Didmiesčių verslo mados sėkmingai žengia net į gilią provinciją

Publikuota: 2015-12-14
Didžiuosiuose miestuose madingi verslai po truputį įsitvirtina ir mažuose regioniniuose miesteliuose.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Didžiuosiuose miestuose madingi verslai po truputį įsitvirtina ir mažuose regioniniuose miesteliuose. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Į mažus miestelius pastaruoju metu ėmė belstis didmiesčių verslo mados, kuriamos picerijos, kepyklėlės, nišinės krautuvėlės. Verslininkai sėkmingai įrodo, kad vietos tokiam verslui yra ir vos dešimtį tūkstančių gyventojų turinčiuose miestuose.

Didžiausia tokių verslų stiprybė regioniniuose miestuose – labai maža konkurencija, menkesnės sąnaudos, silpnybė – žemesnė perkamoji galia ir itin sunkiai pakeičiami konservatyvūs klientų įpročiai.

Daugeliui žinoma, kad regionų gyventojai apsipirkti ar papramogauti dažniausiai važiuoja į arčiausiai esančius didesnius miestus, net jei panašių pramogų yra prie pat jų namų. Vis dėlto pastaraisiais metais pokyčiai vis akivaizdesni, regionuose prigyja miestietiška kultūra.

Populiarumas didėja

Saulius Alekna, Plungės UAB „Tuja“, valdančios maistą į namus pristatančią piceriją „Morini“, savininkas, sako, kad miesto gyventojai maisto į namus su kiekviena diena užsisako vis dažniau, nors tokios paslaugos tradicijos nėra susiformavusios.

„Jei atvirai, reikia labai daug ir sunkiai dirbti, kad toks verslo modelis nedideliame mieste veiktų. Žmonėms Plungėje dar neįprasta maisto užsisakyti į namus, tačiau tai vis populiarėja, ir manau, kad ateityje bus gana populiaru“, – kalba p. Alekna.

Tiesa, kepant vien picas, anot pašnekovo, įtikti nedidelio miestelio klientams būtų sudėtinga, todėl įmonė ruošia ir tradicinį lietuvišką maistą, neišsiverčia be visur mėgstamų kebabų.

„Mūsų maistas išskirtas į tris grupes: turkiškus kebabus, itališkas picas ir tradicinius lietuviškus patiekalus. Šiandien visų grupių maisto užsakoma vienodai dažnai, picos taip pat populiarios. Kalbant apie klientų amžių, mūsų klientai – nuo paauglių iki pensininkų“, – sako verslininkas.

Didmiestyje, anot pašnekovo, išplėtoti maisto pristatymo į namus verslą būtų kur kas lengviau. Kita vertus, ten tokių įmonių dešimtys, kuriasi kavinių maisto atvežimo paslaugas teikiančios bendrovės.

Gyvenimo kokybė

Kai kurių verslų dygimas regioniniuose miestuose rodo gyvenimo kokybės gerėjimą. Vieni tokių verslų – šeimoms su vaikais skirtos žaidimų, poilsio erdvės, specialios kavinės.

Dar prieš dvejus ar trejus metus tokių šeimoms skirtų erdvių rasti buvo galima tik keliuose didžiuosiuose miestuose, o šiandien jų yra beveik kiekviename kiek didesniame regioniniame miestelyje.

Pavyzdžiui, Giedrė Čekavičienė, Jonavoje vaikų žaidimų kambarį valdančios įmonės „Ridikiukas“ vadovė, sako, kad toks verslas mieste prigijo, tačiau teko atsižvelgti į daugybę keistų gyventojų įpročių. Pavyzdžiui, ir tokiame nedideliame mieste žmonėms nuvykti į vieną ar kitą vietą gali atrodyti pernelyg toli.

„Paaiškėjo, kad žmonės nėra linkę į žaidimų kambarį važiuoti į kitą mikrorajoną net tokiame nedideliame mieste kaip Jonava. Be to, čia visi nori derėtis“, – pasakoja pašnekovė.

Klientų pakanka

Kartais regioniniuose miestuose sėkmingai veikia net tokios įmonės, kurios nemenkų sunkumų patiria klientų ieškodamos ir didžiuosiuose miestuose, nuolat keisdamos verslo vietą, koncepciją.

Raseiniuose ir Jurbarke sėkmingai veikianti UAB „Ekolaimė“ įrodinėja, kad ir nedidelių miestelių gyventojai domisi natūraliais, ekologiškais produktais.

„Įsitikinome, kad tokiomis prekėmis sėkmingai galima prekiauti ir mažesniuose miestuose“, – VŽ yra sakęs Nerijus Korbutas, įmonės savininkas.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ gruodžio 7 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Įmonės renginiai: kodėl jų laukia ne tik darbuotojai 1

Kuo didesnė bendrovė, tuo joje yra stipresnės tradicijos švęsti ar vykti į renginius visiems darbuotojams...

Vadyba
08:35
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
08:16
Verslo idėją parsivežė iš Kanados: produkto skonis – seniai pažįstamas 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.19
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
2019.01.18
Verslo liudijimus galima įsigyti e.būdu

Pernai gyventojų skaičius, kurie įsigijo verslo liudijimus internetu, išaugo 8%. Mokesčių administratorius...

Finansai
2019.01.17
Kaip samdomam vadovui užsitarnauti sprendimų laisvę Premium

Verslo įkūrėjui atsitraukti nuo tiesioginio vadovavimo – rizikinga, bet naujas vadovas dažnai ateina su...

Vadyba
2019.01.17
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 5

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Rinkodara
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08
Mugių suma – ne prasčiau nei 2017 m. Premium

Vos suskaičiavę ką tik pasibaigusios prekybos kalėdinėse mugėse rezultatus, kai kurie smulkieji jau...

Pirkėjų dėmesį užsitarnauja vieninteliu produktu

Nesvarbu, kokios progos mugėje dalyvauja smulkieji, kokiu sezonu tas prekymetis vyksta, gamintojai dažnai...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau