„Small Planet Airlines“ pernai patyrė 3,8 mln. Eur nuostolį

Laiku nepristatyti užsakyti orlaiviai užsakomųjų skrydžių bendrovę Small Planet Airlines (SPA) nutupdė į nuostolį, tačiau pajamų augimas išliko dviženklis. Be to, SPA fiksavo rekordinį aktyvumą žiemą ir puikius rezultatus Azijoje.
Palyginti su 2015 m., bendrovės pajamos augo 22,6%, iki 223,1 mln. Eur. 2015-aisiais metinis pajamų augimas siekė 27%.
Vietoje užpraeitais metais fiksuoto 19,2 mln. Eur grynojo pelno dabar saičiuojamas 3,8 mln. Eur nuostolis. Įmonei laiku nebuvo pristatyti keturi įsigyti Airbus A321 lėktuvai, tai atsiėjo 13 mln. Eur.
VYTAUTAS KAIKARIS: KAIP MES GAVOME Į GALVĄ, UŽ KĄ IR KODĖL
Krito ir pelno prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją (EBITDA) marža - nuo 19,8% iki 11,7%.
Pastaruosius kelerius metus augome šuoliais, kurie praktiškai neturi precedento aviacijos rinkoje. Deja, neįvertinome rizikų, susijusių su naujų Airbus A321 įvedimu, ir dėl to patyrėme nuostolių. Dažni skrydžių sutrikimai ir vėlavimai tokiose rinkose kaip Lenkija ar Didžioji Britanija nuvylė nemažai mūsų keleivių. Džiugu, kad pavyko atsistoti ant kojų ir stabilizuoti situaciją savo pamokas išmokome ir šiuo metu su dideliu entuziazmu kimbame į naujus darbus, pranešime cituojamas Kristijonas Kaikaris, Small Planet Airlines vadovas.
Praėjusiais metais SPA savo parką papildė šešiais naujais Airbus orlaiviais ir iš pagrindų atnaujino visų orlaivių salonus. Orlaiviams atnaujinti buvo skirta per 6 mln. Eur. Darbuotojų skaičius 2016-ųjų pabaigoje, palyginti su analogišku metu užpernai, kilo 57%, iki 676. Pasak bendrovės, sezono piko metu darbuotojų skaičius buvo pakilęs ir iki 815.
Trečdalis visų metinių SPA pajamų buvo sugeneruota per pirmąjį ir ketvirtąjį metų ketvirčius žiemos sezonu, kai dalį orlaivių bendrovė perkelia į Aziją.
Šį žiemos sezoną Azijoje skraidėme 7 orlaiviais turėjome bazes Indijoje, Saudo Arabijoje ir Kambodžoje. Iš viso Azijoje įvykdėme per 6.000 skrydžių. Šie projektai ne tik prisidėjo prie pajamų augimo, bet ir padėjo 39% pakelti orlaivių utilizacijos rodiklį. Sezoniškumo subalansavimas yra vienas iš pagrindinių mūsų iššūkių ir tikslų, tad šiuo atžvilgiu 2016 m. buvo tikrai sėkmingi, sako p. Kaikaris.
2017 m. daugiausia dėmesio bendrovė skirs augimui stabilizuoti ir veiklai optimizuoti. Taip pat planuojama į orlaivių parką atgebenti vieną Airbus A320 lėktuvą aštuonioliktą šio modelio orlaivį bendrovėje.
Be to, du orlaivius laikysime atsargai. Jie skrydžius vykdys esant gedimams ar kitiems sutrikimams, teigia p. Kaikaris.
2017 m. bus tęsiamas oro vežėjo pažymėjimo gavimo procesas Kambodžoje. Čia SPA yra įkūrusi biurą. Oro vežėjo pažymėjimus bendrovė jau turi trijose ES šalyse Lietuvoje, Lenkijoje ir Vokietijoje.
2017 m. SPA tikisi toliau išlaikyti pastovų pajamų augimą prognozuojama, kad bendrovės pajamos turėtų augti 21%, iki 280 mln. Eur. Šiuo metu SPA orlaiviai jau pilnai užpildyti visam ateinančiam vasaros sezonui. Kartu su klientais kelionių operatoriais bendrovė keleivius vėl skraidins į populiariausius atostogų kurortus Turkijoje, Graikijoje, Bulgarijoje, Ispanijoje ir kt.
Didžiausia SPA rinka ir toliau išliks Lenkija. 2017 m. vasaros sezoną čia planuojama laikyti dešimt bendrovės orlaivių. Dar penki skraidys iš Vokietijos oro uostų, trys iš Vilniaus, po du iš Paryžiaus ir Amsterdamo.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti