Dėl ginčo teisme milijoninis Klaipėdos uosto užsakymas lieka sustabdytas

Klaipėdos apygardos teismas rugsėjo 30 dieną patenkino Latvijos įmonių BMGS ir „LNK Industries“ konsorciumo prašymą pripažinti, kad Klaipėdos jūrų uosto direkcija neteisėtai „Tilstos“ pasiūlymą įvertino kaip atitinkantį kriterijus.
Teismas panaikino birželio 14 d. uosto direkcijos sprendimą dėl konkurso laimėtojo bei paliko galioti laikinąsias apsaugos priemones.
„Trečiasis asmuo („Tilsta“ – BNS) pripažįsta, kad, teikdama pasiūlymą ji neatskleidė konkretaus savo indėlio vykdant sutartis su subrangovais ir visus darbus pateikė kaip savarankiškai atliktus, todėl nurodė didesnę jos atliktų darbų vertę nei faktinė. Taigi, jos atliktų statybos darbų sąraše nurodyta informacija ir jos siūlomo darbų vadovo patirtis neatitiko tikrovės“, – konstatavo teismas.
Latvijos bendrovės prašė panaikinti direkcijos sprendimą netenkinti jų reikalavimo atmesti mažesnės vertės „Tilstos“ pasiūlymą ir laimėtoju paskelbtų jų konsorciumą. Tačiau uosto direkcija tokį reikalavimą pripažino nepagrįstu.
„Tilsta“ laimėjo trijų krantinių rekonstravimo bei akvatorijos gilinimo pirmojo etapo konkursą, pasiūliusi 44,2 mln. Eur. Tuo metu BMGS ir „LNK Industries“ pasiūlė 47 mln. Eur ir liko antros.
Latvijos konsorciumas teigė, jog Uosto direkcija melagingą „Tilstos“ informaciją ignoravo, todėl įmonė atsidūrė palankesnėje padėtyje nei kiti konkurso dalyviai.
Tuo metu direkcija teismui nurodė, kad Latvijos bendrovės neįrodė, jog „Tilsta“ pateikė netikslią informaciją – anot direkcijos, bendrovė nesiekė sąmoningai suklaidinti, o kartu su pasiūlymu pateikė duomenis apie tinkamai įvykdytas sutartis.
Savo ruožtu „Tilsta“ pranešė teismo sprendimą apskundusi Lietuvos apeliaciniam teismui.
Jos vadovas Eduardas Grinaveckas pranešime tikino, kad „Tilsta“ konkursą laimėjo sąžiningai, o Latvijos įmonės ėmėsi nesąžiningos konkurencijos.
„Latvijos konsorciumas siekia įrodyti, kad perkančioji organizacija nesupranta savo pačios paskelbto konkursų vertinimo sąlygų ir negeba tinkamai pagal jas vertinti konkurso dalyvių pasiūlymų, nors pati uosto direkcija tas sąlygas sukūrė bei nustatė ekonominio naudingumo kriterijus“, – teigiama pranešime.