Dailydka paaiškino, kodėl traukiasi: jaučiasi praradęs politinį pasitikėjimą

Publikuota: 2016-12-05
Atnaujinta 2016-12-05 12:06
Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Stasys Dailydka, AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) vadovas, teigia nusprendęs pasitraukti kai suprato, kad prarado politinį pasitikėjimą.

Specialioje spaudos konferencijoje pirmadienio rytą jis sakė besitikintis, kad įmonės valdyba patenkins jo atsistatydinimo prašymą. Net jeigu to nebus, anot p. Dailydkos, įstatymai numato, kad po dviejų savaičių jis vis tiek galės išeiti iš darbo.

Pasak jo, LG reikalingas pasitikėjimas ir politinė parama, mat tai – strateginė įmonė. Tačiau dabar akivaizdžiai matyti, kad jis prarado politinį pasitikėjimą, teigia p. Dailydka.

„Aš matau iš ateinančios perspektyvos. Matau ne tiek iš ministrų, bet plačiąja prasme – politinės paramos nebus. Pasikeitė Seimas, pasikeitė Vyriausybė. Ir tai pats geriausias sprendimas, – sako LG vadovas, paklaustas, iš ko pajuto netekęs politinio pasitikėjimo. – Nesu toks geležinis, kad be politinio palaikymo galėčiau tęsti darbą. Todėl toks sprendimas priimtas, kad labiau sektųsi. O dėl kitų įtarimų galiu iškėlęs galvą pasakyti, kad prielaidų jiems nėra.“

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Įkalbinėjo pasilikti

Ponas Dailydka praėjusią savaitę buvo susitikęs su premjeru Algirdu Butkevičiumi bei susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi. Pasak LG vadovo, tuomet jis kalbėjosi apie savo norą atsistatydinti.

„Aišku, kad bandė atkalbėti, nes mano kontraktas – iki 2018 m.“ – sako p. Dailydka apie pokalbį su p. Sinkevičiumi.

Anot jo, susitikimo iniciatorius buvo susisiekimo ministras, būtent p. Sinkevičius organizavo ir jo bei premjero susitikimą.

Paramos niekas neprašė

Kalbėdamas apie pastaruoju metu pasklidusią informaciją apie bendrovės skirstytą paramą ir galimą jos sąsają su socialdemokratais, p. Dailydka pabrėžė, kad parama buvo skirstyta remiantis LG valdybos suteiktais įgaliojimais, tačiau, tikina jis, jokie minėtos partijos nariai ar ministrai nesikreipė į jį prašydami paramos.

„Parama buvo skirstoma remiantis įvairiais kriterijais. Buvo kažkokie argumentai surašyti, kam reikalinga, kam naudojama, ne aš vienas vertinau, buvo tikrinama ir kokia nauda galėtų būti mums, kaip bendrovei, ir tai buvo kontroliuojama, – pabrėžia p. Dailydka. – Visiems konkretiems paramos gavėjams buvo įrašyti visi tam tikri atidirbimo būdai, pagal kuriuos jie turi atidirbti bendrovės naudai.“

Kalbėdamas apie paramos skirstymą LG vadovas pabrėžė, kad niekuomet nesidomėjo, kurios partijos apygardoje esantiems objektams skiriama parama.

„Tų prašymų yra įvairiausių, ir aš negaliu žinoti, kur kurios partijos tėvonija. Dokumentai nebuvo viešinami, nes yra LG valdybos sprendimas, kad šitie dokumentai priklauso konfidencialių sąrašui“, – aiškina p. Dailydka.

Pasakodamas apie lokomotyvų iš Rusijos koncerno „Transmašholding“ pirkimą, apie kurį pranešė portalas „15min.lt“, LG vadovas pabrėžė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ nuolatos perka įvairią techniką iš Rusijos ir Baltarusijos, be to, nemaža dalis įrengimų, naudojamų LG, taip pat rusiški, todėl tokie pirkimai susiklostė natūraliai, įvertinus bendrovės poreikį.

Pasakodamas apie garsiai nuskabėjusią istoriją – galimą mėginimą papirkti žurnalistą – p. Dailydka pabrėžė, kad buvo neteisingai suprastas, kai kalbėjo apie naudas ir patikino, kad kyšių niekuomet nėra siūlęs.

„Buvo kalba apie bendrovės ir mūsų (LG – VŽ pastaba) kontroliuojamos bendrovės naudą ir šioje vietoje žurnalistas, matyt, neteisingai suprato. Kalba buvo apie tai, kad teisingas informacijos pateikimas duoda milžinišką naudą ir mūsų, ir mūsų kontroliuojamai bendrovei“, – tikina pašnekovas.

Nurodyti negali

Paklaustas, kaip jo nuomone turėtų būti pertvarkomi „Lietuvos geležinkeliai“, p. Dailydka atsisakė komentuoti. Anot jo, jo statusas šiandien toks, kad galvoti apie bendrovę jis jau nebeturįs.

„Bendrovė yra puikiai dirbanti. Europos Sąjungoje (ES) buvo atliktas tyrimas, kaip LG atitinka valstybės ir žmonių interesus, ir mes pasirodėme pagal tą apklausą geriausiai“, – tikina LG vadovas.

Pasak jo, tai, kaip turėtų būti pertvarkomi LG, yra politinės nuostatos ir politiniai reikalai, tad jam nurodinėti, kaip viskas turėtų būti, yra nekorektiška.

Neatsakė p. Dailydka ir į klausimą, kas galėtų būti jo įpėdiniu.

Pasakodamas apie planus pasitraukus iš LG vadovo pareigų, p. Dailydka sako, kad pirmiausia pasirūpins savo sveikata. Jo planuose ir buvimas „namų darbininku“. Be to, mini pašnekovas, jis užima docento pareigas Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto katedroje, tad toliau dėstys ten.

„Šiuo metu turiu du tikslus: dirbti namų darbininku ir docentu universitete“ – tikina p. Dailydka.

Pasak jo, pasiūlymų užimti pareigas, pavyzdžiui, privačiose verslo struktūrose, jis dar nėra gavęs, nebuvo gavęs ir anksčiau. Nežino jis ir kokios išeitinės kompensacijos gali tikėtis pasitraukęs iš pareigų.

„Dydis priklauso nuo valdybos, tad gausiu tokią kompensaciją, kokią man paskirs, ir pretenzijų dėl to neturėsiu. O atlyginimas mano yra toks, kokį paskyrė, ir man pasisekė uždirbti maksimaliai daug, nes įvykdėme visus rodiklius“, – teigia p. Dailydka.

Numato problemas

Kalbėdamas apie „Rail Baltica“ sutartį, kurią, kaip buvo teigta, pasirašė sunkia širdimi, p. Dailydka pabrėžė, kad šis susitarimas buvo labai sudėtingas ir atnešiantis sunkumų Lietuvai ateityje.

Anot LG vadovo, neišspręstais klausimais jis laiko PVM, kurį teks sumokėti LG ir kuris liks Latvijoje, taip pat projekto kofinansavimas, kuris guls ant LG pečių, bei tai, kad LG valdoma geležinkelio statybų bendrovė negalės dalyvauti nei konkursuose, nei būti subrangove, nors, anot p. Dailydkos, ši bendrovė „Baltijos šalyse bene stipriausia ir naudos, jei į projekto vykdymą būtų leista įsijungti LG kontroliuojamai bendrovei, būtų daugiau, nes nereikėtų tiek mokytis, kiek dabar reikės mokytis bendrai projekto „Rail Baltica“ įmonei.“

„Tai pagrindiniai klausimai, kurie buvo kilę, ir juos reikėjo spręsti iš anksto. Latviai ir estai tą klausimą sprendė ne geležinkelių sąskaita, įsipareigojimus prisiėmė valstybė, o Lietuvoje kažkodėl viskas užkrauta geležinkeliams“, – stebisi LG vadovas.

Ponas Dailydka tikisi, kad visus šiuos klausimus išspręs naujoji Vyriausybė, mat visi jie – ir valstybės interesas.

Apie tai, kad traukiasi iš užimamų LG vadovo pareigų, p. Dailydka pranešė praėjusį penktadienį. Tuomet bendrovės išplatintame pranešime buvo pabrėžta, kad p. Dailydka traukiasi iš pareigų „jausdamas atsakomybę už įmonę“.

FOTOGALERIJA Stasio Dailydkos spaudos konferencija (8 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Kaliningradą apribojimai dusina, svarstoma apie naujus galimus kelius per Lietuvą Premium 1

Apribojus kai kurių prekių tranzitą į Kaliningrado sritį per Lietuvą, gyventojai pradėjo skųstis...

Pramonė
2022.07.06
TTLA: dėl įsigaliojusio Mobilumo paketo Europoje daugėja tuščių vilkikų

Tuščių vilkikų reisų be krovinių skaičius Europos Sąjungoje vėl pradėjo augti dėl įsigaliojusių Mobilumo...

Logistika
2022.07.06
Lietuvos oro uostuose – 40 naujų darbo vietų ir kitoks darbdavio įvaizdis

„Aviacija visuomet sujungia ypatingus žmones“ – tai tapo pagrindine idėja, su kuria Lietuvos oro uostai...

Vadyba
2022.07.06
Rusų laivas su ukrainietiškais grūdais vis dar įstrigęs prie Turkijos krantų

Su Rusijos vėliava plaukiojantis prekinis laivas, atsidūręs Kyjivo ir Maskvos ginčo dėl grūdų centre,...

Verslo aplinka
2022.07.05
Infografika: kokios ir kiek prekių keliauja geležinkeliu į Kaliningradą Premium

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) duomenimis, dabartinės ES sankcijos juodiesiems metalams ir plienui turi įtakos...

Logistika
2022.07.05
Klaipėdos uostas sutarė su Belgijos įmonėmis dėl gilinimo darbų už 37,3 mln. Eur

VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė uosto gilinimo darbų sutartį su tarptautinį konkursą...

Logistika
2022.07.05
„Homa“ Vilniuje pradėjo prekybinių sandėlių plėtrą

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Homa Group“ pranešė sostinėje, greta Vilniaus Vakarinio aplinkkelio,...

Statyba ir NT
2022.07.05
VMI kaip policija: siūloma jai leisti keliuose savarankiškai stabdyti automobilius Premium 20

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) darbuotojams norima suteikti teisę keliuose savarankiškai stabdyti ir...

Finansai
2022.07.05
Į Lietuvą atvyko šeštasis grūdų traukinys iš Ukrainos

Į Lietuvą iš Ukrainos atvyko šeštas traukinys, kuriuo atgabenta 1.300 tonų kukurūzų, BNS pranešė „Lietuvos...

Logistika
2022.07.05
„SCT Lubricants“ grynojo pelno marža viršijo 20% Premium 3

Klaipėdos automobilių alyvų ir skysčių gamybos UAB „SCT Lubricants“ pardavimo pajamos per 2021 metus išaugo...

Pramonė
2022.07.05
„Begos“ vadovas: beveik 5 kartus kritusį pelną nulėmė geopolitinė situacija

Viena didžiausių Klaipėdos uosto krovos kompanijų „Bega“ praėjusiais metais gavo 22,97 mln. Eur pajamų –...

Logistika
2022.07.05
SAS kreipėsi į JAV dėl apsaugos nuo bankroto

Skandinavijos aviakompanija SAS, negalėdama grąžinti skolos, kreipėsi į JAV dėl bankroto apsaugos procedūros,...

Logistika
2022.07.05
Netrukus planuojama pradėti dešimčių milijonų vertės „Rail Baltica“ tilto per Nerį statybas Premium

Dar šią vasarą ketinama pradėti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį...

Statyba ir NT
2022.07.05
„Regitros“ valdybai vadovaus O. Mašalė 1

Naujai „Regitros“ valdybai vadovaus nepriklausoma jos narė, strateginio planavimo ir valdymo specialistė...

Vadyba
2022.07.05
Darbus Klaipėdos uoste pradeda didžiausias hidraulinis kranas Baltijos šalyse Verslo tribūna

Iš Suomijos į Klaipėdą uostą atplukdytas didžiausias Baltijos šalyse hidraulinis kranas „Mantsinen 300“,...

Sulėtinusi tempą Lietuvoje, „Hegelmann“ investuoja 10 mln. Eur į intermodalumą Premium

Iki 2019 m. rodžiusi tvirtą augimą Lietuvoje, pastaraisiais metais Vokietijos kapitalo „Hegelmann Group“...

Logistika
2022.07.05
Krovinių srautai per Rygos oro uostą dėl karo sumenko ketvirtadaliu

Krovinių srautai per Rygos oro uostą dėl Rusijos karo Ukrainoje sumenko 25% – mažiau nei prognozuotas...

Logistika
2022.07.04
Dėl atšaukiamų skrydžių atsistatydina „EasyJet“ vadovas

Jungtinės Karalystės pigių skrydžių bendrovei „EasyJet“ nesusitvarkant su iškilusia atšaukiamų skrydžių...

Logistika
2022.07.04
Muitinė: vilkikų eilės pasienyje su Baltarusija auga ir dėl ES sankcijų

Pastaraisiais mėnesiais susidarančios ilgos vilkikų eilės pasienyje su Baltarusija dar labiau auga dėl...

Logistika
2022.07.04
Į vištidę pakviesta lapė ir nedžiuginanti pergalė 7

Gali būti, kad artimiausiais metais mes pamatysime dar vieną lietuviško transporto sektoriaus triumfą. Bet...

Nuomonės
2022.07.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku