Čekija įsiveda naują kelių mokesčio rinkimo sistemą

Apie tai praneša transporto bendrovėms mobilumo paslaugas teikianti Vokietijos bendrovė „DKV. Euro Service“. Ji nurodo, kad nuo gruodžio nebeveiks iki šiol Čekijoje naudojami operatoriaus „Kapsch“ mokesčių aparatai. Juos pakeis visiškai nauji, „CzechToll“ ir „SkyToll“ konsorciumo palydovinį ryšį naudojantys kelių mokesčių aparatai.
Bendrovės pranešime cituojamas Artūras Michejenka, „DKV Euro Service Baltikum“ vadovas, pastebi, kad Čekijos mokesčių už kelius sistemos pokyčiai neaplenks Lietuvos ir kitų Baltijos šalių vežėjų ir transportininkų.
„Dalis vežėjų maršrutų iš Baltijos šalių į Vakarų Europą, pavyzdžiui, Italiją ar Austriją, kaip ir priešinga kryptimi, eina per Čekiją. Todėl beveik visi mūsų didieji vežėjai, kaip ir dauguma mažesnių, turi kelių mokesčių mokėjimo aparatus Čekijai, kurie nustos galioti jau šių metų pabaigoje“, – cituojamas A. Michejenka.
Nuo 2020 m. Čekijoje sunkvežimiams bus apmokestinti visi valstybiniai keliai. DKV pranešime nurodo, jog yra tikimybė, kad po 2020 m. mokesčius teks mokėti ir už kitus kelius.
VŽ rašė, kad Lietuvoje taip pat siekiama įvesti naują kelių apmokestinimo sistemą, kuri esamas kelių mokesčio vinjetes pakeistų į dar nenurodytą elektroninę sistemą, kuri mokestį rinktų ne už naudojimosi keliais trukmę, bet už realiai nuvažiuotus kilometrus. Nors Rokas Masiulis, buvęs susisiekimo ministras, ne sykį minėjo, kad ši sistema labiau apmokestins transporto tranzitą, o ne vidinius vežėjus, VŽ kalbinamų verslininkų skaičiavimai rodo, kad vidiniams vežėjams metinis kelių mokestis didės 6–10 kartų, o tranzitu važiuojantys užsienio vežėjai nepajus esminių pokyčių.