2018-03-15 13:03

„Small Planet“ išbrido iš nuostolių ir nori augti Vokietijoje, tikslas – Kinija

„Small Planet Group“ rezultatų pristatymas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Small Planet Group“ rezultatų pristatymas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvos užsakomųjų skrydžių grupė praėjusius metus baigė pelningai, o pajamas išaugino 45%. Šiemet labiausiai augti planuojama Vokietijoje, o tolimesnis planas – Kinijos rinka.

2017 m. UAB „Small Planet Group“ uždirbo 5,1 mln. Eur konsoliduoto grynojo pelno.

Palyginti, 2016 m. ji baigė su 3,8 mln. Eur nuostoliu.

Grupės pardavimo pajamos išaugo 45%, nuo 223,1 mln. Eur iki 323,1 mln. Eur. Tai didžiausias metinis augimas bendrovės istorijoje. Per metus pervežtų keleivių skaičius išaugo nuo 2 mln. iki 2,7 mln.

Tokius rezultatus bendrovė žiniasklaidai pristatė ketvirtadienį. Bendrovė skaičiuoja, kad pagal pervežtų keleivių skaičių, pajamas ir orlaivių parko dydį šiemet ji turėtų tapti didžiausia Baltijos šalyse.

Nors lėktuvų skaičius per metus išaugo tik nuo 21 iki 22, prie pajamų augimo prisidėjo padidintas orlaivių panaudojimas ir padvigubintos veiklos apimtys žiemos sezono metu, surengtoje spaudos konferencijoje sakė Halldoras Sigurdarsonas, grupės finansų vadovas.

Vieno lėktuvo mėnesinės skrydžio valandos išaugo 16%, nuo 223 iki 259. O skrydžių valandos Azijoje, kur bendrovė siekia augti žiemos sezono metu, padidėjo 79%, nuo 4.281 iki 7.643.

Koreguotas ikimokestinis pelnas 2017 m. buvo 10 mln. Eur, palyginti, 2016 m. koreguotas nuostolis siekė 9 mln. Eur.

Kaip teigia p. Sigurdarsonas, pagrindinė korekcija susijusi su tuo, kad 2017 m. bendrovė patyrė nuostolių, susijusių su kompensacijomis už 2016 m. skrydžius. Tokių kompensacijų, kurių bendrovė nebuvo suplanavusi, pernai sumokėta apie 5 mln. Eur.

2015 m. uždirbusi 19,2 mln. Eur, 2016 m. grupė patyrė nuostolių, nes laiku negavo 4 „Airbus A321“ orlaivių ir negalėjo tinkamai įvykdyti įsipareigojimų.

6 nauji lėktuvai

Pernai grupė, kuriai priklauso Lietuvos UAB „Small Planet Airlines“ ir bendrovės Lenkijoje bei Vokietijoje, pasitraukė iš Jungtinės Karalystės rinkos, tačiau atidarė bazes Kretoje ir Stokholme, jos nutaikytos į Skandinavijos rinką.

Kristijonas Kaikaris, „Small Planet Airlines“ generalinis direktorius, teigia, kad šiemet grupė susikoncentruos į Vokietijos rinką – čia turėtų būti didžiausias augimas. Ši rinka augimui pasirinkta dėl atsiradusių galimybių, kurios pasitaikė, iš verslo pasitraukus „Air Berlin“ ir „Niki“.

„Po stabilizacijos ir susitvarkymo, esame alkani augti“, – sako p. Kaikaris. Anot jo, bendrovė tikisi 2018 m. pajamas auginti iki 410 mln. Eur.

Šiemet savo lėktuvų parką „Small Planet Group“ planuoja padidinti iki 28. Didžioji dalis lėktuvų bus registruoti Vokietijoje.

„Small Planet Group“ naudojasi nuomojamais lėktuvais, vidutinis jų amžius siekia 14 m. Šiuo metu bendrovės parką sudaro 24 lėktuvai.

Grupės parką sudaro 180 vietų „Airbus A320“ ir 220 vietų „Airbus A321“. Pastarųjų skaičių bendrovė šiemet ketina padvigubinti iki 8.

Nuo praėjusių metų du bendrovės orlaiviai tarnauja kaip pakaitiniai, tam, kad ištikus kritinei situacijai, bendrovė galėtų įgyvendinti įsipareigojimus.

Likę 5 vasaros sezono metu bus Lietuvoje, 11 – Lenkijoje, pagrindinėje „Small Planet Group“ rinkoje, 10 – Vokietijoje.

Augimas Azijoje

Pernai grupė įkūrė antrinę įmonę Kambodžoje.

Šis verslas vystomas su Kinijos kapitalo bilietų platinimo bendrove „Aiyow“, kuriai priklauso 80% akcijų. Iš pradžių skelbta, kad investuotojai bus Kambodžos verslininkai, tačiau vėliau situacija pasikeitė.

Pasak p. Sigurdarsono, strateginis investuotojas buvo reikalingas paspartinti augimą Azijoje.

„Mūsų verslas Kambodžoje yra viena iš sąlygų augti Europoje“, – paaiškina jis.

Grupė, daugiausia veikianti Europoje, žiemos sezono metu stengiasi didinti veiklos apimtį Azijoje, kad geriau išnaudotų savo lėktuvų parką.

Su vienu lėktuvu Kambodžoje pernai spalį startavusi grupė šiuo metu ten jau turi 2, o per šiemet jų parką ketina padidinti iki 6–8. Iš jų 4 bus registruoti vietoje, kita dalis bus sezonui iš Europos atvykę orlaiviai – taip, kaip bendrovė Azijos rinkoje veikė ankstesniais metais.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Tikslas – Kinija

Kambodžoje su Kinijos partneriais verslą „Small Planet Group“ vysto ne veltui.

„Mūsų tikslas yra skraidyti Kinijos rinkoje“, – sako p. Kaikaris.

„Bet mes negalime to daryti iš karto“, – prideda.

Kinijos vyriausybė reikalauja, kad bendrovė, norinti teikti skrydžių paslaugas jos rinkoje, turėtų 1 metų patirtį ir būtų įvykdžiusi 1.000 skrydžių.

Būtent tiek per artimiausius metus planuoja skraidyti Kambodžos „Small Planet Airlines Co. Ltd.“.

Valentinas Jankelaitis, „Small Planet Airlines“ komercijos departamento vadovas, teigia, kad pagrindinis skrydžių sezonas Kinijoje yra apie Naujuosius metus – nuo gruodžio iki vasario. Bendrovė tikisi, kad į kitų metų sezoną jau suspės.

Pasak p. Kaikario, Kinijos turizmo rinka yra viena sparčiausiai augančių pasaulyje ir turi didžiulį potencialą. Kinijos partneriai, šiuo atveju, reikalingi, nes investuoti patiems tokioje didelėje rinkoje sudėtinga.

Pagal planą, „Aiyow“ rūpinsis komercine dalimi, o „Small Planet Group“ – lėktuvais ir veikla.

Pagrindiniai „Small Planet Group“ akcininkai yra Vytautas Kaikaris ir Andrius Staniulis, verslą iš Gedimino Žiemelio UAB „Avia Solutions Group“ jie nupirko 2013 m. Registrų centro duomenimis, p. Kaikariui priklauso 65,8% grupės akcijų, p. Staniuliui – 28,2%. Likusius 6% pasidalinę keli pagrindiniai įmonių vadovai.

52795
130817
52791