„EB teisė ir konsultacijos“: kaip elgtis verslui, kad klientams perduotas turtas nedingtų

Reklama publikuota: 2020-12-15
Andrej Voinilko, teisinių paslaugų ir konsultavimo UAB „EB teisė ir konsultacijos“ direktorius.
svg svg
Andrej Voinilko, teisinių paslaugų ir konsultavimo UAB „EB teisė ir konsultacijos“ direktorius.

Andrej Voinilko, teisinių paslaugų ir konsultavimo UAB „EB teisė ir konsultacijos“ direktorius, akcentuoja, kad lizingo ir nuomos įmonės nuolat susiduria su keliomis problemomis: pirma, kaip atgauti skolas, antra, jei pinigų neatgauna, kaip susigrąžinti patį turtą, ir trečia, ką daryti su turtu jį susigrąžinus. Jis taip pat pataria, į ką atkreipti dėmesį finansų įstaigoms, kad „EB teisė ir konsultacijos“ paslaugų prireiktų kuo rečiau.

Lizingo ar nuomos bendrovės, perduodamos turtą klientams, riziką vertina atsižvelgdamos į tai, kad joms išlieka nuosavybės teisė į šį turtą, todėl renkant informaciją apie klientą keliami ne tokie griežti reikalavimai ir siūlomos palankesnės finansavimo sąlygos, nei teikiant kitas finansines paslaugas. Bet tiek 2008 m. finansinė krizė, tiek dabartinė situacija parodė vis labiau pastebima tendencija, jog lizinguojamas turtas nėra šimtaprocentinis garantas, kad ūkio subjektai įvykdys sutartį, ypač susidūrę su mokumo problemomis. Neretai atvirkščiai – klientams perduotas išnuomotas arba pagal finansavimo sutartis perduotas turtas naudojamas kaip papildomas pinigų šaltinis sprendžiant finansines problemas su kitais kreditoriais.

Todėl, anot turto paieškos ir grąžinimo specialisto, turtą perduodantys subjektai turėtų gerai pasverti siūlomas turto finansavimo sąlygas, ypač lizinguodami specifinės paskirties įrangą, kurios realizavimas kels ne ką mažiau rūpesčių negu jos susigrąžinimas.

Anksčiau kreipsiesi, daugiau atgausi

„Ieškodami turto geriausių rezultatų pasiekiame, kai kuo anksčiau perimame negrąžinto turto bylą ir skolos administravimą, – pasakoja „EB teisė ir konsultacijos“ vadovas. – Kai finansų įstaigos į mus kreipiasi iš karto po sutarties nutraukimo, paprastai po 30–60 dienų, randame iki 85% lizinguoto ar nuomoto turto. Kai mūsų pagalbos paprašoma po pusmečio ar metų, deja, sėkmė susigrąžinti turą mažėja beveik dvigubai.“

Kai pagalbos kreipiamasi po 6–12 mėnesių, dažnai paaiškėja, kad turtas jau yra paslėptas ar išgabentas į užsienį ir jį surasti tampa žymiai sudėtingiau, kaip ir faktinį turto naudotoją, kuris nebūtinai bus tas, kuris pasirašė lizingo ar nuomos sutartį. Be to, uždelsus dažniau susiduriama su atvejais, kai finansinius įsipareigojimus nustoję vykdyti asmenys turtą perleidžia tretiesiems asmenims. Tuomet rasti ir atgauti turtą tampa dar sudėtingiau, ypač transporto priemones, kurios dažnai jau būna išvarytos į užsienį arba juos valdantys asmenys, manydami, jog valdo turtą teisėtai (sandorio su skolininku pagrindu) atsisako geranoriškai perduoti turtą jo tikrajam savininkui.

„Todėl visuomet raginame sekti sutarties sąlygas ir, vos tik atsiradus pažeidimų, imtis būtinų priemonių pinigams ar turtui susigrąžinti, – aiškina A. Voinilko. – Visgi siūlome nenuleisti rankų net ir uždelstų skolų atvejų – turime sėkmės istorijų, kai turtas buvo surastas net po 2 ir 3 metų. Spręsti šioms problemoms pasitelkiame partnerius ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse, kurie gali fiziškai aplankyti probleminius klientus, išsiaiškinti realią situaciją vietoje, nustatyti faktinį turto valdytoją ir turto buvimo vietą, jei reikia – organizuoti turto paėmimą ir grąžinimą tiek Lietuvoje, tiek iš kitos valstybės.“

Gelbsti derybomis

COVID-19 pandemija sukūrė ir papildomą problemą, kai į užsienį su perduotu turtu išvykę asmenys negali už jį susimokėti. Taip pat nemažai atvejų, kai net norėdami grąžinti turtą, negali su juo grįžti į Lietuvą.

Suprantama, kad dėl pandemijos sutriko atsiskaitymai tarp įmonių, o dėl to – mokėjimai lizingo ir nuomos kompanijoms. Pastaruoju metu stringant atsiskaitymams tarp supirkėjų ir ūkininkų už jų priduotą derlių, ypač padaugėjo iš ūkininkų paimamo turto – žemės ūkio technikos.

„Šioms ir kitoms problemoms spręsti mes naudojame dar vieną priemonę – derybas. Tai skolų išieškojimo ir turto paieškos paslaugų derinys. Dažnai esame tarpininkai tarp finansų institucijos ir jos kliento. Pastarieji dažnai būna labai neigiamai nusiteikę turto finansuotojo atžvilgiu, net vengiantys komunikuoti, tačiau su mumis, kaip teisinių paslaugų įmone, bet ne kreditoriumi, jie linkę noriau bendrauti. Tarpininkaudami mes ieškome abiem pusėms priimtino sprendimo – skolininkui suteikiame teisines konsultacijas, o kreditoriui padedame atgauti lėšas arba turtą. Turime ne vieną atvejį, kai mums tarpininkaujant skolininkas suranda atsiskaitymo būdų, bankas padaro tam tikrų nuolaidų, pvz., mažina netesybų sumą, ir galiausiai ginčas išsprendžiamas: bankas gauna pinigus, klientui lieka turtas, už kurį jis mokėjo keletą metų“, – patirtimi dalinasi teisininkas.

videoklipas::1

Perprato sukčių schemas

„Dar viena mūsų klientų skolininkų dalis – lizingu gautų automobilių pernuomavimo paslaugų bendrovės. Ne tik šie pandeminiai metai, bet ir ankstesni rodo, kad toks verslas nėra patikimas ir tvarus, – teigia „EB teisė ir konsultacijos“ vadovas. – Taip išnuomotą turtą labai sudėtinga rasti ir susigrąžinti. Kai mes kreipiamės į transporto priemonę lizingu paėmusią bendrovę, kuri už jį nustoja mokėti, dažnai paaiškėja, kad ši yra automobilį išnuomojusi, o nuomininkas vykdo savo prievoles ir net neketina turto grąžinti.“

Anot A. Voinilko, per 18 veiklos metų skolų išieškojimo srityje paaiškėjo, kad tokiose schemose paprastai sukasi tie patys žmonės, kartais maskuodamiesi ir pasitelkdami trečiuosius asmenis, tačiau neretai pasitaiko turtą surasti tais pačiais adresais. Todėl prieš teikiant paskolą arba išnuomojant turtą kreditoriui privalu ne tik pasitikrinti būsimo kliento mokumą, remiantis viešais duomenimis, bet ir pasigilinti į jo veiklos istoriją, kurią gali atskleisti „EB teisė ir konsultacijos“.

Pastaruoju metu daugėja klientų, kurie nuomoja vilkikų puspriekabes. Kadangi jos su kroviniais keliauja po visą Europą, labai svarbu laiku užkirsti kelią, kad neteisėtai pasisavinta puspriekabė neišvažiuotų iš Lietuvos.

„Tokių puspriekabių paieška sudaro nemažą dalį mūsų veiklos. Turime daug patirties su logistikos bendrovėmis, todėl mums pavyksta greitai identifikuoti turto buvimo vietą ir jį susigrąžinti arba taikiai išspręsti ginčą tarp kliento ir skolininko, kuriam svarbu išlaikyti sklandų pervežimų verslą“, – pasakoja A. Voinilko.

Vis dažniau „EB teisė ir konsultacijos“ specialistų paslaugų kreipiasi ir bankroto administratoriai bei antstoliai, kurie prašo surasti skolininko arba bankrutuojančios įmonės buvusio vadovo tretiesiems asmenims perleistą turtą.

Siūlo saugiklius

„Taip pat gelbstime dideliems įvairių prekių ir paslaugų platintojams, kurie savo partneriams ar klientams išdalija jų bendrai veiklai reikalingą brangią įrangą, pavyzdžiui, dažų maišymo aparatus ar gamybos įrangą, bet po kurio laiko partneris nutraukia bendradarbiavimą, o įrangos negrąžina. Ir tokiais atvejais padedame susigrąžinti turtą teisėtam savininkui“, – sako „EB teisė ir konsultacijos“ vadovas.

„Mūsų darbų apimtys – tai skolų matuoklis“, – šmaikštauja A. Voinilko. Jis pastebi, kad iki š. m. kovo bendrovės veiklos apimtys buvo panašios kaip 2019 m., tačiau primena, kad pirmojo karantino metu bankai ir kitos finansų institucijos buvo paskelbusios įmokų „atostogas“ ir pristabdžiusios vėluojančių mokėjimų išieškojimus. O nuo rugsėjo pradelstų mokėjimų situacija ėmė pastebimai blogėti, nes daugėja bankrotų, vis dažniau sutrinka atsiskaitymai tarp įmonių.

„Gal nuskambės keistai, bet siūlau saugiklius, kuriais pasinaudojus mūsų paslaugų išieškant turtą neprireikėtų ar reikėtų rečiau. Pirmiausia, kruopščiai tikrinti visų klientų mokumą. Tai – dalis ir mūsų įmonės veiklos. Be atliekamos patikros prieinamose duomenų bazėse, prireikus mūsų specialistai nuvyksta pas potencialų klientą vietoje įsitikinti jo galimybėmis sąžiningai vykdyti finansinius įsipareigojimus, pamatyti jo veiklos vietą, netgi pabendrauti su juo ir darbuotojais, patikrinti jo ankstesnę veiklą, ryšius su kitomis įmonėmis, – patarimais dalinasi „EB teisė ir konsultacijos“ direktorius. – Kita ne mažiau svarbi taisyklė – griežtai laikytis sutarties sąlygų, reaguoti net į menkiausius jos pažeidimus. Jei tik pažeidžiamos sutarties sąlygos, – nedelsti, neteikti vilčių, kad viskas išsispręs savaime. Beje, patirtis rodo, kad jei asmuo kada nors buvo skolininku ir su juo prasidėjo problemos, beveik šimtaprocentinė tikimybė, kad problemos toliau gilės, jei nebus sprendžiamos nedelsiant. Pasitaiko net tokių kuriozinių atvejų, kai klientas, net matydamas, kad nustojo veikti jo išnuomotoje transporto priemonėje įmontuotas GPS siųstuvas, delsia savaitę ar ilgiau. Per tą laiką, paprastai, turtas dingsta negrįžtamai.“

nuotrauka::1 nocrop

FOTOGALERIJA : (5 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Logistika“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kelių mokesčių reforma vežėjus privers mokėti ir už atstumą, ir už taršą Premium

Europos Sąjunga (ES) brandina kelių mokesčių reformą, po kurios bus pereita nuo laiku grįsto apmokestinimo...

Logistika
05:45
Tvarumas logistikoje, arba Kaip išvengti kito „fūrų vergų“ epizodo Verslo tribūna

Tvarumo ideologiją Briuseliui verčiant teisės aktais, daugelio akys pirmiausia krypsta į transporto ir...

Klaipėdos jūrų uosto direkcija taps akcine bendrove 2

Klaipėdos jūrų uosto direkcija 2023 m. iš valstybės įmonės taps akcine bendrove, kurios 100% akcijų valdys...

Logistika
2021.06.30
Lietuvos paslaugų eksportas smuko mažiau nei importas

Lietuvos paslaugų eksportas šių metų pirmąjį ketvirtį buvo 2,8 mlrd. Eur – 1,4% mažiau nei prieš metus.

Paslaugos
2021.06.30
„Eugestos“ ir „Forto“ valdytoja labiau augo kaimynių rinkose Premium

Bendrovės „KS investicija“, „Eugestos“ ir „Forto“ restoranų valdytojos, įmonių pajamos praėjusiais metais...

Prekyba
2021.06.30
Siuntų gabentojai prognozuoja nemalonius naujų Muitinės sistemų siurprizus 7

Liepos 1 d. įsigaliojant naujoms siuntų iš trečiųjų šalių taisyklėms, Skubių siuntų gabentojų asociacija...

Logistika
2021.06.30
„Modus Group“ pasiūlė naują automobilio naudojimo sprendimą 3

Mobilumo sprendimų platformą „CityBee“ valdanti grupė pateikė alternatyvą lizingo ar ilgalaikės nuomos...

Logistika
2021.06.30
Kinijos pavėžėjimo paslaugų milžinė „Didi“ surengė 4,4 mlrd. USD dydžio IPO  

Kinijos „Didi Global“ – didžiausios šalies internetinės taksi užsakymo paslaugos operatorė – Niujorko...

Rinkos
2021.06.30
Dviejų greičių Europa: Lietuvos elektromobilių infrastruktūra – tarp blogiausių ES Premium 14

Beveik trys ketvirtadaliai Europos elektromobilių įkrovimo infrastruktūros sukoncentruota trijose šalyse,...

Logistika
2021.06.30
Konteinerių krovos terminalo Estijos Mugos uoste pajėgumas didinamas 4 kartus

Vokietijos logistikos holdingo „Hamburger Hafen und Logistik“ antrinė įmonė Estijoje „HHLA TK Estonia“...

Logistika
2021.06.30
Brangstanti logistika verčia ieškoti alternatyvų Kinijos prekėms Premium

Po daugybės pokyčių ir incidentų tradiciškai žemais įkainiais paremta jūrų logistika pamažu praranda mažos...

Logistika
2021.06.30
Pasiūlę vokiečiams likti namie, augo keturgubai Premium

Kai maža įmonė imasi naujos veiklos – atsargiai ir su kirbančiu nerimu, ji gali tapti sunkiu balastu, kai...

Gazelė
2021.06.30
Pavežėjams – nulis promilių

Pavėžėjams bus taikoma tokia pat blaivumo norma, kaip ir taksi vairuotojams – jie bus laikomi neblaiviais,...

Logistika
2021.06.29
Patikėjo atsigavimu: „United Airlines“ užsakė 200 „Boeing“ ir 70 „Airbus“ orlaivių

Antra pagal dydį JAV oro bendrovė „United Airlines“ antradienį paskelbė apie didžiulį „Boeing“ ir „Airbus“...

Logistika
2021.06.29
Ministerija siūlo mažinti ieškinio dėl Mobilumo paketo apimtį

Lietuvos Socialinės apsaugos ir darbo ministerija siūlo atsisakyti dalies Lietuvos ieškinio Europos Sąjungos...

Logistika
2021.06.29
ICAO tyrimas dėl Minske nutupdyto lėktuvo pratęstas iki rugsėjo

Tarptautinės civilinės aviacijos organizacija (ICAO) tyrimas dėl Minske nutupdyto „Ryanair“ lėktuvo pratęstas...

Verslo aplinka
2021.06.29
Apeliacinis teismas dar kartą: „Air Baltic“ neturi mokėti „FlyLAL“ 1

Bankrutavusi skrydžių bendrovė „FlyLAL-Lithuanian Airlines“ („FlyLAL“) neatgaus daugiau nei 16 mln. Eur iš...

Logistika
2021.06.28
„Adampolis“ atsitiesė po pandemijos ir skaičiuoja naujus rekordus  Premium

Įgaliotasis „MAN Truck and Bus AG“ atstovas Lietuvoje praėjusiais metais daugiau nei dešimtadaliu mažino savo...

Logistika
2021.06.28
„ME investicija“ investavo į JAV logistikos startuolį 

Lietuviška bendrovė investavo į logistikos technologijų startuolį „project44“, kurio paslaugomis naudojasi...

Logistika
2021.06.28
RRT: pašto sektoriaus pajamos per metus augo 56% iki 70 mln. Eur

Bendrosios pašto sektoriaus pajamos šių metų pirmąjį ketvirtį siekė 69,98 mln. Eur – 55,9% daugiau nei tuo...

Paslaugos
2021.06.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku