Didmiesčių verslo mados sėkmingai žengia net į gilią provinciją

Publikuota: 2015-12-14
Didžiuosiuose miestuose madingi verslai po truputį įsitvirtina ir mažuose regioniniuose miesteliuose.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Didžiuosiuose miestuose madingi verslai po truputį įsitvirtina ir mažuose regioniniuose miesteliuose. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Į mažus miestelius pastaruoju metu ėmė belstis didmiesčių verslo mados, kuriamos picerijos, kepyklėlės, nišinės krautuvėlės. Verslininkai sėkmingai įrodo, kad vietos tokiam verslui yra ir vos dešimtį tūkstančių gyventojų turinčiuose miestuose.

Didžiausia tokių verslų stiprybė regioniniuose miestuose – labai maža konkurencija, menkesnės sąnaudos, silpnybė – žemesnė perkamoji galia ir itin sunkiai pakeičiami konservatyvūs klientų įpročiai.

Daugeliui žinoma, kad regionų gyventojai apsipirkti ar papramogauti dažniausiai važiuoja į arčiausiai esančius didesnius miestus, net jei panašių pramogų yra prie pat jų namų. Vis dėlto pastaraisiais metais pokyčiai vis akivaizdesni, regionuose prigyja miestietiška kultūra.

Populiarumas didėja

Saulius Alekna, Plungės UAB „Tuja“, valdančios maistą į namus pristatančią piceriją „Morini“, savininkas, sako, kad miesto gyventojai maisto į namus su kiekviena diena užsisako vis dažniau, nors tokios paslaugos tradicijos nėra susiformavusios.

„Jei atvirai, reikia labai daug ir sunkiai dirbti, kad toks verslo modelis nedideliame mieste veiktų. Žmonėms Plungėje dar neįprasta maisto užsisakyti į namus, tačiau tai vis populiarėja, ir manau, kad ateityje bus gana populiaru“, – kalba p. Alekna.

Tiesa, kepant vien picas, anot pašnekovo, įtikti nedidelio miestelio klientams būtų sudėtinga, todėl įmonė ruošia ir tradicinį lietuvišką maistą, neišsiverčia be visur mėgstamų kebabų.

„Mūsų maistas išskirtas į tris grupes: turkiškus kebabus, itališkas picas ir tradicinius lietuviškus patiekalus. Šiandien visų grupių maisto užsakoma vienodai dažnai, picos taip pat populiarios. Kalbant apie klientų amžių, mūsų klientai – nuo paauglių iki pensininkų“, – sako verslininkas.

Didmiestyje, anot pašnekovo, išplėtoti maisto pristatymo į namus verslą būtų kur kas lengviau. Kita vertus, ten tokių įmonių dešimtys, kuriasi kavinių maisto atvežimo paslaugas teikiančios bendrovės.

Gyvenimo kokybė

Kai kurių verslų dygimas regioniniuose miestuose rodo gyvenimo kokybės gerėjimą. Vieni tokių verslų – šeimoms su vaikais skirtos žaidimų, poilsio erdvės, specialios kavinės.

Dar prieš dvejus ar trejus metus tokių šeimoms skirtų erdvių rasti buvo galima tik keliuose didžiuosiuose miestuose, o šiandien jų yra beveik kiekviename kiek didesniame regioniniame miestelyje.

Pavyzdžiui, Giedrė Čekavičienė, Jonavoje vaikų žaidimų kambarį valdančios įmonės „Ridikiukas“ vadovė, sako, kad toks verslas mieste prigijo, tačiau teko atsižvelgti į daugybę keistų gyventojų įpročių. Pavyzdžiui, ir tokiame nedideliame mieste žmonėms nuvykti į vieną ar kitą vietą gali atrodyti pernelyg toli.

„Paaiškėjo, kad žmonės nėra linkę į žaidimų kambarį važiuoti į kitą mikrorajoną net tokiame nedideliame mieste kaip Jonava. Be to, čia visi nori derėtis“, – pasakoja pašnekovė.

Klientų pakanka

Kartais regioniniuose miestuose sėkmingai veikia net tokios įmonės, kurios nemenkų sunkumų patiria klientų ieškodamos ir didžiuosiuose miestuose, nuolat keisdamos verslo vietą, koncepciją.

Raseiniuose ir Jurbarke sėkmingai veikianti UAB „Ekolaimė“ įrodinėja, kad ir nedidelių miestelių gyventojai domisi natūraliais, ekologiškais produktais.

„Įsitikinome, kad tokiomis prekėmis sėkmingai galima prekiauti ir mažesniuose miestuose“, – VŽ yra sakęs Nerijus Korbutas, įmonės savininkas.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ gruodžio 7 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vokietija smulkiesiems skirs 555 mln. Eur

Smulkusis verslas yra net stambiausios ekonomikos vienas iš variklių – tai pripažįsta Vokietijos vyriausybė. 

Gazelė
19:44
Pinigai darbuotojo nesulaikys, bet dalintis reikia

Žmonės – didžiausias darbdavio turtas ir geriausia investicija, sutinka ir personalo specialistai, ir...

Gazelė
13:17
Kur smulkieji randa pinigų verslui plėsti

Verslą galima kurti vien tik savo lėšomis, tačiau dažniausiai tai užtrunka kur kas ilgiau nei pradėti su...

Gazelė
09:59
Startuolių klaidos: ką darytų kitaip

Kuo jaunesnis verslas, tuo daugiau klaidų yra pridaroma. Tie, kas sugeba iš jų pasimokyti, atvirai dalijasi...

Gazelė
2020.01.26
Regiono verslo geografija neriboja

Kuriantieji verslą sulaukia aibės patarimų, pamokymų ar instrukcijų, ko reikia, kad pasisektų. Be...

Gazelė
2020.01.25
Patarimai, kaip išlaikyti specialistą ilgam

Atlyginimas yra svarbus dalykas, lemiantis žmogaus apsisprendimą, kur dirbti, tačiau ne esminis. Kodėl...

Gazelė
2020.01.25
Virtualių asistentų verslas klesti – per mėnesį įdarbina po keliolika naujų specialistų Premium 1

Apie galimybę dirbti nuotoliniu būdu daugelyje įmonių dar tik svarstoma. „Baltic Virtual Assistants“ ją...

Gazelė
2020.01.24
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium 1

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
Pirkimų vertė per Centrinę perkančiąją organizaciją pernai padidėjo 11%  1

Pirkimai per Centrinę perkančiąją organizaciją CPO LT padeda išvengti korupcijos, todėl Vyriausybė skatina,...

Finansai
2020.01.22
Darbuotojai iš įmonių bėga ne dėl mažesnės algos: neteisybė, skatinanti keisti darbą Premium 7

Kylančios algos motyvuoja darbuotojus, tačiau jei vieniems tas šuolis yra ypač didelis, o kitiems pokytis...

Gazelė
2020.01.22
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Prie skaidraus verslo iniciatyvos jungiasi pirmieji maitintojai

Viešojo maitinimo sektorius išlieka viena iš 4 sričių, kuriame didelė šešėlio rizika. Prie skaidraus verslo...

Gazelė
2020.01.20
Duomenų apie startuolių finansus mažai, bet pelningumas džiugina 2

Šiuo metu Lietuvoje veikiančių startuolių skaičius jau perkopė 1.000 ribą, tačiau finansinių duomenų apie jų...

Gazelė
2020.01.20
Pirmieji lengvatiniai metai ne visiems nuostolingi: 770 bendrovių uždirbo 13 mln. Eur Premium 1

Pirmieji metai naujam verslui sudėtingiausi – reikia ne tik atsistoti ant kojų, bet ir galvoti, kaip...

Gazelė
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Kodėl restoranuose visiems reikia cepelinų Premium

Tiek konsultantai, tiek patys verslininkai pataria išsiskirti iš kitų ir daryti tai, ko konkurentai nedaro.

Gazelė
2020.01.19
Sukurti kliniką – 3 žingsniai, bet bijant suklysti, atrodė sudėtingiau

Sudėtingas procesas, dalijamas etapais, įgauna struktūrą ir tampa aiškesnis. Panašiai ir verslo pradžia, kur...

Gazelė
2020.01.19
Nesėkmė versle netrukdo atsitiesti

Apklausos rodo, kad daugelis tų, kurie tik svajoja apie verslą, jo nesiima ne tik dėl lėšų ar žinių stygiaus,...

Gazelė
2020.01.19
Kas padeda verslui greičiau atsistoti ant kojų

Bet kokio verslo be investicijų nesukursi. Tačiau kuo pradedantieji daugiau išmano, ką ir kaip daryti, tuo...

Gazelė
2020.01.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau