Dailydka paaiškino, kodėl traukiasi: jaučiasi praradęs politinį pasitikėjimą

Publikuota: 2016-12-05
Atnaujinta 2016-12-05 12:06
Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) vadovas, teigia nusprendęs pasitraukti kai suprato, kad prarado politinį pasitikėjimą.

Specialioje spaudos konferencijoje pirmadienio rytą jis sakė besitikintis, kad įmonės valdyba patenkins jo atsistatydinimo prašymą. Net jeigu to nebus, anot p. Dailydkos, įstatymai numato, kad po dviejų savaičių jis vis tiek galės išeiti iš darbo.

Pasak jo, LG reikalingas pasitikėjimas ir politinė parama, mat tai – strateginė įmonė. Tačiau dabar akivaizdžiai matyti, kad jis prarado politinį pasitikėjimą, teigia p. Dailydka.

„Aš matau iš ateinančios perspektyvos. Matau ne tiek iš ministrų, bet plačiąja prasme – politinės paramos nebus. Pasikeitė Seimas, pasikeitė Vyriausybė. Ir tai pats geriausias sprendimas, – sako LG vadovas, paklaustas, iš ko pajuto netekęs politinio pasitikėjimo. – Nesu toks geležinis, kad be politinio palaikymo galėčiau tęsti darbą. Todėl toks sprendimas priimtas, kad labiau sektųsi. O dėl kitų įtarimų galiu iškėlęs galvą pasakyti, kad prielaidų jiems nėra.“

Įkalbinėjo pasilikti

Ponas Dailydka praėjusią savaitę buvo susitikęs su premjeru Algirdu Butkevičiumi bei susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi. Pasak LG vadovo, tuomet jis kalbėjosi apie savo norą atsistatydinti.

„Aišku, kad bandė atkalbėti, nes mano kontraktas – iki 2018 m.“ – sako p. Dailydka apie pokalbį su p. Sinkevičiumi.

Anot jo, susitikimo iniciatorius buvo susisiekimo ministras, būtent p. Sinkevičius organizavo ir jo bei premjero susitikimą.

Paramos niekas neprašė

Kalbėdamas apie pastaruoju metu pasklidusią informaciją apie bendrovės skirstytą paramą ir galimą jos sąsają su socialdemokratais, p. Dailydka pabrėžė, kad parama buvo skirstyta remiantis LG valdybos suteiktais įgaliojimais, tačiau, tikina jis, jokie minėtos partijos nariai ar ministrai nesikreipė į jį prašydami paramos.

„Parama buvo skirstoma remiantis įvairiais kriterijais. Buvo kažkokie argumentai surašyti, kam reikalinga, kam naudojama, ne aš vienas vertinau, buvo tikrinama ir kokia nauda galėtų būti mums, kaip bendrovei, ir tai buvo kontroliuojama, – pabrėžia p. Dailydka. – Visiems konkretiems paramos gavėjams buvo įrašyti visi tam tikri atidirbimo būdai, pagal kuriuos jie turi atidirbti bendrovės naudai.“

Kalbėdamas apie paramos skirstymą LG vadovas pabrėžė, kad niekuomet nesidomėjo, kurios partijos apygardoje esantiems objektams skiriama parama.

„Tų prašymų yra įvairiausių, ir aš negaliu žinoti, kur kurios partijos tėvonija. Dokumentai nebuvo viešinami, nes yra LG valdybos sprendimas, kad šitie dokumentai priklauso konfidencialių sąrašui“, – aiškina p. Dailydka.

Pasakodamas apie lokomotyvų iš Rusijos koncerno „Transmašholding“ pirkimą, apie kurį pranešė portalas „15min.lt“, LG vadovas pabrėžė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ nuolatos perka įvairią techniką iš Rusijos ir Baltarusijos, be to, nemaža dalis įrengimų, naudojamų LG, taip pat rusiški, todėl tokie pirkimai susiklostė natūraliai, įvertinus bendrovės poreikį.

Pasakodamas apie garsiai nuskabėjusią istoriją – galimą mėginimą papirkti žurnalistą – p. Dailydka pabrėžė, kad buvo neteisingai suprastas, kai kalbėjo apie naudas ir patikino, kad kyšių niekuomet nėra siūlęs.

„Buvo kalba apie bendrovės ir mūsų (LG – VŽ pastaba) kontroliuojamos bendrovės naudą ir šioje vietoje žurnalistas, matyt, neteisingai suprato. Kalba buvo apie tai, kad teisingas informacijos pateikimas duoda milžinišką naudą ir mūsų, ir mūsų kontroliuojamai bendrovei“, – tikina pašnekovas.

Nurodyti negali

Paklaustas, kaip jo nuomone turėtų būti pertvarkomi „Lietuvos geležinkeliai“, p. Dailydka atsisakė komentuoti. Anot jo, jo statusas šiandien toks, kad galvoti apie bendrovę jis jau nebeturįs.

„Bendrovė yra puikiai dirbanti. Europos Sąjungoje (ES) buvo atliktas tyrimas, kaip LG atitinka valstybės ir žmonių interesus, ir mes pasirodėme pagal tą apklausą geriausiai“, – tikina LG vadovas.

Pasak jo, tai, kaip turėtų būti pertvarkomi LG, yra politinės nuostatos ir politiniai reikalai, tad jam nurodinėti, kaip viskas turėtų būti, yra nekorektiška.

Neatsakė p. Dailydka ir į klausimą, kas galėtų būti jo įpėdiniu.

Pasakodamas apie planus pasitraukus iš LG vadovo pareigų, p. Dailydka sako, kad pirmiausia pasirūpins savo sveikata. Jo planuose ir buvimas „namų darbininku“. Be to, mini pašnekovas, jis užima docento pareigas Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto katedroje, tad toliau dėstys ten.

„Šiuo metu turiu du tikslus: dirbti namų darbininku ir docentu universitete“ – tikina p. Dailydka.

Pasak jo, pasiūlymų užimti pareigas, pavyzdžiui, privačiose verslo struktūrose, jis dar nėra gavęs, nebuvo gavęs ir anksčiau. Nežino jis ir kokios išeitinės kompensacijos gali tikėtis pasitraukęs iš pareigų.

„Dydis priklauso nuo valdybos, tad gausiu tokią kompensaciją, kokią man paskirs, ir pretenzijų dėl to neturėsiu. O atlyginimas mano yra toks, kokį paskyrė, ir man pasisekė uždirbti maksimaliai daug, nes įvykdėme visus rodiklius“, – teigia p. Dailydka.

Numato problemas

Kalbėdamas apie „Rail Baltica“ sutartį, kurią, kaip buvo teigta, pasirašė sunkia širdimi, p. Dailydka pabrėžė, kad šis susitarimas buvo labai sudėtingas ir atnešiantis sunkumų Lietuvai ateityje.

Anot LG vadovo, neišspręstais klausimais jis laiko PVM, kurį teks sumokėti LG ir kuris liks Latvijoje, taip pat projekto kofinansavimas, kuris guls ant LG pečių, bei tai, kad LG valdoma geležinkelio statybų bendrovė negalės dalyvauti nei konkursuose, nei būti subrangove, nors, anot p. Dailydkos, ši bendrovė „Baltijos šalyse bene stipriausia ir naudos, jei į projekto vykdymą būtų leista įsijungti LG kontroliuojamai bendrovei, būtų daugiau, nes nereikėtų tiek mokytis, kiek dabar reikės mokytis bendrai projekto „Rail Baltica“ įmonei.“

„Tai pagrindiniai klausimai, kurie buvo kilę, ir juos reikėjo spręsti iš anksto. Latviai ir estai tą klausimą sprendė ne geležinkelių sąskaita, įsipareigojimus prisiėmė valstybė, o Lietuvoje kažkodėl viskas užkrauta geležinkeliams“, – stebisi LG vadovas.

Ponas Dailydka tikisi, kad visus šiuos klausimus išspręs naujoji Vyriausybė, mat visi jie – ir valstybės interesas.

Apie tai, kad traukiasi iš užimamų LG vadovo pareigų, p. Dailydka pranešė praėjusį penktadienį. Tuomet bendrovės išplatintame pranešime buvo pabrėžta, kad p. Dailydka traukiasi iš pareigų „jausdamas atsakomybę už įmonę“.

FOTOGALERIJA Stasio Dailydkos spaudos konferencija (8 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„FL Technics“ pardavimų vadovė: klientų pasitikėjimą augina įvykdyti sudėtingi užsakymai 1

„Dirbti su naujais rimtais klientais mes pradėdavome nuo labai sudėtingų užsakymų. Jie patikėdavo mums...

Pardavimai
2019.04.21
Lietuvos vidaus vandenyse paskelbtas naujas laivybos sezonas  2

Susisiekimo ministerija praneša, kad šių metų balandžio 16 d. oficialiai pradėtas naujasis laivybos...

Niujorko automobilių parodoje – korėjiečių pasirodymas ir „Jaguar“ triumfas  Premium 1

Penktadienį plačiajai publikai duris atvėrusioje Niujorko automobilių parodoje – išvakarėse paskelbti...

Automobiliai
2019.04.20
„Kauno kelių“ apyvarta truputį augo, pelnas mažėjo

Kelių tiesimo, remonto ir priežiūros UAB „Kauno keliai“ praėjusiais metais kiek didino pardavimo pajamas,...

Statyba ir NT
2019.04.19
Europos Parlamentas apribojo sunkvežimių taršą 2

Nuo 2025 m. nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15%, o nuo 2030 m. – 30% mažiau anglies...

„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
2019.04.18
Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  33

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

„Girteka“ imasi būstinės statybos Vilniuje – investuojama 60 mln. Eur 25

Krovinių gabenimo grupė „Girteka“ investuoja į naują būstinę Vilniuje, kurioje po kelerių metų perkels dirbti...

Statyba ir NT
2019.04.17
Šalies oro uostuose – daugiau skrydžių ir keleivių

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pirmąjį metų ketvirtį perskraidino daugiau kaip 1,322 mln. keleivių. Šis...

Atsistatydino „Klasco“ generalinis direktorius 10

Vytautas Kaunas, „Achemos grupės“ valdomos vienos didžiausių Klaipėdos krovos bendrovių „Klasco“ generalinis...

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje augo sparčiausiai ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per tris šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos Sąjungoje,...

Pirmąjį ketvirtį „airBaltic“ iš Lietuvos skraidino 20% daugiau keleivių 1

Pirmąjį šių metų ketvirtį oro bendrovė „airBaltic“ aptarnavo daugiau kaip 100.000 keleivių į Lietuvą ir iš...

Su „Vlantana“ susijusi „Stonus Invest“ prie Klaipėdos planuoja logistikos centrą Premium 1

Bendrovė „Stonus Invest“ Klaipėdos rajone, šalia autostrados Vilnius–Klaipėda, ketina statyti naują...

Žalieji sprendimai ateities miestams: mažiau tarši logistika Verslo tribūna 1

Tokiu pavadinimu konferenciją Vilniuje balandžio 12 d. surengė Žaliosios politikos institutas. Renginyje,...

Europos Parlamentas pritarė papildomoms saugumo priemonėms automobiliuose

Nuo 2022 m. Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamuose naujuose automobilių modeliuose turės būti sumontuota...

„Silberauto“ netoli Gariūnų planuoja kėbulų remonto kompleksą

Vokietijos automobilių gamintojai „Daimler“ Lietuvoje atstovaujanti Estijos kapitalo bendrovė „Silberauto“...

Blokų grandinės logistikoje: kelią skinantys milžinai kviečia mažesnius Premium

Blokų grandinių („blokchain“) technologija žada naujas logistikos galimybes: gerąja „Maersk“ ir IBM praktika...

Kad kvėpuoti būtų lengviau: „valstiečiai“ galėtų prisiminti, kad jie yra ir „žalieji“ 15

Kova su smirdančiu pilkšvai-juodu dūmeliu Europoje jau tapo realybė ir būtų kvaila tai ignoruoti.

ES pučia žaliąjį burbulą – kasmet nori surinkti bent po 180 mlrd. Eur Premium 12

Pastatų renovacija, transportas, mobilumo miestuose projektai, energetika, miškininkystė – tai į...

Finansai
2019.04.15
Įvardijo kovo punktualiausią pasaulyje oro bendrovę

Italijos oro bendrovė „Alitalia“ kovo mėnesį buvo pati punktualiausia oro vežėja pasaulyje, rodo...

Paslaugos
2019.04.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau