Didmiesčių verslo mados sėkmingai žengia net į gilią provinciją

Publikuota: 2015-12-14
Didžiuosiuose miestuose madingi verslai po truputį įsitvirtina ir mažuose regioniniuose miesteliuose.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Didžiuosiuose miestuose madingi verslai po truputį įsitvirtina ir mažuose regioniniuose miesteliuose. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Į mažus miestelius pastaruoju metu ėmė belstis didmiesčių verslo mados, kuriamos picerijos, kepyklėlės, nišinės krautuvėlės. Verslininkai sėkmingai įrodo, kad vietos tokiam verslui yra ir vos dešimtį tūkstančių gyventojų turinčiuose miestuose.

Didžiausia tokių verslų stiprybė regioniniuose miestuose – labai maža konkurencija, menkesnės sąnaudos, silpnybė – žemesnė perkamoji galia ir itin sunkiai pakeičiami konservatyvūs klientų įpročiai.

Daugeliui žinoma, kad regionų gyventojai apsipirkti ar papramogauti dažniausiai važiuoja į arčiausiai esančius didesnius miestus, net jei panašių pramogų yra prie pat jų namų. Vis dėlto pastaraisiais metais pokyčiai vis akivaizdesni, regionuose prigyja miestietiška kultūra.

Populiarumas didėja

Saulius Alekna, Plungės UAB „Tuja“, valdančios maistą į namus pristatančią piceriją „Morini“, savininkas, sako, kad miesto gyventojai maisto į namus su kiekviena diena užsisako vis dažniau, nors tokios paslaugos tradicijos nėra susiformavusios.

„Jei atvirai, reikia labai daug ir sunkiai dirbti, kad toks verslo modelis nedideliame mieste veiktų. Žmonėms Plungėje dar neįprasta maisto užsisakyti į namus, tačiau tai vis populiarėja, ir manau, kad ateityje bus gana populiaru“, – kalba p. Alekna.

Tiesa, kepant vien picas, anot pašnekovo, įtikti nedidelio miestelio klientams būtų sudėtinga, todėl įmonė ruošia ir tradicinį lietuvišką maistą, neišsiverčia be visur mėgstamų kebabų.

„Mūsų maistas išskirtas į tris grupes: turkiškus kebabus, itališkas picas ir tradicinius lietuviškus patiekalus. Šiandien visų grupių maisto užsakoma vienodai dažnai, picos taip pat populiarios. Kalbant apie klientų amžių, mūsų klientai – nuo paauglių iki pensininkų“, – sako verslininkas.

Didmiestyje, anot pašnekovo, išplėtoti maisto pristatymo į namus verslą būtų kur kas lengviau. Kita vertus, ten tokių įmonių dešimtys, kuriasi kavinių maisto atvežimo paslaugas teikiančios bendrovės.

Gyvenimo kokybė

Kai kurių verslų dygimas regioniniuose miestuose rodo gyvenimo kokybės gerėjimą. Vieni tokių verslų – šeimoms su vaikais skirtos žaidimų, poilsio erdvės, specialios kavinės.

Dar prieš dvejus ar trejus metus tokių šeimoms skirtų erdvių rasti buvo galima tik keliuose didžiuosiuose miestuose, o šiandien jų yra beveik kiekviename kiek didesniame regioniniame miestelyje.

Pavyzdžiui, Giedrė Čekavičienė, Jonavoje vaikų žaidimų kambarį valdančios įmonės „Ridikiukas“ vadovė, sako, kad toks verslas mieste prigijo, tačiau teko atsižvelgti į daugybę keistų gyventojų įpročių. Pavyzdžiui, ir tokiame nedideliame mieste žmonėms nuvykti į vieną ar kitą vietą gali atrodyti pernelyg toli.

„Paaiškėjo, kad žmonės nėra linkę į žaidimų kambarį važiuoti į kitą mikrorajoną net tokiame nedideliame mieste kaip Jonava. Be to, čia visi nori derėtis“, – pasakoja pašnekovė.

Klientų pakanka

Kartais regioniniuose miestuose sėkmingai veikia net tokios įmonės, kurios nemenkų sunkumų patiria klientų ieškodamos ir didžiuosiuose miestuose, nuolat keisdamos verslo vietą, koncepciją.

Raseiniuose ir Jurbarke sėkmingai veikianti UAB „Ekolaimė“ įrodinėja, kad ir nedidelių miestelių gyventojai domisi natūraliais, ekologiškais produktais.

„Įsitikinome, kad tokiomis prekėmis sėkmingai galima prekiauti ir mažesniuose miestuose“, – VŽ yra sakęs Nerijus Korbutas, įmonės savininkas.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ gruodžio 7 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Metų gazelės“ titulas lieka Vilniuje 6

„Gazelė 2018“ nugalėtoja pripažinta sostinės „Hugaas Services“ – įmonė per 3 metus pardavimus užaugino...

Statyba ir NT
2018.09.20
„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Smulkieji apie jiems žadamą paramą: supriešinimas su stambiaisiais Premium 2

Vyriausybės planus skatinti smulkųjį verslą patys smulkieji vertina atsargiai. Juokas pro ašaras – taip jie...

Verslo aplinka
2018.09.18
Optimizuota įmonės veikla – jaukas investicijoms Rėmėjo turinys

Rugsėjo 20 d. startuosianti kasmetinė verslo konferencija „Gazelė“ sugrįžta atsinaujinusi – su daugiau...

Finansai
2018.09.18
Turguje sostinėje pasiūlė tailandietišką maistą – prireikė ir cepelinų Premium 3

Kai į sostinės Halės turgavietėje veikiančią tailandietišką užkandinę „Spoon Out“ užsukę lankytojai vis...

Įkūrė butiką tiems, kurie kanceliarinių reikmenų perka daugiau nei naudoja Premium 1

Vokiški „Kaweco“ rašikliai, japoniški degtukus primenantys „Hibi“ smilkalai, itališkos „Moleskine“ užrašinės...

Šokolado fontanų nuoma prigijo, bet verslą išplėtė pasiūlę kitą paslaugą Premium 1

Verslas, pradėtas nuo šokoladų fontanų nuomos, pagreitį įgavo tik jį papildžius šventine apšvietimo paslauga.

„Big data" padeda surasti, kam pasaulyje reikia 60 t mėlynių 7

UAB „Icona“ pradėjo siūlyti klientų užsienyje paieškos paslaugą pasinaudojus didžiaisiais duomenimis. Anot...

Pramonė
2018.09.16
Maisto rinkinių prenumeratorių daugėja – valgiaraščių sudarytojai konkuruoja skoniu Premium 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Nori ne tik valgyti, bet ir pamatyti

Sveikesnės gyvensenos mada ypač džiaugiasi ūkininkai – vis daugiau miestiečių turi savus produkcijos...

Agroverslas
2018.09.13
Kad naujos kolekcijos drabužių neliko per porą dienų, nemeluoja Premium

Pasirodžius naujai V&V drabužių kolekcijai, po dienos ar dviejų feisbuke gali pasirodyti pranešimas, kad kai...

Griežtesni reikalavimai neišbaidė „Gazelių“ – į sąrašą pateko arti 3.000 bendrovių 6

Šiemet sparčiausiai augusių bendrovių sąrašą tikrino dar daugiau institucijų. Patikros rėčio neįveikė kas...

Vadyba
2018.09.10
Atsiskyrė nuo „INK agency“, kuriai priklausė, ir ėmė verslą kurti savaip Premium

Įmonei augant, atsiranda vis naujų veiklų, kurios virsta ne tik sėkmingai veikiančiu padaliniu, bet kartais...

Rinkodara
2018.09.09
Padirbėję užsienio ūkiuose, verslą kuria čia

Migracijos problema niekur nedingo, tačiau vis dažniau galima įžvelgti šviesiąją jos pusę: mūsų gyventojai,...

Agroverslas
2018.09.09
Mažos įmonės taip pat gali sudominti stiprius vadovus 2

Didžiosios įmonės, ieškodamos profesionalių vadovų, turi daugiau galių juos pritraukti. Tačiau smulkusis...

Vadyba
2018.09.09
Šeimos verslo Klaipėdoje augimo receptas: kiekvienas daro tai, ką geriausiai moka Premium

Kai užsakovui pasiūlai kokybišką paslaugą, jis už ją sutinka mokėti nesiderėdamas. O kai magaryčių pridedi ir...

Metalo supirkėjams baigti darbą 17 val. neapsimoka Premium 2

Kai metalo laužo supirkimo bendrovės apyvarta per metus išauga kone trigubai, akivaizdu, kad brango metalas.

Pramonė
2018.09.06
Pabrangus medienai, sąlygas diktavo ir pardavėjai Premium 1

Pabrangusi žaliavinė mediena kilstelėjo ir „Gazelių“ pajamas – dvi iš 14-os stipriausių Vilniaus ir Utenos...

Pramonė
2018.09.05
Privatus darželis Klaipėdoje konkurentų nebijo – turi druskų ir gintaro kambarius Premium 2

Druskų kambarys, gintaro infraraudonųjų spindulių pirtis, kino salė – erdvės įkurtos ne kur nors SPA centre,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau