Dailydka paaiškino, kodėl traukiasi: jaučiasi praradęs politinį pasitikėjimą

Publikuota: 2016-12-05
Atnaujinta 2016-12-05 12:06
Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) vadovas, teigia nusprendęs pasitraukti kai suprato, kad prarado politinį pasitikėjimą.

Specialioje spaudos konferencijoje pirmadienio rytą jis sakė besitikintis, kad įmonės valdyba patenkins jo atsistatydinimo prašymą. Net jeigu to nebus, anot p. Dailydkos, įstatymai numato, kad po dviejų savaičių jis vis tiek galės išeiti iš darbo.

Pasak jo, LG reikalingas pasitikėjimas ir politinė parama, mat tai – strateginė įmonė. Tačiau dabar akivaizdžiai matyti, kad jis prarado politinį pasitikėjimą, teigia p. Dailydka.

„Aš matau iš ateinančios perspektyvos. Matau ne tiek iš ministrų, bet plačiąja prasme – politinės paramos nebus. Pasikeitė Seimas, pasikeitė Vyriausybė. Ir tai pats geriausias sprendimas, – sako LG vadovas, paklaustas, iš ko pajuto netekęs politinio pasitikėjimo. – Nesu toks geležinis, kad be politinio palaikymo galėčiau tęsti darbą. Todėl toks sprendimas priimtas, kad labiau sektųsi. O dėl kitų įtarimų galiu iškėlęs galvą pasakyti, kad prielaidų jiems nėra.“

Įkalbinėjo pasilikti

Ponas Dailydka praėjusią savaitę buvo susitikęs su premjeru Algirdu Butkevičiumi bei susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi. Pasak LG vadovo, tuomet jis kalbėjosi apie savo norą atsistatydinti.

„Aišku, kad bandė atkalbėti, nes mano kontraktas – iki 2018 m.“ – sako p. Dailydka apie pokalbį su p. Sinkevičiumi.

Anot jo, susitikimo iniciatorius buvo susisiekimo ministras, būtent p. Sinkevičius organizavo ir jo bei premjero susitikimą.

Paramos niekas neprašė

Kalbėdamas apie pastaruoju metu pasklidusią informaciją apie bendrovės skirstytą paramą ir galimą jos sąsają su socialdemokratais, p. Dailydka pabrėžė, kad parama buvo skirstyta remiantis LG valdybos suteiktais įgaliojimais, tačiau, tikina jis, jokie minėtos partijos nariai ar ministrai nesikreipė į jį prašydami paramos.

„Parama buvo skirstoma remiantis įvairiais kriterijais. Buvo kažkokie argumentai surašyti, kam reikalinga, kam naudojama, ne aš vienas vertinau, buvo tikrinama ir kokia nauda galėtų būti mums, kaip bendrovei, ir tai buvo kontroliuojama, – pabrėžia p. Dailydka. – Visiems konkretiems paramos gavėjams buvo įrašyti visi tam tikri atidirbimo būdai, pagal kuriuos jie turi atidirbti bendrovės naudai.“

Kalbėdamas apie paramos skirstymą LG vadovas pabrėžė, kad niekuomet nesidomėjo, kurios partijos apygardoje esantiems objektams skiriama parama.

„Tų prašymų yra įvairiausių, ir aš negaliu žinoti, kur kurios partijos tėvonija. Dokumentai nebuvo viešinami, nes yra LG valdybos sprendimas, kad šitie dokumentai priklauso konfidencialių sąrašui“, – aiškina p. Dailydka.

Pasakodamas apie lokomotyvų iš Rusijos koncerno „Transmašholding“ pirkimą, apie kurį pranešė portalas „15min.lt“, LG vadovas pabrėžė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ nuolatos perka įvairią techniką iš Rusijos ir Baltarusijos, be to, nemaža dalis įrengimų, naudojamų LG, taip pat rusiški, todėl tokie pirkimai susiklostė natūraliai, įvertinus bendrovės poreikį.

Pasakodamas apie garsiai nuskabėjusią istoriją – galimą mėginimą papirkti žurnalistą – p. Dailydka pabrėžė, kad buvo neteisingai suprastas, kai kalbėjo apie naudas ir patikino, kad kyšių niekuomet nėra siūlęs.

„Buvo kalba apie bendrovės ir mūsų (LG – VŽ pastaba) kontroliuojamos bendrovės naudą ir šioje vietoje žurnalistas, matyt, neteisingai suprato. Kalba buvo apie tai, kad teisingas informacijos pateikimas duoda milžinišką naudą ir mūsų, ir mūsų kontroliuojamai bendrovei“, – tikina pašnekovas.

Nurodyti negali

Paklaustas, kaip jo nuomone turėtų būti pertvarkomi „Lietuvos geležinkeliai“, p. Dailydka atsisakė komentuoti. Anot jo, jo statusas šiandien toks, kad galvoti apie bendrovę jis jau nebeturįs.

„Bendrovė yra puikiai dirbanti. Europos Sąjungoje (ES) buvo atliktas tyrimas, kaip LG atitinka valstybės ir žmonių interesus, ir mes pasirodėme pagal tą apklausą geriausiai“, – tikina LG vadovas.

Pasak jo, tai, kaip turėtų būti pertvarkomi LG, yra politinės nuostatos ir politiniai reikalai, tad jam nurodinėti, kaip viskas turėtų būti, yra nekorektiška.

Neatsakė p. Dailydka ir į klausimą, kas galėtų būti jo įpėdiniu.

Pasakodamas apie planus pasitraukus iš LG vadovo pareigų, p. Dailydka sako, kad pirmiausia pasirūpins savo sveikata. Jo planuose ir buvimas „namų darbininku“. Be to, mini pašnekovas, jis užima docento pareigas Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto katedroje, tad toliau dėstys ten.

„Šiuo metu turiu du tikslus: dirbti namų darbininku ir docentu universitete“ – tikina p. Dailydka.

Pasak jo, pasiūlymų užimti pareigas, pavyzdžiui, privačiose verslo struktūrose, jis dar nėra gavęs, nebuvo gavęs ir anksčiau. Nežino jis ir kokios išeitinės kompensacijos gali tikėtis pasitraukęs iš pareigų.

„Dydis priklauso nuo valdybos, tad gausiu tokią kompensaciją, kokią man paskirs, ir pretenzijų dėl to neturėsiu. O atlyginimas mano yra toks, kokį paskyrė, ir man pasisekė uždirbti maksimaliai daug, nes įvykdėme visus rodiklius“, – teigia p. Dailydka.

Numato problemas

Kalbėdamas apie „Rail Baltica“ sutartį, kurią, kaip buvo teigta, pasirašė sunkia širdimi, p. Dailydka pabrėžė, kad šis susitarimas buvo labai sudėtingas ir atnešiantis sunkumų Lietuvai ateityje.

Anot LG vadovo, neišspręstais klausimais jis laiko PVM, kurį teks sumokėti LG ir kuris liks Latvijoje, taip pat projekto kofinansavimas, kuris guls ant LG pečių, bei tai, kad LG valdoma geležinkelio statybų bendrovė negalės dalyvauti nei konkursuose, nei būti subrangove, nors, anot p. Dailydkos, ši bendrovė „Baltijos šalyse bene stipriausia ir naudos, jei į projekto vykdymą būtų leista įsijungti LG kontroliuojamai bendrovei, būtų daugiau, nes nereikėtų tiek mokytis, kiek dabar reikės mokytis bendrai projekto „Rail Baltica“ įmonei.“

„Tai pagrindiniai klausimai, kurie buvo kilę, ir juos reikėjo spręsti iš anksto. Latviai ir estai tą klausimą sprendė ne geležinkelių sąskaita, įsipareigojimus prisiėmė valstybė, o Lietuvoje kažkodėl viskas užkrauta geležinkeliams“, – stebisi LG vadovas.

Ponas Dailydka tikisi, kad visus šiuos klausimus išspręs naujoji Vyriausybė, mat visi jie – ir valstybės interesas.

Apie tai, kad traukiasi iš užimamų LG vadovo pareigų, p. Dailydka pranešė praėjusį penktadienį. Tuomet bendrovės išplatintame pranešime buvo pabrėžta, kad p. Dailydka traukiasi iš pareigų „jausdamas atsakomybę už įmonę“.

FOTOGALERIJA Stasio Dailydkos spaudos konferencija (8 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Girteka“ skelbia ieškanti 350 darbuotojų 32

Penktadienį britų bankui „Barclays“ paskelbus apie svarstomą 350 Lietuvoje dirbančių darbuotojų atleidimą,...

Transportas
2018.04.23
Prakalbo apie alkoblokų įrengimą nuomojamuose automobiliuose 13

Po sekmadienio naktį Vilniuje įvykusios tragiškos avarijos, kurios metu žuvo jauna mergina, susisiekimo...

Transportas
2018.04.22
Iš Rygos per Vilnių, Minską į Kijevą – traukiniu 8

Ukrainai planuojant jau netrukus vežti keleivius traukiniu Kijevas–Minskas–Vilnius–Ryga, „Lietuvos...

Transportas
2018.04.22
Atatürkas: joks turkiškos kasdienybės elementas nėra atsietinas nuo jo vardo Premium

Šiuolaikinės Turkijos Respublikos įkūrėjas Mustafa Kemalis Atatürkas miręs jau 80 metų, tačiau šiandien...

Verslo klasė
2018.04.22
VŽ bando: antrosios kartos „Subaru XV“

Antrosios kartos „Subaru XV“ labai panašus į savo pirmtaką, bet tai – visiškai naujas modelis.

Transportas
2018.04.21
„Lietuvos geležinkeliai“ prašo teisėsaugos ištirti konkurso skaidrumą 5

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ teisėsaugos prašys įvertinti šiemet jos skelbtą pabėgių...

Transportas
2018.04.20
Vilniaus oro uostui iš naujo ieško automobilių aikštelės rangovų 1

Tris tarptautinius šalies oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai, siekdama padidinti...

Transportas
2018.04.20
Lietuvos oro ir jūrų uostuose – tebesitęsiantis rezultatų gerinimas 1

Praėjusiais metais užfiksavę itin gerus rezultatus, Lietuvos oro ir jūrų uostai pirmąjį 2018 m. ketvirtį...

Transportas
2018.04.20
Vilniuje į gatves išrieda nauji „Solaris“ autobusai

Vilniuje į gatves išrieda pirmieji lenkiški „Solaris“ autobusai. Bendrovės „Susisiekimo paslaugos“ laikinasis...

Transportas
2018.04.20
„RB Rail“ kviečia projektuoti ruožą nuo Ramygalos iki Latvijos sienos 2

„Rail Baltica skelbia“ detaliųjų techninių projektų parengimo darbų konkursus geležinkelio linijoms Estijoje...

Transportas
2018.04.20
„Turkish Cargo“ vietoje Rygos pasirinko Vilnių 3

Ketvirtadienį Vilniaus oro uoste nusileidęs „Turkish Cargo“ lėktuvas atidarė dar vieną, naują krovininių...

Transportas
2018.04.19
Automobilių salonuose bus pateikiama daugiau aiškiai matomos informacijos

Nuo 2019 m. sausio 1 d. naujų keleivinių automobilių pardavėjai Lietuvoje pirkėjams turės pateikti daugiau...

Transportas
2018.04.19
„Gato“ savininkams leista įsigyti „Žemaitijos kelius“

Vilniaus kelių ženklinimo bendrovės „Gatas“ savininkai Donatas Dudonis ir Kęstutis Mendelis gali įsigyti...

Transportas
2018.04.19
Reorganizavus 5 susisiekimo VĮ tikimasi gauti 50 mln. Eur daugiau dividendų 4

Per metus į akcines bendroves (AB)  reorganizavus penkias susisiekimo sektoriaus valstybės įmones (VĮ) -...

Transportas
2018.04.19
Baltijos geležinkelius išbandė „SNCF Logistics“ grupės įmonė

Šiąnakt iš Šeštokų stoties netoli Lenkijos ir Lietuvos sienos pajudėjo pirmasis „Amber Train“ traukinys,...

Transportas
2018.04.19
„Lietuvos geležinkeliai“ vežė 13% daugiau krovinių

Šių metų sausio-kovo mėnesiais „Lietuvos geležinkeliai“ iš viso pervežė beveik 13% daugiau krovinių nei tuo...

Transportas
2018.04.19
„airBaltic“ – rekordinis ketvirtis

Per pirmąjį 2018 m. ketvirtį „airBaltic“ pervežė daugiau kaip 80.000 keleivių į Lietuvą ir iš jos - 26%...

Transportas
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Oro linijos turės keleiviams kompensuoti už spontanišką darbuotojų streiką

Lėktuvų keleiviai turi teisę gauti kompensaciją už žalą, kurią sukelia dėl spontaniško oro linijų darbuotojų...

Transportas
2018.04.18
Stovimos sėdynės lėktuvuose: efektas akivaizdus, bet susidomėjimo dar nėra 5

Hamburge vykusioje lėktuvų salonų parodoje italų bendrovė „Aviointeriors“ pristatė antrąją vertikaliųjų...

Transportas
2018.04.17

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau