JAV ragina Australiją neversti „Google“ ir „Facebook“ mokėti už turinį

JAV paragino Australiją atsisakyti planų priversti Google ir Facebook mokėti žiniasklaidos priemonėms už naujienų turinį, pareikšdamos, kad tai gali sukelti ilgalaikių neigiamų pasekmių vartotojams ir įmonėms. Australijos planuojama nuostata būtų taikoma Facebook naujienų srautui ir Google paieškos platformai.
Australija siekia, kad JAV technologijų milžines pradėtų mokėti vietos žiniasklaidos organizacijoms už pastarųjų parengto naujienų turinio skelbimą savo platformose. Jei nebus vykdomas šis reikalavimas šalies prievaizdai grasina skirti milijonines baudas. Skaitmeninės milžinės į tai atsakė grasinimu apriboti australams siūlomas paslaugas.
Pateikdamas Australijos senatui užklausą dėl teisės akto projekto, JAV prekybos atstovo biuras pavadino jį padėtį apsunkinančiu planu, kuris bus nukreiptas tik prieš dvi amerikiečių įmones, net neatsižvelgiant į tai, kad nebuvo nustatyta galiojančių Australijos įstatymų ar rinkos taisyklių pažeidimų.
JAV vyriausybė yra susirūpinusi, kad mėginimai teisės aktais reguliuoti konkrečių žaidėjų konkurencinę padėtį sparčiai besivystančioje skaitmeninėje rinkoje, aiškiai kenkiant dviem JAV įmonėms, gali sukelti žalingų rezultatų. Gali būti ir ilgalaikių neigiamų pasekmių JAV ir Australijos įmonėms, taip pat Australijos vartotojams, sakoma pranešime.
Taip pat teigiama, kad jei Australija pirmoji pasaulyje įves tokias taisykles, tai gali sukelti susirūpinimą dėl Australijos tarptautinės prekybos įsipareigojimų, nes užsienio žiniasklaida būtų pašalinta iš tokios kompensavimo sistemos.
Pareiškime JAV ragina Australiją sustabdyti įstatymų leidėjų pastangas priimti taisykles jau šiais metais, kad būtų galima atlikti daugiau tyrimų ir, jei reikia, vietoj to patvirtinti savanorišką elgesio kodeksą.
Australija turėtų dar kartą apsvarstyti galimybę skatinti savanorišką elgesio kodeksą, paremtą, jei reikia, tikslinėmis taisyklėmis, parengtomis atviro ir skaidraus proceso metu, siūlo JAV.
Kanberos iniciatyva atidžiai stebima visame pasaulyje, nes visur žiniasklaidos priemonės netenka reklamos pajamų. Jos atitenka JAV technologijų įmonėms.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti