultacijas, o kreditoriui padedame atgauti lėšas arba turtą. Turime ne vieną atvejį, kai mums tarpininkaujant skolininkas suranda atsiskaitymo būdų, bankas padaro tam tikrų nuolaidų, pvz., mažina netesybų sumą, ir galiausiai ginčas išsprendžiamas: bankas gauna pinigus, klientui lieka turtas, už kurį jis mokėjo keletą metų“, – patirtimi dalinasi teisininkas.

    videoklipas::1

    Perprato sukčių schemas

    „Dar viena mūsų klientų skolininkų dalis – lizingu gautų automobilių pernuomavimo paslaugų bendrovės. Ne tik šie pandeminiai metai, bet ir ankstesni rodo, kad toks verslas nėra patikimas ir tvarus, – teigia „EB teisė ir konsultacijos“ vadovas. – Taip išnuomotą turtą labai sudėtinga rasti ir susigrąžinti. Kai mes kreipiamės į transporto priemonę lizingu paėmusią bendrovę, kuri už jį nustoja mokėti, dažnai paaiškėja, kad ši yra automobilį išnuomojusi, o nuomininkas vykdo savo prievoles ir net neketina turto grąžinti.“

    Anot A. Voinilko, per 18 veiklos metų skolų išieškojimo srityje paaiškėjo, kad tokiose schemose paprastai sukasi tie patys žmonės, kartais maskuodamiesi ir pasitelkdami trečiuosius asmenis, tačiau neretai pasitaiko turtą surasti tais pačiais adresais. Todėl prieš teikiant paskolą arba išnuomojant turtą kreditoriui privalu ne tik pasitikrinti būsimo kliento mokumą, remiantis viešais duomenimis, bet ir pasigilinti į jo veiklos istoriją, kurią gali atskleisti „EB teisė ir konsultacijos“.

    Pastaruoju metu daugėja klientų, kurie nuomoja vilkikų puspriekabes. Kadangi jos su kroviniais keliauja po visą Europą, labai svarbu laiku užkirsti kelią, kad neteisėtai pasisavinta puspriekabė neišvažiuotų iš Lietuvos.

    „Tokių puspriekabių paieška sudaro nemažą dalį mūsų veiklos. Turime daug patirties su logistikos bendrovėmis, todėl mums pavyksta greitai identifikuoti turto buvimo vietą ir jį susigrąžinti arba taikiai išspręsti ginčą tarp kliento ir skolininko, kuriam svarbu išlaikyti sklandų pervežimų verslą“, – pasakoja A. Voinilko.

    Vis dažniau „EB teisė ir konsultacijos“ specialistų paslaugų kreipiasi ir bankroto administratoriai bei antstoliai, kurie prašo surasti skolininko arba bankrutuojančios įmonės buvusio vadovo tretiesiems asmenims perleistą turtą.

    Siūlo saugiklius

    „Taip pat gelbstime dideliems įvairių prekių ir paslaugų platintojams, kurie savo partneriams ar klientams išdalija jų bendrai veiklai reikalingą brangią įrangą, pavyzdžiui, dažų maišymo aparatus ar gamybos įrangą, bet po kurio laiko partneris nutraukia bendradarbiavimą, o įrangos negrąžina. Ir tokiais atvejais padedame susigrąžinti turtą teisėtam savininkui“, – sako „EB teisė ir konsultacijos“ vadovas.

    „Mūsų darbų apimtys – tai skolų matuoklis“, – šmaikštauja A. Voinilko. Jis pastebi, kad iki š. m. kovo bendrovės veiklos apimtys buvo panašios kaip 2019 m., tačiau primena, kad pirmojo karantino metu bankai ir kitos finansų institucijos buvo paskelbusios įmokų „atostogas“ ir pristabdžiusios vėluojančių mokėjimų išieškojimus. O nuo rugsėjo pradelstų mokėjimų situacija ėmė pastebimai blogėti, nes daugėja bankrotų, vis dažniau sutrinka atsiskaitymai tarp įmonių.

    „Gal nuskambės keistai, bet siūlau saugiklius, kuriais pasinaudojus mūsų paslaugų išieškant turtą neprireikėtų ar reikėtų rečiau. Pirmiausia, kruopščiai tikrinti visų klientų mokumą. Tai – dalis ir mūsų įmonės veiklos. Be atliekamos patikros prieinamose duomenų bazėse, prireikus mūsų specialistai nuvyksta pas potencialų klientą vietoje įsitikinti jo galimybėmis sąžiningai vykdyti finansinius įsipareigojimus, pamatyti jo veiklos vietą, netgi pabendrauti su juo ir darbuotojais, patikrinti jo ankstesnę veiklą, ryšius su kitomis įmonėmis, – patarimais dalinasi „EB teisė ir konsultacijos“ direktorius. – Kita ne mažiau svarbi taisyklė – griežtai laikytis sutarties sąlygų, reaguoti net į menkiausius jos pažeidimus. Jei tik pažeidžiamos sutarties sąlygos, – nedelsti, neteikti vilčių, kad viskas išsispręs savaime. Beje, patirtis rodo, kad jei asmuo kada nors buvo skolininku ir su juo prasidėjo problemos, beveik šimtaprocentinė tikimybė, kad problemos toliau gilės, jei nebus sprendžiamos nedelsiant. Pasitaiko net tokių kuriozinių atvejų, kai klientas, net matydamas, kad nustojo veikti jo išnuomotoje transporto priemonėje įmontuotas GPS siųstuvas, delsia savaitę ar ilgiau. Per tą laiką, paprastai, turtas dingsta negrįžtamai.“

    nuotrauka::1 nocrop

    FOTOGALERIJA : (5 nuotr.)

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Logistika“
    Tolimasis susisiekimas autobusais pradeda veikti naujomis sąlygomis

    Šeštadienį įsigalioja Kelių transporto kodekso pataisos, kuriomis siekiama pertvarkyti tolimojo susisiekimo...

    Logistika
    2023.07.01
    Italija užblokavo Kinijos galimybes perimti šalies padangų milžinės kontrolę

    Italija ėmėsi veiksmų, kad užkirstų kelią Kinijos valstybinei įmonei perimti padangų gamybos milžinės...

    Verslo aplinka
    2023.07.01
    Nuo liepos mėnesio įsigalioja reikalavimas turėti naujos komplektacijos vaistinėlių 4

    Ilgai atidėliota tvarka reikalaus papildyti esamas, po 2019 m. pirktas vaistinėles arba įsigyti naujas.

    Logistika
    2023.07.01
    Ariogaloje išsiliejus naftos produktams, Raseinių rajone paskelbta ekstremalioji situacija

    Pranešama, kad ekologinė nelaimė nutiko, į gruntą patekus iš vienos talpyklos išsiliejusiam kurui.

    Verslo aplinka
    2023.07.01
    Ženevos oro uoste darbuotojų streikas baigėsi

    Ženevos oro uoste penktadienį darbuotojų streikas kelioms valandoms paralyžiavo skrydžius, prasidedant...

    Logistika
    2023.06.30
    M. Skuodis žada, kad visi Kėdainių tiltai bus sutvarkyti per dvejus–trejus metus 4

    Kėdainiuose penktadienį atidarius eismą Vilainių tiltu, susisiekimo ministras Marius Skuodis žada, kad visi...

    Verslo aplinka
    2023.06.30
    M. Skuodis: „Via Baltica“ iki Latvijos sienos bus keturių eismo juostų kelias 7

    Marius Skuodis, susisiekimo ministras, sako, kad magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožas nuo Kauno iki...

    Logistika
    2023.06.30
    „Klaipėdos nafta“ tapo dar vieno SkGD terminalo Vokietijoje operatore 4

    AB „Klaipėdos nafta“ (KN) pradeda teikti Elbehafeno SkGD terminalo Brunsbiutelyje, Vokietijos šiaurėje,...

    Energetika
    2023.06.30
    Birželį pradėti ir baigti NT projektai Premium

    Birželį sostinėje pradėtos verslo centro, prekybinių sandėlių, daugiabučių, būstų nuomai statybos, Kauno...

    Statyba ir NT
    2023.06.30
    Klaipėdoje imamasi naujo „Porsche“ centro statybų

    Antrasis įgalioto atstovo centras Lietuvoje kainuos 4 mln. Eur, pradės veikti 2024 m. pirmąjį ketvirtį.

    Automobiliai
    2023.06.29
    Naujas „Volkswagen Tiguan“ treniruojasi serijinei gamybai Premium

    Trečiosios kartos modelį bandantis Vokietijos koncernas paskelbė pirmąsias skaitmeniniu kamufliažu...

    Automobiliai
    2023.06.29
    A. Lukašenka nurodė pavaldiniams persėsti į kiniškus automobilius

    Baltarusijos autoritarinis prezidentas Aliaksandras Lukašenka nurodė pavaldiniams pradėti naudotis...

    Logistika
    2023.06.29
    E. Kerza baigia darbą LTG, karjerą tęs rizikos kapitalo fonduose gynybai ir saugumui 1

    „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) verslo atsparumo direktorius Edvinas Kerza baigia darbą bendrovėje. Jį pakeis...

    Vadyba
    2023.06.29
    STT: esama tvarka kelia rizikų, kad „Regitros“ egzamino rezultatai gali būti sutarti

    Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) įspėja, kad dėl nepakankamo teisinio reguliavimo egzistuoja rizikos dėl iš...

    Logistika
    2023.06.29
    Neringos taryboje bus svarstoma naikinti rinkliavos lengvatą autobusams

    Priėmus sprendimą, vietiniai gyventojai bei juridiniai asmenys, turintys Neringoje registruotą buveinę,...

    Logistika
    2023.06.29
    Vokietija siekia dvigubinamais kelių mokesčiais apkrauti dyzelinį transportą, verslas nori alternatyvų Premium 1

    Stipriausia Europos ekonomika ir didžiausia Lietuvos transporto eksporto paslaugų rinka ruošiasi kelių...

    Logistika
    2023.06.29
    Darbuotojų poreikius atliepiantis naudų krepšelis – reikšminga įtaka juos pritraukiant ir išlaikant Verslo tribūna 1

    Papildomos naudos – svarbi motyvacinė priemonė, kuri kartais lemia net apsisprendimą likti darbe ar priimti...

    Logistika 2024
    2023.06.29
    Keturgubai sumažėjęs oro balionų skrydžių Vilniuje skaičius siejamas su naujos tvarkos reikalavimais 1

    Naujas reglamentas oreivių veiklą riboja techninėmis spragomis, kurias Susisiekimo ministerija žada lopyti...

    Logistika
    2023.06.28
    Vyriausybė leido vykdyti žemės paėmimą „Rail Baltica“ statyboms

    Vyriausybė trečiadienį patvirtino europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ infrastruktūros priežiūros depų...

    Verslo aplinka
    2023.06.28
    Iš Lietuvos per Rusiją ir Baltarusiją bus draudžiama išvežti kai kurias dvigubos paskirties prekes

    Vyriausybė apribojo 57-ių prekių grupių vežimą – sąraše daugiausiai yra gaminiai su mikroelektronikos ir...

    Logistika
    2023.06.28

    Verslo žinių pasiūlymai