Didmiesčių verslo mados sėkmingai žengia net į gilią provinciją

Publikuota: 2015-12-14
Didžiuosiuose miestuose madingi verslai po truputį įsitvirtina ir mažuose regioniniuose miesteliuose.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Didžiuosiuose miestuose madingi verslai po truputį įsitvirtina ir mažuose regioniniuose miesteliuose. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Į mažus miestelius pastaruoju metu ėmė belstis didmiesčių verslo mados, kuriamos picerijos, kepyklėlės, nišinės krautuvėlės. Verslininkai sėkmingai įrodo, kad vietos tokiam verslui yra ir vos dešimtį tūkstančių gyventojų turinčiuose miestuose.

Didžiausia tokių verslų stiprybė regioniniuose miestuose – labai maža konkurencija, menkesnės sąnaudos, silpnybė – žemesnė perkamoji galia ir itin sunkiai pakeičiami konservatyvūs klientų įpročiai.

Daugeliui žinoma, kad regionų gyventojai apsipirkti ar papramogauti dažniausiai važiuoja į arčiausiai esančius didesnius miestus, net jei panašių pramogų yra prie pat jų namų. Vis dėlto pastaraisiais metais pokyčiai vis akivaizdesni, regionuose prigyja miestietiška kultūra.

Populiarumas didėja

Saulius Alekna, Plungės UAB „Tuja“, valdančios maistą į namus pristatančią piceriją „Morini“, savininkas, sako, kad miesto gyventojai maisto į namus su kiekviena diena užsisako vis dažniau, nors tokios paslaugos tradicijos nėra susiformavusios.

„Jei atvirai, reikia labai daug ir sunkiai dirbti, kad toks verslo modelis nedideliame mieste veiktų. Žmonėms Plungėje dar neįprasta maisto užsisakyti į namus, tačiau tai vis populiarėja, ir manau, kad ateityje bus gana populiaru“, – kalba p. Alekna.

Tiesa, kepant vien picas, anot pašnekovo, įtikti nedidelio miestelio klientams būtų sudėtinga, todėl įmonė ruošia ir tradicinį lietuvišką maistą, neišsiverčia be visur mėgstamų kebabų.

„Mūsų maistas išskirtas į tris grupes: turkiškus kebabus, itališkas picas ir tradicinius lietuviškus patiekalus. Šiandien visų grupių maisto užsakoma vienodai dažnai, picos taip pat populiarios. Kalbant apie klientų amžių, mūsų klientai – nuo paauglių iki pensininkų“, – sako verslininkas.

Didmiestyje, anot pašnekovo, išplėtoti maisto pristatymo į namus verslą būtų kur kas lengviau. Kita vertus, ten tokių įmonių dešimtys, kuriasi kavinių maisto atvežimo paslaugas teikiančios bendrovės.

Gyvenimo kokybė

Kai kurių verslų dygimas regioniniuose miestuose rodo gyvenimo kokybės gerėjimą. Vieni tokių verslų – šeimoms su vaikais skirtos žaidimų, poilsio erdvės, specialios kavinės.

Dar prieš dvejus ar trejus metus tokių šeimoms skirtų erdvių rasti buvo galima tik keliuose didžiuosiuose miestuose, o šiandien jų yra beveik kiekviename kiek didesniame regioniniame miestelyje.

Pavyzdžiui, Giedrė Čekavičienė, Jonavoje vaikų žaidimų kambarį valdančios įmonės „Ridikiukas“ vadovė, sako, kad toks verslas mieste prigijo, tačiau teko atsižvelgti į daugybę keistų gyventojų įpročių. Pavyzdžiui, ir tokiame nedideliame mieste žmonėms nuvykti į vieną ar kitą vietą gali atrodyti pernelyg toli.

„Paaiškėjo, kad žmonės nėra linkę į žaidimų kambarį važiuoti į kitą mikrorajoną net tokiame nedideliame mieste kaip Jonava. Be to, čia visi nori derėtis“, – pasakoja pašnekovė.

Klientų pakanka

Kartais regioniniuose miestuose sėkmingai veikia net tokios įmonės, kurios nemenkų sunkumų patiria klientų ieškodamos ir didžiuosiuose miestuose, nuolat keisdamos verslo vietą, koncepciją.

Raseiniuose ir Jurbarke sėkmingai veikianti UAB „Ekolaimė“ įrodinėja, kad ir nedidelių miestelių gyventojai domisi natūraliais, ekologiškais produktais.

„Įsitikinome, kad tokiomis prekėmis sėkmingai galima prekiauti ir mažesniuose miestuose“, – VŽ yra sakęs Nerijus Korbutas, įmonės savininkas.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ gruodžio 7 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
54.000 Lietuvos gyventojų sulauks VMI laiškų 7

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki šiandien dar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Finansai
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau