Rusų startuolis keliasi į Lietuvą: patiko mažos kainos ir mokesčiai

Gregoras Dudašas, vienas iš bendrovės įkūrėjų, VŽ pasakoja, kad finansinė injekcija atėjo iš Europoje veikiančio Rusijos investuotojo.
„Tai privatus investuotojas iš Rusijos, kuris jau yra investavęs į keletą verslų Europoje, tačiau dėl konfidencialumo susitarimo negaliu atskleisti jo tapatybės“, – aiškina pašnekovas.
„Skillaz“ kuria internetinį įskiepį personalo atrankos specialistams ir įdarbinantiems vadovams. Patalpinus darbo skelbimą galima pridėti svarbiausius klausimus, į kuriuos kiekvienas kandidatas per programėlę turi atsakyti nusifilmuotame vaizdo, garso įraše ar duodamame teste.
„Pavyzdžiui, jeigu esate labai didelė bendrovė ir per metus pasamdote apie 100 žmonių, tai gaunate galybę gyvenimo aprašymų. Mes apmokestiname kiekvieno vaizdo įrašo peržiūrą: kuo daugiau žiūrite, tuo mažesnė kaina. Taip pat suteiksime ir neribotą prieigą“, – sako vadovas.
Kūrėjų teigimu, taip darbuotojų paieškos procesą galima sutrumpinti keletą kartų, nes pavyksta gauti daugiau išankstinės informacijos ir mažiau žmonių pasikviesti galutiniam pokalbiui. Labiausiai tikimasi, kad šis sprendimas sudomins stambias bendroves, kurioms darbuotojų paieška yra nuolatinis ir daug laiko kainuojantis procesas.
Migruoja į Lietuvą
„Šiuo metu esu Maskvoje, kur esame įsikūrę, bet jau tvarkausi dokumentus persikėlimui, taigi, esu beveik Lietuvoje. Norime būti viena geriausių rusų bendrovių, kurios į Europos rinką ateina per Lietuvą. Čia jau daug kartų lankėmės ir nusprendėme, kad ši šalis yra puiki dirbti toliau“, – sako vadovas.
Anot jo, persikelti iš Rusijos paskatino šalies politinė ir ekonominė situacija bei per maža rinka kuriamam sprendimui. Per artimiausius 3 mėnesius Lietuvoje turėtų įsikurti p. Dudašas ir antras bendraįkūrėjas, o šiek tiek vėliau – dar 3 specialistų pardavimų komanda. Vadovas sako, kad taip čia susiformuos pagrindinis bendrovės biuras ir toliau bus samdomi vietiniai žmonės.
„Toliau augsime samdydami Lietuvoje esančius žmones, nes mums reikės daugiau žmonių produkto plėtrai, pardavimų ir rinkodaros specialistų. Lietuviai turi gerus anglų kalbos įgūdžius, be to, čia yra aukšta gyvenimo kokybė ir ganėtinai mažos kainos bei mokesčiai“, – pasirinkimą perkelti verslą ir ateities planus komentuoja vadovas.
Tikslas – Europa
Ponas Dudašas įvardija, kad siekiama ateiti į Jungtinės Karalystės, Vokietijos ir Prancūzijos rinkas, kurios būtų palankios ir dydžiu, ir potencialiu vartotojų kiekiu.
„Rusija yra mūsų pradinė rinka, kurioje testuojame produktą, tačiau greitai pasirodys ir angliška versija, nes mūsų pagrindinės rinkos yra Jungtinė Karalystė, Vokietija ir Prancūzija, tai yra svarbiausios valstybės personalo atrankoje po JAV“, – aiškina pašnekovas.
Lietuvoje šis sprendimas taip pat turėtų būti prieinamas, tai padaryti tikimasi per artimiausius keletą mėnesių, kai produktas bus pilnai pritaikytas rinkai ir išverstas į vietinę kalbą. Be to, lygiagrečiai tikimasi ir po pradinės injekcijos prieiti prie vadinamosios A serijos (pirmosios) investicijos, kuri galėtų siekti apie 5 mln. Eur.
„Ieškosime ir fondų investicijų. Lietuva turi stiprius ryšius su Jungtinės Karalystės rizikos kapitalistais. Tikimės gauti A serijos finansavimą plėtrai Europoje, nebūtinai jis būtų iš Lietuvos, bet per artimiausius metus to tikimės“, – dėsto vadovas.
Taip pat jis prideda, kad pelną startuolis tikisi skaičiuoti jau po metų, nes tam ruošiamasi ir „tai nėra tas verslas, kai galima būti „Uber“ ir tik gauti investicijas negeneruojant pelno“.