Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2016-05-15 16:39

Skeptikų verčiau nesiklausyti, bet nuolatinių klientų – verta

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jei tiki savo verslo idėja, vertėtų jos imtis nekreipiant dėmesio į kitų nuomonę. Tačiau jau sukūrus verslą įsiklausyti į klientų pageidavimus ar pasiūlymus apsimoka, nes niekas geriau už juos pačius nepasakys, ko gi tam pirkėjui reikia.

Daugelis sėkmingų dirbančių verslininkų neslepia, kad jei kurdami verslą būtų paklausę aplinkinių atkalbinėjimų, greičiausiai lig pat šiol būtų samdomi darbuotojai ir dirbtų nuo algos iki algos.

.„Kai įsikūrėme prieš keliolika metų, be mūsų, miestelyje veikė dar dvi kavinės. Daug kas į mūsų idėją žiūrėjo skeptiškai, sakė, kad nebus lankytojų. Tačiau kitos jau kadaise uždarytos, o mes vis gyvuojame. Tiesa, papietauti dar galima Jiezno gimnazijos valgykloje, tačiau jos konkurente nelaikome“, – pasakoja Laima Beliūnienė, Jiezno kavinės „Pas močiutę“ savininkė.

Verta įsiklausyti

Jei užsispyrimas kuriant verslą yra privalumas, šiam jau įsibėgėjus laikytis įsikibus vien savos idėjos būtų trumparegiškas sprendimas. Nes būtent klientai neretai pasufleruoja, kuria linkme pasukti verslą, kad šis būtų sėkmingas.

Taip nutiko ir barui „Alaus kolonėlė“. Ši įstaiga buvo kurta kaip nedidelė krautuvėlė, tačiau dėl prekybos alkoholiu tvarkos joje įrengti keli staliukai ilgainiui viską apvertė aukštyn kojomis – ji tapo mėgstama vietos gyventojų bendruomenės pasisėdėjimo vieta

„Pirminė verslo idėja buvo šiek tiek kitokia, labiausiai orientavausi į parduotuvės verslo modelį, tačiau esu patenkintas, kad viskas savaime išsivystė būtent taip“, – yra sakęs Jonas Ignatonis, sostinės Rinktinės gatvėje esančios krautuvėlės ir baro įkūrėjas.

Vietų, kur šioje sostinės dalyje būtų galima pasėdėti po darbo ar savaitgaliais, nėra daug, tad verslo modelį pakoregavo patys gyventojai.

„Žinau atvejų, kai žmonės „Alaus kolonėlėje“ ir verslo partneriais tapo, pasirašė sutarčių, ir vieni per kitus darbus susirado. Dabar turime nuolatinių klientų, kurie mėgsta čia pasėdėti ir pailsėti, pabendrauti su bičiuliais“, – sako verslininkas.

Paskatino plėtrai

Klientų pageidavimai gali ne tik šiek tiek pakoreguoti verslo planą, bet paskatinti ir plėtrai.

„Kai mūsų nuolatiniai klientai primygtinai ėmė teirautis, kada pradėsime prekiauti ne tik šviežia mėsa, bet ir jos gaminiais, supratome, kad laikas plėstis. Kadangi Užupyje esanti parduotuvė yra nedidelė, ėmėmės dairytis kitų patalpų dar vienai krautuvėlei“, – pasakoja Jūratė Valiukaitė, Vilniaus UAB „Valju“, valdančios dvi mėsos parduotuves „Gegio stalui“, bendraturtė.

Naujoji krautuvėlė, pradėjusi veikti praėjusį mėnesį, gerokai skiriasi nuo pirmosios, veiklą skaičiuojančios jau ketvirtus metus: ją drąsiai galima vadinti užkandine, nes pirkėjai gali ne tik pusgaminių nusipirkti, bet paprašyti, kad jiems čia pat jie būtų pagaminti.

„Būtent toks ir buvo sumanymas: ateina žmogus pas mus ko nors nusipirkti, bet jis gali ir paragauti, nes tai, kas yra išdėliota vitrinose, galime kaipmat pagaminti. Arba priešingai – užsuko pas mus pavalgyti, ir maistas svečiui taip patiko, kad norėtų tokią vakarienę pagaminti ir namiškiams, taigi jis nusiperka pusgaminių ir juos nešasi namo“, – naujos „Gegio stalui“ parduotuvės koncepciją pasakoja Renata Martinkutė-Kirdienė, įmonės bendraturtė.

Kad sprendimas paklausyti klientų ir plėtrai pasirinkti kiek kitokį verslo modelį yra teisingas, rodo vos spėjančios varstytis naujos krautuvėlės durys.

52795
130817
52791