Dailydka paaiškino, kodėl traukiasi: jaučiasi praradęs politinį pasitikėjimą

Publikuota: 2016-12-05
Atnaujinta 2016-12-05 12:06
Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) vadovas, teigia nusprendęs pasitraukti kai suprato, kad prarado politinį pasitikėjimą.

Specialioje spaudos konferencijoje pirmadienio rytą jis sakė besitikintis, kad įmonės valdyba patenkins jo atsistatydinimo prašymą. Net jeigu to nebus, anot p. Dailydkos, įstatymai numato, kad po dviejų savaičių jis vis tiek galės išeiti iš darbo.

Pasak jo, LG reikalingas pasitikėjimas ir politinė parama, mat tai – strateginė įmonė. Tačiau dabar akivaizdžiai matyti, kad jis prarado politinį pasitikėjimą, teigia p. Dailydka.

„Aš matau iš ateinančios perspektyvos. Matau ne tiek iš ministrų, bet plačiąja prasme – politinės paramos nebus. Pasikeitė Seimas, pasikeitė Vyriausybė. Ir tai pats geriausias sprendimas, – sako LG vadovas, paklaustas, iš ko pajuto netekęs politinio pasitikėjimo. – Nesu toks geležinis, kad be politinio palaikymo galėčiau tęsti darbą. Todėl toks sprendimas priimtas, kad labiau sektųsi. O dėl kitų įtarimų galiu iškėlęs galvą pasakyti, kad prielaidų jiems nėra.“

Įkalbinėjo pasilikti

Ponas Dailydka praėjusią savaitę buvo susitikęs su premjeru Algirdu Butkevičiumi bei susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi. Pasak LG vadovo, tuomet jis kalbėjosi apie savo norą atsistatydinti.

„Aišku, kad bandė atkalbėti, nes mano kontraktas – iki 2018 m.“ – sako p. Dailydka apie pokalbį su p. Sinkevičiumi.

Anot jo, susitikimo iniciatorius buvo susisiekimo ministras, būtent p. Sinkevičius organizavo ir jo bei premjero susitikimą.

Paramos niekas neprašė

Kalbėdamas apie pastaruoju metu pasklidusią informaciją apie bendrovės skirstytą paramą ir galimą jos sąsają su socialdemokratais, p. Dailydka pabrėžė, kad parama buvo skirstyta remiantis LG valdybos suteiktais įgaliojimais, tačiau, tikina jis, jokie minėtos partijos nariai ar ministrai nesikreipė į jį prašydami paramos.

„Parama buvo skirstoma remiantis įvairiais kriterijais. Buvo kažkokie argumentai surašyti, kam reikalinga, kam naudojama, ne aš vienas vertinau, buvo tikrinama ir kokia nauda galėtų būti mums, kaip bendrovei, ir tai buvo kontroliuojama, – pabrėžia p. Dailydka. – Visiems konkretiems paramos gavėjams buvo įrašyti visi tam tikri atidirbimo būdai, pagal kuriuos jie turi atidirbti bendrovės naudai.“

Kalbėdamas apie paramos skirstymą LG vadovas pabrėžė, kad niekuomet nesidomėjo, kurios partijos apygardoje esantiems objektams skiriama parama.

„Tų prašymų yra įvairiausių, ir aš negaliu žinoti, kur kurios partijos tėvonija. Dokumentai nebuvo viešinami, nes yra LG valdybos sprendimas, kad šitie dokumentai priklauso konfidencialių sąrašui“, – aiškina p. Dailydka.

Pasakodamas apie lokomotyvų iš Rusijos koncerno „Transmašholding“ pirkimą, apie kurį pranešė portalas „15min.lt“, LG vadovas pabrėžė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ nuolatos perka įvairią techniką iš Rusijos ir Baltarusijos, be to, nemaža dalis įrengimų, naudojamų LG, taip pat rusiški, todėl tokie pirkimai susiklostė natūraliai, įvertinus bendrovės poreikį.

Pasakodamas apie garsiai nuskabėjusią istoriją – galimą mėginimą papirkti žurnalistą – p. Dailydka pabrėžė, kad buvo neteisingai suprastas, kai kalbėjo apie naudas ir patikino, kad kyšių niekuomet nėra siūlęs.

„Buvo kalba apie bendrovės ir mūsų (LG – VŽ pastaba) kontroliuojamos bendrovės naudą ir šioje vietoje žurnalistas, matyt, neteisingai suprato. Kalba buvo apie tai, kad teisingas informacijos pateikimas duoda milžinišką naudą ir mūsų, ir mūsų kontroliuojamai bendrovei“, – tikina pašnekovas.

Nurodyti negali

Paklaustas, kaip jo nuomone turėtų būti pertvarkomi „Lietuvos geležinkeliai“, p. Dailydka atsisakė komentuoti. Anot jo, jo statusas šiandien toks, kad galvoti apie bendrovę jis jau nebeturįs.

„Bendrovė yra puikiai dirbanti. Europos Sąjungoje (ES) buvo atliktas tyrimas, kaip LG atitinka valstybės ir žmonių interesus, ir mes pasirodėme pagal tą apklausą geriausiai“, – tikina LG vadovas.

Pasak jo, tai, kaip turėtų būti pertvarkomi LG, yra politinės nuostatos ir politiniai reikalai, tad jam nurodinėti, kaip viskas turėtų būti, yra nekorektiška.

Neatsakė p. Dailydka ir į klausimą, kas galėtų būti jo įpėdiniu.

Pasakodamas apie planus pasitraukus iš LG vadovo pareigų, p. Dailydka sako, kad pirmiausia pasirūpins savo sveikata. Jo planuose ir buvimas „namų darbininku“. Be to, mini pašnekovas, jis užima docento pareigas Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto katedroje, tad toliau dėstys ten.

„Šiuo metu turiu du tikslus: dirbti namų darbininku ir docentu universitete“ – tikina p. Dailydka.

Pasak jo, pasiūlymų užimti pareigas, pavyzdžiui, privačiose verslo struktūrose, jis dar nėra gavęs, nebuvo gavęs ir anksčiau. Nežino jis ir kokios išeitinės kompensacijos gali tikėtis pasitraukęs iš pareigų.

„Dydis priklauso nuo valdybos, tad gausiu tokią kompensaciją, kokią man paskirs, ir pretenzijų dėl to neturėsiu. O atlyginimas mano yra toks, kokį paskyrė, ir man pasisekė uždirbti maksimaliai daug, nes įvykdėme visus rodiklius“, – teigia p. Dailydka.

Numato problemas

Kalbėdamas apie „Rail Baltica“ sutartį, kurią, kaip buvo teigta, pasirašė sunkia širdimi, p. Dailydka pabrėžė, kad šis susitarimas buvo labai sudėtingas ir atnešiantis sunkumų Lietuvai ateityje.

Anot LG vadovo, neišspręstais klausimais jis laiko PVM, kurį teks sumokėti LG ir kuris liks Latvijoje, taip pat projekto kofinansavimas, kuris guls ant LG pečių, bei tai, kad LG valdoma geležinkelio statybų bendrovė negalės dalyvauti nei konkursuose, nei būti subrangove, nors, anot p. Dailydkos, ši bendrovė „Baltijos šalyse bene stipriausia ir naudos, jei į projekto vykdymą būtų leista įsijungti LG kontroliuojamai bendrovei, būtų daugiau, nes nereikėtų tiek mokytis, kiek dabar reikės mokytis bendrai projekto „Rail Baltica“ įmonei.“

„Tai pagrindiniai klausimai, kurie buvo kilę, ir juos reikėjo spręsti iš anksto. Latviai ir estai tą klausimą sprendė ne geležinkelių sąskaita, įsipareigojimus prisiėmė valstybė, o Lietuvoje kažkodėl viskas užkrauta geležinkeliams“, – stebisi LG vadovas.

Ponas Dailydka tikisi, kad visus šiuos klausimus išspręs naujoji Vyriausybė, mat visi jie – ir valstybės interesas.

Apie tai, kad traukiasi iš užimamų LG vadovo pareigų, p. Dailydka pranešė praėjusį penktadienį. Tuomet bendrovės išplatintame pranešime buvo pabrėžta, kad p. Dailydka traukiasi iš pareigų „jausdamas atsakomybę už įmonę“.

FOTOGALERIJA Stasio Dailydkos spaudos konferencija (8 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Lietuvos geležinkeliai“: traukiniai iš Vilniaus į Kauną ir Klaipėdą vėluoja dėl remonto  3

Dėl vykstančių remonto darbų iš Vilniaus į Kauną ir Klaipėdą važiuojantys traukiniai vėluoja, pirmadienį...

Transportas
2018.07.16
Seimo kanceliarija aukcione už 25.000 Eur pardavė pusę siūlytų automobilių 3

Pirmadienį surengtame Seimo kanceliarijos viešame aukcione parduoti 8 naudoti BMW, „VW Transporter“ ir „Audi“...

Transportas
2018.07.16
„Lietuvos geležinkelių“ užsakymu bus kuriama „geležinė akis“ 6

AB „Lietuvos geležinkeliai“ užsakys sukurti prietaisą, kokio nėra rinkoje – „geležinę akį“, kuri stebėtų...

Pramonė
2018.07.16
Lietuvos oro uostuose fiksuotas 15% keleivių augimas 4

Pirmąjį šių metų pusmetį keliones per Lietuvos oro uostus rinkosi beveik 3 mln. keleivių – tai yra 15%...

Transportas
2018.07.16
„Jozitos“ pardavimai augo penktadaliu 14

Šilalėje registruota bendrovė „Jozita“, kurios kainodara užtikrina vienas mažiausių degalų kainų, 2017 m.

VŽ bando: ko verti naujieji „Hyundai“ SUV modeliai

Korėjos gamintoja „Hyundai“ dėl SUV klasės automobilių pamišusius Europos vairuotojus bandys sužavėti...

Transportas
2018.07.15
„Girteka Logistics“ vadovas E. Liachovičius: sakyti, kad esi didžiausias, būtų neatsakinga Premium 13

Edvardą Liachovičių šiemet Metų vadovu išrinko portalo vz.lt naršytojai. Naujienos apie jo vadovaujamą UAB...

Verslo klasė
2018.07.15
VŽ bando: „Ford EcoSport“ su braziliškais genais

Pasaulinei SUV automobilių rinkai nesustabdomai augant, „Ford“ į Europą atvežė savo mažąjį krosoverį...

Transportas
2018.07.15
Bus skelbiamas kvietimas skrydžiams į Londono Sitį 1

Šią savaitę paskelbusi apie ketinimus inicijuoti skrydį iš Vilniaus į Londono Sičio oro uostą, Susisiekimo...

VŽ bando: ilgasis „Lexus RX 450hL“ su 7 sėdynėmis 5

Didžiausioms pasaulio rinkoms pageidaujant septynviečio SUV automobilio, „Lexus“ modifikavo nuo 2016 m.

Transportas
2018.07.14
Teismas: 55 mln. Eur vertės „Rail Baltica“ ruožo Kaune statybos nestabdomos 1

Vienai didžiausių Lietuvos kelių ir tiltų statybos bendrovei „Kauno tiltai“ ir antrinei „Lietuvos...

Transportas
2018.07.13
Policija įsigijo 31 naują automobilį 4

Policijos departamentas įsigijo 31 naują automobilį, jie netrukus bus perduoti apskričių kelių policijos...

Transportas
2018.07.13
Bezoso raketų kompanija į kosmosą skraidins už bent 200.000 USD 7

Turtingiausio pasaulio žmogaus ir elektroninės prekybos gigantės „Amazon“ įkūrėjo Jeffo Bezoso valdoma...

Technologijos
2018.07.13
Parduota didžiausia Lietuvos transporto infrastruktūros projektavimo grupė  13

Transporto infrastruktūros projektavimo UAB „Kelprojektas“ ir jos valdomas antrines įmones iš didžiausio...

Statyba ir NT
2018.07.12
Siekiama, kad atsirastų skrydis iš Vilniaus į Londono Sitį 24

Tiesioginis skrydis iš Vilniaus į vieną didžiausių pasaulyje finansinių centrų Londono Sitį galėtų atsirasti...

Transportas
2018.07.12
Sostinės Gedimino prospekte iškils nauji užtvarai 1

Vilniaus Gedimino prospekte pradėti montuoti nauji modernūs užtvarai, kurie vakarais ir savaitgaliais dalį...

Laisvalaikis
2018.07.12
Štutgartas įveda ribojimus dyzeliniams automobiliams 9

Vokietijos automobilių pramonės sostine tituluojamas Štutgartas paskelbė nuo 2019 m. uždrausiantis senesnių...

Transportas
2018.07.12
Talino jūrų uostas antrą ketvirtį augino krovos ir keleivių srauto apimtis

Baltijos biržų naujokas antrąjį ketvirtį perkrovė 2,5% daugiau krovinių ir išlydėjo 0,2% daugiau keleivių,...

Rinkos
2018.07.12
Sandėlio perleidimas trečiajai šaliai: už ir prieš Premium 7

Trečiosios šalies logistikos paslaugos – vieniems neišvengiamas, kitiems – ne-

Transportas
2018.07.12
Žiemelis atitraukia ASG iš Varšuvos biržos: smulkieji jaučiasi apgauti 10

Verslininko Gedimino Žiemelio netiesiogiai kontroliuojama orlaivių priežiūros paslaugų bendrovė „Avia...

Rinkos
2018.07.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau