„Maxima“ ir „Švyturys–Utenos alus“ susikibo dėl kainos

Publikuota: 2016-03-09
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Stambiausias mažmeninės prekybos tinklas ir didžiausia aludarė sunkiai randa bendrą kalbą prie derybų stalo dėl produkcijos pirkimo kainos. Nauji alaus užsakymai sustabdyti, prekiaujama tik prekybos taškuose sukauptais gėrimais.

Kaip VŽ aiškina Renata Saulytė, UAB „Maxima LT“ Komunikacijos skyriaus vadovė, didelių nesutarimų nėra, tiesiog vyksta derybos dėl pirkimo kainos.

„Kiekvienais metais, kai vienas iš didžiausių mūsų tiekėjų ateina su nauja kainodara, tariamės dėl pirkimo kainos. Deramės, nes mums svarbus vartotojo interesas – jei mes gausime geresnes pirkimo kainas sau, geresnes galėsime pasiūlyti ir vartotojams“, – aiškina p. Saulytė.

Derybos vyksta apie mėnesį, galėtų trukti ir pusę metų, nes deramasi dėl plataus asortimento ir tuo pat metu kiekvienos smulkmenos. Šiuo metu nauji užsakymai sustabdyti, tačiau p. Saulytė tikina, kad parduotuvės turi pakankamai atsargų. Be to, ji situaciją, kad „Maximos“ tinkle „Švyturio-Utenos“ alaus gali nelikti visai, vadina drastiška.

„Tai vienas iš būdų, bet pats drastiškiausias. Tikimės, kad jo neprireiks. Juolab kad tai vienas didžiausių tiekėjų, su kuriuo bendraujame. Tikimės, kad susiderėsime. (...) Ko prašome iš „Švyturio“ ir iš kitų tiekėjų: jeigu ketinama kelti kainas, tai turi būti pagrįsta. Nes paskui ir mes turime tai paaiškinti pirkėjams“, – sako p. Saulytė.

Paklausta, ar dažnai taikoma praktika stabdyti naujus užsakymus, mažmenininkės atstovė tikina, kad toks žingsnis yra paremtas racionalia verslo logika.

„Jeigu tai yra didelis tiekėjas, o derybos vyksta ne vieną dieną, stabdome naujus užsakymus (...), nes nežinome, už kokią kainą turėtume pirkti prekes. (...) Tuomet prekiaujame likučiais. Nėra pasitaikę, kad parduotuvėse tam tikros produkcijos neliktų visiškai“, – aiškina p. Saulytė.

Su „Švyturio–Utenos alus“ atstovais VŽ trečiadienį susisiekti nepavyko.

Skundėsi dėl kainų karų

VŽ ne kartą rašė, jog aludariai atkreipė dėmesį į prastėjančią situaciją dėl mažmeninės prekybos tinklų tarpusavio kovų.

„Prekybininkų konkurencija labiausiai paveikė vidutinės kainos alaus segmentą – jo rinkos dalis pagal kiekį paaugo, tuo tarpu ekonominis segmentas kiek susitraukė“, – yra sakęs Rolandas Viršilas, „Švyturio-Utenos alaus“ generalinis direktorius. 

Prekybos tinklų kainų karai atsiliepė ir trečiai pagal dydį alaus gamintojai AB „Volfas Engelman“.

„Karai numušė alaus kainą. Ta kaina, kuri iki 2015 m. balandžio buvo akcijinė kaina su 20% nuolaida, nuo balandžio jau tapo nauja realybe. Nuo balandžio reguliari alaus kaina lentynose yra kritusi apie 20%“, – teigė Marius Horbačauskas, „Volfas Engelman“ generalinis direktorius.

Ginčijosi ir 2004-aisiais

Į panašią, tik dar sunkesnę derybinę situaciją „Maxima“ ir „Švyturys–Utenos alus“ buvo patekę 2004-aisiais. Tuomet aršus konfliktas baigėsi žemesnėmis alaus kainomis.

Du rinkos lyderiai buvo susikivirčiję dėl to, kad, anot prekybos tinklo, „Švyturys – Utenos alus“ ragino ir kitus aludarius paspausti prekybininkus dėl palankesnių prekybos sąlygų. Tuometinė „VP Market“ tada nutraukė užsakymus šiam gamintojui ir jo vietą pasiūlė kitiems Lietuvos aludariams, taip pat alų importavo iš Vokietijos, Čekijos, Slovakijos, ėmė aktyviau siūlyti vartotojams egzotišką japonų ir kinų alų.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kaip koronavirusas keičia reklamą

Lietuvoje ir pasaulyje daugėjant užsidariusių namuose gyventojų, vis daugiau reklamdavių kelia sau klausimą,...

Rinkodara
08:16
Maisto pardavimai – su rekordiniu pliusu, pramoninės prekės – žemyn 1

Daugelis maisto prekybininkų per šį kovą skaičiuoja rekordinius pardavimus.

Prekyba
07:28
Rekomendacijos, kaip komunikuoti krizinėje situacijoje

Siekdama prisidėti prie tinkamo pandemijos sukeltos krizinės situacijos valdymo, Lietuvos komunikacijos...

Rinkodara
2020.04.04
Labiausiai apkarpys išlaidas pramogoms, maistui – netaupys 1

Paklausus, kaip Lietuvos gyventojai prognozuoja savo išlaidas per ateinančius 3 mėnesius, jaučiamas didelės...

Rinkodara
2020.04.04
Apsipirkimo įpročiai keičiasi, gyvenimas nestoja 2

Kaip buvome įpratę gyventi vakar, jau tenka pamiršti. Prie naujų sąlygų taikosi tiek verslas, tiek ir patys...

Gazelė
2020.04.04
Eurostatas: metinis prekybos augimas Lietuvoje – didesnis nei vidutiniškai ES

Metinis prekybos augimas Lietuvoje vasarį buvo didesnis nei vidutiniškai Europos Sąjungoje (ES).

Prekyba
2020.04.03
100.000 kaukių gavusi „Eurovaistinė“ kitą savaitę jų žada keliskart daugiau 4

Vienas didžiausių vaistinių tinklų Lietuvoje „Eurovaistinė“ penktadienį gavo apie 100.000 vienkartinių...

Prekyba
2020.04.03
Prekybininkai skaičiuoja rekordinį mėnesį ir pilnus pirkėjų krepšelius Premium 2

Jungtinės Karalystės (JK) prekybininkai per pastarąjį mėnesį skaičiuoja rekordinius pardavimus – apimti...

Prekyba
2020.04.03
„Aprangai“ šiemet prognozuoja 5 mln. Eur nuostolius, bet tiki, kad likvidumo bėdų išvengs Premium

Koncerno „MG Baltic“ kontroliuojama didžiausia Baltijos šalių drabužių mažmeninės prekybos įmonė „Apranga“...

Rinkos
2020.04.03
Prie „Pigu.lt“ prisijungė virš 400 bendrovių 5

Koronaviruso pandemijai pasiekus Baltijos šalis ir valstybėms paskelbus fizinės prekybos ribojimus, šimtai...

Prekyba
2020.04.03
Skirs nominacijas už geriausią komunikaciją pandemijos metu

„PR Impact Awards 2020“ rengėjai įsteigė specialius apdovanojimus projektams ir iniciatyvoms, kuriais...

Rinkodara
2020.04.02
„Starbucks“ konkurentės Kinijoje akcijos dėl finansinio skandalo nučiuožė 81%

Kinijos kavinių tinklo „Luckin Coffee“ akcijas Niujorko NASDAQ biržoje ketvirtadienį sudrebino 81% akcijų...

Rinkos
2020.04.02
Premjeras: Vyriausybė ieškos būdų, kaip padėti žiniasklaidai 4

Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis nuotoliniu būdu bendravo su žiniasklaidos asociacijų atstovais dėl...

Rinkodara
2020.04.02
Prie „Inspired UM“ komandos jungiasi D. Apanavičius

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ turinio skyriaus vadovu pradeda dirbti buvęs ryšių su...

Rinkodara
2020.04.02
VMI į nukentėjusiųjų sąrašą įtraukė kirpyklas, sporto klubus ir kitas įstaigas  3

Ketvirtadienį pranešta, kad 3.000 bendrovių papildytas nuo kovo 20 d. paskelbtas VMI nukentėjusių bendrovių...

Finansai
2020.04.02
„Demaskuok.lt“: dezinformacijos apie koronavirusą netrūksta

Karantino įvedimas ir visuomeninio gyvenimo persikėlimas į skaitmeninę erdvę itin suaktyvino...

Rinkodara
2020.04.02
Pusę mėnesio paralyžiuota naujų automobilių rinka traukėsi 2,5%  Premium

4 kartus kritęs naujų automobilių reeksportas 41,1% sumažino oficialią registracijos kovo mėnesį statistiką,...

Automobiliai
2020.04.02
„Maxima“ apsisprendė dėl nuomos mokesčio karantino metu  22

Prekybos tinklas „Maxima“ savo patalpose įsikūrusioms smulkaus ir vidutinio verslo įmonėms, kurių veikla dėl...

Prekyba
2020.04.02
„Internete karantino nėra“ rezultatai – 700 e. prekybininkų 1

„Internete karantino nėra“ užsiregistravo 700 e. parduotuvių ir apie 70 e.komercijos mentorių, kurie...

Gazelė
2020.04.02
Smulkiuosius pamokys, kaip susikurti gerą e. parduotuvę

Smulkiausieji regionų verslininkai, norintys išmokti prekiauti internetu, kviečiami į nemokamus kursus.

Gazelė
2020.04.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus