Kaip išmokyti pardavėjus nebijoti pasakyti kainos

Publikuota: 2016-03-13
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Esame paslaugų įmonė. Dalis pardavėjų skundžiasi, kad nepavyksta sėkmingai pardavinėti, nes klientai, išgirdę mūsų paslaugų kainą, pasako, kad ji per didelė. Ką daryti tokiu atveju?“, – klausia skaitytojas.

Atsako Deivis Gvozdzinskas, projekto „www.verslovizitai.lt“ vadovas

Sėkmingą pardavimo procesą paprastai sudaro kelios dedamosios: kliento pasitikėjimas pardavėju, pardavėjo įgūdžiai tinkamai sudominti ir pristatyti paslaugą; paslaugos tinkamumas kliento veiklai, terminai, techninės galimybės; paslaugos kaina ir konkurencingumas rinkoje.

Dažniausiai išgirstamas klientų prieštaravimas yra paslaugos kaina. Pardavėjai kaip velnias kryžiaus bijo pasakyti paslaugos kainą, nes jiems patiems ji atrodo didelė. Jie bijo, kad pasakę aukštą kainą, atbaidys potencialų klientą ir neteks pardavimo, už ką įprastomis sąlygomis gauna priedą prie algos.

Taip nutinka, nes jie nepakankamai susipažinę su kitų rinkos žaidėjų kainodara, ko būtų galima išvengti atlikus SSGG (angliškai SWOT) analizę. Taip pat dažnas įsitikinimas yra, kad pardavinėja įmonei, kuriai tokia kaina bus per aukšta.

Būtina pagrįsti

Praktika rodo, kad pardavėjai žino kainą, kuria paslaugą gali parduoti pigiausiai, ir net nemėgina išpešti daugiau, todėl iš karto ir siūlo žemiausią. Dažnu atveju potencialus klientas paslaugą lyginasi su konkurentų teikiamomis paslaugomis ir pamatęs, kad pardavėjas siūlo mažesnę kainą – ima abejoti, esą gal ir kokybė skirsis.

Paprastai aukštesnė paslaugų kaina nebūna laužta iš piršto. Didesnę paslaugų kainą paprastai lemia aukštesnės kompetencijos specialistai, geresnė įranga, trumpesni paslaugos suteikimo terminai, galimybė suteikti paslaugas platesnėje geografinėje teritorijoje, pažangesnės metodikos, naudojamos IT sistemos ir aibė kitų.

Pagrindinis būdas neišgąsdinti kliento aukštesne kaina yra tinkamai iškomunikuoti ne kainą, o atsižvelgiant į jo poreikius pabrėžti kuriamą vertę.

Reikėtų potencialiam pirkėjui įrodyti, kad atvykote pardavinėti ne kainos, o paslaugos universalumo, jos tinkamumo pirkėjui. Jei šis etapas bus atliktas tinkamai – kaina taps antraeiliu dalyku. Šioje vietoje pardavėjo darbas yra sukurti paslaugai vertę ir palyginti, kokį rezultatą jis gaus pasirinkęs Jūsų paslaugą, net jei ji bus brangesnė už konkurentų siūlomas paslaugas. Pabrėžti klientui labiausiai skaudančių vietų normalizavimą.

Skirtingi klientai

Yra klientų, kuriems kaina yra tikrai svarbus rodiklis. Net ir suprasdami didelę pridėtinę vertę, ką gauna sumokėję daugiau – jie nenori, o kitą kartą ir negali sau leisti tiek investuoti. Dirbant su tokiais klientais patarčiau mažinti paslaugų krepšelio dydį, paliekant tik gyvybiškai svarbiausias paslaugas.

Ilgiau versle dirbantys, sprendimus priimantys asmenys supranta, kad geriau sumokėti daugiau, bet gauti kokybiškesnes paslaugas. Taigi kaina yra tikrai svarbu, privalai būti konkurencingas, tačiau tinkamai sukūrus vertę klientui, paaiškinus, kad už skirtingą kainą gaus ir kitą kokybę, kaina lieka antrame plane.

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Turgavietės mokesčio kompensacija: dėl 300 Eur per 5 institucijų koridorių Premium 1

Trečiadienį Vyriausybė pritarė turgavietės mokesčio kompensacijų tvarkai. Iš priemonės aprašo matyti, kad...

Gazelė
2020.07.09
Eksporto specialistai padėjo iš 1 investuoto euro gauti 15 Eur grąžos

Dvejus metus trukusi eksporto lyderių programa „Sparnai“ baigėsi birželį. Per šį laikotarpį  Lietuvos...

Gazelė
2020.07.07
Statybininkai ir automobilių servisų vadovai: pagaliau mūsų svajonė pildosi Premium 4

Nuo liepos pradžios kai kurioms veikloms panaikinus verslo liudijimus, tų sektorių įmonių vadovai neslepia...

Gazelė
2020.07.07
5 mitai apie verslo strategiją, kurie pridaro žalos 3

Kai kurie verslininkai, ypač smulkieji, nemano, jog verslo strategija yra būtina. Tačiau tie, kas veikia...

Gazelė
2020.07.05
JAV pratęsė smulkiojo verslo paramos programą

Prezidentas Donaldas Trumpas šeštadienį pratęsė lengvatinių paskolų smulkiajam verslui programą. Mažosios...

Gazelė
2020.07.05
Transportininkų realybė: vieni taikosi su praradimais, kiti vos spėja skaičiuoti pelną Premium 1

Per karantiną vilkikai nestovėjo įmonių kiemuose, bet kai kurių bendrovių apyvarta ypač krito. Labiausiai...

Gazelė
2020.07.03
„Sapore d‘Italia“ patirtis: „Akropolyje“ atidarė parduotuvę dėl užsienio klientų ir jų neteko – bet laikinai Premium

Kai naujai atidarytą parduotuvę po mėnesio „ištinka“ karantinas, visi plėtros planai lieka sujaukti. Tačiau...

Gazelė
2020.07.01
Keičiasi kai kurios didžiausios ir mažiausios „Sodros“ išmokos 1

Nuo liepos 1 d. keičiasi maksimalių ir minimalių ligos, maksimalių tėvystės, vaiko priežiūros, nedarbo ...

Gazelė
2020.07.01
Verslo liudijimai nuo liepos išduodami ne visiems

Nuo liepos su vienu verslo liudijimu bus galima užsiimti tik vieno buto nuoma, o būstų ir automobilių...

Gazelė
2020.07.01
Rado išeičių, kaip taupyti įkuriant darbo vietas Premium

Daugelis įmonių stengiasi kuo mažiau įsigyti nuosavo turto ir jį nuomotis. Dabartinėmis sąlygomis, kai...

Gazelė
2020.07.01
Smulkioji verslininkė: gyvename XXI amžiuje, o elektros galios padidinti neprisiprašome Premium 7

Kai kurie smulkieji verslininkai, dirbantys kaimo vietovėse, tvirtina, jog negali plėsti verslo dėl to, kad...

Gazelė
2020.06.30
Kuriamas įrankis, kuris padės paskolą gauti ir jaunam verslui

IT bendrovė „Fintegry“ kartu su startuoliu „Abalt“ kuria įmonių kredito rizikos vertinimo sistemą pagal...

Gazelė
2020.06.29
E. parduotuves atrado net mėsininkai ar bitininkai 

Per karantiną stipriai suintensyvėjo e. prekyba: kai kurios įmonės e. parduotuvę susikūrė vos per kelias...

Gazelė
2020.06.29
Biure šuo? Kodėl gi ne 12

Darbdaviai, norėdami pakelti ūpą darbuotojams, prigalvoja įvairiausių motyvacinių priemonių. Vienos jos...

Gazelė
2020.06.28
Bilietų į renginius platintojai jau įkvepia deguonies – išgyvens Premium

Tiek renginių organizatoriai, tiek bilietų pardavimo platformos nuostolius skaičiuos dar ilgai – kol bus...

Gazelė
2020.06.27
Lietuvių startuolis užėmė antrąją vietą „PowerUp!“ superfinale 1

Lietuvių startuolis „Viezo“ laimėjo antrąją vietą didžiausiame Centrinės ir Rytų Europos tvariosios...

Gazelė
2020.06.26
5 atvejai, kai sunku gauti nuomos subsidiją: kaip elgtis

Valstybės valdoma UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) išskiria 5 kliuvinius, dėl kurių vis dar...

Statyba ir NT
2020.06.26
Karantinas sujaukė plėtros planus: kaip elgėsi verslininkai Premium

Plėtra nebūtinai būna sėkminga net tuomet, kai išorinės aplinkybės nepakiša kojos. Karantinas daugelio...

Gazelė
2020.06.25
„Swedbank“ didina nuo COVID-19 nukentėjusio verslo finansavimą iki 1 mln. Eur

„Swedbank“ padidino maksimalią finansuojamą valstybės paskolos sumą nuo COVID-19 nukentėjusiam šalies...

Gazelė
2020.06.25
Dar viena kliūtis gauti subsidiją mikroįmonėms – šįkart MB vadovams Premium

Dalis mikroįmonių negali gauti subsidijos, nes gyventojų pajamų mokestį (GPM) sumokėjo iš asmeninės...

Gazelė
2020.06.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus