VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2023-11-21 08:00

„Stock office“ erdvės smulkiam ir vidutiniam verslui – viskas po vienu stogu

Tradicinės prekybinės erdvės ir sandėliai jau kurį laiką nebėra vienintelis pasirinkimas smulkiam ar vidutiniam verslui, ieškančiam naujų patalpų ar svarstančiam apie plėtrą. Lietuvoje sparčiai populiarėja daugiafunkcės verslo patalpos, dar vadinamos „stock office“, kurios jungia skirtingų paskirčių erdves į vieną efektyvų ir praktišką sprendimą.

Palyginus su tradicinėmis gamybinėmis ir sandėliavimo patalpomis, „stock office“ yra dar gana naujas ir ekonomiškas sprendimas verslui Lietuvoje, siekiančiam operatyvumo, lankstumo bei kaštų optimizavimo. Jis ypač tinkamas su gamyba ar e. prekyba susijusioms įmonėms, kurioms aktualios patalpos, vienoje vietoje jungiančios sandėlį, ekspozicijos erdves bei biurą. Dar vienas „stock office“ privalumas – dažniausiai jie statomi šalia pagrindinių miesto susisiekimo arterijų, todėl juos lengviau pasiekti tiek nuosavu, tiek viešuoju transportu.

Daugiafunkcės verslo patalpos labai populiarios Vakarų Europoje ir Skandinavijoje, Estijoje pirmieji „stock office“ iškilo dar 2004 m., todėl šią šalį galima vertinti kaip subrendusią „stock office“ rinką. Kita vertus, Lietuvoje ilgą laiką vyravus štiliui, susidomėjimas daugiafunkcėmis verslo patalpomis šiuo metu ženkliai išaugo.

„Omberg group“ pardavimų ir klientų patirčių vadovė Edita Gudauskienė.
„Omberg group“ pardavimų ir klientų patirčių vadovė Edita Gudauskienė.

„Prieš kelerius metus „stock office“ segmentas Lietuvoje dar tik žengė pirmuosius žingsnius, o šiais metais skaičiuojame, jog jau išplėtota virš 137 tūkst. kv. m ploto ir iki metų pabaigos rinka, tikėtina, dar gali pasipildyti iki 80 tūkst. kv. m plotu, o tai sudarytų apie 10 proc. viso modernaus sandėliavimo ploto Lietuvoje“, – sako „Omberg group“ pardavimų ir klientų patirčių vadovė Edita Gudauskienė.

Kodėl verslai renkasi „stock office“?

Vienas tokių daugiafunkcės paskirties pastatų, pavadinimu „Stockholm“, šiuo metu plėtojamas Kaune. Čia įsikurti pasirinko jau ne vienas verslas, tarp jų ir bendrovė „Boplalit“, užsiimanti pramonės komponentų, korpusų, elektroninių jungčių bei kabelių distribucija ir pramonės įrenginių sauga. Pasirinkti būtent „stock office“ tipo patalpas paskatino galimybė turėti sandėliavimo bei administracines patalpas vienoje vietoje, patogi lokacija bei tvarumo sprendimai.

„Augant verslui išsiplėtė mūsų asortimentas, todėl pasikeitė ir sandėliavimo patalpų poreikis. Senajame sandėlyje galėjome sutalpinti tik ribotų gabaritų prekes, o nusprendus prekiauti didesnėmis, teko papildomai nuomotis patalpas. Dėl to išaugo kaštai ir atsiėmimas klientams tapo sudėtingu – dalis smulkių dalių yra viename sandėlyje, o didesnių gabaritų dalys – kitame. Todėl renkantis naujas patalpas mums buvo svarbu, kad visų prekių sandėlis būtų ten pat, kur ir mūsų pagrindinis biuras“, – aiškina Sigitas Stumbrys, „Bolaplit“ vadovas.

Besirenkant naujas patalpas savo verslui verslininkas įvertino ne tik esamą situaciją, bet ir žiūrėjo į priekį: „Tikiu, kad greitu metu draugiškumas aplinkai bus vertinamas panašiai, kaip anksčiau buvo prašoma kokybės valdymo sistemos ISO9001“.

S. Stumbrys pasakoja, kad ateityje bendrovė planuoja atsinaujinti automobilių parką ir įmonės veikloje naudoti elektromobilius, todėl galimybė juos patogiai pakrauti įmonės biuro stovėjimo aikštelėje buvo itin svarbus aspektas.

„Prekybos atžvilgiu laikinoji sostinė yra geografiškai ideali vieta – tai yra susisiekimo centras dirbant su Lietuvoje esančiais klientais. Mūsų naujos patalpos „Stockholm“ verslo centre įsikūrusios šalia „Via Baltica“ automagistralės – tai ypač patogu dirbant ir su kaimyninėmis šalimis“, – teigia „Boplalit“ direktorius.

Naujas projektas Kaune „Stockholm“

Šalia daugiafunkcio verslo centro „Stockholm“ jau įsikūrę kauniečių pamėgti ir dažnai lankomi verslai, tokie kaip „Lidl“, „Depo“, „Volvo Trucks“ ir „Skuba“.  Šiuolaikišką projektą sudaro 2 atskiri korpusai su technine zona tarp pastatų ir 19 savarankiškų A++ klasės segmentų, skirtų nuomai. Nuomininkai kiekvienas patalpas gali pritaikyti pagal savo poreikius.

„Omberg group“ pardavimų ir klientų patirčių vadovės E. Gudauskienės teigimu, „Stockholm“ ir panašios „stock-office“ erdvės kuria itin palankias sąlygas skirtingų verslų bendradarbiavimui ir neša įvairialypę naudą: padeda burtis smulkaus ir vidutinio verslo bendruomenėms, formuoja tvarias verslo ekosistemas, skatina sinergiją tarp skirtingų verslų, leidžia sutaupyti, kurti bendrą klientų srautą ir jais „dalintis“.

 „Stockholm“ kompleksas bus paruoštas naudojimui iš karto – visas pastatas ir prie jo esanti infrastruktūra bus užbaigti ir duris atvers jau 2024 m. pradžioje. Todėl pradėjus vykdyti veiklą, šalia pastato nevyks jokios papildomos statybos.

Taip pat projektas statomas atsižvelgiant į tvarumo standartus – siekiama gauti BREEAM „Very good“ žaliųjų pastatų vertinimo sertifikatą. Ant specialiai pritaikyto projekto stogo bus montuojamos saulės jėgainės, kas užtikrins nedidelius patalpų išlaikymo kaštus. 

Daugiau apie projektą „Stockholm“ galite rasti ČIA.  

52795
130817
52791