2017-05-24 20:15

Vežėjai apsisprendė: steigs draudimo bendrovę

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Į pakartotinį kongresą susirinkę Lietuvos nacionalinės vežėjų automobilių keliais asociacijos „Linava“ nariai apsisprendė dėl draudimo bendrovės. Nuspręsta, kad „Linava“ tokią bendrovę steigs.

Šis sprendimas priimtas siekiant išsikovoti geresnes privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainos, kurios, skundėsi pastaruoju metu, vežėjams išaugo iki kelių kartų.

Rinkos dalis ir žalingumas

Konsultacinės bendrovės „Civitta“ asocijuotoji partnerė Jolita Gulbinė, pristatydama atliktą tyrimą, susijusį su draudimo bendrovės steigimu, pabrėžė, kad pirmuosius metus šviežiai įsteigtam draudikui siūloma žalų reguliavimo paslaugas pirkti iš išorės. Šias paslaugas teikti pačiai bendrovei rekomenduojama vėlesniais veiklos metais, kai įmonė sustiprės.

„Draudimo bendrovės veiklos atsiperkamumui būtina, kad ji užimtų didelę dalį tarp vežėjų. Skaičiuojame, kad bendrovė turėtų drausti 15-50% visų Lietuvoje esančių vilkikų. Taip pat atsiperkamumas priklauso ir nuo vežėjų žalingumo, ypač užsienio valstybėse. Šį rodiklį būtina mažinti“, – sako p. Gulbinė.

„Civitta“ skaičiavimais, norėtųsi pasiekti 60% vežėjų žalingumo rodiklį.

Tarp konsultantų siūlymų – sukurti žalų prevencijos standartą, kurį visi būsimos draudimo bendrovės klientai privalėtų taikyti, siekdami išsikovoti kuo geresnę draudimo kainą. Be to, pastebi p. Gulbinė, kontrolė, tikrinant, ar apdraustieji vykdo tai, ką pasižadėjo, būtų privaloma.

Dirbs individualiai

Tiesa, anot p. Gulbinės, didelių nuolaidų vežėjai tikėtis, panašu, negalės. Konsultacinė bendrovė atlikdama skaičiavimus nurodė, kad dabar rinkoje esama civilinės atsakomybės draudimo kaina – 2.500 Eur metams.

„Kiekviena nuolaida, žinoma, duoda skirtingą rinkos dalį. Bet jeigu skaičiuotume maždaug 10% nuolaidą draudimo kainai, įmonės atsiperkamumas būtų matomas po 10 metų. Jei darytume 30% nuolaidą, lyginant su dabartinėmis rinkos kainomis, tai reikštų, kad kuo daugiau klientų, tuo didesnis nuostolis“, – skaičiavimus pateikia p. Gulbinė, anot kurios, didžiausia tikimybė, kad vidutinė draudimo kaina metams liks panaši į esančią dabar.

Konsultantai skaičiuoja, kad pirminė investicija į bendrovę bei pirmųjų veiklos metų nuostolių padengimas sudarys maždaug 9 mln. Eur. Rizikų ne viena: reikės atrasti ir investuotojų, surinkti užtektiną klientų dalį, taip pat yra ir ta rizika, kad įmonė nebus mažų sąnaudų.

Tokius žodžius palankiai sutiko ne visi vežėjai. Ne vienas jų čia pat kongrese suskubo pareikšti, kad nesidraus tokioje draudimo bendrovėje, jei draudimo kainos nemažės. Visgi p. Gulbinė patikino, kad naujoji draudimo bendrovė nuo esamų skirsis tuo, kad su kiekvienu klientu kalbėsis, spręs, ką reikėtų keisti, individualiai, o tai reiškia, kad galimybių susimažinti draudimo įmokas bus ne viena.

Pasiūlė prisijungti IRU

Erlandas Mikėnas, naujai išrinktas „Linavos“ prezidentas, pabrėžia, kad nauja draudimo bendrovė turėtų būti absoliučiai kitokia, nei esamos dabar. Pirmiausia iš jos tikimasi didelio dėmesio žalų prevencijai bei vežėjų mokymui.

„Skaičiuojame, kad pirmus trejus metus turėsime žiaurią konkurencinę kovą, bet tai reikš, kad visų jūsų draudimo kainos bus žymiai mažesnės. Ir tai jau bus pasiekimas“ – kalba p. Mikėnas.

Jis užsimena ir apie tai, kad prisidėti prie draudimo bendrovės steigimo Lietuvoje pasiūlymas yra pateiktas Tarptautinei kelių transporto sąjungai (IRU).

Pastaroji, paaiškėjus, kad vežėjai 2001-2005 m. permokėjo pirkdami TIR knygeles, Lietuvos vežėjams turėtų sugrąžinti 3,629 mln. CHF (3,326 mln. Eur) permokėtų lėšų, dar 1,3 mln. CHF (1,191 mln. Eur) galėtų būti grąžinti per investicinius fondus. Tiesa, p. Mikėnas pabrėžia, kad šios sumos Lietuvai, o taip pat ir kitoms IRU narėms, bus išmokėtos tuo atveju, jei tam bendrai pritars visos IRU narės.

„Teiravomės, ar suma, grąžintina per investicinius fondus, galėtų būti panaudota draudimo bendrovės steigimui. Taip pat klausėme, ar IRU norėtų investuoti į mūsų kuriamą draudimo bendrovę. Jie atsakė, kad turėtume pateikti skaičius, tuomet pasiūlymas bus svarstomas. Tad skaičius turime, verčiame informaciją į anglų kalbą ir greitu metu laukia dar vienas susitikimas“, – kalba p. Mikėnas.

52795
130817
52791