Didmiesčių verslo mados sėkmingai žengia net į gilią provinciją

Didžiausia tokių verslų stiprybė regioniniuose miestuose – labai maža konkurencija, menkesnės sąnaudos, silpnybė – žemesnė perkamoji galia ir itin sunkiai pakeičiami konservatyvūs klientų įpročiai.
Daugeliui žinoma, kad regionų gyventojai apsipirkti ar papramogauti dažniausiai važiuoja į arčiausiai esančius didesnius miestus, net jei panašių pramogų yra prie pat jų namų. Vis dėlto pastaraisiais metais pokyčiai vis akivaizdesni, regionuose prigyja miestietiška kultūra.
Populiarumas didėja
Saulius Alekna, Plungės UAB „Tuja“, valdančios maistą į namus pristatančią piceriją „Morini“, savininkas, sako, kad miesto gyventojai maisto į namus su kiekviena diena užsisako vis dažniau, nors tokios paslaugos tradicijos nėra susiformavusios.
„Jei atvirai, reikia labai daug ir sunkiai dirbti, kad toks verslo modelis nedideliame mieste veiktų. Žmonėms Plungėje dar neįprasta maisto užsisakyti į namus, tačiau tai vis populiarėja, ir manau, kad ateityje bus gana populiaru“, – kalba p. Alekna.
Tiesa, kepant vien picas, anot pašnekovo, įtikti nedidelio miestelio klientams būtų sudėtinga, todėl įmonė ruošia ir tradicinį lietuvišką maistą, neišsiverčia be visur mėgstamų kebabų.
„Mūsų maistas išskirtas į tris grupes: turkiškus kebabus, itališkas picas ir tradicinius lietuviškus patiekalus. Šiandien visų grupių maisto užsakoma vienodai dažnai, picos taip pat populiarios. Kalbant apie klientų amžių, mūsų klientai – nuo paauglių iki pensininkų“, – sako verslininkas.
Didmiestyje, anot pašnekovo, išplėtoti maisto pristatymo į namus verslą būtų kur kas lengviau. Kita vertus, ten tokių įmonių dešimtys, kuriasi kavinių maisto atvežimo paslaugas teikiančios bendrovės.
Gyvenimo kokybė
Kai kurių verslų dygimas regioniniuose miestuose rodo gyvenimo kokybės gerėjimą. Vieni tokių verslų – šeimoms su vaikais skirtos žaidimų, poilsio erdvės, specialios kavinės.
Dar prieš dvejus ar trejus metus tokių šeimoms skirtų erdvių rasti buvo galima tik keliuose didžiuosiuose miestuose, o šiandien jų yra beveik kiekviename kiek didesniame regioniniame miestelyje.
Pavyzdžiui, Giedrė Čekavičienė, Jonavoje vaikų žaidimų kambarį valdančios įmonės „Ridikiukas“ vadovė, sako, kad toks verslas mieste prigijo, tačiau teko atsižvelgti į daugybę keistų gyventojų įpročių. Pavyzdžiui, ir tokiame nedideliame mieste žmonėms nuvykti į vieną ar kitą vietą gali atrodyti pernelyg toli.
„Paaiškėjo, kad žmonės nėra linkę į žaidimų kambarį važiuoti į kitą mikrorajoną net tokiame nedideliame mieste kaip Jonava. Be to, čia visi nori derėtis“, – pasakoja pašnekovė.
Klientų pakanka
Kartais regioniniuose miestuose sėkmingai veikia net tokios įmonės, kurios nemenkų sunkumų patiria klientų ieškodamos ir didžiuosiuose miestuose, nuolat keisdamos verslo vietą, koncepciją.
Raseiniuose ir Jurbarke sėkmingai veikianti UAB „Ekolaimė“ įrodinėja, kad ir nedidelių miestelių gyventojai domisi natūraliais, ekologiškais produktais.
„Įsitikinome, kad tokiomis prekėmis sėkmingai galima prekiauti ir mažesniuose miestuose“, – VŽ yra sakęs Nerijus Korbutas, įmonės savininkas.
Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ gruodžio 7 d.