Dailydka paaiškino, kodėl traukiasi: jaučiasi praradęs politinį pasitikėjimą

Publikuota: 2016-12-05
Atnaujinta 2016-12-05 12:06
Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) vadovas, teigia nusprendęs pasitraukti kai suprato, kad prarado politinį pasitikėjimą.

Specialioje spaudos konferencijoje pirmadienio rytą jis sakė besitikintis, kad įmonės valdyba patenkins jo atsistatydinimo prašymą. Net jeigu to nebus, anot p. Dailydkos, įstatymai numato, kad po dviejų savaičių jis vis tiek galės išeiti iš darbo.

Pasak jo, LG reikalingas pasitikėjimas ir politinė parama, mat tai – strateginė įmonė. Tačiau dabar akivaizdžiai matyti, kad jis prarado politinį pasitikėjimą, teigia p. Dailydka.

„Aš matau iš ateinančios perspektyvos. Matau ne tiek iš ministrų, bet plačiąja prasme – politinės paramos nebus. Pasikeitė Seimas, pasikeitė Vyriausybė. Ir tai pats geriausias sprendimas, – sako LG vadovas, paklaustas, iš ko pajuto netekęs politinio pasitikėjimo. – Nesu toks geležinis, kad be politinio palaikymo galėčiau tęsti darbą. Todėl toks sprendimas priimtas, kad labiau sektųsi. O dėl kitų įtarimų galiu iškėlęs galvą pasakyti, kad prielaidų jiems nėra.“

Įkalbinėjo pasilikti

Ponas Dailydka praėjusią savaitę buvo susitikęs su premjeru Algirdu Butkevičiumi bei susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi. Pasak LG vadovo, tuomet jis kalbėjosi apie savo norą atsistatydinti.

„Aišku, kad bandė atkalbėti, nes mano kontraktas – iki 2018 m.“ – sako p. Dailydka apie pokalbį su p. Sinkevičiumi.

Anot jo, susitikimo iniciatorius buvo susisiekimo ministras, būtent p. Sinkevičius organizavo ir jo bei premjero susitikimą.

Paramos niekas neprašė

Kalbėdamas apie pastaruoju metu pasklidusią informaciją apie bendrovės skirstytą paramą ir galimą jos sąsają su socialdemokratais, p. Dailydka pabrėžė, kad parama buvo skirstyta remiantis LG valdybos suteiktais įgaliojimais, tačiau, tikina jis, jokie minėtos partijos nariai ar ministrai nesikreipė į jį prašydami paramos.

„Parama buvo skirstoma remiantis įvairiais kriterijais. Buvo kažkokie argumentai surašyti, kam reikalinga, kam naudojama, ne aš vienas vertinau, buvo tikrinama ir kokia nauda galėtų būti mums, kaip bendrovei, ir tai buvo kontroliuojama, – pabrėžia p. Dailydka. – Visiems konkretiems paramos gavėjams buvo įrašyti visi tam tikri atidirbimo būdai, pagal kuriuos jie turi atidirbti bendrovės naudai.“

Kalbėdamas apie paramos skirstymą LG vadovas pabrėžė, kad niekuomet nesidomėjo, kurios partijos apygardoje esantiems objektams skiriama parama.

„Tų prašymų yra įvairiausių, ir aš negaliu žinoti, kur kurios partijos tėvonija. Dokumentai nebuvo viešinami, nes yra LG valdybos sprendimas, kad šitie dokumentai priklauso konfidencialių sąrašui“, – aiškina p. Dailydka.

Pasakodamas apie lokomotyvų iš Rusijos koncerno „Transmašholding“ pirkimą, apie kurį pranešė portalas „15min.lt“, LG vadovas pabrėžė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ nuolatos perka įvairią techniką iš Rusijos ir Baltarusijos, be to, nemaža dalis įrengimų, naudojamų LG, taip pat rusiški, todėl tokie pirkimai susiklostė natūraliai, įvertinus bendrovės poreikį.

Pasakodamas apie garsiai nuskabėjusią istoriją – galimą mėginimą papirkti žurnalistą – p. Dailydka pabrėžė, kad buvo neteisingai suprastas, kai kalbėjo apie naudas ir patikino, kad kyšių niekuomet nėra siūlęs.

„Buvo kalba apie bendrovės ir mūsų (LG – VŽ pastaba) kontroliuojamos bendrovės naudą ir šioje vietoje žurnalistas, matyt, neteisingai suprato. Kalba buvo apie tai, kad teisingas informacijos pateikimas duoda milžinišką naudą ir mūsų, ir mūsų kontroliuojamai bendrovei“, – tikina pašnekovas.

Nurodyti negali

Paklaustas, kaip jo nuomone turėtų būti pertvarkomi „Lietuvos geležinkeliai“, p. Dailydka atsisakė komentuoti. Anot jo, jo statusas šiandien toks, kad galvoti apie bendrovę jis jau nebeturįs.

„Bendrovė yra puikiai dirbanti. Europos Sąjungoje (ES) buvo atliktas tyrimas, kaip LG atitinka valstybės ir žmonių interesus, ir mes pasirodėme pagal tą apklausą geriausiai“, – tikina LG vadovas.

Pasak jo, tai, kaip turėtų būti pertvarkomi LG, yra politinės nuostatos ir politiniai reikalai, tad jam nurodinėti, kaip viskas turėtų būti, yra nekorektiška.

Neatsakė p. Dailydka ir į klausimą, kas galėtų būti jo įpėdiniu.

Pasakodamas apie planus pasitraukus iš LG vadovo pareigų, p. Dailydka sako, kad pirmiausia pasirūpins savo sveikata. Jo planuose ir buvimas „namų darbininku“. Be to, mini pašnekovas, jis užima docento pareigas Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto katedroje, tad toliau dėstys ten.

„Šiuo metu turiu du tikslus: dirbti namų darbininku ir docentu universitete“ – tikina p. Dailydka.

Pasak jo, pasiūlymų užimti pareigas, pavyzdžiui, privačiose verslo struktūrose, jis dar nėra gavęs, nebuvo gavęs ir anksčiau. Nežino jis ir kokios išeitinės kompensacijos gali tikėtis pasitraukęs iš pareigų.

„Dydis priklauso nuo valdybos, tad gausiu tokią kompensaciją, kokią man paskirs, ir pretenzijų dėl to neturėsiu. O atlyginimas mano yra toks, kokį paskyrė, ir man pasisekė uždirbti maksimaliai daug, nes įvykdėme visus rodiklius“, – teigia p. Dailydka.

Numato problemas

Kalbėdamas apie „Rail Baltica“ sutartį, kurią, kaip buvo teigta, pasirašė sunkia širdimi, p. Dailydka pabrėžė, kad šis susitarimas buvo labai sudėtingas ir atnešiantis sunkumų Lietuvai ateityje.

Anot LG vadovo, neišspręstais klausimais jis laiko PVM, kurį teks sumokėti LG ir kuris liks Latvijoje, taip pat projekto kofinansavimas, kuris guls ant LG pečių, bei tai, kad LG valdoma geležinkelio statybų bendrovė negalės dalyvauti nei konkursuose, nei būti subrangove, nors, anot p. Dailydkos, ši bendrovė „Baltijos šalyse bene stipriausia ir naudos, jei į projekto vykdymą būtų leista įsijungti LG kontroliuojamai bendrovei, būtų daugiau, nes nereikėtų tiek mokytis, kiek dabar reikės mokytis bendrai projekto „Rail Baltica“ įmonei.“

„Tai pagrindiniai klausimai, kurie buvo kilę, ir juos reikėjo spręsti iš anksto. Latviai ir estai tą klausimą sprendė ne geležinkelių sąskaita, įsipareigojimus prisiėmė valstybė, o Lietuvoje kažkodėl viskas užkrauta geležinkeliams“, – stebisi LG vadovas.

Ponas Dailydka tikisi, kad visus šiuos klausimus išspręs naujoji Vyriausybė, mat visi jie – ir valstybės interesas.

Apie tai, kad traukiasi iš užimamų LG vadovo pareigų, p. Dailydka pranešė praėjusį penktadienį. Tuomet bendrovės išplatintame pranešime buvo pabrėžta, kad p. Dailydka traukiasi iš pareigų „jausdamas atsakomybę už įmonę“.

FOTOGALERIJA Stasio Dailydkos spaudos konferencija (8 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Plėtoti nereikia sustoti Rėmėjo turinys

Vienintelis Lietuvos jūrų uostas yra svarbi energetikos sistemos dalis, SGD bei naftos terminalai, elektros...

Transportas
06:00
„Wizz Air“ ir „Ryanair“ skelbia apie pasiekimus Lietuvoje

„Wizz Air“ skelbia apie Vilniaus uoste pasitiktą 7-milijoninę šios bendrovės keleivę Lietuvoje, o „Ryanair”...

Transportas
2018.12.11
„Lietuvos pašto“ logistikos centro statybai – 17,5 mln. Eur NIB paskola

Šiaurės investicijų bankas (Nordic Investment Bank, NIB) ir Lietuvos paštas (LP) pasirašė 10 m. trukmės 17,5...

Transportas
2018.12.11
R. Masiulis: korumpuotos sritys yra silpnos sritys 17

Šiandien Švietimo ir mokslo ministerijoje (ŠMM) surengtame posėdyje Rokas Masiulis, susisiekimo ministras ir...

Transportas
2018.12.11
Per Lietuvą pravažiavo 100-asis traukinys iš Kinijos 6

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ šiemet praneša apie per Lietuvą gabenamų kiniškų krovinių proveržį.

Transportas
2018.12.11
Britų „Inchcape“ kreipėsi į Konkurencijos tarybą leidimo įsigyti „Krasta Auto“ 2

Jungtinės Karalystės automobilių prekybos ir remonto grupė „Inchcape“, Lietuvoje turinti antrinę įmonę...

Rinkos
2018.12.11
Kelio Šilutė-Rusnė rekonstrukcijoje – 6,8 mln. Eur vertės konkursas 5

Kelio Šilutė-Rusnė rekonstrukcijos ir estakados statybos projekte paskelbtas dar vienas konkursas – jis...

Statyba ir NT
2018.12.10
Teismas: „Fimos“ pasiūlymas greičio matuoklių konkurse neatitiko reikalavimų

Vilnius, gruodžio 10 d. (BNS). Policijos departamentas pagrįstai atmetė inžinerinių sprendimų bendrovės...

Transportas
2018.12.10
Pateikti kaltinimai pratęsia C. Ghosno sulaikymo terminą

Tokijo prokurorai pirmadienį pateikė kaltinimus Carlosui Ghosnui, buvusiam „Nissan“ vadovui, su pastaruoju...

Transportas
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Trys investicijų į šalies transporto infrastruktūrą varikliai 3

Vilniaus ir Kauno oro uostų atnaujinimas, o gal net ir naujas oro uostas. Projektų „Via Baltica“ ir „Rail...

Transportas
2018.12.10
Protestai Prancūzijoje: susidūrimuose sužeisti 55 žmonės 35

Geltonųjų liemenių protestai Prancūzijoje šį savaitgalį – mažesni, nei anksčiau. Iš 31.000 protestuotojų...

Verslo aplinka
2018.12.08
„Linavos“ generalinis sekretorius: nesąžiningi vežėjai daro žalą sąžiningiems 3

Vakar Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai (FNTT) paskelbus apie įspūdingai didelį nustatytų transporto...

Transportas
2018.12.07
Pasieniečiai už 0,43 mln. Eur įsigijo naujų priemonių kontroliuoti tranzitą į Karaliaučių 1

Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) atnaujino įrangą kontroliuoti tranzitą į Karaliaučiaus sritį...

Transportas
2018.12.07
„Small Planet Airlines“ pateikė paraišką bankrotui 20

Lietuvoje registruota, svarbiausioji „Small Planet Airlines“ (SPA) grupės bendrovė ketvirtadienį Vilniaus...

Transportas
2018.12.07
Tarp ES oro uostų Vilnius 2017 m. užėmė 95 vietą 3

Vilniaus oro uostas, keleivių srautą 2017-aisiais sumažinęs 1,4% iki 3,8 mln., pagal jų skaičių buvo 95-as...

Transportas
2018.12.07
Dėl „Skinest“ skundo – kreipimasis į Konstitucinį Teismą

Konstitucinio Teismo (KT) prašoma išvados, kuris teismas turi nagrinėti Lietuvos Vyriausybės sprendimų,...

Transportas
2018.12.06
Draudimo kainos pajudėjo žemyn 7

Privalomojo transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo kainos trečiąjį šių metų ketvirtį...

Finansai
2018.12.06
„Eugestai“ leista įgyti vienvaldę „Armavistos“ kontrolę

Logistikos ir prekybos bendrovei „Eugesta“ leista įsigyti 63,89% transporto bendrovės „Armavista“ akcijų...

Transportas
2018.12.06
JAV pavėžėtoja „Lyft“ siekia įgyvendinti IPO

JAV pavėžėjimo paslaugų platforma „Lyft“ pranešė ketinanti įgyvendinti pirminį viešą akcijų siūlymą (IPO).

Rinkos
2018.12.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau